Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:We hebben al twee mensen gehad die beweerden dat osiris zich aan hen heeft geopenbaard. En ik zou maar aan die zovele mijoenen moslims vragen of ze ooit een openbaring van Mohammed of Allah hebben gehad.
Dat is goed! De duivel kent ook truukjes, en ik denk dat die osiris-gasten misleid waren. Waarom ben ik dan niet misleid? Omdat God openbaring geeft op dezelfde wijze, zoals Hij dat deed aan de personen in de Bijbel. Dat is de bevestiging! Dit moet met elkaar in overeenstemming zijn.

Een Moslim heeft alleen de armzalige Koran als openbaring; een leugen en haat verkondigend boek (sorry, dat ik het zo moet zeggen). Zij kennen geen persoonlijke openbaring en liefdesrelatie met Allah, zoals wij die met Jezus kennen als onze God, Vader en Verlosser. Dit bevestigde islamwoman ook, een aantal postings terug: Allah is geen vader voor hun. Dit is een trieste zaak, en het komt omdat zij de Zoon ontkennen, en niet hebben, want [600 jaar voor de koran geschreven):
"Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet, die Hem gezonden heeft." (Johannes 5:23b)

"Een ieder, die de Zoon loochent (en dat doen alle Moslims) , heeft ook de Vader (God) niet." (1 Johannes 2:23a)

"Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet." (1 Johannes 5:12)
De conclusie is heel simpel: Omdat Moslims vanuit de Koran leren, dat Allah geen Zoon kan hebben, hebben zij het [eeuwig] leven niet, en hebben zij God niet! Zij eren ene 'Allah', maar zij eren God niet, omdat zij de Zoon niet eren.

Om dit ongeldig te verklaren, liegen zij dat het N.T. vervalst is, en per mondelinge overlevering over de tijd veranderd is, en de koran onveranderd is. Dit is een pertinente leugen, nadat wij onderzoek hebben gedaan hoe de Koran van een analfabetische profeet tot stand is gekomen.

Is dit duidelijk genoeg?
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Dus God is Allah maar Allah is niet God, snap je het zelf nog wel Henoch?
Ik begrijp het heel goed, alleen wil jij het niet begrijpen.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

islamwomen schreef:jep, tuurlijk.
maar om niet te vergeten, de koran is het belangrijkste dat vol wetenschap zit.
Zoals ik al eerder zei, Niels Holgersson ook.
Je moet er alleen wel in willen geloven...
islamawomen schreef:een ding moet je wel weten..
het is niet alleen aan de wetenschapelijke waarheden, wat je kan leiden naar Allah.
Het gaat er in wetenschap niet om dat Allah bereikt kan worden.
islamwomen schreef:hier heb ik een paar (wonderen)
Ik pak even mijn camera...
*dat mekka het middelpunt is van de aarde
Geografisch en geologisch gezien lijkt mij dat toch echt onmogelijk.
*het vasten is goed voor je lichaam
Dat is nog nimmer bewezen, sterker nog; vasten kan zodanig het lichaam uitputten dat het onprettige gevolgen teweeg kan brengen.
*varken en ziekte
Dat beweer je alleen maar vanuit de islamitische gedachtengang dat varkens onreine dieren zijn.
islamwomen schreef:zo kan ik er wel heel veel opnoemen.
Geen kunst aan, een kind van vijf kan ook veel nonsens uitkramen.
islamwomen schreef:bekijk dit filmpje over de wonderen van Allah swt!!
Wel eens gehoord van toevalligheid?
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

islamwomen schreef:
Henoch ik heb de waarheid al gevonden, en ik zou het nergens anders voor willen ruilen :wink:
Tja Henoch weet toch 100% zeker dat hem z'n geloof de waarheid is.......wie o wie heeft gelijk ?
Fuck met alles.
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

robindr schreef:
islamwomen schreef: *dat mekka het middelpunt is van de aarde
Excuseer???? :shock:

Hoe kan in een bol nu het middelpunt op het buitenvlak liggen?????

excuseer me voor de lange tekst..

Mekka is het middelpunt van de aarde

De Profeet Mohammed, sallallahoe alahie wa sallam, verklaarde dat: “Waarlijk onder de landen van Allah, Mekka is het meest geliefd bij Allah.”

De nieuwe wetenschappelijke ontdekking, die was verklaard in 1977 en die de wetenschappers verbaasde, zegt dat: “ Mekka is het middelpunt van de landen van de wereld.” Het nam vele jaren in beslag om deze wetenschappelijke onderzoek te bevestigen. Het was afhankelijk van een groep gecompliceerde wiskundige tabellen die de wetenschappers hadden gecompturiseerd.

De Egyptische wetenschapper, Dr. Hussain Kamalud-Deen, verhaalde het verhaal van deze verbazingwekkende ontdekking. Hij startte een onderzoek met een andere doel. Hij was een onderzoek aan het voorbereiden, die een instrument aan iedereen over de hele wereld zou geven welke hem in staat zou stellen de richting van de Qibla, “de richting van de locatie van de Heilige stad Mekka”, te herkennen. Want tijdens zijn verscheidene reizen in het buitenland voelde hij dat dit een van de hoofdproblemen is, die een Moslim het hoofd bieden wanneer hij wil bidden, vooral als de Moslimreiziger in een plaats is die geen Moskee heeft, als dit studenten overkomt die in het buitenland studeren.

Zodoende dacht hij aan het maken van een nieuwe map van de aardbol, om de richting van de Qibla erop vast te stellen. Na het neerleggen van de omlijningen van het onderzoek in zijn voorbereidende of proef onderzoek, evenals de map van de vijf continenten, verscheen deze feit plotseling aan hem. Hij raakte verbaasd.

De Egyptische wetenschapper ontdekte dat de Geëerde stad Mekka is gesitueerd in het midden van de wereld. Hij gebruikte een passer en zette een van zijn einden op de locatie van Mekka en toen ging hij met de andere eind op de einden van alle continenten. Het bevestigde aan hem dat het droge land op aarde is verdeeld rondom de Heilige Stad van Mekka op een regelmatige manier en zodoende kwam hij erachter dat Mekka het centrum is van het droge land op aarde.

Opnieuw bereidde hij de map van de Oude wereld voor, voor de ontdekking van Amerika en Australia en hij herhaalde het experiment. Opniew ontdekte hij dat Mekka het centrum is van het droge land, zelfs in het geval van de Oude wereld. Dr. Kamalud Deen zegt:”Ik startte mijn onderzoek met het tekenen van een map, dat de afstanden meet van alle plaatsen op aarde van Mekka. Toen verbond ik de lengtegraden die gelijk waren om te weten hoe de lengtegraden en breedtegraden zouden verschijnen in relatie tot de lokatie van Mekka. Toen tekende ik de grenzen van de continenten en de andere details op deze web van lijnen. De proef moest sommige van de gecompliceerde wiskundige formulas uitvoeren met de hulp van een computer om de vereiste afstanden vast te stellen. Het vereistte ook een computer programma dat helpt om een web van van lengtegraden en breddtegraden te tekenen. En alleen bij toeval, ontdekte ik dat ik een cirkel kan tekenen die Mekka het middelpunt maakt en zijn grens uit de zes continenten van de wereld en de omgeving van deze cirkel draait een baan met de grens van de externe continenten. In dit geval, Mekka en bij de kracht van Allah, is het hart van de aarde.

Dit correleert met wat al is uitgedrukt door de wetenschap in de ontdekking van een wetenschapper, dat het de centrum is van bijeenkomende straling van de magnetische zwaartekracht, wat een vreemd fenomeen is ervaren door al wie Mekka bezocht voor het uitvoeren van Hadj of Umrah in een staat van gehoorde vroomheid. Zo’n pelgrim voelt een intuïtieve aantrekking naar wat dan ook erin. Zijn land, bergen en zijn gehele hoek. Hij voelt een verlangen om erin te smelten en te versmelten met zijn wezen door zijn hart en lichaam.

Dit is een voortdurende gevoel die bestaat sinds de schepping van Aarde. De aarde, net als andere planeten en sterren, ondergaat een voortdurende ontwikkelingsgang van zwaartekracht met andere planeten en sterren. De aarde wordt beïnvloed door deze zwaartekracht, daarom laat het wat we kunnen noemen straling vrij.

Deze inwendige ontmoetingspunt was ontdekt door en Amerikaanse wetenschapper van topografie. Hij bevestigde zijn bestaan en lokatie vanuit een geografische gezichtspunt. In dit aanzien had hij geen godsdienstig motief erachter. In zijn labaratorium, behaalde hij grote inspanningen die hem maakte om dag en nacht te werken. Hij werkte en onderzocht de map van de aarde en met de hulp van verscheidene werktuigen en instrumenten. Toen ontdekte hij per ongeluk dat het centrum van ontmoeting van de kosmische straling, Mekka is.

Hier verschijnt de wijsdom achter het gezegde van de Profeet Mohammed, sallallahoe alahie wa sallam, die correspondeert met de Qoeranische teken dat zegt: “Zo hebben Wij u de Koran in het Arabisch geopenbaard, opdat gij de Moeder der steden (Mekka) en al het omringende moogt waarschuwen; dus waarschuwt (hen) voor de Dag der Verzameling waaromtrent geen twijfel is. Een deel zal in het paradijs zijn, en een ander deel in het laaiend Vuur.” [Soerah An-Noer; aayah 7], derhalve kunnen we de wijsdom achter het kiezen van Mekka om de plaats te zijn voor de Ka’aba en het maken van het centrum van welke de Islamitische boodschap verspreidde naar de hele wereld. Aldus, bevestigt gewone wetenschap een islamitische feit, die 14 eeuwen daarvoor is geopenbaard.
Afbeelding
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Hoe zit het nu met die slavernij Henoch?
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Atli schreef:Vertel nu ff islamwomen, hoe komt het dat jouw "allah" hier en daar heel wat ziektes overslaat aangaande op de mens overdraagbare veeziektes? Je geeft toch zo op over het verband tussen varkens en ziektes?
Gaarne antwoord.....
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

islamwomen schreef: hier heb ik een paar (wonderen)

*dat mekka het middelpunt is van de aarde
:-k wat is het middelpunt van een bol?

edit, staat al boven, deze draad gaat wel erg snel
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

islamwomen schreef:Mekka is het middelpunt van de aarde...
Bron, namen, afmetingen?

Gaarne vermelden dat wanneer het een objectief verhaal zou zijn het om een 2D afdruk zou gaan van de schil van de aarde. Dus louter subjectief, het middelpunt van een bol bevind zich nooit op de schil van de bol :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Atli op 23 okt 2007 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Henoch schreef: Een Moslim heeft alleen de armzalige Koran als openbaring; een leugen en haat verkondigend boek (sorry, dat ik het zo moet zeggen). Zij kennen geen persoonlijke openbaring en liefdesrelatie met Allah, zoals wij die met Jezus kennen als onze God, Vader en Verlosser. Dit bevestigde islamwoman ook, een aantal postings terug: Allah is geen vader voor hun. Dit is een trieste zaak, en het komt omdat zij de Zoon ontkennen, en niet hebben, want [600 jaar voor de koran geschreven):
Is dit duidelijk genoeg
Voor mij is het klontje klaar, voor jou ook Islamwomen ?
Fuck met alles.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Dus God is Allah maar Allah is niet God, snap je het zelf nog wel Henoch?
Ik begrijp het heel goed, alleen wil jij het niet begrijpen.
Als jij dat begrijpt, wat je ook over vele andere zaken pretendeert, kun je dat vast op zo'n manier uitleggen dat wij onnozele ongelovigen het ook zullen begrijpen.
Laatst gewijzigd door >Edwin< op 23 okt 2007 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Henoch schreef:Om dit ongeldig te verklaren, liegen zij dat het N.T. vervalst is, en per mondelinge overlevering over de tijd veranderd is, en de koran onveranderd is. Dit is een pertinente leugen, nadat wij onderzoek hebben gedaan hoe de Koran van een analfabetische profeet tot stand is gekomen.
En vervolgens ben je vergeten te onderzoeken hoe de Bijbel tot stand is gekomen? Slordig.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

islamwomen schreef:
Kitty schreef:Is dit wetenschap islamwoman???? (met dank aan Devious voor de inhoud van deze posting)

Wil je dit wel even lezen aub??? Want dit haalt jouw stelling dat de Koran alleen wetenschap bevat namelijk onderuit.

21:31. ‘En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven;
Heel grappig om te zien hoe Allah hier bergen op de aarde plaatst om te voorkomen dat deze gaat schudden, zoals wij een gewicht op een vel papier leggen, om te voorkomen dat deze wegwaait. Erg wetenschappelijk ook.

13:2. Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de troon.’
Deze is vooral erg indrukwekkend. Een hemel die is ondersteund wordt door onzichtbare pilaren. Een briljante wetenschappelijke ontdekking. Het enige wat onze wetenschappers nog moeten doen is het lokaliseren van deze onzichtbare pilaren. Misschien kunnen we om deze pilaren een wenteltrap maken, en dan kunnen naar boven klimmen om Allah's Troon te zoeken, die zich ergens op het 'hemelgewelf' bevindt.

78:6-7. ‘Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?’
Prachtig, prachtig. Einstein en Newton? Weg ermee. We hebben immers de Heilige Qoraan, waarin onweerlegbaar wordt bewezen dat de aarde 'een uitgestrekt vlak' is. Zeg maar een soort tapijt, waarbij de bergen als tentharingen dienen om te voorkomen dat het tapijt verschuift. Prachtig die Heilige Qoraan! Bron van wijsheid en wetenschap.

Sura 23:12. Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei;13. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.14. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees;
Ik raak steeds meer onder de indruk van de eeuwige wijsheid van het Boek der boeken. De Qoraan bewijst hier dat de moderne embryologie ongelijk heeft, en laat zien dat we terug moeten naar de aristotelische embryologie, waarin de eicel niet bestaat, en het embryo wordt gevormd door het stremmen van menstruatiebloed onder invloed van het mannelijke zaad.

Sura 36:36. Glorie zij Hem, Die alles in paren schiep van hetgeen op aarde groeit en van hen zelf en van hetgeen zijn nog niet kennen.

Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Briljant! Nu weten we dat Parthogenese, apomixie en het klonen waarvan we altijd meenden dat eencelligen zich op deze manier voorplanten, wetenschappelijke misvattingen zijn. Het bewijs is geleverd, want het staat in de Qoraan!
nogmaals je word niet alleen met wetenschap naar Allah swt geleid..
Dat hebben we begrepen, maar waar het om gaat is dat jij zoëven beweerde dat de Koran volop wetenschappelijke feiten bevat.

"de koran is het belangrijkste [boek ter wereld,] dat vol wetenschap zit."

De bovenstaande, gedetailleerde post van Devious, geciteerd door Kitty, toont aan dat dit niet het geval is: integendeel, de Koran stelt allerlei zaken vóór vanuit een Middeleeuws, door de moderne wetenschap achterhaald wereldbeeld.

- Dit geldt, zoals Devious' post laat zien, voor de geologie, de aardrijkskunde, de embryologie en de biologie in het algemeen.

Wat weerhoudt je ervan dit eerlijk te erkennen en je eerder bewering (dat de Koran wetenschappelijke feiten bevat) in te trekken?
Laatst gewijzigd door Theoloog op 23 okt 2007 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Atli schreef:Henoch, ken je nog even uitleggen waarom jouw God, Jezus, Helige Geest slavernij promoot, lijfstraffen promoot en slaven oplegt ten alle tijden gehoorzaam te zijn?
Aan jou en robindr: Jezus sprak vaak in gelijkenissen (Mattheüs 13:3,10,11), maar dat schijnt jullie te ontgaan; en daarom ontgaat jullie ook de boodschap van Gods Koninkrijk.
Religieuze parabels (gelijkenissen)

Veel parabels dienen om spirituele ideeën uit te drukken. De bekendste bron van parabels, hier ook gelijkenissen genoemd, is de Bijbel, die vele parabels bevat. Behalve de bekende gelijkenissen van de Jezus in het Nieuwe Testament, zoals de Barmhartige Samaritaan en De verloren zoon, staan er ook veel parabels in het Oude Testament, zoals de parabel van het ooilam, verteld door Nathan in 2 Samuel 12:1-9, of het verhaal van de vrouw van Tekoa in 2 Samuel 9:1-13.

Bron: Wikipedia
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

Beste Edwin,

Dit is wat je zei:

Dat is nog nimmer bewezen, sterker nog; vasten kan zodanig het lichaam uitputten dat het onprettige gevolgen teweeg kan brengen.

Het vasten zuivert juist de darmen, herstelt de maag, ontdoet het lichaam van achtergebleven schadelijke stoffen en helpt het overtollige vocht dat opgeslagen is kwijt te raken. Het geeft rust aan het hart, bevorderd de bloedsomloop en helpt om van eventuele gezetheid af te komen. Mensen die vertrouwd zijn met het vasten heeft zichzelf leren bedwingen. Door het jaarlijkse vasten kan een moslim eigenschappen aanleren als dicipline, uithoudingsvermogen, zelfbeheersing en respect ten aanzien van de medemens en de schepper. Elke dag dat men vast is een overwinning over begeerten en lusten.
en laast was er zelfs nog een artikel in de krant was nog met de ramdan dat vasten goed is voor je lichaam!

en je zei ook over dat varkensvlees dat ik het alleen beweer vanuit de islamitische
gedachtengang dat varkens onreine dieren zijn.

ik zou zeggen lees dit stukje:

”Hij heeft u slechts het gestorvene, het bloed, het varkensvlees en datgene waarover een andere naam dan die van Allah is uitgeroepen verboden.” (Koran hoofdstuk 2 vers 174)

Eeuwenlang dacht men in het Westen, dat het verbod op varkensvlees er is, omdat het in warme landen eerder aan bederf onderhevig is. De wetenschap laat zien, dat dit niet de enige reden is.

HET VARKEN IN DE GESCHIEDENIS

Men begon varkens te temmen (te houden) in Oost -Azië ongeveer vijfduizend jaren geleden (2900 v.Chr.). Ook de Egyptenaren, Grieken, Romeinen en Chinezen hadden zich gewijd aan het houden van varkens. De nieuwe (ontdekte) wereld maakte met het varken kennis toen Christopher Columbus de Bahamas binnenvoer in het jaar 1493. Het houden van varkens voor onderzoek doeleinde geschiedde pas in de 18e eeuw.

Bijzonderheden:

Er zijn twee soorten varkens: een wilde en een tamme soort. Er bestaan meer dan 300 soorten tamme varkens. De voeding van een varken bestaat uit: planten, vlees, insecten, vuilnis en muizen. In 1961 hebben varkenshouders in India het riool waar de toiletten op zijn aangesloten verbonden met het varkenshok. Alle uitwerpselen gingen linearekta naar de verblijfplaats van de varkens om als voer voor ze te dienen.

VARKEN EN ZIEKTE

Vlees en vetten van het varken en hun verband met onbesmettelijke ziektes:

Er bevinden zich vele chemische bestanddelen (onder andere cholesterol) in varkensvet. We kunnen zonder twijfel concluderen, dat geen enkel dier zo'n grote vetopslag heeft als het varken. Bij geboorte weegt een biggetje nauwelijks 1 kilogram, maar na 120 dagen weegt hij al gauw zo'n 20 kilogram. Vanaf deze periode is het varken klaar om geslacht te worden voor de vleesconsumptie. Iedere 30 gram vlees bestaat uit: 3,4 gram proteïne - 11,3 gram vet. Dit alles bevat 119 calorieën.

De oorzaak van vele ziekten, een te hoog cholesterolgehalte, komt veel voor bij consumenten van varkensvlees. Hierna volgt een aantal ziekten of aandoeningen die door een te hoog cholesterolgehalte worden veroorzaakt:

Vernauwing van de slagaders en de invloed daarvan op het hart
Verergering van suikerziekte
Hoge bloeddruk
Cholecystolithiasis (zie verderop voor uitleg)
Gewrichtsontsteking (artritis)
Spataders
Verhoogde kans op slokdarm kanker, borstkanker, prostaatkanker, baarmoederhalskanker, leverkanker
Infectie ziekten
Na deze opsomming zullen we alle genoemde aandoeningen voor u uiteenzetten.

1 en 3 Vernauwing van de slagaders of beter gezegd opstoppingen in de bloedaders en de invloed daarvan op het hart.

Voortkomend uit ophopingen van cholesterol tussen de fijne laagjes binnen de slagaders (platlets). Vele operatieve ingrepen zijn er verricht om DE PATIENT TE VERHELPEN VAN ademhalingsmoeilijkheden. Hartklachten zijn het gevolg van opstoppingen in één van de krans slagaders, wat uiteindelijk leidt tot een verminderde bloedstroom naar het hart met alle gevolgen van dien.

islamwomen schreef:zo kan ik er wel heel veel opnoemen.
Geen kunst aan, een kind van vijf kan ook veel nonsens uitkramen.
islamwomen schreef:bekijk dit filmpje over de wonderen van Allah swt!!
Wel eens gehoord van toevalligheid?[/quote]
Afbeelding
Gesloten