Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Toon dan eerst die schepper aan. Het is precies zoals wat Erik tegen je zegt: De reden waarom jij die 9999 goden afwijst is de reden waarom een atheist 10000 goden afwijst. Geef een evuidentie waaruit bljikt dat jouw god wel bestaand is en ingrijpend is op onze wereld.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Henoch schreef: Hahaha Erik, doe niet zo gek joh! Ik zou nooit zo'n armzalige vrijdenker willen/kunnen zijn!

Laten we het even omdraaien: Jij bent een onvrijwillige slaaf, met ketens waarvan je niet eens doorhebt dat je ze omhebt, en dat die door Jezus Christus verbroken moeten worden. Dan pas zal je een waarlijke vrije Denker zijn!
"Wanneer dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult gij werkelijk vrij zijn." (Johannes 8:36)

"Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt." (Galaten 5:1a)
Ik ben de collega van Erik
Jammer, dan heb je Hebreeen niet goed gelezen:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Socratoteles schreef:Zeg Henoch,vrijdenkers lok je met goede argumenten.
Jullie hebben geen argumenten nodig, maar het Woord van God, als ieder ander. Als vrijdenkers menen dat argumenten hen over de schreef zouden trekken, en dan tot het geloof bewogen zouden kunnen worden, dan zouden er al een hoop tot Christus gekomen zijn, omdat zij evenwel heel goed de Bijbel kunnen beargumenteren, en tot conclusie van de waarheid gekomen zouden zijn. Volg je mij? Daar hebben jullie de argumentatie van ene Henoch echt niet voor nodig!

Wat ik hier eenvoudigweg tegenkom, is een enorme zelfingenomendheid en hoogmoedigheid van de vermogens van het verstand, terwijl God gedenkt dat wij enkel stof zijn! Die gedachtengang [die tegen de kennis van Christus wordt opgeworpen] moet verbroken worden. Dan kunnen er ook "vrijdenkers/andersdenkenden" tot geloof komen!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

collegavanerik schreef:Ik ben de collega van Erik
Ok, dan!
Ik denk/meen dat ik de Hebreeënbrief beter ken en versta als jij [als ik dat mag zeggen]
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
collegavanerik
Superposter

Jij hebt de hoogmoed dat je denkt eeuwig leven te hebben. Dood is dood en over duizend jaar ben je vergeten.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
collegavanerik
Superposter

Henoch schreef:
collegavanerik schreef:Ik ben de collega van Erik
Ok, dan!
Ik denk/meen dat ik de Hebreeënbrief beter ken en versta als jij [als ik dat mag zeggen]
je gaat me vast wijsmaken dat ik nooit een echte christen ben geweest. [-X
Afbeelding Hebr 6:
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Henoch schreef:Jullie hebben geen argumenten nodig, maar het Woord van God, als ieder ander. Als vrijdenkers menen dat argumenten hen over de schreef zouden trekken, en dan tot het geloof bewogen zouden kunnen worden, dan zouden er al een hoop tot Christus gekomen zijn, omdat zij evenwel heel goed de Bijbel kunnen beargumenteren, en tot conclusie van de waarheid gekomen zouden zijn.
Heb je nog nooit iets van een christelijke apologeet gelezen? Zelfs C.S. Lewis niet? Zij zetten zich ervoor in om de inhoud van de bijbel aannemelijk te maken voor mensen die er niet in geloven. Merk je niet dat een paar mensen hier nogal een andere kijk op de bijbel hebben dan jij? Je zult ze duidelijk moeten maken waarom jouw visie op de bijbel de juiste is, dan pas kunnen ze eerbiedig en ootmoedig de bijbel lezen. En neem hen vooral heel serieus. Anders kun je ook niet verwachten dat ze jou serieus nemen, laat staan de bijbelteksten die je citeert..
a.r.

Bericht door a.r. »

Geplaatst: Wo Okt 17, 2007 4:35 pm
Henoch schreef:
En ps. ik druip niet af, maar ga met een opgeheven hoofd; en zeg met Jezus samen: Jullie zien mij niet eerder terug, totdat jullie zullen zeggen: "Baruch Haba B'Shem Adonai!"[

Inmiddels 10 Postings van Henoch verder............
:lol:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

9e gebod?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

collegavanerik schreef: "Baruch Haba B'Shem Adonai"
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Henoch schreef:En ps. ik druip niet af, maar ga met een opgeheven hoofd; en zeg met Jezus samen: Jullie zien mij niet eerder terug, totdat jullie zullen zeggen: "Baruch Haba B'Shem Adonai!"[

Wat een hoogmoed, zichzelf op eenzelfde hoogte als de zoon van God te zetten, en te eisen dat wij voor een nietig mensenkind zeggen: 'gezegend hij die komt in de naam van de HEER.'

Wat een grootheidswaanzin, te denken de rechterhand van de rechterhand van God te zijn.

Is er geen einde aan de religieuze pathologie?
a.r.

Bericht door a.r. »

Schijnbaar niet en zijn ego straalt en gloeit, op deze in zijn ogen wijze woorden :lol:

Ik heb er maar één woord voor:

Pathetisch :lol:
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Atheïsten doen aan afgoderij, omdat zij de mensheid en hun eigen intellect tot goden maken, en de Schepper afwijzen [niet erkennen] en vervangen hebben door hun eigen menselijk kunnen en zijn vermogens.
Ja, atheisten, en ook vele andere mensen hebben zich geemancipeerd van een bijster slecht geslaagde allervader. Dat heeft ons ondermeer gebracht tot wat we nu kunnen doen: het op het virtuele niveau fileren van jouw religieuze grootspraak.
henoch schreef:Bewerende wijs te zijn, zijn jullie eigenlijk dwazen geworden, en verduisterd gewordenin jullie verstand.
Als fervent lezer van Nietzsche kan ik geen beter compliment van een gelovige krijgen dan een dwaas te worden genoemd. Ontketend en verloren in een heilzame ontnuchtering ga ik mijn weg.

Eerste gewetensvraag:
Vertel me eens even, Henoch; naar wiens evenbeeld had God ons ook alweer geschapen?.. :idea:
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Het lijken contradicties voor de ongelovigen, maar voor de insiders van het Vaderhart van God [de Bijbel], zijn ze dat absoluut niet! Maar het heeft verder weinig nut om dit uit te gaan leggen aan sketische en ongeestelijke mensen, omdat het toch niet door jullie geaccepteerd/aanvaard wordt:
Aha zeg, nu ben je echt foei-lelijk hard tegen de lamp gelopen, internet evangelist.
Jij maakt ons verwijten om onze scepticisme, maar onderwijl ga je doodleuk de uitdaging om ons daar confronterend inhoudelijk mee om de oren te slaan uit de weg?!

Jezus hield tijdens het kruisverhoor wijselijk zijn mond dicht, wellicht moet jij daar maar navolging aan gaan geven. :oops:
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ik ben even een aantal dagen weg geweest, en merk op dat Henochs geloof inmiddels op honderd en één manieren gefileerd is, en zijn weerwoord enkel vergeleken kan worden met het piepen van een kaalgeschoren muis.

Henoch is jammergenoeg veel te doorzichtig. Omdat hij nooit enig houtsnijdend weerwoord kon verzinnen deed hij eerst zijn best om een ban te krijgen, en toen dat niet lukte probeerde hij steeds maar iets te vinden waardoor hij zich zeer beledigd zou kunnen voelen, om een geldige reden te hebben het hier maar op te geven terwijl hij zijn hoofd hoog kon houden. De laatste poging daartoe is al net als de vorige niet erg geslaagd.

Wat het meest indruk op mij maakte is te horen dat Henoch gehandicapt is, en hem de tekst uit het Oude Testament voor de voeten werd gegooid waarin God uitspreekt dat hij in zijn heiligdom niet welkom is. Henoch blijft zelfs hierna nog uitroepen dat de bijbel "een ethisch correct boek" is. Ook posters met aankondigingen van Benny Hinns wonderavonden op zijn forum plaatsen, maar zelf niet genezen worden schijnt hem geen enkel lichtstraaltje van de rede te bezorgen. Dat iemand die zo grof bedrogen wordt dit geheel niet doorziet en maar koppig blijft volharden in de verdediging ervan is ook bekend uit de Sovjet-Unie, waar er nog steeds oude vrouwtjes rondlopen die Stalin aan de muur hebben hangen en een traan om hem laten. Het is de psychologische wet van de zieligheid: Het zijn enkel de allerzieligste en allerkwetsbaarste mensen die in staat zijn hun leven met de gigantische leugen overeind te houden.

Ik zou Henoch erop willen wijzen dat het mij (en ik reken erop bijna iedereen) hier niet te doen is om hem te treiteren, maar om hem erop te wijzen dat de enige hoop die er is voor een gehandicapte de medische wetenschap is. Het menselijk verstand is in staat vele ziekten en gebreken te herstellen of gehandicapten bij te staan met technische hulpmiddelen; in de toekomst zullen deze kunsten nog steeds meer uitgebreid worden. Uiteindelijk wint daadwerkelijke verlossing het van ingebeelde.

Het christelijk geloof houdt met zo'n fascistische uitspraak in de bijbel over gehandicapten voor Henoch zelfs als ingebeelde oplossing geen stand. Je eigen eerlijkheid zo'n geweld aandoen kan men wellicht voor een poosje, en lukt aardig zolang men maar nooit op de oneerlijkheid gewezen wordt, maar is onmogelijk wanneer de uitdaging je de hele tijd aan je schenen gebracht wordt. Kom maar mooi weer terug Henoch, en blijf met de Freethinkers in gesprek. We zijn er niet alleen om de mens de realiteit van het leven te doen inzien, maar ook om met z'n allen bezig te zijn die realiteit te gebruiken om er de dromen van de mens mee te verwezenlijken.
Wat jij nodig hebt is het inzicht dat jouw religie slechts een egotrip is voor jezelf om het hoofd psychisch boven water te houden. Je ziet niet in dat diezelfde religie altijd de vijand is geweest, en altijd zal zijn van wetenschap en aards genot en aardse vooruitgang, de vijand van iedere gehandicapte. Een aanhanger van die religie te zijn is de vooruitgang van het menselijk vernuft zoveel mogelijk tegen te werken. Je hebt ettelijke malen het menslijk verstand door het slijk gehaald, terwijl dat juist het enige is wat ooit een keer kan brengen in het lot van alle gehandicapten.

De woestijngodsdiensten houden niet van verstand, kennis of wetenschap. Ze hebben een afkeer van iedereen die zich op aardse vooruitgang en aardse verlossing richt, en minachten alles wat er op dat gebied gedaan wordt. Die godsdienst heeft jou geestelijk ziek gemaakt: je bewierookt onwetendheid, domheid, goedgelovigheid, gehoorzaamheid en onderwerping, kortom al het omgekeerde van de meest elementaire eigenschappen waarop ons moderne leven gefundeerd is. Je bent dus een grote lasteraar van het leven op aarde, een slachtoffer van een doodscultus. Dit topic van jou is dan ook uitgegroeid tot de allergrootstste reclame voor de Freethinkergedachte. Als iemand wil weten wat er aan godsdienst schort hoeft men in het vervolg slechts naar dit topic en jou te verwijzen om het antwoord in alle helderheid te krijgen.

Bevrijd jezelf, doe een beroep op je trots, laat je niet langer in de luren leggen door leugens.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 20 okt 2007 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Gesloten