Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

islamwomen schreef: De oorzaak van vele ziekten, een te hoog cholesterolgehalte, komt veel voor bij consumenten van varkensvlees. Hierna volgt een aantal ziekten of aandoeningen die door een te hoog cholesterolgehalte worden veroorzaakt:

Gewrichtsontsteking (artritis)
Ik ben niet voldoende medisch en wetenschappelijk onderlegd om uitspraken te doen over de gehele post maar wat je hier zegt is in ieder geval onzin.
Voedsel en cholesterol hebben geen enkel invloed op reumatoïde artritis. Als jij een onderzoek kent dat het tegendeel beweert dan ben ik erg benieuwd en zou ik daar graag bronnen van willen zien. Dat zou namelijk een revolutionaire doorbraak zijn in het onderzoek naar de oorzaken van reuma.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Nog even een herhaling aangezien Henoch doet alsof zijn neus bloed.

De manier waarop jij je discussiepartners behandeld is weliswaar zeer christelijk maar niet echt beschaafd of netjes te noemen. Als je mensen van leugens beticht of hypocriet noemt moet je dit staven met bewijzen en anders je woorden intrekken en je excuses maken.
Ik stel voor dat je bij Kitty, >Edwin< en Rereformed begint.

Nogmaals Henoch, je zou je moeten schamen!
MinderMutsig schreef:"]
Henoch schreef:
Kitty schreef:
Ja Henoch, je hebt uitgelegd dat je loog voor de goede zaak. En dat is vrij listig inderdaad. Dus schuif het niet een ander in de schoenen, wil je?
Niet zeuren kitty, ophouden nu!
Ik heb dit draadje met veel interesse en groeiende ergernis gelezen en tot nu toe weinig gereageerd maar nu moet me toch echt iets van het hart Henoch.
Je draait er lustig op los, beschuldigd anderen continue van ongefundeerd liegen terwijl je zelf helemaal NIETS hebt ingebracht om de geponeerde stellingen te ontkrachten en nu lieg je zelfs aantoonbaar en wordt je hier (terecht!) op aangesproken. En dan presteer je het om degene die je hierop aanspreekt een berisping te geven.
Waar haal je het lef vandaan. :shock:

Je zou je moeten schamen Henoch. [-X
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Jessy schreef:
wat is het middelpunt van een bol?
Waar het middelpunt ligt?
Overal en nergens.
Ik dacht dat Jeruzalem het middelpunt [de navel] der aarde [der volken] is!
"Zo zegt de Here Here: Dit is Jeruzalem. Midden onder de volken heb Ik het gesteld, met landen eromheen." (Ezechiël 5:5)
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Even aantonen Henoch, je kent het liedje wel inmiddels. Als jij vindt dat Jeruzalem het midden van de wereld is, even aantonen door middel van metingen bla bla bla.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Henoch, heb jij geen feeste te vieren vandaag jochie ? Gefeliciteerd he, we proosten op zoveel domheid :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Volgens James Ussher (4 janurari 1581 - 21 maart 1656), een anglicaans geestelijke uit Ierland verjaart de aarde op 23 oktober.
Hij heeft dit berekend aan de hand van het bijbelboek Genesis. De aarde zou volgens zijn berekingen in de avond van 23 oktober 4004 jaar voor Christus ontstaan zijn. De aarde zou vandaag dus haar 6003e verjaardag vieren.

Ussher was tijdens zijn leven onder meer de aardsbisschop van Armagh (Ierland), maar ook schrijver van het boek 'Annals of the World', waarin hij op een tijdslijn een overzicht gaf van bijbelse gebeurtenissen. Het betreffende boek is al ongeveer 50 jaar niet meer gedrukt, maar Larry Pierce heeft het werk in de huidige Engelse spreektaal vertaald. OMdat de tijdsberekeningen in de oudheid nogal omslachtig zijn, heeft Pierce ook een astrocalculator ontwikkeld, waarmee deze meer inzichtelijk worden. Deze calculator is ook geïmplementeerd in de Online Bijbel.

Over de vraag hoe oud de aarde werkelijk is verschillen de meningen. Sommige orthodox christelijke gezindten delen de mening dat de aarde zo'n 6000 jaar oud is, terwijl de wetenschap bewezen lijkt te hebben dat de aarde al miljoenen jaren oud is.
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

a.r. schreef:Jeroen T schreef:
En ik wacht ondertussen nog steeds.
:lol: en ik, Edwin, Rereformed, Sararje, Theoloog, Samante, biajas, Moody Bleu en vele, vele andere :lol:
Helaas wel ja
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

terwijl de wetenschap bewezen lijkt te hebben dat de aarde al miljoenen jaren oud is.
Allereerst bewijst de natuurwetenschap niets maar toont zij aan, even een heel groot verschil. Bewijzen doe je maar in de rechtzaal of bij wiskunde. En zelfs de eerste zijn aantoningen en geen bewijzen in de letterlijke zin van het woord. Ten tweede gaan wetenschappers uit van zelfs miljarden jaren: 4,5 miljard jaar om precieser te zijn.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Kitty schreef:Misschien kunnen Islamwoman en Henoch hier proberen elkaar te overtuigen?
Dat zou geweldig zijn. :twisted:

Dan vraag ik me toch af hoeveel pagina's kan een topic hebben?
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Omdat ik oprecht een degelijk antwoord wil krijgen over de slavernij in de bijbel ben ik een nieuw topic begonnen over "De bijbel en slavernij"

http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=4204

(Graag een uitvoerig, en niet ontwijkend antwoord aldaar Henoch (en elke andere Christen)
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

Atli schreef:Islam women, ik vroeg waarom de Koran zoveel andere veeziektes die overdraagbaar zijn aan de mens dan niet vermeld, gaarne antwoord!
daar beschik ik niet de kennis over soryy,
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

Kitty schreef:
islamwomen schreef:
Atli schreef:Vertel nu ff islamwomen, hoe komt het dat jouw "allah" hier en daar heel wat ziektes overslaat aangaande op de mens overdraagbare veeziektes? Je geeft toch zo op over het verband tussen varkens en ziektes?
vertel me atli, waarom ga je er niet zelf achterna als je dat zo graag wilt weten?
ik heb daar niet de kennis over en ga ook nie zomaar dingen roepen..
Dus al je vorige postings waren gebaseerd op kennis? Nou ja, in ieder geval nu een compliment dat je toegeeft het niet te weten. Dat is toch beter dan zomaar onzin roepen inderdaad.
Ik roep gewoon liever niet dingen waar ik geen kennis over heb. :wink:
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

Atli schreef:Dus vroegere volken vroegen zich af waarom een hoog wetenschappelijk werk geen vermelding van BSE maakt? Niet ontwijken Islamwomen, als de Koran zo hoog wetenschappelijk boekwerkje is waarom vermeld de Koran vele vele op de mens overdraagbare veeziektes niet?
je stelt telkens dezelfde vraag aleen dan in een andere zin. :roll:
Afbeelding
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Sararje schreef:Even aantonen Henoch, je kent het liedje wel inmiddels. Als jij vindt dat Jeruzalem het midden van de wereld is, even aantonen door middel van metingen bla bla bla.
hier is de kaart! :D
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
islamwomen
Forum fan

Kitty schreef:
islamwomen schreef:Ik beantwoordd de restvan de vragen vanavond, ik mag nu bijna eten.
ik vast namelijk.

groetjesss
Eet smakelijk islamwomen. En niet te veel tegelijk hoor na een hele dag vasten, anders krijg je maagpijn. (weet je trouwens dat je nickname in het meervoud staat? Is dat bewust? Dus spreek je hier voor alle moslimvrouwen?)
ik zie geen meervouwd welke?
thankssss heb al heerlijk gegeten haha :D
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

>Edwin< schreef:
islamwomen schreef:Ik beantwoordd de restvan de vragen vanavond, ik mag nu bijna eten.
ik vast namelijk.

groetjesss
Ramadan is allang weer voorbij hoor.
haha dat klopt, alleen ik moest 2 daagjes inhalen
Afbeelding
Gesloten