Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef: Het "recht" oftewel de autoriteit tot interpreteren, is/werd hen vast gegeven door Gods Heilige Geest, zoals Hij die ook aan ons geeft, en aan een ieder die in Zijn Naam gelooft.
Maar Henoch, je begrijpt toch dat dat voor ons rond-de-pot-draaien is. Het is zoals bij de vraag "Hoe weet je zeker dat de bijbel waar is" en je antwoordt "omdat het in de bijbel staat"

Waarom heeft de heilige geest enkel jou en je geloofsgenoten die mogelijkheid om de bijbel correct te interpreteren gegeven. Waarom gaf de heilige geest die ook niet aan de Katholieken en de jehovahs en de andere stromingen die er niet dezelfde interpretatie op nahouden.

Ik vind dat de heilige geest best die andere ook een zetje mocht geven in het begrijpen van de bijbel. Ik vind het raar dat hij dat enkel aan mensen van jou stroming deed.

Dus waarom heeft de heilige geest niet de moeite gedaan om andere christenen dezelfde inzichten te geven dan jou bvb?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

robindr schreef:
Henoch schreef: Het "recht" oftewel de autoriteit tot interpreteren, is/werd hen vast gegeven door Gods Heilige Geest, zoals Hij die ook aan ons geeft, en aan een ieder die in Zijn Naam gelooft.
Maar Henoch, je begrijpt toch dat dat voor ons rond-de-pot-draaien is. Het is zoals bij de vraag "Hoe weet je zeker dat de bijbel waar is" en je antwoordt "omdat het in de bijbel staat"

Waarom heeft de heilige geest enkel jou en je geloofsgenoten die mogelijkheid om de bijbel correct te interpreteren gegeven. Waarom gaf de heilige geest die ook niet aan de Katholieken en de jehovahs en de andere stromingen die er niet dezelfde interpretatie op nahouden.

Ik vind dat de heilige geest best die andere ook een zetje mocht geven in het begrijpen van de bijbel. Ik vind het raar dat hij dat enkel aan mensen van jou stroming deed.

Dus waarom heeft de heilige geest niet de moeite gedaan om andere christenen dezelfde inzichten te geven dan jou bvb?
@ Henoch,

Ja, waarom heeft de heilige geest het nooit aan mij geopenbaard in de 30 jaar dat ik gelovig was? Of heeft god gewoon mijn hart verhard of verstokt zoals bij Farao in genesis? Typisch een oplossing van de god uit het oude testament, iets staat je niet aan en dan verhard en verstok je gewoon je eigen schepping! Ennuh.. dat is liefde??

Sorry maar je blijft cirkelredeneren!

Gr.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Rereformed schreef:Mijn geloof de rug toekeren was een zaak tegen wil en dank. Maar feiten kun je niet ontlope, voor onzin, valsheid en onredelijkheid kun je niet altoos je ogen sluiten. Begin bij dit ene vers dat jij nalaat op te volgen en ontmasker je eigen oneerlijkheid.
"tegen wil en dank", dus je zou wel graag met wil en dank toch willen geloven? Dan spreek je jezelf hier wel tegen, dat je door eigen bevinding van contradicties in de Bijbel het geloof hebt verlaten; want het was immers dwangmatig.

Ik snap deze term niet, en dat moet je mij toch eens nader uitleggen! Het is namelijk tegenwoordig een hot-issue, het recht op geloofsafval.

Begin jij je eigen redelijkheid te onderzoeken, en ontmasker je eigen-wijsheid.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

lost and not found yet! schreef:Ja, waarom heeft de heilige geest het nooit aan mij geopenbaard in de 30 jaar dat ik gelovig was? Of heeft god gewoon mijn hart verhard of verstokt zoals bij Farao in genesis? Typisch een oplossing van de god uit het oude testament, iets staat je niet aan en dan verhard en verstok je gewoon je eigen schepping! Ennuh.. dat is liefde??

Sorry maar je blijft cirkelredeneren!

Gr.
Jij ook! Wat heeft de Heilige Geest toenwel aan jou geopenbaard dan? Want dan had je het wel vastgehouden? De H.G. gaat niet iets openbaren aan iemand waarvan Hij weet, dat die persoon van het geloof af gaat vallen. Wat heb jij dan gegloofd? Dat de Paus de plaatsvervanger van God op aarde is, en je na je dood eerst naar het vagevuur moet? Of dat gelovigen te nauwernood gered worden, en eigenlijk allemaal hel-waardig zijn? Vind je het gek dat je er nu niks meer mee te maken wilt hebben. Heb je eigenlijk wel ooit het zuivere Evangelie gehoord? Veel mensen, ondanks hun traditionele kerkopvoeding, helaas niet!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

a.r. schreef:Natuurlijk niet, hij LIJDT, hij wordt als christen, door de atheisten "vervolgd" en daar geniet hij van, maar hij geniet er ook van om anderen te vernederen, de grond in te trappen, te gillen en te schreeuwen als een dolle hond tekeer tekeer te gaan etc.
Zo, toe maar! Doe ik dat allemaal? Ik vind mijzelf echter redelijk netjes.

Scheld jij maar a.r., want dat is werkelijk een gebrek aan argumentatie, en overtreed niet ik, maar jij hier de forumregels.

H.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Zo hield Jezus zich niet aan de Sabbatswetten (Zie Markus 2:33). Jezus´ discipelen plukken hier graan dat niet van hen is op de sabbat terwijl dit in het OT nadrukkelijk wordt verboden!
Dan moet je je afvragen, waarom Jezus dat deed! Heb je dat wel eens geprobeerd?
Nou, kom maar op, jij schijnt de wijsheid in pacht te hebben, kom maar op. Waarom heeft Jezus de volmacht om de sabbatswetten te mogen overtreden?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

lost and not found yet! schreef:@ Allemaal,

Vergis ik mij sterk als ik denk dat we hier een nieuwe Mosliminside hebben maar dan uit een andere hoek? Als ik gelijk heb duurt het waarschijnlijk niet lang meer!

Vr. groet.
Steek nog een sigaretje op zou ik zeggen!

Ik heb niets met moslims noch de islam te maken of overeenkomstig.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:
Henoch schreef:Dan moet je je afvragen, waarom Jezus dat deed! Heb je dat wel eens geprobeerd?
Nou, kom maar op, jij schijnt de wijsheid in pacht te hebben, kom maar op. Waarom heeft Jezus de volmacht om de sabbatswetten te mogen overtreden?
Je bent toch zelf zo slim? Zoek het lekker zelf uit. Ik weet het antwoord wel. Je kan het ook even Googlen bij bijbeluitleg sites.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik kan het niet vinden en ik ben hier niet om jouw huiswerk te doen. jij claimt iets, ik geef een tegenargument en je weigert hier weer (het zal wel niet) op in te gaan.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef: Ik heb niets met moslims noch de islam te maken of overeenkomstig.
Oh ja was ik vergeten ik moest je een aantal overeenkomsten tussen het christendom en de islam geven

Hier heb je er een aantal
http://muslim-canada.org/islam_christianity.html
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:Waarom heeft de heilige geest enkel jou en je geloofsgenoten die mogelijkheid om de bijbel correct te interpreteren gegeven. Waarom gaf de heilige geest die ook niet aan de Katholieken en de jehovahs en de andere stromingen die er niet dezelfde interpretatie op nahouden.?
Ik zou zeggen, vraag het zelf aan de Heilige Geest waarom. Hij kan spreken hoor! Ook moet je rekening houden, dat het een favoriete sport is van de duivel [satan, Gods tegenstander] om dwaalleringen te verspreiden om mensen in de war te brengen, en uiteindelijk [geestelijk] te vernietigen en van het ware Evangelie van Jezus af te houden.
robindr schreef:Ik vind dat de heilige geest best die andere ook een zetje mocht geven in het begrijpen van de bijbel. Ik vind het raar dat hij dat enkel aan mensen van jou stroming deed.
Dat mag jij vreemd vinden, toch is het zo! Die "stroming" bestaat echter al +- 1970 jaar.
robindr schreef:Dus waarom heeft de heilige geest niet de moeite gedaan om andere christenen dezelfde inzichten te geven dan jou bvb?
Dat heeft Hij wel gedaan, maar zij wilden niet luisteren, en zich wel laten verleiden tot een andere leer.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dat mag jij vreemd vinden, toch is het zo! Die "stroming" bestaat echter al +- 1970 jaar.
Waarom geeft die Heilioge Geest dan zoveel verschillende adviezen? (Gezien de grote hoeveelheid tegenstrijdige opvattingen zou je dit wel zeggen)
a.r.

Bericht door a.r. »

Henoch schreef:
a.r. schreef:Natuurlijk niet, hij LIJDT, hij wordt als christen, door de atheisten "vervolgd" en daar geniet hij van, maar hij geniet er ook van om anderen te vernederen, de grond in te trappen, te gillen en te schreeuwen als een dolle hond tekeer tekeer te gaan etc.
Zo, toe maar! Doe ik dat allemaal? Ik vind mijzelf echter redelijk netjes.

Scheld jij maar a.r., want dat is werkelijk een gebrek aan argumentatie, en overtreed niet ik, maar jij hier de forumregels.

H.
@Henoch,

Ik heb nog NOOIT zoveel geduld met iemand gehad, als met jou (buiten mijzelf dan haha)
Jij ontwijkt iedere discussie en plempt overal van alles neer, mijn geduld met je is op, deze reactie zijn mijn laatste woorden aan jou. , ik ben er volkomen klaar mee, ik ben niet boos meer, het laat me volkomen onverschillig. Ik kan mijn tijd heel veel beter besteden dan aan deze ledigheid.Ik wens je veel plezier verder en hoop oprecht dat er een dag zal komen dat je ogen opengaan.........NEEEEE reageer asjeblieft niet meer op mijn wens =;
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Ik kan het niet vinden en ik ben hier niet om jouw huiswerk te doen. jij claimt iets, ik geef een tegenargument en je weigert hier weer (het zal wel niet) op in te gaan.
Voor een tegenargument, moet er toch eerst een argument zijn?

Nu, is het dan een vraag, waarom Jezus op de Sabbat aren ging plukken, en daar volgens de religieuze orde van die tijd de Sabbat mee verbrak?

Wie had er gelijk? De religieuze traditie? Of Jezus? Verbrak Hij de traditie der mensen, en wat zij zelf van Gods bedoelde sabbat gemaakt hadden? Of verbrak Jezus, zoals jij impliceerd, zijn eigen sabbat?

Je weet, dat zwaar-protestanten o.a. niet mogen fietsen op zondag [sabbat]. Stel nu, dat ik als Christen toch op zondag ga fietsen. Verbreek ik dan Gods sabbat? Of verbreek ik wat de overlevering der mensen van de sabbat gemaakt heeft, en wat tot een geestelijk slavenjuk geworden is?
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

a.r. schreef:deze reactie zijn mijn laatste woorden aan jou, ..... en hoop oprecht dat er een dag zal komen dat je ogen opengaan.........NEEEEE reageer asjeblieft niet meer op mijn wens =;
Ook veel plezier, en ik hoop dat voordat jij het aardse met het eeuwige zal verwisselen, je je met God verzoend zal hebben, en tot geloof in Jezus Christus gekomen zal zijn.

Al gods goede gewenst van Henoch.
Gesloten