Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef:Wat dat betreft spreekt hij grote woorden, maar is hij werkelijkheid een lafbek [zoals ook sommigen/velen?] hier.
Maar Jezus zegt: "Maar jullie hebben niet gewild!" En dat is ook jullie main-problem.
Duid je hier op je eigen probleem Henoch?
4. Lc.14:33: Zo zal dus niemand van u, die niet afstand doet van al wat hij heeft, mijn discipel kunnen zijn.
Hoor je het goed? Jezus spreekt tegen jou en je slaat zijn woorden nog steeds in de wind.
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Rereformed schreef:Henoch, ik vind dat het nu maar eens uit moet zijn met deze onbeschofte manier van praten.
Ik ken Akkersloot goed, en wij praten op hetelfde niveau met elkaar.

Nu rereformed, jij hebt mij nog geen enkel argument gegeven voor jouw afval van het Christen-zijn, en de argumentatie van jouw ongeloof; dus insgelijks!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:Wat een nonsens weer! Want jij weet heel goed dat Jezus ook zijn eigen 10 geboden leerde: eert uw vader en uw moeder. Doe jij dat ook?

Vertel: hoe ga jij nu weer de Schriften verdraaiien?
@ Henoch,

Ik heb deze draad helemaal gevolgt maar de enige die niet inhoudelijk op argumenten ingaat ben jij! Ennuh....ik vind eigenlijk dat jij de schrift/bijbel verdraaid! Wat waren de 10 geboden van jezus eigenlijk?

Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Hoe lang moet ik wachten voordat ik een antwoord krijg: heb jij al je bezit weggegeven? Leef je in armoede, zoals Jezus het van zijn volgelingen verwacht?

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &&start=69

Durf je er niet op te antwoorden? Ben je een huichelaar, een lafbek?
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lost and not found yet! schreef:Ennuh....ik vind eigenlijk dat jij de schrift/bijbel verdraait! Wat waren de 10 geboden van jezus eigenlijk?

Vr. groet.
Zeer goed opgemerkt. De tien geboden staan in het OT. Het gebod dat Jezus gaf met betrekking tot de ouders is iets geheel anders:

Lukas 24:26 Indien iemand tot mij komt en niet haat zijn vader en zijn moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja, zelfs zijn eigen leven, die kan mijn discipel niet zijn.
Born OK the first time
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:Omdat hij niet durft, en omdat hij weet dat hij [Dawkins] het verliest. Wat dat betreft spreekt hij grote woorden, maar is hij werkelijkheid een lafbek [zoals ook sommigen/velen?] hier.
.
Hij verliest het zoals bvb in dit filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=YjqUmuMhTsM

Natuurlijk heeft Dawkins niet alle antwoorden in pacht en inderdaad hij kan soms wat arrogant overkomen, maar die Haggard (we fully embrace the scientific method) kan er ook wat van. Over zijn homofiele hypocrisie zullen we het maar even niet hebben....
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Rereformed schreef:4. Matth.19:33: Zo zal dus niemand van u, die niet afstand doet van al wat hij heeft, mijn discipel kunnen zijn.
Hoor je het goed? Jezus spreekt tegen jou en je slaat zijn woorden nog steeds in de wind.
Wie is er hier nu een kind? Jij zit teksten te zoeken, en uit het verband [context] te rukken, om mij een hak te proberen te zetten.

Ook weet ik niet welke Bijbel jij leest, en veel verstand heb je er ook niet van, omdat "Matth.19:33" niet eens bestaat. Dit vers staat in Lukas 14:33, en gaat over zelfverloochening. Voor afstand doen, staat in de Engelse vertaling: to be able to forsake all; dus bereid zijn om alles te verliezen, het niet geestelijk vasthouden aan materieële [aardse] dingen.

Is dit argumentatie genoeg? Maar ik zal wel nooit voldoen aan jullie discussie/argumentatie eisen, omdat jullie toch iets moeten vinden, om mij weg te krijgen met dat lastige geloof.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Rereformed schreef:Het gebod dat Jezus gaf met betrekking tot de ouders is iets geheel anders:

Lukas 24:26 Indien iemand tot mij komt en niet haat zijn vader en zijn moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja, zelfs zijn eigen leven, die kan mijn discipel niet zijn.
Weer een verkeerde quote, en verkeerd geïnterpreteerd.

Het is Lukas 14:26. - het betekent dat wij [gelovige] mensen - zelfs je eigen familie - niet boven jouw liefde tot Jezus moeten stellen. Dat jij zoiets eenvoudigs niet begrijpt, is mij een raadsel. Oh, intelligentie, verhoog mijn wezen!
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

godverdommese etterbak hou es op met dat gespam
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef: Weer een verkeerde quote, en verkeerd geïnterpreteerd.

Het is Lukas 14:26. - het betekent dat wij [gelovige] mensen - zelfs je eigen familie - niet boven jouw liefde tot Jezus moeten stellen. Dat jij zoiets eenvoudigs niet begrijpt, is mij een raadsel. Oh, intelligentie, verhoog mijn wezen!
Je hebt gelijk Henoch, rereformed is blijkbaar wat slordig geweest.

Maar wat me opvalt is dat je zegt dat je de bijbel moet INTERPRETEREN en dus NIET LETTERLIJK mag opnemen. (Ik zie dat de kanttekeningen van de statenbijbel je hierbij van grote dienst zijn).

Vraag is natuurlijk:"Zijn de interpretaties die de auteurs van de statenbijbel erbij hebben geplaatst wel correct? Wie geeft hen het recht een tekst zus of zo te interpreteren?

ps mod. Msschien is het beter als deze berichten worden afgesplitst?
Laatst gewijzigd door robindr op 08 okt 2007 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

lost and not found yet! schreef:
Henoch schreef:Wat een nonsens weer! Want jij weet heel goed dat Jezus ook zijn eigen 10 geboden leerde: eert uw vader en uw moeder. Doe jij dat ook?

Vertel: hoe ga jij nu weer de Schriften verdraaiien?
@ Henoch,

Ik heb deze draad helemaal gevolgt maar de enige die niet inhoudelijk op argumenten ingaat ben jij! Ennuh....ik vind eigenlijk dat jij de schrift/bijbel verdraaid! Wat waren de 10 geboden van jezus eigenlijk?

Vr. groet.
Waar staan de 10 geboden van jezus???
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:maar die Haggard (we fully embrace the scientific method) kan er ook wat van. Over zijn homofiele hypocrisie zullen we het maar even niet hebben....
Nee, dat doen we maar niet, omdat dat voor atheïsten natuurlijk een prachtig voorwendsel is, om alle oprecht wandelende Christenen met het label hypocriet aan het kruis te nagelen!

Gelukkig is mijn God en Heer aan het kruis genageld, onder alle spot en hoon, zodat wij dat van alle ongelovigen vandaag de dag kunnen verdragen.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Niemand zegt dat je weg zal moeten, wel zul je in moeten gaan op andermans argumenten en dat ga je tot op heden onvoldoende.
Nu je ouders haten, deze staat wel in Lukas 14:26.
Je stelt trouwens dat Jezus zich aan de tien geboden hield. Ook dat is pertinent onjuist. Zo hield Jezus zich niet aan de Sabbatswetten (Zie Markus 2:33). Jezus´ discipelen plukken hier graan dat niet van hen is op de sabbat terwijl dit in het OT nadrukkelijk wordt verboden!
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

lost and not found yet! schreef:[Waar staan de 10 geboden van jezus???
Jezus is God, weet je wel.

Exodus 20:1-17.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

collegavanerik schreef:$%@* +%*! hou es op met dat gespam
Niet vloeken, dat wordt op dit forum niet gewaardeerd!

Heb je een probleem? Voel je je aangesproken?
Gesloten