Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Henoch schreef:
Kitty schreef:
Henoch schreef:Kitty, nu zelf niet gaan liegen! Ik gebruik hier het woord "Allah" als vertaling van "God" om islamwoman tegemoet te treden, en niet te hard naar haar over te komen. Natuurlijk heeft zij recht op de waarheid: Allah uit de Koran is God ook niet!

http://home.filternet.nl/~kjv/allah.htm
Wie loog hier nu Henoch????
Jij probeert mij te vangen in je listen, kitty, en mij valselijk te beschuldigen, maar het lukt je niet.

Waarom doe jij dat Kitty? Ik heb het uitgelegd.

Ja Henoch, je hebt uitgelegd dat je loog voor de goede zaak. En dat is vrij listig inderdaad. Dus schuif het niet een ander in de schoenen, wil je?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Heel fijn, maar hoe kan jij dan weten dat er iets is dat die natuur overstijgt? Oftewel een analoge vraag: hoe kan een vis in de zee die nog nooit een landdier heeft gezien weten dat er zoiets als landdieren bestaan?
Wij kennen God toch Sararje! Ja, jij niet,dat weet ik.
"Maar in de tijd, dat gij God niet kendet, hebt gij goden gediend, die het in wezen niet zijn. Nu gij echter God hebt leren kennen, ja, meer nog, door God gekend zijt, hoe kunt gij thans terugkeren tot die zwakke en armelijke wereldgeesten, waaraan gij u weder van meet aan dienstbaar [slaafs] wilt maken?" (Galaten 4:8,9)
In ieder geval niet omdat dat landdier ooit een vis is geweest! Of herinner jij je nog, dat je ooit een aap was?
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Kitty schreef:
Ja Henoch, je hebt uitgelegd dat je loog voor de goede zaak. En dat is vrij listig inderdaad. Dus schuif het niet een ander in de schoenen, wil je?
Niet zeuren kitty, ophouden nu!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Over slaven;

1 Tim 6,1

Wie het slavenjuk draagt, moet zijn meester hoogachten, zodat Gods naam en de leer niet worden bespot. Een slaaf die een gelovige meester heeft, mag zijn meester niet zijn respect onthouden omdat ze broeders zijn. Integendeel, hij moet hem met nog meer inzet dienen, juist omdat hij met degene die van zijn diensten gebruik maakt, in geloof en liefde verbonden is.

Titus 2,9

Slaven moeten in alles het gezag van hun meester erkennen en het hem naar de zin maken. Ze mogen hem niet tegenspreken of van hem stelen, maar moeten laten zien dat ze volkomen betrouwbaar zijn. Dan verhogen ze in alles wat ze doen het aanzien van de leer van God, onze redder.

1 Petrus 2,18

Slaven, erken het gezag van uw meesters en heb ontzag voor hen, niet alleen voor de goede en rechtvaardige, maar ook voor de onrechtvaardige
Laatst gewijzigd door Atli op 23 okt 2007 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik vraag niet of je dat weet maar HOE je dat weet.
In ieder geval niet omdat dat landdier ooit een vis is geweest! Of herinner jij je nog, dat je ooit een aap was?
Wie beweert hier dat ik ooit een aap was?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mensen zijn nooit apen geweest Henoch. Ergo, mensen zijn nog steeds apen.
Je kan commentaar dat getuigt van onkunde beter achterwege laten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Dus Allah wordt door jou nu gelegenheidshalve maar even als een andere naam voor God gebruikt, Henoch?

Dan heb je er vast geen enkele morele bezwaar tegen als ik hem voortaan met de naam Baal benoem binnen elke discussie met jou alhier.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:
robindr schreef:zeg Henoch.

Zou je nu eens willen antwoorden op mijn Jezus-slaven probleem?
Nee, want Jezus beweert dat niet!
Lukas 12:42-49
42 En de Heere zeide: Wie is dan de getrouwe en voorzichtige huisbezorger, dien de heer over zijn dienstboden zal zetten, om hun ter rechter tijd het bescheiden deel spijze te geven?

43 Zalig is de dienstknecht, welken zijn heer, als hij komt, zal vinden, alzo doende.

44 Waarlijk, Ik zeg ulieden, dat hij hem over al zijn goederen zetten zal.

45 Maar indien dezelve dienstknecht in zijn hart zou zeggen: Mijn heer vertoeft te komen; en zou beginnen de knechten en de dienstmaagden te slaan, en te eten en te drinken, en dronken te worden;

46 Zo zal de heer deszelven dienstknechts komen ten dage, in welken hij hem niet verwacht, en ter ure, die hij niet weet; en zal hem afscheiden, en zal zijn deel zetten met de ontrouwen.

47 En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.

48 Maar die denzelven niet geweten heeft, en gedaan heeft dingen, die slagen waardig zijn, die zal met weinige slagen geslagen worden. En een iegelijk, wien veel gegeven is, van dien zal veel geëist worden; en wien men veel vertrouwd heeft, van dien zal men overvloediger eisen.

49 Ik ben gekomen, om vuur op de aarde te werpen; en wat wil Ik, indien het alrede ontstoken is?
En dienstknecht verwijst weldegelijk naar een slaaf en niet een dienstknecht zoals we dat de dag van vandaag kennen.

Di e n st.ba.re: slaaf, onderworpen dienstknecht
zie: http://www.prof-nws.dds.nl/johanveenhui ... nlijst.htm

Zelfs al zou dienstknecht niet slaaf betekenen, dan is het nog raar dat zo'n lichtend voorbeeld als Jezus iemand de toestemming geeft een andere te slaan (met vele slagen)
Laatst gewijzigd door robindr op 23 okt 2007 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Neem in acht dat de door mij geciteerde stukjes geschreven zijn door een man die middels een visioen directe inspiratie van Jezus zou hebben, voor de herhaling,

1 Tim 6,1

Wie het slavenjuk draagt, moet zijn meester hoogachten, zodat Gods naam en de leer niet worden bespot. Een slaaf die een gelovige meester heeft, mag zijn meester niet zijn respect onthouden omdat ze broeders zijn. Integendeel, hij moet hem met nog meer inzet dienen, juist omdat hij met degene die van zijn diensten gebruik maakt, in geloof en liefde verbonden is.

Titus 2,9

Slaven moeten in alles het gezag van hun meester erkennen en het hem naar de zin maken. Ze mogen hem niet tegenspreken of van hem stelen, maar moeten laten zien dat ze volkomen betrouwbaar zijn. Dan verhogen ze in alles wat ze doen het aanzien van de leer van God, onze redder.

1 Petrus 2,18

Slaven, erken het gezag van uw meesters en heb ontzag voor hen, niet alleen voor de goede en rechtvaardige, maar ook voor de onrechtvaardige

M.a.w. het christendom en Jezus alsmede mensen die direct een visioen van Jezus zouden hebben gehad propageren onderdrukking en slavernij!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:
Ik vraag niet of je dat weet maar HOE je dat weet.
Wie beweert hier dat ik ooit een aap was?
Door goddelijke openbaring; dat heb ik al zo vaak gezegd, maar jullie geloven mijn getuigenis niet! Dan gooien jullie het weer op dat andere goden zich weer d.m.v. anderen religies openbaren, maar dat kan niet, omdat zij die macht niet bezitten. Noem mij één Moslim waaraan Allah zich persoonlijk openbaarde! Noem mij één Boeddhist waar Boeddha zelf tot sprak. Etc., etc. Die bestaan niet! Alleen Jezus is de Levende, en God de Vader openbaart de levende Zoon:
"Toen Jezus in de omgeving van Caesarea Filippi gekomen was, vroeg Hij zijn discipelen en zeide: Wie zeggen de mensen, dat de Zoon des mensen is? En zij zeiden: Sommigen: Johannes de Doper; anderen: Elia; weer anderen: Jeremia, of een der profeten. Hij zeide tot hen: Maar gij, wie zegt gij, dat Ik ben? Simon Petrus antwoordde en zeide: Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God! Jezus antwoordde en zeide: Zalig zijt gij, Simon Barjona, want vlees en bloed heeft u dat niet geopenbaard, maar mijn Vader, die in de hemelen is." (Mattheüs 16:13-17)
"En dit evangelie van het Koninkrijk zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde gekomen zijn." (Mattheüs 24:14)
"Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wij spreken van wat wij weten en wij getuigen van wat wij gezien [en gehoord] hebben, en gij neemt ons getuigenis niet aan." (Johannes 3:11)
1970 jaar later is het nog steeds niet anders, ook nu nemen jullie mijn getuigens niet aan, van wat ik van God weet, en van wat ik van Jezus Christus gezien heb!
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Henoch schreef:
Kitty schreef:
Niet zeuren kitty, ophouden nu!
Ik heb dit draadje met veel interesse en groeiende ergernis gelezen en tot nu toe weinig gereageerd maar nu moet me toch echt iets van het hart Henoch.
Je draait er lustig op los, beschuldigd anderen continue van ongefundeerd liegen terwijl je zelf helemaal NIETS hebt ingebracht om de geponeerde stellingen te ontkrachten en nu lieg je zelfs aantoonbaar en wordt je hier (terecht!) op aangesproken. En dan presteer je het om degene die je hierop aanspreekt een berisping te geven.
Waar haal je het lef vandaan. :shock:

Je zou je moeten schamen Henoch. [-X
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:1970 jaar later is het nog steeds niet anders, ook nu nemen jullie mijn getuigens niet aan, van wat ik van God weet, en van wat ik van Jezus Christus gezien heb!
Leugenaars overtuigen mij niet.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Door goddelijke openbaring; dat heb ik al zo vaak gezegd, maar jullie geloven mijn getuigenis niet! Dan gooien jullie het weer op dat andere goden zich weer d.m.v. anderen religies openbaren, maar dat kan niet, omdat zij die macht niet bezitten. Noem mij één Moslim waaraan Allah zich persoonlijk openbaarde! Noem mij één Boeddhist waar Boeddha zelf tot sprak. Etc., etc. Die bestaan niet! Alleen Jezus is de Levende, en God de Vader openbaart de levende Zoon:
We hebben al twee mensen gehad die beweerden dat osiris zich aan hen heeft geopenbaard. En ik zou maar aan die zovele mijoenen moslims vragen of ze ooit een openbaring van Mohammed of Allah hebben gehad.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

>Edwin< schreef:Dus Allah wordt door jou nu gelegenheidshalve maar even als een andere naam voor God gebruikt, Henoch?

Dan heb je er vast geen enkele morele bezwaar tegen als ik hem voortaan met de naam Baal benoem binnen elke discussie met jou alhier.
Iedereen weet dat in het oosten God met 'Allah' vertaald wordt, Edwin, dus niet zo flauw! Een vergelijkende studie van Koran en Bijbel, zal duidelijk maken, dat de claim die Moslims leggen op het feit dat de God van de Koran dezelfde God is van de Bijbel, een valse en leugenachtige claim is.

Hoe jij God noemt, moet jij echter zelf weten, want dat is jouw eigen verantwoordelijkheid.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dus God is Allah maar Allah is niet God, snap je het zelf nog wel Henoch?
Gesloten