Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:
lost and not found yet! schreef:[Waar staan de 10 geboden van jezus???
Jezus is God, weet je wel.

Exodus 20:1-17.
Jezus is god?? Laat maar!! Als het allemaal zoooo ingewikkeld en moeilijk moet, LAAT MAAR!! Wat een grapjas ben jij zeg!! Ennuh.... nee laat ook maar, ga je toch niet serieus op in.

gr.
Laatst gewijzigd door lost and not found yet! op 08 okt 2007 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:[(Ik zie dat de kanttekeningen van de statenbijbel je hierbij van grote dienst zijn).

Vraag is natuurlijk:"Zijn de interpretaties die de auteurs van de statenbijbel erbij hebben geplaatst wel correct? Wie geeft hen het recht een tekst zus of zo te interpreteren?
Sorry robinr, maar ik doe dit uit mijn hoofd. Maar ik vind het een compliment dat ik met de exegese van de Staten-broeders van destijds in overeenstemming ben.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

lost and not found yet! schreef:Jezus is god?? Laat maar!! gr.
Groetjes terug.

Hoi!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Henoch schreef:
collegavanerik schreef:$%@* +%*! hou es op met dat gespam
Niet vloeken, dat wordt op dit forum niet gewaardeerd!

Heb je een probleem? Voel je je aangesproken?
on topic, je zit in mijn topic te spammen, egotripper.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Zo hield Jezus zich niet aan de Sabbatswetten (Zie Markus 2:33). Jezus´ discipelen plukken hier graan dat niet van hen is op de sabbat terwijl dit in het OT nadrukkelijk wordt verboden!
Dan moet je je afvragen, waarom Jezus dat deed! Heb je dat wel eens geprobeerd?
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

collegavanerik schreef:on topic, je zit in mijn topic te spammen, egotripper.
Ok, Kuitert dan! Ik geef alleen maar antwoord op al die forumleden, die het werkelijk zijn die jouw topic spammen, en die allemaal op mijn Kuitert reaktie reageren.

Wel eerlijk blijven! Vervloek hun maar.
lost and not found yet!
Bevlogen

Henoch schreef:
robindr schreef:[(Ik zie dat de kanttekeningen van de statenbijbel je hierbij van grote dienst zijn).

Vraag is natuurlijk:"Zijn de interpretaties die de auteurs van de statenbijbel erbij hebben geplaatst wel correct? Wie geeft hen het recht een tekst zus of zo te interpreteren?
Sorry robinr, maar ik doe dit uit mijn hoofd. Maar ik vind het een compliment dat ik met de exegese van de Staten-broeders van destijds in overeenstemming ben.
Sorry hoor! Je ziet de vraag niet eens maar zit naar complimenten te vissen!! Lees eens een keer!!

Gr.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef:
Rereformed schreef:4. Matth.19:33: Zo zal dus niemand van u, die niet afstand doet van al wat hij heeft, mijn discipel kunnen zijn.
Hoor je het goed? Jezus spreekt tegen jou en je slaat zijn woorden nog steeds in de wind.
Jij zit teksten te zoeken, en uit het verband [context] te rukken, om mij een hak te proberen te zetten.
Nee hoor, er hoeft niet naar gezocht te worden, en de boodschap van Jezus' uitspraak is aan geen enkele twijfel onderhevig. En de contekst voegt er aan toe dat mensen zoals jij die met zulke uitspraken een loopje nemen geen zout meer zijn, maar nergens anders voor dienen dan weggeworpen te worden. En hierop geeft Jezus nog speciaal tegen jou een laatste waarschuwing: wie oren heeft die hore!

Jij komt met de veelgehoorde kreet dat iets uit zijn verband genomen wordt enkel en alleen om de woorden maar niet te hoeven opvolgen. Ik zet jou in het geheel geen hak maar concludeer eenvoudig dat jij geen Christen bent in de zin die Christus voor ogen had en hij je uitspugen zal. Je voelt je beter in de kring van welgestelde zakenmannen dan bij Jezus. Is je goed recht natuurlijk, want wat is het nut van arm zijn, maar maak ons niet meer wijs dat je Christen bent.
Dit vers staat in Lukas 14:33, en gaat over zelfverloochening. Voor afstand doen, staat in de Engelse vertaling: to be able to forsake all; dus bereid zijn om alles te verliezen, het niet geestelijk vasthouden aan materieële [aardse] dingen.

Is dit argumentatie genoeg?
Nee, natuurlijk niet. Voor de betekenis van een vers moet je altijd gaan naar de grondtekst, niet naar één of andere parafrase. En in de grondtekst staat (hetgeen je overigens in alle degelijke vertalingen kunt nalezen):

So likewise, whosoever he be of you that forsaketh not all that he hath, he cannot be my disciple.

Zo geldt ook voor jullie: wie geen afstand doet van al zijn bezittingen, kan mijn leerling niet zijn. (NBV)

Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn. (Statenvert.)

Zo zal dus niemand van u, die niet afstand doet van al wat hij heeft, mijn discipel kunnen zijn. (NBG51)

Zo moet ieder van u afstand doen van alles wat hij bezit; anders kan hij geen leerling van Mij zijn.

Zo moet ieder van u afstand doen van alles wat hij bezit; anders kan hij geen leerling van Mij zijn. (Willibrord)

Niemand van u kan mijn leerling zijn als hij geen afstand doet van alles wat hij bezit. (GNB)

Duidelijk genoeg?
Maar ik zal wel nooit voldoen aan jullie discussie/argumentatie eisen,
Helemaal niet waar. Een argument dat klopt is een geldig argument. Maar jouw redenering klopt niet. Daarom voldoet je praat niet.
omdat jullie toch iets moeten vinden, om mij weg te krijgen met dat lastige geloof.
Nee, omdat ik zaken tijdens jarenlange studie heb gevonden die niet klopten heb ik de conclusie moeten trekken dat het niet waar is en kom ik met redeneringen. Ze hebben weinig of niets met jou te maken.

Mijn geloof de rug toekeren was een zaak tegen wil en dank. Maar feiten kun je niet ontlope, voor onzin, valsheid en onredelijkheid kun je niet altoos je ogen sluiten. Begin bij dit ene vers dat jij nalaat op te volgen en ontmasker je eigen oneerlijkheid.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 08 okt 2007 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

lost and not found yet! schreef:
Henoch schreef:

Sorry hoor! Je ziet de vraag niet eens maar zit naar complimenten te vissen!! Lees eens een keer!!

Gr.
Ik dacht net hetzelfde, op de een of andere manier slaagt hij er elke keer in om de vragen te ontwijken en te antwoorden op de minder relevante dingen.
Maar geef hem tijd misschien komt er toch nog een antwoord op. ;-)
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
lost and not found yet!
Bevlogen

robindr schreef:
lost and not found yet! schreef:
Henoch schreef: Sorry robinr, maar ik doe dit uit mijn hoofd. Maar ik vind het een compliment dat ik met de exegese van de Staten-broeders van destijds in overeenstemming ben.

Gr.
Ik dacht net hetzelfde, op de een of andere manier slaagt hij er elke keer in om de vragen te ontwijken en te antwoorden op de minder relevante dingen.
@ Robinr,

Ik denk het niet, kijk hier maar: http://s3.freepowerboards.com/henoch/index.php Wat een onzin allemaal!

Gr.
We will dance again!
a.r.

Bericht door a.r. »

Natuurlijk niet, hij LIJDT, hij wordt als christen, door de atheisten "vervolgd" en daar geniet hij van, maar hij geniet er ook van om anderen te vernederen, de grond in te trappen, te gillen en te schreeuwen als een dolle hond tekeer tekeer te gaan en met trompetgeschal ZIJN miezerige kleinheid uit te vergroten. Het is een sadomasochist
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Henoch schreef:Dan ben je echt een beetje dom, en ik heb deze beschuldigende toon naar God toe al zo vaak gehoord: "God is een kindermoordenaar, dus de God van de Joden en Christenen is een slechte God, en daarom heb ik een legitieme reden om niet in Hem te geloven".

Dan sla je toch volledig de plank mis, en snap je niets van de redenen van Gods oordelen, noch van zijn raadsbesluiten.
Je mag me dom vinden, maar leg me maar eens uit wat ik dan niet snap van zijn raadsbesluiten en waar ik dan wel die plank mis sla.
Ik ben zeer benieuwd!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Bedankt Kitty!

Wat een eer; mijn eigen topic-hoekje, geweldig!

Ok, vuren maar! Oeps, al veel. Waar heb ik dat allemaal aan te danken? Wat een tollerantie hier :shock: :D

H.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:Vraag is natuurlijk:"Zijn de interpretaties die de auteurs van de statenbijbel erbij hebben geplaatst wel correct? Wie geeft hen het recht een tekst zus of zo te interpreteren?

Bedankt! Ja, ik heb inderdaad niet zo veel tijd als rereformed, om hele epistels te schrijven over zijn ongeloofservaringen.

Ik heb die kanttekeningen niet gelezen robindr. Dus dat is pech! Ik ben autodidact en ik put uit mijn eigen geloofservaringen, en algemeen goede bijbelse uitleggingen van verschillende auteurs en bijbelleraren, wiens interpretatie geback-upt worden door de Schriften zelf, en door miljoenen Evangel. Christenen over geheel de wereld als autoriteiten geaccepteerd worden. Maar de vertalers van de statenvert. waren dus zo dom nog niet, en hadden dus ook wel een profetische blik van het Woord. Het "recht" oftewel de autoriteit tot interpreteren, is/werd hen vast gegeven door Gods Heilige Geest, zoals Hij die ook aan ons geeft, en aan een ieder die in Zijn Naam gelooft.
lost and not found yet!
Bevlogen

@ Allemaal,

Vergis ik mij sterk als ik denk dat we hier een nieuwe Mosliminside hebben maar dan uit een andere hoek? Als ik gelijk heb duurt het waarschijnlijk niet lang meer!

Vr. groet.
We will dance again!
Gesloten