Rereformed schreef:4. Matth.19:33: Zo zal dus niemand van u, die niet afstand doet van al wat hij heeft, mijn discipel kunnen zijn.
Hoor je het goed? Jezus spreekt tegen jou en je slaat zijn woorden nog steeds in de wind.
Wie is er hier nu een kind? Jij zit teksten te zoeken, en uit het verband [context] te rukken, om mij een hak te proberen te zetten.
Ook weet ik niet welke Bijbel jij leest, en veel verstand heb je er ook niet van, omdat "Matth.19:33" niet eens bestaat. Dit vers staat in Lukas 14:33, en gaat over zelfverloochening. Voor afstand doen, staat in de Engelse vertaling: to be able to forsake all; dus bereid zijn om alles te verliezen, het niet geestelijk vasthouden aan materieële [aardse] dingen.
Is dit argumentatie genoeg? Maar ik zal wel nooit voldoen aan jullie discussie/argumentatie eisen, omdat jullie toch iets moeten vinden, om mij weg te krijgen met dat lastige geloof.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)