Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

MOODY BLUE schreef:
Het is toch al sinds het ontstaan van het monotheïsme duidelijk dat het dogmatische monomane denken niet te doorbreken valt met feiten. Geloven is een chronische aandoening van het brein :wink:
Dat is zo'n tegeltjeswaarheid dat ik afentoe vergeet.
Fuck met alles.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Plons schreef:
MOODY BLUE schreef:
Het is toch al sinds het ontstaan van het monotheïsme duidelijk dat het dogmatische monomane denken niet te doorbreken valt met feiten. Geloven is een chronische aandoening van het brein :wink:
Dat is zo'n tegeltjeswaarheid dat ik afentoe vergeet.
Dat is óók een dogma! :idea:
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Ah voila, vandaar dat ik me er niet altijd aan kan houden.
Fuck met alles.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

islamwomen schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran
De Koran is lang na de dood van Mohammed pas voor het eerst samengesteld, je kan dus niet verifieren of het werkelijk Mohammeds woorden zijn.
De Koran is het woord van Allah en dat geldt voor elke zin, elk woord, elk letter. Vanaf het eerste moment en tot het laatste moment van de openbaring, een periode van 23 jaar, verzocht Profeet Mohamed zijn schrijver om elk woord onmiddellijk te schrijven.
De Koran kent één versie, één versie! De miljoenen of miljarden kopies van de Koran, zowel die in het verleden als die van deze tijd, zijn exact en precies hetzelfde. In geen enkele Koran is er één woord of letter toegevoegd dan wel weggelaten. De Koran is het enige woord van Allah, dat puur bewaard is.
Allah zegt in de Koran: "… deze Koran is aan mij geopenbaard om ermee jullie te waarschuwen en een ieder die erdoor bereikt wordt." [6:19]. Het woord "mij" in dit vers refereert naar Profeet Mohamed.
Ten eerste is dat op voorhand een cirkelredenering omdat je nu uitgaat van een autoriteit die zijn eigen autoriteit bevestigt in zijn eigen boek. Dat gaat dus niet op. Daarnaast klopt het niet dat er mar één versie is van de Koran, bekijk onderstaand linkje maar eens.
http://www.answering-islam.org/Green/seven.htm
Overigens ben ik het met de achtergrond van de site grondig oneens, laat daar geen misverstand over zijn. In ieder geval wordt hier je stelling onderuit gehaald dat er maar één koran zou zijn.
Ik denk dat je niet ziet dat er heel veel kritische kanttekeningen bij die koranverzen worden gezet bij dat linkje. Graag op die kanttekeningen ingaan.
graag in het nederlands ik ben niet zo goed in engels begrijpen..
Ik zal je er eentje geven: Soera 4:14, is Allah liefdevol?
Bergen trillen mee tijdens een aardbeving. Redenering klopt hier dus niet.
en van wie komt die aardbeving??
Platentectoniek ooit van gehoord? Beweren dat het van Allah komt is heel vreemd want waarom hebben we in Nederland zo goed als nooit zware aardbevingen terwijl in het grootste islamitische land ter wereld: Indonesie er met de regelmaat van de klok aardbevingen zijn. Is allah zo barmhartig voor die arme Indonesiers dat hij ze teistert met de ene aardbeving na de andere en tsunami´s op ze af stuurt?
Waar zijn die hemelen en waar is die troon?
daar beschik ik niet de kennis over..
Waarom geloof je er dan wel in?
78:6-7. ‘Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?’
Oh, show me: waar zijn die pinnen, en waar is die vlakke aarde?
Ik weet niet zoveel over wetenschap :oops:
Ga je eens inlezen?
Sura 36:36. Glorie zij Hem, Die alles in paren schiep van hetgeen op aarde groeit en van hen zelf en van hetgeen zijn nog niet kennen. Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Ik heb o.a. maar één maag en één lever, is alles dus in paren geschapen?
ik geloof dat jij het verkeerd begijpt.
Wat zie ik verkeerd?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

Devious schreef:
islamwomen schreef: dat kan ja het afstand doen van een geloof vanwege twijfels, is niet strafbaar.
In dit leven bestaat geen straf voor mensen die zich van hun geloof afkeren.
Ik zou zeggen, neem eens de proef op de som.
Met andere woorden. Probeer het eens!

Vriendelijke groet.[/
quote]

waarom zou ik het proberen als dit voor mij de ware religie is??
Afbeelding
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

islamwomen schreef:
Nog een keer dan: Hoe weet je zo zeker dat het voor jou de ware religie is, immers het ontbreekt je aan kennis ? (lees>er is nog zoveel dat je niet weet).
Fuck met alles.
islamwomen
Forum fan

bekijk onderstaand linkje maar eens.
Overigens ben ik het met de achtergrond van de site grondig oneens, laat daar geen misverstand over zijn. In ieder geval wordt hier je stelling onderuit gehaald dat er maar één koran zou zijn.
het valt me op dat jullie allemaal de koran in het engels lezen...
waarom niet gewoon nederlands?
www.koranonline.nl

Allah is genadevol maar hij heeft geen genade van anderen nodig.
Maar wat liefde betreft hij wil zijn liefde delen met zijn schepselen, hij heeft lief en wil ook geliefd zijn. Allah toont zijn liefde op veele manieren hij schept ons, verzorgt ons en heeft van alles voor ons gemaakt zodat wij een aangenaam leven kunnen leiden.
Als wij hem ook lief hebben en gehoorzamen schenkt hij ons het paradijs.

nogmaals ik heb niet van alles de kennis over, maar om iets te geloven betekent niet dat je het eerst moet zien of wel?
Afbeelding
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

islamwomen schreef:waarom zou ik het proberen als dit voor mij de ware religie is??
Om te kijken of het klopt wat je beweert.
Daarnaast is het altijd goed om de mogelijkheid in acht te nemen dat je er volkomen naast zit. Er staan zo ontzettend veel fouten in de Koran, en zoveel tegenstrijdigheden. Al meer dan duizend jaar proberen imams, schriftgeleerden, arabisten en ayatollah's de tegenstrijdigheden en fouten te verklaren. Tevergeefs!
Er bestaat maar één verklaring voor; de Koran is een boek van mensen, geen boek van een God!

Als je denkt dat er wel verklaringen voor zijn, dan heet ik je van harte welkom op één van de vele topics op dit forum waar onomstotelijk is bewezen dat de Koran ernstige tegenstrijdigheden en fouten bevat. Verdiep je erin, en wees volstrekt eerlijk tegen jezelf, en je zult zien dat het klopt wat ik zeg.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

islamwomen schreef: maar om iets te geloven betekent niet dat je het eerst moet zien of wel?
Maar hoe kan jij jou "geloof" naar buiten brengen als de WAARHEID ? Immers je geloofd het, je kan het niet bewijzen !!

Je weet toch wel wat het woordje 'geloof' betekend ?
Fuck met alles.
islamwomen
Forum fan

Plons schreef:
islamwomen schreef:
Nog een keer dan: Hoe weet je zo zeker dat het voor jou de ware religie is, immers het ontbreekt je aan kennis ? (lees>er is nog zoveel dat je niet weet).
omdat ik zoveel dingen heb meegemaakt, (hou ik liever prive) waarbij ik zeker weet dat allah swt de ware god is....
Verstand van een mens kan je niet zien maar wel de werkzaamheden die hij/zij verricht dus kunnen we niet zeggen dat die persoon geen verstand heeft wat niet zichtbaar is voor de mens. Kijk in je omgeving naar de natuur is echt alles per toeval ontstaan, heeft het echt geen Schepper?
Het belangrijkste is dat je God niet met je ogen ziet maar met je verstand.
Afbeelding
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

islamwomen schreef:Het belangrijkste is dat je God niet met je ogen ziet maar met je verstand.
Juist als je je verstand gebruikt besef je dat goden een menselijk verzinsel zijn.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

islamwomen schreef: waarbij ik zeker weet dat allah swt de ware god is.....
Even voor de goede orde: weet jij het echt zeker of GELOOF je dat je het zeker weet ?
Fuck met alles.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

islamwomen schreef:
bekijk onderstaand linkje maar eens.
het valt me op dat jullie allemaal de koran in het engels lezen...
waarom niet gewoon nederlands?
www.koranonline.nl
Neen, het gaat hier niet om de tekst het gaat erom dat onderaan duidelijk te zien is dat er dat verschillende versies ind e koran staan.
Allah is genadevol maar hij heeft geen genade van anderen nodig.
Maar wat liefde betreft hij wil zijn liefde delen met zijn schepselen, hij heeft lief en wil ook geliefd zijn. Allah toont zijn liefde op veele manieren hij schept ons, verzorgt ons en heeft van alles voor ons gemaakt zodat wij een aangenaam leven kunnen leiden.
Als wij hem ook lief hebben en gehoorzamen schenkt hij ons het paradijs.
Dan krijg je het dilemma van Samante die weer de hoek om steekt: echte liefde is onvoorwaardelijk: deze Allah is vorwaardelijk, immers, je moet hem lief hebben om de prijs te krijgen. Is dat genadevol? Ik vind dat eerder het omgekeerde: immers, je bent in de ogen van Allah verdoemt als je niet in hem gelooft. nou lekker is dat zeg, heb je niet eens een vrije keuze.
nogmaals ik heb niet van alles de kennis over, maar om iets te geloven betekent niet dat je het eerst moet zien of wel?[/quote]
Je moet op zijn minst een redelijke afweziging maken of het waarschijnlijk is. Aangezien jij niet eens die afweging kan maken om het waarschijnlijker te maken, is het voor mij of napraterij, of bangmakerij of een ordinaire cirkelredenering.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
islamwomen
Forum fan

Plons schreef:
islamwomen schreef: maar om iets te geloven betekent niet dat je het eerst moet zien of wel?
Maar hoe kan jij jou "geloof" naar buiten brengen als de WAARHEID ? Immers je geloofd het, je kan het niet bewijzen !!

Je weet toch wel wat het woordje 'geloof' betekend ?
wat voor bewijzen wil je dan zien????
kijk weetje sommige mensen zeggen : “ik geloof niet in iets wat ik niet zie” en beweren ze dat alles per toeval is ontstaan, daarom heet het ook geloven.
We moeten ook niet vergeten dat de aardse wereld niet eeuwig is en we op beproeving worden gesteld. Alles wat leeft zal de dood proeven en onze terug keer behoort alleen tot Allah.
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

Erik schreef:
islamwomen schreef:Het belangrijkste is dat je God niet met je ogen ziet maar met je verstand.
Juist als je je verstand gebruikt besef je dat goden een menselijk verzinsel zijn.
dat is wat jij zegt..
Afbeelding
Gesloten