Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Koppel deze uitspraak aan dit topic en je hebt of een Monty Python show of een middeleeuwse klucht over een kwakzalver.
Koppel deze twee beschrijvingen samen en je hebt Henoch aka The Black knight:
http://www.youtube.com/watch?v=2eMkth8FWno
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

En koppel er dan nog het Heilige Bijbelwoord aan vast dat hij ritmisch en plechtig uitspreekt tijdens het eropin hakken:

"Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten."

Dan wordt het toch nog bijna Shakespeare.
Born OK the first time
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

"To be or not to be, that´s the question", zoiets Rereformed?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

En maar blijven spotten! Maar naar ieder ijdel woord dat jullie - ook hier - hebben gesproken/geschreven, worden jullie uiteindelijk geoordeeld.

Ik heb wel een groot licht gezien, maar het was zeker niet rereformed, die zijn leven baseerd op het belachelijk maken van Evangelische Christenen, door zijn eigen teleurstellingen. Hij heeft een veel te hoge pet op van zichzelf, en meent dat hij een groot intelletueel licht is; en jullie bevestigen hem ook nog daarin! Maar zijn veelheid van woorden en vernuftig gekuntstelde verdichtsels, maken op mij totaal geen indruk! Ik vind het alleen snue voor hem, dat hij denkt zonder de God van de Bijbel te kunnen leven, en niet kan zien wie Jezus Christus is, en wat Hij voor de mensheid gedaan heeft.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
a.r.

Bericht door a.r. »

En we konden er op wachten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Moeilijk hé Henoch vragen te beantwoorden?
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Henoch schreef:Maar naar ieder ijdel woord dat jullie - ook hier - hebben gesproken/geschreven, worden jullie uiteindelijk geoordeeld..
Hoe ging het ook alweer......oordeelt niet, opdat gij ook niet ver of beoordeelt zult worden of zoiets
Fuck met alles.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

En maar blijven spotten! Maar naar ieder ijdel woord dat jullie - ook hier - hebben gesproken/geschreven, worden jullie uiteindelijk geoordeeld.
Zeg me Henoch, wat kunnen we anders doen dan de spot met jouw gedragingen drjiven als jij weigert in te gaan opd e argumenten die hier tegen jou worden ingebracht? geef me één alternatief! We hebben je herhaaldelijk gevraagd om te reageren en te argumenteren wat verwacht je dan dat we met je doen? Je bannen? Al zou ik het kunnen, waarom zouden we, immers dat maakt een martelaar van je en laten we wel wezen: liever een spartelaar dan een martelaar.
Ik heb wel een groot licht gezien, maar het was zeker niet rereformed, die zijn leven baseerd op het belachelijk maken van Evangelische Christenen, door zijn eigen teleurstellingen. Hij heeft een veel te hoge pet op van zichzelf, en meent dat hij een groot intelletueel licht is; en jullie bevestigen hem ook nog daarin!
Toon door middel van argumenten dan maar het tegendeel aan. Nu wil ik eerlijk bekennen dat ik de eerste maanden dat ik Eereformed op dit forum zag niet gecharmeerd was van bepaalde gedragingen van Rereformed. Echter, ik vind dat ik personen moet wegen op hun argumenten en hun inhoud niet op de stijl. Tegenwordig zie ik trouwens wel in dat Rereformed een zeker nut heeft op dit forum, namelijk om heel precies door middel van bijtende spot de zere vinger op de juiste plek te leggen.
Maar zijn veelheid van woorden en vernuftig gekuntstelde verdichtsels, maken op mij totaal geen indruk! Ik vind het alleen snue voor hem, dat hij denkt zonder de God van de Bijbel te kunnen leven, en niet kan zien wie Jezus Christus is, en wat Hij voor de mensheid gedaan heeft.
Waarom ben je hier dan nog? Uit een vorm van zelfkastijding?
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ik heb wel een groot licht gezien
Inderdaad ... Het is net zoiets als het licht dat de mot ziet ; er zich door aangetrokken voelt en er vervolgens rond blijft draaien ; want door haar hersenschimmen en wensen bedrogen : tot ze verbrand en uitgeput neervalt als een nutteloze zichzelf misleidend hoopje ellende ....
Laat dit lokkend licht van de doodscultus achter jou dat jij ten onrechte verwart met de echte zon van het enige leven dat je ooit zult hebben ...

en knip het valse licht uit , als je beslist ervan weg te gaan
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 22 okt 2007 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

a.r. schreef:En we konden er op wachten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Moeilijk hé Henoch vragen te beantwoorden?
Ik maak alleen een constatering a.r.! Dat jij daar constipatie van krijgt, dat is dan jammer :lol: :lol: :lol: :shock:
Laatst gewijzigd door Henoch op 22 okt 2007 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Plons schreef:
Henoch schreef:Maar naar ieder ijdel woord dat jullie - ook hier - hebben gesproken/geschreven, worden jullie uiteindelijk geoordeeld..
Hoe ging het ook alweer......oordeelt niet, opdat gij ook niet ver of beoordeelt zult worden of zoiets
Hoe gaat het ook alweer...... waarom oordeel jij dat ik oordeel, opdat jij van oordelen beoordeelt zal worden, en niet ik?

Waarom geloof/hanteer je dit vers, en geloof je niet in de rest van de Bijbel?
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Ik maak alleen een constatatie a.r.! Dat jij daar constipatie van krijgt, dat is dan jammer :lol: :lol: :lol: :shock:
Wat is dat, constatatie?.. :)
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Henoch schreef:
Waarom geloof/hanteer je dit vers, en geloof je niet in de rest van de Bijbel?
Ik geloof en hanteer dit vers niet, maar omdat jij erin geloofd -en geloof is wetenschap-, volgens jou- , waarom gebruik je die "wetenschap" niet op jezelf ? Waarom gooi je iedereen "dood" met je bijbelteksten en jezelf ervan kwijtschelden ?
Fuck met alles.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Zeg me Henoch, wat kunnen we anders doen dan de spot met jouw gedragingen drjiven als jij weigert in te gaan op de argumenten die hier tegen jou worden ingebracht? geef me één alternatief!

De Bijbel beargumenteerd zichzelf, dus ik behoef niets te beargumenteren, en zeker niet dat wanneerik iets tracht te beargumenteren op bijbelse basis, dit door jullie rücksichtloos naar de prullenbak wordt verwezen, of weggezet als een cirkelredenering. Welke beargumentering is wel bestand tegen dit basale en verbale geweld?

Daarom wil ik het hebben over God, en JezusChristus!

Waarom nog hier? Om nog enigen van jullie de kans tot nadenken te geven betreffende de huiige verloren staat van jullie ziel, en trachtten tot redding te brengen. Waarom denk je, dat Jezus ook wel de Redder van onze zielen genoemd wordt?
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

>Edwin< schreef:
Henoch schreef:Ik maak alleen een constatatie a.r.! Dat jij daar constipatie van krijgt, dat is dan jammer :lol: :lol: :lol: :shock:
Wat is dat, constatatie?.. :)
Constatering, sorry!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Zeg me Henoch, wat kunnen we anders doen dan de spot met jouw gedragingen drjiven als jij weigert in te gaan op de argumenten die hier tegen jou worden ingebracht? geef me één alternatief!

De Bijbel beargumenteerd zichzelf, dus ik behoef niets te beargumenteren, en zeker niet dat wanneerik iets tracht te beargumenteren op bijbelse basis, dit door jullie rücksichtloos naar de prullenbak wordt verwezen, of weggezet als een cirkelredenering. Welke beargumentering is wel bestand tegen dit basale en verbale geweld?

Daarom wil ik het hebben over God, en JezusChristus!

Waarom nog hier? Om nog enigen van jullie de kans tot nadenken te geven betreffende de huiige verloren staat van jullie ziel, en trachtten tot redding te brengen. Waarom denk je, dat Jezus ook wel de Redder van onze zielen genoemd wordt?
Jezus Christus!! We hebben het de hele draad al over God en Jezus Christus!!

Jezus man, hoelang ga je nog door??

Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Gesloten