Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

De enige "Baruch" die ik ken is een heptatonische bar kochba- majeur toonladder met verhoogde vijfde ( V) trap ....( in C majeur is dat dus ongeveer G# zoals geblazen op de heilige ramshoren van de tempel van salomo )

Graag dus verdere uitleg( ook over de verbasteringen van "adonis "en de egyptische ondeelbare(levensadem ) atum / aton/atomos ) uit en over de talen der woestijnkikkers , en die een gesloten boek ( met of zonder genummerde verzen ) zijn voor vikings en de kinderen van Odin , Freya en Bolder ....

Vriendelijke groeten voor een Bataafse Beotier van een Salische Menapier /broeder in de Massiah en gewijde "lord of the rings " / Groot-oladumare van de orde van het vliegend tapijt ....die U voorzekers zal veroordelen bij uw solicitatie gesprek aan de poort van het paradijs wegens afgoderij uit onwetendheid .... en waar gij voorzekers uw voet niet tussen de deur zult krijgen ....
Welkom in de nieuwe vroege middeleeuwen ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Henoch schreef:Blah blah blah, over een stelletje kinderachtige mensen gesproken, maar goed; wat is de hoogste daad van liefde? Dat is wanneer een mens zijn leven inzet voor een ander. Dat heeft Jezus (God de Zoon) voor ons gedaan; Hij heeft zijn leven ingezet voor velen. Dat jullie dit niet begrijpen is ongelooflijk! Maar ook, dat jullie niet openstaan voor deze opofferende en onvoorwaardelijke liefde en er zo'n antipathie tegen hebben, is erg vreemd. Dit geloof wordt je toch gegeven denk ik.

Whoopido en daar moet blij mee zijn god heeft de appel opgehangen.
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Henoch schreef:Dan heb je niet goed gelezen a.r.; helaas voor jou. Ik zou er eens opnieuw aan beginnen, voor een beter waardeoordeel.

You will look at the tower and we will stay here until you like it!!!!
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Henoch schreef:Aan deze uitspraak zal Hij je ooit herinneren Kitty, op het moment dat je voor Hem zal staan. Als je dit standpunt in jou leven tot je dood zal volhouden, en je je voor die tijd niet tot Jezus Christus bekeerd zal hebben, dan zal Jezus jou meten met de maatstaf waarmee jij Hem gemeten hebt; en dan wordt jij te licht bevonden om zijn Koninkrijk binnen te gaan.

Dan zal je je mijn woorden en waarschuwingen gedenken, en ontzettend veel spijt hebben van de onherzienbare keuze, die jij gemaakt hebt.

En meer heb ik niet meer te zeggen.

Henoch.
En als jij voor Allah komt zul je gestraft worden vgoor het preken van afgoderij. Want jij ziet jezus een mens als een god. En daarvoor zul je eeuwig branden.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Dit vond Henoch niet zo leuk, ik plaatste dit artikel;
Het Joodse volk heeft weer een eigen staat en dat moet worden uitgebuit door onze evangelische vrienden. Gelukkig het staat in de Bijbel, Jezus komt snel. Kom laten we die Joden maar steunen want dat is toch het volk van Abraham?

Klinkt leuk hè?

Maar het is niets anders dan verkapt anti semitisme waarin het Joodse volk als pion voor de ziekelijke fantasietjes van evangelisten wordt gebruikt. De waarheid is dat de Joden vervolgt zijn vanwege het Christendom, de waarheid is dat de Christenen verantwoordelijk zijn voor de Jodenhaat!

En nu, wat zijn de Joden nu voor de evangelisten, zelfs na de holocaust;

Louter pionnnen in een schaakspel waarmee de evangelistische zieltjes naar boven denken te schieten. Nee, de Joden zijn geen mensen, slecht pionnen.

Het christendom zal en blijft de Joodse medemens altijd zien als inferieur en gebruiken in een theologisch schaakspel zonder einde!
Dus wissen en bannen maar, god's woord kan is zwakker dan een heiden!

Atli schreef:* Verwijderd om onterechte insinuaties naar Christenen toe!

En als jij deze valse zaken blijft plaatsen, Atli; dan ban ik je van dit forum.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Kitty schreef:
Henoch schreef:Aan deze uitspraak zal Hij je ooit herinneren Kitty, op het moment dat je voor Hem zal staan. Als je dit standpunt in jou leven tot je dood zal volhouden, en je je voor die tijd niet tot Jezus Christus bekeerd zal hebben, dan zal Jezus jou meten met de maatstaf waarmee jij Hem gemeten hebt; en dan wordt jij te licht bevonden om zijn Koninkrijk binnen te gaan.

Dan zal je je mijn woorden en waarschuwingen gedenken, en ontzettend veel spijt hebben van de onherzienbare keuze, die jij gemaakt hebt.

Henoch.
Dreigingen zijn de fundamenten van je geloof. Wat een liefde komt daaruit naar voren. Ik ben er stil van.
Ik wil nog even zeggen Kitty, dat ik het erg zwak van je vind, omdat je heel goed weet dat ik de waarheid spreek, en weet dat je voor het te 'licht' bevinden van Jezus, aan Hem verantwoording af zal leggen. Maar als ik de waarheid spreek, dan heb ik plots weer gebrek aan liefde! Draaien en draaien maar, en jezelf goedpraten!

Ik spreek de waarheid in liefde, omdat ik niet wil dat één van jullie voor eeuwig verloren gaat, maar allen eeuwig leven krijgen! Dat is het Vaderhart van God; dat iedereen hier op dit forum tot bekering [tot geloof] komen in Jezus Christus! En dat is geen geintje.
"Want wij moeten allen voor de rechterstoel van Christus openbaar worden, opdat een ieder wegdrage wat hij in zijn lichaam verricht heeft, naardat hij gedaan heeft [maar ook gezegd heeft], hetzij goed, hetzij kwaad." (2 Korinthiërs 5:10)
"Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft een, die hem oordeelt het woord, dat Ik [Jezus] heb gesproken, dat zal hem/haar oordelen ten jongsten dage." (Johannes 12:48)
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Henoch, Kitty is er even niet maar je eigen nachtzuster wel, je krijgt een aai over je bol en ik wens je weltrusten, want insluipen op dit forum en 's-nachts spammen vind je godje vast niet goed!

en verder :

Henoch schreef:
Ik wil nog even zeggen, dat ik deze aktie van Sararje erg respectloos vind!
Ik vraag bij deze een slotje aan voor dit topic.
Quote:
En ps. ik druip niet af, maar ga met een opgeheven hoofd; en zeg met Jezus samen: Jullie zien mij niet eerder terug, totdat jullie zullen zeggen: "Baruch Haba B'Shem Adonai!"

Waarna er nog twee onzinnige postings volgen van Henoch, zonder dat er ergens een antwoord op komt!

de eersteQuote:
:
Aan deze uitspraak zal Hij je ooit herinneren Kitty, op het moment dat je voor Hem zal staan. Als je dit standpunt in jou leven tot je dood zal volhouden, en je je voor die tijd niet tot Jezus Christus bekeerd zal hebben, dan zal Jezus jou meten met de maatstaf waarmee jij Hem gemeten hebt; en dan wordt jij te licht bevonden om zijn Koninkrijk binnen te gaan.

en de tweede: Geplaatst: Wo Okt 17, 2007 11:31 pm Onderwerp:

Quote:
Nee, nooit!
want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen, innerlijk verdeeld als hij is, ongestadig op al zijn wegen." (Jakobus 1:6-

"Maar aan de belofte Gods heeft hij [Abraham] niet getwijfeld door ongeloof, doch hij werd versterkt in zijn geloof en gaf Gode eer, in de volle zekerheid, dat Hij bij machte was hetgeen Hij beloofd had ook te volbrengen." (Romeinen 4:20,21

Henoch[/b].[/quote]

a.r. schreef:
Henoch schreef:
a.r. schreef:
Bijna 90 jaar geleden kwam de dominee van mijn overgrootmoeder haar weer eens "verblijden" met een bezoekje, omdat hij vond dat ze te weinig ter kerke ging. De vrouw was zwaar ziek, had volkomen kromgetrokken ledematen door reuma en kon nauwelijks meer lopen. Toen de dominee haar voor de zoveelste keer vertelde dat ze maar goed haar kromgetrokken handjes moest vouwen en bidden voor genezing, alsook dat het een straf van god was, heeft mijn grootvader met zijn handen als kolenschoppen, de dominee in de kraag gevat en hem in het kanaal aan de overzijde van hun huisje gedonderd .........wat een slecht mens hé henoch? Ik denk dat ik op hem lijk

Heeee, een tweede Maarten 't Hart onder ons.

Dat probeer ik hier de hele tijd aan geloofsafvallers [en ook aan anderen] duidelijk te maken: Je moet het geloof niet afrekenen of associëren met mensen [bijv. dominee's] die het geloof in Christus zouden representeren; noch op de ervaringen met hen., maar naar Jezus zelf kijken, en je voor Hem en hetgeen Hij geleerd heeft openstellen.

Als ik mijn geloof zou baseren op wat andere 'christenen' ervan gemaakt hebben, dan zou er inderdaad van mijn geloof weinig overblijven; en dan was ik nu net zoals jij a.r., verbitterd en teleurgesteld.

Ik vind het heel triest dat dit soort dingen in zwaar Gereformeerde kringen vaak voorkwamen, en dat door dit soort ervaringen velen een aversie van het 'Christendom' hebben gekregen. Maar de gereformeerden hielden er dan ook een zeer wettische leer op na, die absoluut niet representatief is voor het Evangelie van Jezus, en hoe je met elkaar als gelovigen omgaat en de wijze waarop je het Evangelie leeft.

@ Henoch,

Hoe kom je er nu toch bij dat ik geloof in god/allah/jaweh alleen zo baseren op de dominee/pastoor/pastor/voorganger en niet naar jezus of de bijbel zou kijken, ik heb me jarenlang bezig gehouden met het zoeken naar wat er in de z.g. heilige boeken staat en wat jezus gezegd zou hebben...........het is het meest ontluisterende verhaal ooit door mij gelezen. Nergens, ik herhaal nergens heb ik meer halve waarheden en hele leugens gelezen als juist in geloofszaken. Ga die boeken nou eens werkelijk goed lezen en lees alle vragen die aan je gesteld zijn en ga ze nou eindelijk eens EERLIJK beantwoorden, gewoon vanuit je hart, niet door bijbelteksten te quoten, maar gewoon vanuit je menszijn een intelletueel eerlijk antwoordt geven.

Ik kan je verzekeren dat de woorden bitter en teleurgesteld niet in mijn gedachten bepalen hoor. Verbijstering, dat woord is mij volkomen uit het hart gegrepen inzake geloof.

Weet je waar ik wel bitter en teleurgesteld over ben over jouw wegsluipen, je afdruipen, je toont geen greintje respect naar andersdenkenden, noch naar jezelf, zoals gelovigen te doen gebruikelijk is dus!!!!!!

Maar we blijven (medelijdend) lachen............[/quote]

Weet je waar ik wel bitter en teleurgesteld over ben over jouw wegsluipen, je afdruipen, je toont geen greintje respect naar andersdenkenden, noch naar jezelf, zoals gelovigen te doen gebruikelijk is dus!!!!!!

Maar we blijven (medelijdend) lachen........

Dat deze topic alle volgelingen van Henoch en andere woestijngodsdienstaanhangers wel moge bekomen!!!!!
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Ik wil nog even zeggen Kitty, dat ik het erg zwak van je vind, omdat je heel goed weet dat ik de waarheid spreek, en weet dat je voor het te 'licht' bevinden van Jezus, aan Hem verantwoording af zal leggen.
Ja hoor. "Ik, Henoch, spreek de waarheid en daarom geef ik geen antwoord op alle vragen en commentaren. Ik kom hier de blijde boodschap verkondigen."
Henoch schreef:Maar als ik de waarheid spreek, dan heb ik plots weer gebrek aan liefde! Draaien en draaien maar, en jezelf goedpraten!
Jij praat niet zelf, je rakelt maar wat neer dat niet meer is dan als een vat vol verzuurde wijn. Het laat een gore nasmaak achter, Ik proef rancuneuze onnozelheid. Iets wat alleen kan komen van iemand die zichzelf heeft opgesloten in heilig verklaarde teksten.
Henoch schreef:Ik spreek de waarheid in liefde, omdat ik niet wil dat één van jullie voor eeuwig verloren gaat, maar allen eeuwig leven krijgen!
Noem je dat liefde? Jij bent echt van de pot gerukt!
Het eeuwige leven is een misdadige illusie die talloze levens in geestelijke armoede gegijzeld houdt. Dat jij geen antwoorden kan geven op alle vragen en commentaren hier is daar een duidelijk bewijs van.
Henoch schreef:Dat is het Vaderhart van God; dat iedereen hier op dit forum tot bekering [tot geloof] komen in Jezus Christus! En dat is geen geintje.
Het is wel een geintje, een geintje die getuigt van een stuitend heftige wansmakelijkheid.
Je bent verdomme niet eens in staat om het op zijn minst enigszins overtuigend te brengen. Het enige waar jij in schittert is oorverdovende nietszeggendheid. En daarom kom je maar aanzetten met Hel en verdoemenis jegens hen die jij niet in je eigen woorden aan kan of durft, gemankeerd door je oorzakelijk gelegen eenduidigheid ben je vooralsnog verder tot niets in staat.
"Want wij moeten allen voor de rechterstoel van Christus openbaar worden, opdat een ieder wegdrage wat hij in zijn lichaam verricht heeft, naardat hij gedaan heeft [maar ook gezegd heeft], hetzij goed, hetzij kwaad." (2 Korinthiërs 5:10)
Welk kwaad kan een atheist uitrichten jegens datgene wat hij/zij als een afgrijswekkend absurde illusie beziet?

"Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft een, die hem oordeelt het woord, dat Ik [Jezus] heb gesproken, dat zal hem/haar oordelen ten jongsten dage." (Johannes 12:4 8)
Ja hoor, het is goed met je, die smiley die je er bij hebt gezet zegt mij al genoeg; evangelistische ranselaar.
Laatst gewijzigd door >Edwin< op 19 okt 2007 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

collegavanerik schreef:
Henoch schreef:Ik wil nog even zeggen, dat ik deze aktie van Sararje erg respectloos vind!

En ps. ik druip niet af, maar ga met een opgeheven hoofd; en zeg met Jezus samen: Jullie zien mij niet eerder terug, totdat jullie zullen zeggen: "Baruch Haba B'Shem Adonai!"
"Baruch Haba B'Shem Adonai"

ga je nu verder?

(Wat betekent het trouwens?)
Had de betekenis al een pagina eerder gegeven: Gezegend zij de naam van de heere (god dus)
Heel flauw om wat Hebreeuwse kretologien te plaatsen Henoch als je zelf geen Hebreeuws spreekt. Het komt dan nogal over alsof je een Christelijk godsbeeld op de Joodse religie probeert te plaatsen. Een vorm van religieuze travestie naar mijn bescheiden mening. Het Jodendom en het Christendom zijn enorm uit elkaar gegaan de afgelopen 2000 jaar en een Evangelische beweging verandert dat niet zomaar.

Tsjok: Ik ga niet speculeren over etymologie van klassieke talen. Het is niet onmogelijk wat je speculeert. Echter, adonai zoals het hier staat, wordt niet zo uitgeschreven in het Hebreeuws. Sterker nog: in het Hebreeuws vind je niet deze godsnaam. (Het Jodendom gebruikt het wel, maar schrijft het dyus niet) Wel kan ik deze specifieke (Het Hebreeuws gebruikt er een stuk of 50 verschillende) godsnaam voor je verklaren: Adonai is een samentrekking van adon (heer) en "ai". Nu zou dat laatste qua spelling kunnen duiden op "mijn heer" maar dan zou het moeten worden uitgesproken als "adonie". Het is hierdoor een uitzonderlijke uitgang en de verklaringen hiervoor zijn legio al naar gelang je religieuze opvattingen. Duidelijk antwoord zo voor je?
Laatst gewijzigd door Sararje op 19 okt 2007 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch, zou je eens kunnen verklaren waarom Jezus vindt dat je slaven mag houden en zelfs hard mag slaan?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Samante

Bericht door Samante »

Dit topic is uit de babbelbox verplaatst naar het subforum Christendom/Judaisme. Het is een toonbeeld van hoe een evangelisatiepoging faalt en uiteindelijk ontaardt in dreigen met hel en verdoemenis door de evangelist. En hernoemd zodat het kan worden samengevoegd met de eerstvolgende (Henoch je bent heus niet de eerste en je zal ook niet de laatste zijn) Evangelist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Henoch schreef:Ik wil nog even zeggen Kitty, dat ik het erg zwak van je vind, omdat je heel goed weet dat ik de waarheid spreek
Ik zou heel goed weten dat jij de waarheid spreekt!!! Mag ik hier even heel erg om lachen. Kan het tot je botte hersens doordringen dat ik wat jij uit een oud boek haalt niet zie als de waarheid? Dus ik weet heel goed dat je maar wat citeert uit een boek waar ik geen enkele waarheid uit ontleen en zie als geschreven door mensen.
Dat jij zo verstoord bent om daar waarheid aan te koppelen, dat is jouw geindoctrineerde waanvoorstelling. Dus breng het even niet als de waarheid voor een ander alsjeblieft.

Of ben je zo geindoctrineerd dat je niet meer kan beseffen dat de Bijbel geen vaststaand feit is?
Het blijft geloven Henoch, en misschien wist je dit nog niet, maar geloven is iets anders dan zeker weten. Dus waarheid is ook iets anders dan iets wat je geloofd.

Er zijn ook mensen die geloven dat ze Napoleon zijn, dat is zeker ook waarheid voor jou?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Henoch schreef:
Ik spreek de waarheid in liefde, omdat ik niet wil dat één van jullie voor eeuwig verloren gaat, maar allen eeuwig leven krijgen! Dat is het Vaderhart van God; dat iedereen hier op dit forum tot bekering [tot geloof] komen in Jezus Christus! En dat is geen geintje.
:lol: Dit komt mij zo bekend voor :wink:

Toen ik evangeliseerde enige decennia terug zei ik hetzelfde. Het is zo doorzichtig :wink:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik vind topic een buitenwoon schattige titel hebben :wink:

Het klinkt alsof je op zondagmiddag langs het kanaaltje samen naar de kerk wandelt ! :lol:
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Sararje schreef:
collegavanerik schreef:
Henoch schreef:Ik wil nog even zeggen, dat ik deze aktie van Sararje erg respectloos vind!

"Baruch Haba B'Shem Adonai"

ga je nu verder?

(Wat betekent het trouwens?)
IHad de betekenis al een pagina eerder gegeven: Gezegd zij de naam van de heere (god dus)
Heel flauw om wat Hebreeuwse kretologien te plaatsen Henoch als je zelf geen Hebreeuws spreekt. Het komt dan nogal over alsof je een Christelijk godsbeeld op de Joodse religie probeert te plaatsen. Een vorm van religieuze travestie naar mijn bescheiden mening. Het Jodendom en het Christendom zijn enorm uit elkaar gegaan de afgelopen 2000 jaar en een Evangelische beweging verandert dat niet zomaar.
Oh, Henoch bedoelt Benedictus qui venit in nomine Domini, dat zing ik regelmatig. :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gesloten