Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

maar wij hebben te maken met een onzichtbare, bovennatuurlijke God en Vader, die zich niet laat vastleggen door wetenschappelijk bewijsmateriaal, en wonderen doet die de wetenschap overstijgt.
Hoe kan je iets weten dat de natuur overstijgt als je zelf alleen natuurlijke middelen ter beschikking hebt?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

zeg Henoch.

Zou je nu eens willen antwoorden op mijn Jezus-slaven probleem?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Kitty schreef:
Henoch schreef:Ik zou tegen islamwoman willen zeggen: "Jezus houdt van jou, en Hij is werkelijk de Zoon van Allah, ook al beweert jullie boek van niet."
Gaan we liegen Henoch? Eerder zei je dat Allah iemand anders was dan de God uit de Bijbel, hoe kan Jezus dan nu ineens de zoon van Allah zijn? Er staat in de Bijbel, anders dan in de Koran, toch niet dat je mag liegen voor je geloof?
Kitty, nu zelf niet gaan liegen! Ik gebruik hier het woord "Allah" als vertaling van "God" om islamwoman tegemoet te treden, en niet al te hard naar haar over te komen. Natuurlijk heeft zij recht op de waarheid: Allah uit de Koran is God ook niet!

http://home.filternet.nl/~kjv/allah.htm
Laatst gewijzigd door Henoch op 23 okt 2007 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:zeg Henoch.

Zou je nu eens willen antwoorden op mijn Jezus-slaven probleem?
Nee, want Jezus beweert dat niet!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Kijk eens aan, Henoch:
Henoch, op 9 oktober 2007 om 6:42 pm schreef:De entiteit Allah is of Satan zelf, of een hoge vorst der duisternis (Daniël 10:13).
Ik heb het maar even voor je opgezocht. :roll:
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

>Edwin< schreef:Kijk eens aan, Henoch:
Henoch, op 9 oktober 2007 om 6:42 pm schreef:De entiteit Allah is of Satan zelf, of een hoge vorst der duisternis (Daniël 10:13).
Héél goed! Stond dat op mijn forum, hier, of op pd.nl?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Henoch schreef:Kitty, nu zelf niet gaan liegen! Ik gebruik hier het woord "Allah" als vertaling van "God" om islamwoman tegemoet te treden, en niet te hard naar haar over te komen. Natuurlijk heeft zij recht op de waarheid: Allah uit de Koran is God ook niet!

Wie loog hier nu Henoch????
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef: Hoe kan je iets weten dat de natuur overstijgt als je zelf alleen natuurlijke middelen ter beschikking hebt?
Pardon? God heeft toch de natuur geschapen! Die hebben wij toch [deels] tot onze beschikking.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:
In dit draadje, internet evangelist!.. ](*,)

-Thelonious Monk
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Heel fijn, maar hoe kan jij dan weten dat er iets is dat die natuur overstijgt? Oftewel een analoge vraag: hoe kan een vis in de zee die nog nooit een landdier heeft gezien weten dat er zoiets als landdieren bestaan?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Kitty schreef:
Henoch schreef:Kitty, nu zelf niet gaan liegen! Ik gebruik hier het woord "Allah" als vertaling van "God" om islamwoman tegemoet te treden, en niet te hard naar haar over te komen. Natuurlijk heeft zij recht op de waarheid: Allah uit de Koran is God ook niet!

Wie loog hier nu Henoch????
Jij probeert mij te vangen in je listen, kitty, en mij valselijk te beschuldigen, maar het lukt je niet.

Waarom doe jij dat Kitty? Ik heb het uitgelegd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

>Edwin< schreef:
Henoch schreef:
In dit draadje, internet evangelist!.. ](*,)

Alweer het bewijs dat Henoch heen en weer zwabbert zolang het in zijn straatje te pas komt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Ga het zelf maar even lezen op bladzijde elf van dit draadje, Henoch.

-Thelonious Monk
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nee Henoch, je hebt de ene keer het over Allah als god en de volgende keer over Allah als de Allah uit de Koran die God ook niet is! Jij wentelt nu, jij draait nu.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Jij probeert mij te vangen in je listen, kitty, en mij valselijk te beschuldigen, maar het lukt je niet.

Waarom doe jij dat Kitty? Ik heb het uitgelegd.
Dus ik ben dan ook een leugenaar?

-Thelonious Monk
Gesloten