Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Henoch: Ze was er eerder dan jij en itt jouw bjidragen geeft Martha tenminste wel inhoudelijke reacties.
Oh ja? En welke compromisvolle inhoudelijke reakties heeft Martha jullie allemaal gegeven?
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dan ga je zelf maar zoeken op haar reacties. Jij hebty me tot dusver nog niet één inhoudelijke reactie gegegeven waarbij jij blijk gaf van zelfkritisch inzicht of enige vorm van vrijdenkend inzicht, uitsluitend religieus inzicht maar die verschilde geen klap met al jouw voorgangers (o.a. Bartuz en vele voorgangers).
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Henoch: Ze was er eerder dan jij en itt jouw bjidragen geeft Martha tenminste wel inhoudelijke reacties.
Oh ja? En welke compromisvolle inhoudelijke reakties heeft Martha jullie allemaal gegeven?
Er is je niet gezegd dat je antwoorden moet geven die hier in het straatje passen, er wordt je gevraagd inhoudelijke en verdiepender antwoorden te geven.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Jongen, Henoch, lees nou eens! Daar gaat het helemaal niet om! Het gaat erom dat als je iedereen lief zou moeten hebben, zoals jij zegt van Jezus, dan zou je ook die mensen (Satanisten dus) moeten liefhebben die jou niet liefhebben. En nu kappen met op de man spelen, gewoon de discussie voeren volgens de regels van dit forum. Er wordt je herhaaldelijk iets gevraagd en je blijft herhaaldelijk in gebreke.
Daar gaat het wel om. Wie zegt dat ik satanisten niet liefheb? Stop eens met die presumptions van je! Ik zal volgens jullie maatstaven altijd "in gebreke" blijven, dus dat zal nog wel een tijdje duren Sararje.
Doe toch maar eens een verwoede poging zou ik zeggen. Wat brengt je anders op dit forum? Om gesterkt te worden in je eigen inzichten? Ik wijs je dan maar even op een stuk tekst uit de regels waar je je accooord mee hebt verklaard:
Wat we willen vermijden is dat mensen dit forum gebruiken als een zeepkist, als een goedkoop medium om hun mening zonder onderbouwing uit te schreeuwen. We verwachten dus meer van u! Heeft u een belangrijke mening? Bent u ergens ten stelligste van overtuigd? Dan verwachten we dus ook dat u dit ook kan beargumenteren, goed kan verduidelijken en overbrengen naar uw discussiepartners. Indien iemand een discussie is begonnen die niet aan deze eisen voldoet, kan deze door de moderatoren verplaatst worden naar de Babbelbox.
Tot dusver gebruik je dit forum enkel en alleen als zeepkist.
En het is een doodnormale vraag: Is Samante een Satanist of een Vrijdenker? Of beiden tegelijk? Of een Vrijmetselaar? Ik mag dat toch gewoon vragen, om inzicht in desbetreffende persoon en ideologie te verkrijgen? Dus als iemand mij vraagt: Ben jij een Christen dan? Dan speelt die persoon op de man? Vreemde gedachtegang! Nee, dan beantwoord je die vraag gewoon met ja of nee!
Je mag het vragen, maar aangezien het geen relevantie heeft voor dit forum, voor de vele antwoorden die je nog moet geven of voor jouw uinzicht behalve dat je daarmee mogelijk je boodschap daarop kan proberen af te stemmen, dan is deze vraag totaal irrelevant. Immers, het kenmerkt een vrijdenker dat hij niet uitgaat van onbekende (of onkenbare) autoriteiten. Waarom zou hij dan wel jouw autoriteit moeten aannemen? Zeer geringe kans dat Samante daartoe over zal gaan.

Dus Henoch, jij hebt nog een hele reeks vragen te beantwoorden die al weken geleden zijn gesteld. Je ervan afmaken dat elk antwoord wat je geeft onbevredigend zou zijn, is geen antwoord. Immers, of je geeft een tegenargument, of je trekt je stelling in. Zo simpel zjn de regels nu eenmaal op dit forum. Dat is een heel verschil met jouw forum waarbij het gaat om wederzijdse zelfbevesttiging (en als het niet in jouw straatje past, dan is het op voorhand verkeerd). Hier gaat het om discussie! Lees nog een keer de regels en dan snap je hopelijk precies waar het verschil in zit.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Nog altijd drukker in de weer met bliksemafleiders plaatsen dan inhoudelijk reageren Henoch?! :lol:

Misschien moet je wat harder bidden want de steekhoudende argumenten willen nog niet echt tot je komen he.
Probeer eens een ander kanaal, god2 of god3 ofzo.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Jij hebty me tot dusver nog niet één inhoudelijke reactie gegegeven waarbij jij blijk gaf van zelfkritisch inzicht of enige vorm van vrijdenkend inzicht, uitsluitend religieus inzicht maar die verschilde geen klap met al jouw voorgangers (o.a. Bartuz en vele voorgangers).
Niet één joh? Nu krenk jij mij weer diep. Wat is dat toch nu met jou? Ik vind wel dat je mij onderschat hoor! Dus ik heb niet één nuttig antwoord gegeven? Zo zo; dus jullie reageren eigenlijk op niets? Dat vind ik knap, echt waar! Ik ben dan ook geen 'vrij'denkend mens, maar een religieus denkend mens, dus dat kan je echt niet van mij verwachten hoor!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Ik ga niet op jullie gezwalk overal op antwoorden, Erik.
Je hebt op bijna alle vragen nog geen concrete, ter zake doende antwoorden gegeven.

-Thelonious Monk
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Henoch schreef:Zo zo; dus jullie reageren eigenlijk op niets?
Je inhoudelijke reacties zijn inderdaad niets.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Erik schreef:Nog altijd drukker in de weer met bliksemafleiders plaatsen dan inhoudelijk reageren Henoch?! :lol:

Misschien moet je wat harder bidden want de steekhoudende argumenten willen nog niet echt tot je komen he.
Nee, meestal is het GodTv: http://uk.god.tv/
a.r.

Bericht door a.r. »

Henoch schreef:
De enige die hier pathetisch is, zoals a.r. over mij schreef, is rereformed met zijn distorted view upon God! Ik heb gezien aan Christopher Reeve wat wetenschap en veel geld voor hem betekent heeft. Hij is zo dood als een pier, en er zijn nog lang geen scientific oplossingen in zicht voor mensen met spinal injuries [dwars-laesies]. Maar neem nu mensen als ik, met ongeneeselijke zenuw-spierzieken, waar geen artsen ter wereld ooit iets aan zullen kunnen doen [behalve dan om een ongeboren kind met deze erfelijke afwijking niet geboren te laten worden], die een levensverwachting hebben van hooguit 30 jaar [in mijn geval dan], waar blijft die fantastische wetenschap van jullie dan?
Nee, door de genade van God [enkel door zijn genade], ga ik deo volente in november mijn 44ste verjaardag vieren. Het zou jullie sieren als jullie tot erkenning kwamen, dat de mensheid maar tot kleine dingen in staat is, en zich nooit zal kunnen vergelijken met God, ondanks dat wij als gelovigen weten dat wij zijn kinderen zijn, en Hij ons bijna goddelijk gemaakt heeft! Ja, zelfs de ongelovigen als jullie leven bij de genade Gods, want zonder zijn genade, zouden jullie niet eens adem kunnen halen, dan was er geen regen waardoor het voedsel groeide, en geen zon die opkwam.

Ook heeft God mij in het verleden zonder mes geopereerd van galstenen, toen de chirurg weigerde mij daarvan te helpen, omdat het risico van een operatie te groot was.

Ik kan enkel maar zeggen: God is goed, en goed voor hen die Hem liefhebben!

Henoch.
a.r. schreef:
Beste Henoch,

Hoewel ik het voor een groot deel absoluut niet eens bent met wat je in bovenstaande post schrijft zie ik eindelijk menselijke emotie in je schrijven, dat miste ik en ik denk wij allen al 33 pagina's lang. Eindelijk geen bijbelteksten gespam, maar de mens achter Henoch!
Henoch schreef:
Nee, door de genade van God [enkel door zijn genade], ga ik deo volente in november mijn 44ste verjaardag vieren. Het zou jullie sieren als jullie tot erkenning kwamen, dat de mensheid maar tot kleine dingen in staat is, en zich nooit zal kunnen vergelijken met God, ondanks dat wij als gelovigen weten dat wij zijn kinderen zijn, en Hij ons bijna goddelijk gemaakt heeft
a.r. schreef:
Hebben de artsen dan al die jaren niets voor jou gedaan ? Zij zijn degenen die dus al 44 jaar samen met jou knokken om je op een dragelijke manier in leven te houden. De medicijnen die je krijgt, zijn menselijke vindingen. Dat de wetenschap nog niet in staat is om jouw ziekte of de ziektes van anderen te genezen, wil niet zeggen dat ze dat over 1, 5, 10 of 100 jaar niet zouden kunnen. De mensheid maakt slechts kleine stapjes voorwaarts idd, maar ieder stapje is er één en jij wilt alleen maar terug in de tijd, terug naar de tijd waarin je idd direkt bij je geboorte zou zijn overleden omdat er geen medische wetenschap was die je had kunnen redden.
Henoch schreef:
Ook heeft God mij in het verleden zonder mes geopereerd van galstenen, toen de chirurg weigerde mij daarvan te helpen, omdat het risico van een operatie te groot was.
a.r. schreef:
Je had dus galstenen en de chirurg dufde het niet aan je te opereren, omdat het risico dat je op de operatietafel zou komen te overlijden te groot was. Wat heeft jouw god in jouw ogen gedaan dat je van die galstenen verlost bent ?

http://www.mlds.nl/pages/aandoeningen.p ... 134&char=G
Henoch@ :-({|= ](*,) [-X
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

>Edwin< schreef:
Je hebt op bijna alle vragen nog geen concrete, ter zake doende antwoorden gegeven.
Natuurlijk niet!
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:
>Edwin< schreef:
Natuurlijk niet!
Dus je bekent dat?

-Thelonious Monk
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Henoch schreef:
Erik schreef:Nog altijd drukker in de weer met bliksemafleiders plaatsen dan inhoudelijk reageren Henoch?! :lol:

Nee, meestal is het GodTv: http://uk.god.tv/
Durf eens een ander kanaal op te zetten, of is je angst voor je aangeprate god te groot?

Probeer bijvoorbeeld eens Tonatiuh

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Jij hebty me tot dusver nog niet één inhoudelijke reactie gegegeven waarbij jij blijk gaf van zelfkritisch inzicht of enige vorm van vrijdenkend inzicht, uitsluitend religieus inzicht maar die verschilde geen klap met al jouw voorgangers (o.a. Bartuz en vele voorgangers).
Niet één joh? Nu krenk jij mij weer diep. Wat is dat toch nu met jou? Ik vind wel dat je mij onderschat hoor! Dus ik heb niet één nuttig antwoord gegeven? Zo zo; dus jullie reageren eigenlijk op niets? Dat vind ik knap, echt waar! Ik ben dan ook geen 'vrij'denkend mens, maar een religieus denkend mens, dus dat kan je echt niet van mij verwachten hoor!
Als je het er niet mee eens bent, wat brengt je dan hier? Waarom gooi je dan wel stellingen in de groep maar weigert deze consequent te onderbouwen?
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Henoch schreef:Dag Martha [Habakuk]. Weest welkom. Misschien zal je je beter thuis voelen op dit forum.
Ik ben hier al een tijdje lid, hoor.
mij spreekt fora met actieve leden een stuk meer aan dan fora die doodlopen.
Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Gesloten