Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Theoloog

Bericht door Theoloog »

islamwomen schreef:Mekka is het middelpunt van de aarde

De Profeet Mohammed, sallallahoe alahie wa sallam, verklaarde dat: “Waarlijk onder de landen van Allah, Mekka is het meest geliefd bij Allah.”

De nieuwe wetenschappelijke ontdekking, die was verklaard in 1977 en die de wetenschappers verbaasde, zegt dat: “ Mekka is het middelpunt van de landen van de wereld.” Het nam vele jaren in beslag om deze wetenschappelijke onderzoek te bevestigen. Het was afhankelijk van een groep gecompliceerde wiskundige tabellen die de wetenschappers hadden gecompturiseerd.

De Egyptische wetenschapper, Dr. Hussain Kamalud-Deen..
Ik weet niet of je de Franse taal machtig bent, maar op dit islamitische webforum wordt er korte metten gemaakt met de bewering van Hussein Kamal ud-Din.

Ten eerste wordt er betoogd dat de aarde rond is en dat je dus dezelfde bewering zou kunnen maken van elk willekeurig punt op elk continent (zie het kaartje van M. Habiba, vijfde of zesde post van boven).

Ten tweede wordt er betoogd dat een wereldkaart altijd verbuigingen inhoudt omdat er van een bol naar een plat vlak wordt versprongen.

Ten derde wordt er betoogd dat het idee dat Mekka het middelpunt van de wereld is, stamt uit de tijd dat men dacht dat de aarde een plat vlak was, met een hemelkoepel erboven. Hier is een kaart die dit illustreert.

Kortom: het idee dat Mekka fysiek het middelpunt van de continenten zou zijn, is flauwekul.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Sararje schreef:We hebben al twee mensen gehad die beweerden dat osiris zich aan hen heeft geopenbaard. En ik zou maar aan die zovele mijoenen moslims vragen of ze ooit een openbaring van Mohammed of Allah hebben gehad.
Dat is goed! De duivel kent ook truukjes, en ik denk dat die osiris-gasten misleid waren. Waarom ben ik dan niet misleid? Omdat God openbaring geeft op dezelfde wijze, zoals Hij dat deed aan de personen in de Bijbel. Dat is de bevestiging! Dit moet met elkaar in overeenstemming zijn.
Idem zal een moslim van hem of haar zeggen, evenzo een Osirisaanhanger. Zegt dus helemaal niets.
Een Moslim heeft alleen de armzalige Koran als openbaring; een leugen en haat verkondigend boek (sorry, dat ik het zo moet zeggen). Zij kennen geen persoonlijke openbaring en liefdesrelatie met Allah, zoals wij die met Jezus kennen als onze God, Vader en Verlosser. Dit bevestigde islamwoman ook, een aantal postings terug: Allah is geen vader voor hun. Dit is een trieste zaak, en het komt omdat zij de Zoon ontkennen, en niet hebben, want [600 jaar voor de koran geschreven):
Joden erkennen de zoon ok niet. Toch spreken zij wel van de vader: ooit je afgevraagd Wat Awienoe Malkenoe (bekend Joods gebed) betekend? Overigens vind ik de bijbel net zo´n leugen en haat verkondigend boek als waar jij de koran van beticht. ik zou maar eens heel snel die balk en die splinterpassage opnieuw gaan lezen.
Om dit ongeldig te verklaren, liegen zij dat het N.T. vervalst is, en per mondelinge overlevering over de tijd veranderd is, en de koran onveranderd is. Dit is een pertinente leugen, nadat wij onderzoek hebben gedaan hoe de Koran van een analfabetische profeet tot stand is gekomen.
Jezus was waarschijnlijk net zo analfabetisch anders had hij zelf wel zijn teksten opgeschreven.
Is dit duidelijk genoeg?
In tegendeel.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:Beste Henoch,
waarom is het dan zo, dat als je de bijbel openslaat, dat je dan allerlei passages vind waarin staat dat jezus slechts een profeet is??
Oh ja? Waar dan? Ja, Jezus was natuurlijk ook een profeet. Maar wat jullie geleerd krijgen, is dat hij alleen één van de [vele] profeten was. Daardoor kon Mohammed zich verheffen tot uiterste profeet, als het zgn. zegel der profeten. Dit is een valselijk verhaal, en ik vind het jammer jou te moeten teleurstellen. Jezus was veel meer dan een profeet alleen, want hij was/is tevens Koning van de hemel en de van de aarde. Jezus was/is [in jouw terminologie] het werkelijke 'zegel der profeten', want Mozes profeteerde van Jezus en niet van Mohammed in Deuteronomium18:15):
"Een profeet uit uw midden, uit uw broederen, zoals ik ben, zal de Here, uw God, u verwekken; naar hem zult gij luisteren."
Deze profeet moest dus een Joodse man zijn als Mozes, en geboren worden [uit het midden] uit de Israëlieten, en naar de Joodse wet besneden zijn/worden. Dit heeft voor Jezus allemaal gegeldt, en nooit voor Mohammed!
"En toen acht dagen vervuld waren, zodat zij Hem moesten besnijden, ontving Hij ook de naam Jezus, ie door de engel genoemd was, eer Hij in de moederschoot was ontvangen. En toen brachtende ouders het kind Jezus binnen om met Hem te doen [te besnijden] overeenkomstig de gewoonte der [Joodse] wet [der Israëlieten]." (Lukas 2:21,27,28b)
Ik hoop dat je daarom Jezus zal gaan eren, i.p.v. Mohammed! En nu niet gaan zeggen, "wij doen beiden", nee Jezus alleen!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef: best grappig wou jij nu beweren dat jou boek een liefdesboek is???
Jazeker, dat zal ik altijd blijven verkondigen; en daarom ga eens de Bijbel zelf lezen:

http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijb ... et=10&l=nl
"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe."
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

robindr schreef:
Henoch schreef:
robindr schreef:zeg Henoch.

Zou je nu eens willen antwoorden op mijn Jezus-slaven probleem?
Nee, want Jezus beweert dat niet!
Lukas 12:42-49
42 En de Heere zeide: Wie is dan de getrouwe en voorzichtige huisbezorger, dien de heer over zijn dienstboden zal zetten, om hun ter rechter tijd het bescheiden deel spijze te geven?

43 Zalig is de dienstknecht, welken zijn heer, als hij komt, zal vinden, alzo doende.

44 Waarlijk, Ik zeg ulieden, dat hij hem over al zijn goederen zetten zal.

45 Maar indien dezelve dienstknecht in zijn hart zou zeggen: Mijn heer vertoeft te komen; en zou beginnen de knechten en de dienstmaagden te slaan, en te eten en te drinken, en dronken te worden;

46 Zo zal de heer deszelven dienstknechts komen ten dage, in welken hij hem niet verwacht, en ter ure, die hij niet weet; en zal hem afscheiden, en zal zijn deel zetten met de ontrouwen.

47 En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.

48 Maar die denzelven niet geweten heeft, en gedaan heeft dingen, die slagen waardig zijn, die zal met weinige slagen geslagen worden. En een iegelijk, wien veel gegeven is, van dien zal veel geëist worden; en wien men veel vertrouwd heeft, van dien zal men overvloediger eisen.

49 Ik ben gekomen, om vuur op de aarde te werpen; en wat wil Ik, indien het alrede ontstoken is?
En dienstknecht verwijst weldegelijk naar een slaaf en niet een dienstknecht zoals we dat de dag van vandaag kennen.

Di e n st.ba.re: slaaf, onderworpen dienstknecht
zie: http://www.prof-nws.dds.nl/johanveenhui ... nlijst.htm

Zelfs al zou dienstknecht niet slaaf betekenen, dan is het nog raar dat zo'n lichtend voorbeeld als Jezus iemand de toestemming geeft een andere te slaan (met vele slagen)
Atli schreef:Neem in acht dat de door mij geciteerde stukjes geschreven zijn door een man die middels een visioen directe inspiratie van Jezus zou hebben, voor de herhaling,

1 Tim 6,1

Wie het slavenjuk draagt, moet zijn meester hoogachten, zodat Gods naam en de leer niet worden bespot. Een slaaf die een gelovige meester heeft, mag zijn meester niet zijn respect onthouden omdat ze broeders zijn. Integendeel, hij moet hem met nog meer inzet dienen, juist omdat hij met degene die van zijn diensten gebruik maakt, in geloof en liefde verbonden is.

Titus 2,9

Slaven moeten in alles het gezag van hun meester erkennen en het hem naar de zin maken. Ze mogen hem niet tegenspreken of van hem stelen, maar moeten laten zien dat ze volkomen betrouwbaar zijn. Dan verhogen ze in alles wat ze doen het aanzien van de leer van God, onze redder.

1 Petrus 2,18

Slaven, erken het gezag van uw meesters en heb ontzag voor hen, niet alleen voor de goede en rechtvaardige, maar ook voor de onrechtvaardige

M.a.w. het christendom en Jezus alsmede mensen die direct een visioen van Jezus zouden hebben gehad propageren onderdrukking en slavernij!

Hoe zit het nou met die slavernij die door jouw god, messias en uitverkorene apostel Paulus wordt gepropageerd?
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:Ik beantwoordd de restvan de vragen vanavond, ik mag nu bijna eten.
ik vast namelijk.

groetjesss
Wist je dat dat vasten nuttloos is, en eigenlijk geen echt vasten is wat Moslims doen! Trouwens de ramadan is volgens mij al voorbij.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Atli schreef:Hoe zit het nou met die slavernij die door jouw god, messias en uitverkorene apostel Paulus wordt gepropageerd?
Ga toch weg met je dikgedrukte popie lettertjes, wanneer je niet eens begrijpt wat een gelijkenis is.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

47 En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.

48 Maar die denzelven niet geweten heeft, en gedaan heeft dingen, die slagen waardig zijn, die zal met weinige slagen geslagen worden. En een iegelijk, wien veel gegeven is, van dien zal veel geëist worden; en wien men veel vertrouwd heeft, van dien zal men overvloediger eisen

Leg hier de gelijkenis dan eens bij uit Henoch?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Wist je dat dat vasten nuttloos is, en eigenlijk geen echt vasten is wat Moslims doen! Trouwens de ramadan is volgens mij al voorbij.
Is het nu de nutteloosheid van vasten waar je op doelt?
Of kun je anders even rap gaan uitleggen waarom het volgens jouw niet in woorden uit te drukken wijsheid geen echt vasten is wat moslims doen?
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Henoch schreef:
Atli schreef:Hoe zit het nou met die slavernij die door jouw god, messias en uitverkorene apostel Paulus wordt gepropageerd?
Ga toch weg met je dikgedrukte popie lettertjes, wanneer je niet eens begrijpt wat een gelijkenis is.
Beste evangelist help deze zondaar dan uit de waan, er staat duidelijk in jouw boekje dat slavernij wordt gepropageert, welke gelijkenis?

Of Henoch, is de waarheid soms iets te hard voor jouw en aanbid jij een god die slavernij propageert, durf je niet. Raak je nu zelf in een geloofscrisis als je dit moet uitleggen, slavernij Henoch! Antwoord dan eens?
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

wat is het middelpunt van een bol?
Waar het middelpunt ligt?
Overal en nergens.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Jessy schreef:
wat is het middelpunt van een bol?
Waar het middelpunt ligt?
Overal en nergens.
Wiskundig gezien, Jessy.. Zin in onzin is geen excuus voor antwoorden die kinderen uit groep 2 typeren.
Laatst gewijzigd door Socratoteles op 23 okt 2007 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:Henoch ik heb de waarheid al gevonden, en ik zou het nergens anders voor willen ruilen :wink:
Ik zou als ik jou was, het nogmaals overwegen; omdat Jezus zelf zegt de Waarheid te zijn. En Hem heb je niet gevonden. Zelf heb ik Jezus ervaren en gevonden, als de genade van God, de Waarheid, de vergever van mijn zonden, en Redder. Heeft Allah jouw zonden vergeven? Ben je vrij, zonder besef van schuld? Zo niet, dan heb je Jezus echt nodig!
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Henoch zou je nog een reactie kunnen produceren over de slavernij die in de bijbel wordt goedgepraat en de instructies die aan slaven wordt gegeven om zelfs bij een onrechtvaardige meester (Kennelijk is slavernij volgens de bijbel niet onrechtvaardig) ootmoedig te zijn?

Kijk je beroepen op gelijkenissen is leuk, mar om vervolgens geeneens uitleg te kunnen geven van deze barbaarse "gelijkenissen", kom op Henoch hier schuilt de echte uitdaging voor een man die god's woord aan de heidenen wil brengen!

Antwoorden en je er niet met slappe lulsmoesjes uit redden......
Samante

Bericht door Samante »

islamwomen schreef:
Samante schreef:Even een herhaling van mijn vragen. Henoch en Islamwomen mogen er op antwoorden, maar anderen natuurlijk ook:

Hoe is het mogelijk dat zaken geschieden tegen de wil van een almachtige God?
Hoe is het mogelijk dat een almachtige God gekwetst kan worden, een almachtige God is toch onkwetsbaar?
Waarom zou een God die liefde is zoiets scheppen als de hel?

Waarom zou een almachtige God nog iets van de mens behoeven?

De meest zuivere liefde is onvoorwaardelijk, dergelijke liefde verlangt niets terug en stelt dus geen voorwaarden. Als God die meest zuivere liefde IS, hoe kan het dan zijn dat er geboden en verboden zijn en zoiets als zonde kan bestaan?
Omdat Allah swt liefdevol is en vergevinsgezind maar straft ook wanneer hij dat nodig vindt.
Allah swt is geen wezen dat alleen op wraak of bestraffing uit is.
En geloof me als Allah swt ons meteen zou straffen om onze zondes dan zou er werkeliik niemand overblijven. Maar Allahs geduld is groot hij vergeeft ons keer op keer..
De liefde van Allah is dus voorwaardelijk. Het is een surrogaat van liefde, geen echte zuivere pure onvoorwaardelijke liefde.

Allah, zoals jij hem beschrijft, is niets anders dan een tiran. Waarschijnlijk was Saddam Hoessein er een lieverdje bij.
Gesloten