Hoe kan je iets weten dat de natuur overstijgt als je zelf alleen natuurlijke middelen ter beschikking hebt?maar wij hebben te maken met een onzichtbare, bovennatuurlijke God en Vader, die zich niet laat vastleggen door wetenschappelijk bewijsmateriaal, en wonderen doet die de wetenschap overstijgt.
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty, nu zelf niet gaan liegen! Ik gebruik hier het woord "Allah" als vertaling van "God" om islamwoman tegemoet te treden, en niet al te hard naar haar over te komen. Natuurlijk heeft zij recht op de waarheid: Allah uit de Koran is God ook niet!Kitty schreef:Gaan we liegen Henoch? Eerder zei je dat Allah iemand anders was dan de God uit de Bijbel, hoe kan Jezus dan nu ineens de zoon van Allah zijn? Er staat in de Bijbel, anders dan in de Koran, toch niet dat je mag liegen voor je geloof?Henoch schreef:Ik zou tegen islamwoman willen zeggen: "Jezus houdt van jou, en Hij is werkelijk de Zoon van Allah, ook al beweert jullie boek van niet."
http://home.filternet.nl/~kjv/allah.htm
Laatst gewijzigd door Henoch op 23 okt 2007 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Héél goed! Stond dat op mijn forum, hier, of op pd.nl?>Edwin< schreef:Kijk eens aan, Henoch:
Ik heb het maar even voor je opgezocht.Henoch, op 9 oktober 2007 om 6:42 pm schreef:De entiteit Allah is of Satan zelf, of een hoge vorst der duisternis (Daniël 10:13).
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Wie loog hier nu Henoch????Henoch schreef:Kitty, nu zelf niet gaan liegen! Ik gebruik hier het woord "Allah" als vertaling van "God" om islamwoman tegemoet te treden, en niet te hard naar haar over te komen. Natuurlijk heeft zij recht op de waarheid: Allah uit de Koran is God ook niet!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Pardon? God heeft toch de natuur geschapen! Die hebben wij toch [deels] tot onze beschikking.Sararje schreef: Hoe kan je iets weten dat de natuur overstijgt als je zelf alleen natuurlijke middelen ter beschikking hebt?
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
In dit draadje, internet evangelist!..Henoch schreef:Héél goed! Stond dat op mijn forum, hier, of op pd.nl?>Edwin< schreef:Kijk eens aan, Henoch:
Ik heb het maar even voor je opgezocht.Henoch, op 9 oktober 2007 om 6:42 pm schreef:De entiteit Allah is of Satan zelf, of een hoge vorst der duisternis (Daniël 10:13).
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
Heel fijn, maar hoe kan jij dan weten dat er iets is dat die natuur overstijgt? Oftewel een analoge vraag: hoe kan een vis in de zee die nog nooit een landdier heeft gezien weten dat er zoiets als landdieren bestaan?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Jij probeert mij te vangen in je listen, kitty, en mij valselijk te beschuldigen, maar het lukt je niet.Kitty schreef:Wie loog hier nu Henoch????Henoch schreef:Kitty, nu zelf niet gaan liegen! Ik gebruik hier het woord "Allah" als vertaling van "God" om islamwoman tegemoet te treden, en niet te hard naar haar over te komen. Natuurlijk heeft zij recht op de waarheid: Allah uit de Koran is God ook niet!
Waarom doe jij dat Kitty? Ik heb het uitgelegd.
>Edwin< schreef:In dit draadje, internet evangelist!..Henoch schreef:Héél goed! Stond dat op mijn forum, hier, of op pd.nl?>Edwin< schreef:Kijk eens aan, Henoch:
Ik heb het maar even voor je opgezocht.
Alweer het bewijs dat Henoch heen en weer zwabbert zolang het in zijn straatje te pas komt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Nee Henoch, je hebt de ene keer het over Allah als god en de volgende keer over Allah als de Allah uit de Koran die God ook niet is! Jij wentelt nu, jij draait nu.