Koppel deze twee beschrijvingen samen en je hebt Henoch aka The Black knight:Koppel deze uitspraak aan dit topic en je hebt of een Monty Python show of een middeleeuwse klucht over een kwakzalver.
http://www.youtube.com/watch?v=2eMkth8FWno
Moderator: Moderators
Koppel deze twee beschrijvingen samen en je hebt Henoch aka The Black knight:Koppel deze uitspraak aan dit topic en je hebt of een Monty Python show of een middeleeuwse klucht over een kwakzalver.
Zeg me Henoch, wat kunnen we anders doen dan de spot met jouw gedragingen drjiven als jij weigert in te gaan opd e argumenten die hier tegen jou worden ingebracht? geef me één alternatief! We hebben je herhaaldelijk gevraagd om te reageren en te argumenteren wat verwacht je dan dat we met je doen? Je bannen? Al zou ik het kunnen, waarom zouden we, immers dat maakt een martelaar van je en laten we wel wezen: liever een spartelaar dan een martelaar.En maar blijven spotten! Maar naar ieder ijdel woord dat jullie - ook hier - hebben gesproken/geschreven, worden jullie uiteindelijk geoordeeld.
Toon door middel van argumenten dan maar het tegendeel aan. Nu wil ik eerlijk bekennen dat ik de eerste maanden dat ik Eereformed op dit forum zag niet gecharmeerd was van bepaalde gedragingen van Rereformed. Echter, ik vind dat ik personen moet wegen op hun argumenten en hun inhoud niet op de stijl. Tegenwordig zie ik trouwens wel in dat Rereformed een zeker nut heeft op dit forum, namelijk om heel precies door middel van bijtende spot de zere vinger op de juiste plek te leggen.Ik heb wel een groot licht gezien, maar het was zeker niet rereformed, die zijn leven baseerd op het belachelijk maken van Evangelische Christenen, door zijn eigen teleurstellingen. Hij heeft een veel te hoge pet op van zichzelf, en meent dat hij een groot intelletueel licht is; en jullie bevestigen hem ook nog daarin!
Waarom ben je hier dan nog? Uit een vorm van zelfkastijding?Maar zijn veelheid van woorden en vernuftig gekuntstelde verdichtsels, maken op mij totaal geen indruk! Ik vind het alleen snue voor hem, dat hij denkt zonder de God van de Bijbel te kunnen leven, en niet kan zien wie Jezus Christus is, en wat Hij voor de mensheid gedaan heeft.
Inderdaad ... Het is net zoiets als het licht dat de mot ziet ; er zich door aangetrokken voelt en er vervolgens rond blijft draaien ; want door haar hersenschimmen en wensen bedrogen : tot ze verbrand en uitgeput neervalt als een nutteloze zichzelf misleidend hoopje ellende ....Ik heb wel een groot licht gezien
Ik maak alleen een constatering a.r.! Dat jij daar constipatie van krijgt, dat is dan jammera.r. schreef:En we konden er op wachten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Moeilijk hé Henoch vragen te beantwoorden?
Hoe gaat het ook alweer...... waarom oordeel jij dat ik oordeel, opdat jij van oordelen beoordeelt zal worden, en niet ik?Plons schreef:Hoe ging het ook alweer......oordeelt niet, opdat gij ook niet ver of beoordeelt zult worden of zoietsHenoch schreef:Maar naar ieder ijdel woord dat jullie - ook hier - hebben gesproken/geschreven, worden jullie uiteindelijk geoordeeld..
Ik geloof en hanteer dit vers niet, maar omdat jij erin geloofd -en geloof is wetenschap-, volgens jou- , waarom gebruik je die "wetenschap" niet op jezelf ? Waarom gooi je iedereen "dood" met je bijbelteksten en jezelf ervan kwijtschelden ?Henoch schreef:
Waarom geloof/hanteer je dit vers, en geloof je niet in de rest van de Bijbel?
De Bijbel beargumenteerd zichzelf, dus ik behoef niets te beargumenteren, en zeker niet dat wanneerik iets tracht te beargumenteren op bijbelse basis, dit door jullie rücksichtloos naar de prullenbak wordt verwezen, of weggezet als een cirkelredenering. Welke beargumentering is wel bestand tegen dit basale en verbale geweld?Sararje schreef:Zeg me Henoch, wat kunnen we anders doen dan de spot met jouw gedragingen drjiven als jij weigert in te gaan op de argumenten die hier tegen jou worden ingebracht? geef me één alternatief!
Waarom ben je hier dan nog? Uit een vorm van zelfkastijding?
Jezus Christus!! We hebben het de hele draad al over God en Jezus Christus!!Henoch schreef:De Bijbel beargumenteerd zichzelf, dus ik behoef niets te beargumenteren, en zeker niet dat wanneerik iets tracht te beargumenteren op bijbelse basis, dit door jullie rücksichtloos naar de prullenbak wordt verwezen, of weggezet als een cirkelredenering. Welke beargumentering is wel bestand tegen dit basale en verbale geweld?Sararje schreef:Zeg me Henoch, wat kunnen we anders doen dan de spot met jouw gedragingen drjiven als jij weigert in te gaan op de argumenten die hier tegen jou worden ingebracht? geef me één alternatief!
Waarom ben je hier dan nog? Uit een vorm van zelfkastijding?
Daarom wil ik het hebben over God, en JezusChristus!
Waarom nog hier? Om nog enigen van jullie de kans tot nadenken te geven betreffende de huiige verloren staat van jullie ziel, en trachtten tot redding te brengen. Waarom denk je, dat Jezus ook wel de Redder van onze zielen genoemd wordt?