de koran zelf is wetenschap en bevind vol wetenschapErik schreef:Hij beweert dat niet alleen!islamwomen schreef:dus jij beweert dat er geen wetenschap bevind in de koran??Devious schreef:Ik herhaal mezelf maar weer eens.
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
- islamwomen
- Forum fan
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
islamwomen schreef:de koran zelf is wetenschap en bevind vol wetenschap
Niels Holgersson staat ook barstens-toe-vol met waarheid en wetenschap.
Je moet er alleen wel in willen geloven...
Laatst gewijzigd door >Edwin< op 23 okt 2007 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
Ja Islamwoman, kan je ons hier eens de overduidelijke bewijzen laten zien aub?islamwomen schreef: de koran zelf is wetenschap en bevind vol wetenschap
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
Ik zou tegen islamwoman willen zeggen: "Jezus houdt van jou, en Hij is werkelijk de Zoon van Allah, ook al beweert jullie boek van niet."Rereformed schreef:Alsjeblieft, hier is het bewijs:Maar als er ook nog love and peace van Allah komen, zal er geen wolkje meer aan de hemel zijn, toch?
Dat wij Osama kunnen liefhebben, dat is toch eigenlijk wel wonderlijk, en ook wel tof vind je niet. Misschien is Osama wel een moderne Saulus van Tarsus, die God nog voor het Evangelie van Jezus zal willen gaan gebruiken. Als Bin Laden zich van de Islam zal afkeren, en de Zoon zal kussen, en vertellen zal aan de wereld hoe de Here Jezus Christus zichzelf aan hem geopenbaart heeft. In Guantanamo Bay zal men echter geen vergeving voor hem hebben, en ik denk heel de wereld niet! Maar goed dat Saulus van Tarsus zich, na zijn bekering tot Jezus, een paar jaar rustig heeft gehouden [o.a. in Arabië] om geestelijk te groeien in de Here, want als hij meteen het Evangelie was gaan verkondigen, dan hadden de Christenen hem ook nooit vertrouwen en vergeving geschonken, nadat hij de gemeente van Christus zo genadeloos vervolgd had.
Zeg rereformed, als jij dan zogenaamd zo hypocriet gastvrij bent, terwijl je het bloed van bijbelgelovige geestvervulde Christenen wel kunt drinken, waarom geeef jij mij dan niet een paar tickets naar Finland, zodat ik met een paar verzorgers en al de aanpassingen die ik nodig heb, [zoals mijn beademingsapparaat] kan komen, om met jou fijn over jouw ongeloof en afval van Jezus Christus te babbelen.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
De schrijver van de Griekse mythe over Prometheus wist dat de lever van de mens (als enig orgaan) weer kon aangroeien. Hoe deze persoon dit wist is me een raadsel, tenzij het een op waarheid gebaseerd verhaal is, of dat het hele verhaal zelfs waar is!de koran zelf is wetenschap en bevind vol wetenschap
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Prometheus ... hologie%29
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lever (kijk onder ziekte en beschadiging)
Dit is een voorbeeld waarin je wetenschap en mythe naast elkaar kunt leggen.
Maar bewijst dit ook dat de mythe op waarheid berust?
Wat mij betreft is het 1-0 voor de Grieken.
Wat zet je hier tegenover als voorbeeld?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Is dit wetenschap islamwoman???? (met dank aan Devious voor de inhoud van deze posting)
Wil je dit wel even lezen aub??? Want dit haalt jouw stelling dat de Koran alleen wetenschap bevat namelijk onderuit.
21:31. ‘En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven;
Heel grappig om te zien hoe Allah hier bergen op de aarde plaatst om te voorkomen dat deze gaat schudden, zoals wij een gewicht op een vel papier leggen, om te voorkomen dat deze wegwaait. Erg wetenschappelijk ook.
13:2. Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de troon.’
Deze is vooral erg indrukwekkend. Een hemel die is ondersteund wordt door onzichtbare pilaren. Een briljante wetenschappelijke ontdekking. Het enige wat onze wetenschappers nog moeten doen is het lokaliseren van deze onzichtbare pilaren. Misschien kunnen we om deze pilaren een wenteltrap maken, en dan kunnen naar boven klimmen om Allah's Troon te zoeken, die zich ergens op het 'hemelgewelf' bevindt.
78:6-7. ‘Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?’
Prachtig, prachtig. Einstein en Newton? Weg ermee. We hebben immers de Heilige Qoraan, waarin onweerlegbaar wordt bewezen dat de aarde 'een uitgestrekt vlak' is. Zeg maar een soort tapijt, waarbij de bergen als tentharingen dienen om te voorkomen dat het tapijt verschuift. Prachtig die Heilige Qoraan! Bron van wijsheid en wetenschap.
Sura 23:12. Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei;13. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.14. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees;
Ik raak steeds meer onder de indruk van de eeuwige wijsheid van het Boek der boeken. De Qoraan bewijst hier dat de moderne embryologie ongelijk heeft, en laat zien dat we terug moeten naar de aristotelische embryologie, waarin de eicel niet bestaat, en het embryo wordt gevormd door het stremmen van menstruatiebloed onder invloed van het mannelijke zaad.
Sura 36:36. Glorie zij Hem, Die alles in paren schiep van hetgeen op aarde groeit en van hen zelf en van hetgeen zijn nog niet kennen.
Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Briljant! Nu weten we dat Parthogenese, apomixie en het klonen waarvan we altijd meenden dat eencelligen zich op deze manier voorplanten, wetenschappelijke misvattingen zijn. Het bewijs is geleverd, want het staat in de Qoraan!
Wil je dit wel even lezen aub??? Want dit haalt jouw stelling dat de Koran alleen wetenschap bevat namelijk onderuit.
21:31. ‘En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven;
Heel grappig om te zien hoe Allah hier bergen op de aarde plaatst om te voorkomen dat deze gaat schudden, zoals wij een gewicht op een vel papier leggen, om te voorkomen dat deze wegwaait. Erg wetenschappelijk ook.
13:2. Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de troon.’
Deze is vooral erg indrukwekkend. Een hemel die is ondersteund wordt door onzichtbare pilaren. Een briljante wetenschappelijke ontdekking. Het enige wat onze wetenschappers nog moeten doen is het lokaliseren van deze onzichtbare pilaren. Misschien kunnen we om deze pilaren een wenteltrap maken, en dan kunnen naar boven klimmen om Allah's Troon te zoeken, die zich ergens op het 'hemelgewelf' bevindt.
78:6-7. ‘Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?’
Prachtig, prachtig. Einstein en Newton? Weg ermee. We hebben immers de Heilige Qoraan, waarin onweerlegbaar wordt bewezen dat de aarde 'een uitgestrekt vlak' is. Zeg maar een soort tapijt, waarbij de bergen als tentharingen dienen om te voorkomen dat het tapijt verschuift. Prachtig die Heilige Qoraan! Bron van wijsheid en wetenschap.
Sura 23:12. Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei;13. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.14. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees;
Ik raak steeds meer onder de indruk van de eeuwige wijsheid van het Boek der boeken. De Qoraan bewijst hier dat de moderne embryologie ongelijk heeft, en laat zien dat we terug moeten naar de aristotelische embryologie, waarin de eicel niet bestaat, en het embryo wordt gevormd door het stremmen van menstruatiebloed onder invloed van het mannelijke zaad.
Sura 36:36. Glorie zij Hem, Die alles in paren schiep van hetgeen op aarde groeit en van hen zelf en van hetgeen zijn nog niet kennen.
Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Briljant! Nu weten we dat Parthogenese, apomixie en het klonen waarvan we altijd meenden dat eencelligen zich op deze manier voorplanten, wetenschappelijke misvattingen zijn. Het bewijs is geleverd, want het staat in de Qoraan!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Waarom is gastvrijheidheid hypocriet naar mensen met wie je het grondig oneens bent'? Ik ben het soms verschrikkelijk oneens met Kitty maar ze heeft toch echt anderhalve week geleden bij mij op de bank gezeten en we hebben ons (toch?) uitstekend vermaakt. Waarom zou ik alleen mensen die gelijkgezidn zijn op de bank moeten hebben? Volgens mij ben je dan veel te snel uitgepraat.Zeg rereformed, als jij dan zogenaamd zo hypocriet gastvrij bent, terwijl je het bloed van bijbelgelovige geestvervulde Christenen wel kunt drinken, waarom geeef jij mij dan niet een paar tickets naar Finland, zodat ik met een paar verzorgers en al de aanpassingen die ik nodig heb, [zoals mijn beademingsapparaat] kan komen, om met jou fijn over jouw ongeloof en afval van Jezus Christus te babbelen.
Daarnaast weet ik niet waarom Rereformed jouw ticket moet betalen. Als jij werkelijk zo in de heere bent, kan je toch ook de allerhoogste vragen om geld vor een ticket?
Laatst gewijzigd door Sararje op 23 okt 2007 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Gaan we liegen Henoch? Eerder zei je dat Allah iemand anders was dan de God uit de Bijbel, hoe kan Jezus dan nu ineens de zoon van Allah zijn? Er staat in de Bijbel, anders dan in de Koran, toch niet dat je mag liegen voor je geloof?Henoch schreef:Ik zou tegen islamwoman willen zeggen: "Jezus houdt van jou, en Hij is werkelijk de Zoon van Allah, ook al beweert jullie boek van niet."
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Profiteren is christenen ook niet bepaald vreemd.Henoch schreef:waarom geeef jij mij dan niet een paar tickets naar Finland, zodat ik met een paar verzorgers en al de aanpassingen die ik nodig heb, [zoals mijn beademingsapparaat] kan komen, om met jou fijn over jouw ongeloof en afval van Jezus Christus te babbelen.
Eigenlijk zou elk mens met een (heel klein) beetje kritische zin enkel en alleen door dit vers kunnen inzien dat de Koran door mensen is bedacht en ronduit hilarisch is.Kitty schreef: Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Ik kan maar niet begrijpen hoe er dan toch nog zovelen dit niet willen inzien???
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
Misschien omdat ze te lui of te dom zijn om postings die langer zijn dan drie regels te lezen? En dus zeker de lange teksten in de Koran niet lezen? Tja, dan kom je niet veel verder.robindr schreef: Eigenlijk zou elk mens met een (heel klein) beetje kritische zin enkel en alleen door dit vers kunnen inzien dat de Koran door mensen is bedacht en ronduit hilarisch is.
Ik kan maar niet begrijpen hoe er dan toch nog zovelen dit niet willen inzien???
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Hoho even, een aardig eind terug in dit draadje gaf je het antwoord dat Allah niet God is.Henoch schreef:Ik zou tegen islamwoman willen zeggen: "Jezus houdt van jou, en Hij is werkelijk de Zoon van Allah, ook al beweert jullie boek van niet."
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
Daar dwepen Islamisten altijd mee! Ik zag laatst ook weer van die gasten in Marokko, in een Koran bibliotheek, volgeschreven met boeken over koran en wetenschap.islamwomen schreef:
de koran zelf is wetenschap en bevind vol wetenschap
Ik zal dat over mijn Bijbel nooit beweren. Niet dat de Bijbel in contradictie is met de wetenschap, maar wij hebben te maken met een onzichtbare, bovennatuurlijke God en Vader, die zich niet laat vastleggen door wetenschappelijk bewijsmateriaal, en wonderen doet die de wetenschap overstijgt.
Daarentegen hebben de mensen, die enkel hun hoop en vertrouwen in de wetenschap stellen, geen enkel excuus om te zeggen dat dat God niet bestaat, omdat de gehele Schepping zijn bestaan laat zien.
"Want hetgeen van Hem [God] niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken [de diversiteit in de natuur, het oneindige grote heelal, etc.] met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben." (Romeinen 1:20)
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Tja, voor een groot deel waarschijnlijk wel, maar er zijn toch in de moslimwereld intellectuelen die dit moeten opmerken?Kitty schreef:Misschien omdat ze te lui of te dom zijn om postings die langer zijn dan drie regels te lezen? En dus zeker de lange teksten in de Koran niet lezen? Tja, dan kom je niet veel verder.
Misschien lijden die wel aan een soort religieus split-brain waardoor ze in principe de fouten wel zien maar deze gewoon niet tot zich doordringen.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -