Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Henoch vertelt ons keer op keer dat wij ons niet moeten laten indoctrineren door allerlei geloven, niet dat daar kans op is, maar dat wij moeten luisteren naar Jezus!

Ik vraag mij dan af wat Henoch hier dan in hemelsnaam doet anders dan ons proberen te indoctrineren met zijn geloof als Evangelisch Christen.

Laat het dan ook aan Jezus over Henoch, die zal jou heus niet nodig hebben, en laat het derhalve ook aan de mensen hier over zonder ze te overspoelen met jouw Evangelische zwatelarijen. Want jij vindt jezelf vast heel bijzonder, maar voor ons ben je de zoveelste uit een geindoctrineerd geloof die denkt te moeten evavngeliseren. Ik zie hierin geen enkel verschil met streng gerefomeerden, rechtschristelijk hervormden of noem maar een richting. Ook van een fundamentalistische moslim verschil je weinig in het opleggen van je geloof aan anderen die daar niet om gevraagd hebben.

Velen van ons hebben reeds geluisterd naar Jezus en hem te licht bevonden. Daar kun jij niets aan veranderen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Aan deze uitspraak zal Hij je ooit herinneren Kitty, op het moment dat je voor Hem zal staan. Als je dit standpunt in jou leven tot je dood zal volhouden, en je je voor die tijd niet tot Jezus Christus bekeerd zal hebben, dan zal Jezus jou meten met de maatstaf waarmee jij Hem gemeten hebt; en dan wordt jij te licht bevonden om zijn Koninkrijk binnen te gaan.

Dan zal je je mijn woorden en waarschuwingen gedenken, en ontzettend veel spijt hebben van de onherzienbare keuze, die jij gemaakt hebt.

En meer heb ik niet meer te zeggen.

Henoch.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

En weer krijgt Henoch het voor elkaar om opnieuw een argumentum ad baculum eruit te persen. Waar blijft nou jouw liefdevolle godje Henoch?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Samante

Bericht door Samante »

Henoch schreef:Aan deze uitspraak zal Hij je ooit herinneren Kitty, op het moment dat je voor Hem zal staan. Als je dit standpunt in jou leven tot je dood zal volhouden, en je je voor die tijd niet tot Jezus Christus bekeerd zal hebben, dan zal Jezus jou meten met de maatstaf waarmee jij Hem gemeten hebt; en dan wordt jij te licht bevonden om zijn Koninkrijk binnen te gaan.

Dan zal je je mijn woorden en waarschuwingen gedenken, en ontzettend veel spijt hebben van de onherzienbare keuze, die jij gemaakt hebt.

Henoch.
Dus ik heb gelijk als ik beweer dat jouw evangelie door angst wordt gevoed.
Met angst moeten zieltjes gewonnen worden, dreigen met hel en verdoemenis.

Het is een dwaalleer dat christendom.
.
Een God van pure en zuivere liefde oordeelt niet en schept niet zoiets als een hel. Die liefde is onvoorwaardelijk, dus zonder enig gebod of verbod. De zonde, in Gods ogen, bestaat daardoor dus evenmin.

Een almachtige God ziet diens wil nooit gedwarsboomd worden. Zelfs met de vrije wil/vrije keuze van mensen is er niets dat geschiedt tegen de wil van een almachtige God.

Een almachtige God is ook zonder enige behoefte en onkwetsbaar.
Het maakt een dergelijke God geen flikker uit of je in hem/haar/het gelooft of niet.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:Aan deze uitspraak zal Hij je ooit herinneren Kitty, op het moment dat je voor Hem zal staan. Als je dit standpunt in jou leven tot je dood zal volhouden, en je je voor die tijd niet tot Jezus Christus bekeerd zal hebben, dan zal Jezus jou meten met de maatstaf waarmee jij Hem gemeten hebt; en dan wordt jij te licht bevonden om zijn Koninkrijk binnen te gaan.
Je moet me het echt vergeven hoor Henoch, maar je lijkt meer en meer op een religieuze chatbot

Voorgeprogrameerde antwoorden als output en bij vragen waar er nog geen antwoord is voor ingebracht steeds weer een van de standaardzinnetjes herhalend.

Hopelijk wil je dit vraagje oprecht beantwoorden:"Twijfel je écht nooit aan je overtuiging?" en als je soms zou twijfelen hoe reageer je daar dan zelf op?

(trouwens, wie eens een hartig woordje met god wil spreken kan dat nu via http://www.titane.ca/concordia/dfar251/igod/main.html )
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Nee, nooit!
"want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen, innerlijk verdeeld als hij is, ongestadig op al zijn wegen." (Jakobus 1:6-8)

"Maar aan de belofte Gods heeft hij [Abraham] niet getwijfeld door ongeloof, doch hij werd versterkt in zijn geloof en gaf Gode eer, in de volle zekerheid, dat Hij bij machte was hetgeen Hij beloofd had ook te volbrengen." (Romeinen 4:20,21)
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Beste Henoch, ga je nog in op de oh zo vele tegenwerpingen en vragen aangaande jouw geloofje? Er ligt nog heel veel op stapel in dit topic en ik en vele anderen met mij zouden nog heel graag een antwoord van je willen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

God helpt de mens die zichzelf weet te helpen .... niets mis mee .... het enige wat daarvoor daadwerkelijk nodig is , is de mens ....

Sta op en loop ...... en antwoord op redelijke vragen in plaatst van de automatische hansworst uit te hangen die door zijn cliche-matige antwoorden en goede diensten alleen maar het eigen geloof kan afschilderen als belachelijk en onsamenhangend en onzinnig en bedriegelijk getrol zoals de Heilige Augustinus al wist af te raden ...

Vertel me eerst maar eens , waarom JIJ gelooft dat HIJ bestaat .... de rest is geblaat
Blijkbaar zit je heel alleen te waken in het huis van uw hemelse "vader" ....te wachten op god -weet -wat voor wonderbaarlijks ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 18 okt 2007 00:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ga toch fietsen! :D
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Henoch.
Dreigingen zijn de fundamenten van je geloof. Wat een liefde komt daaruit naar voren. Ik ben er stil van.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

op het moment dat je voor Hem zal staan. Als je dit standpunt in jou leven tot je dood zal volhouden, en je je voor die tijd niet tot Jezus Christus bekeerd zal hebben, dan zal Jezus jou meten met de maatstaf waarmee jij Hem gemeten hebt; en dan wordt jij te licht bevonden om zijn Koninkrijk binnen te gaan.
Weet je wel wat dit is .... ? Het is een poging tot afperserij en bedreigen van je banggemaakte en goedgelovig veronderstelde medemens ....Het is manipulerend misbruik en verachting voor de intelectuele capaciteiten van uw gesprekspartners ...
Het volgende is opgedragen aan Henoch die net als de rest van zijn bende georganiseerde gangsters , meent het pleit te kunnen winnen door te dreigen en te bedriegen .... ( met de grote broer , het virtuele vriendje of de boeman in het hiernamaals )
http://nl.youtube.com/watch?v=fDp7pkEcJVQ
veel kijkplezier( en als je het niet snapt dan vrees ik dat het hopeloos is hier nog verder aan dit forum mee te doen )
....Capish , fratello ?
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 18 okt 2007 01:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
a.r.

Bericht door a.r. »

Geplaatst: Wo Okt 17, 2007 4:35 pm Onderwerp:
Henoch schreef:Ik wil nog even zeggen, dat ik deze aktie van Sararje erg respectloos vind!
Ik vraag bij deze een slotje aan voor dit topic.
En ps. ik druip niet af, maar ga met een opgeheven hoofd; en zeg met Jezus samen: Jullie zien mij niet eerder terug, totdat jullie zullen zeggen: "Baruch Haba B'Shem Adonai!"
Waarna er nog twee onzinnige postings volgen van Henoch, zonder dat er ergens een antwoord op komt!

de eerste
:
Aan deze uitspraak zal Hij je ooit herinneren Kitty, op het moment dat je voor Hem zal staan. Als je dit standpunt in jou leven tot je dood zal volhouden, en je je voor die tijd niet tot Jezus Christus bekeerd zal hebben, dan zal Jezus jou meten met de maatstaf waarmee jij Hem gemeten hebt; en dan wordt jij te licht bevonden om zijn Koninkrijk binnen te gaan.

en de tweede: Geplaatst: Wo Okt 17, 2007 11:31 pm Onderwerp:

Nee, nooit!
want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen, innerlijk verdeeld als hij is, ongestadig op al zijn wegen." (Jakobus 1:6-8)

"Maar aan de belofte Gods heeft hij [Abraham] niet getwijfeld door ongeloof, doch hij werd versterkt in zijn geloof en gaf Gode eer, in de volle zekerheid, dat Hij bij machte was hetgeen Hij beloofd had ook te volbrengen." (Romeinen 4:20,21

Henoch[/b].[/quote]

a.r. schreef:
Henoch schreef:
a.r. schreef:
Bijna 90 jaar geleden kwam de dominee van mijn overgrootmoeder haar weer eens "verblijden" met een bezoekje, omdat hij vond dat ze te weinig ter kerke ging. De vrouw was zwaar ziek, had volkomen kromgetrokken ledematen door reuma en kon nauwelijks meer lopen. Toen de dominee haar voor de zoveelste keer vertelde dat ze maar goed haar kromgetrokken handjes moest vouwen en bidden voor genezing, alsook dat het een straf van god was, heeft mijn grootvader met zijn handen als kolenschoppen, de dominee in de kraag gevat en hem in het kanaal aan de overzijde van hun huisje gedonderd .........wat een slecht mens hé henoch? Ik denk dat ik op hem lijk

Heeee, een tweede Maarten 't Hart onder ons.

Dat probeer ik hier de hele tijd aan geloofsafvallers [en ook aan anderen] duidelijk te maken: Je moet het geloof niet afrekenen of associëren met mensen [bijv. dominee's] die het geloof in Christus zouden representeren; noch op de ervaringen met hen., maar naar Jezus zelf kijken, en je voor Hem en hetgeen Hij geleerd heeft openstellen.

Als ik mijn geloof zou baseren op wat andere 'christenen' ervan gemaakt hebben, dan zou er inderdaad van mijn geloof weinig overblijven; en dan was ik nu net zoals jij a.r., verbitterd en teleurgesteld.

Ik vind het heel triest dat dit soort dingen in zwaar Gereformeerde kringen vaak voorkwamen, en dat door dit soort ervaringen velen een aversie van het 'Christendom' hebben gekregen. Maar de gereformeerden hielden er dan ook een zeer wettische leer op na, die absoluut niet representatief is voor het Evangelie van Jezus, en hoe je met elkaar als gelovigen omgaat en de wijze waarop je het Evangelie leeft.

@ Henoch,

Hoe kom je er nu toch bij dat ik geloof in god/allah/jaweh alleen zo baseren op de dominee/pastoor/pastor/voorganger en niet naar jezus of de bijbel zou kijken, ik heb me jarenlang bezig gehouden met het zoeken naar wat er in de z.g. heilige boeken staat en wat jezus gezegd zou hebben...........het is het meest ontluisterende verhaal ooit door mij gelezen. Nergens, ik herhaal nergens heb ik meer halve waarheden en hele leugens gelezen als juist in geloofszaken. Ga die boeken nou eens werkelijk goed lezen en lees alle vragen die aan je gesteld zijn en ga ze nou eindelijk eens EERLIJK beantwoorden, gewoon vanuit je hart, niet door bijbelteksten te quoten, maar gewoon vanuit je menszijn een intelletueel eerlijk antwoordt geven.

Ik kan je verzekeren dat de woorden bitter en teleurgesteld niet in mijn gedachten bepalen hoor. Verbijstering, dat woord is mij volkomen uit het hart gegrepen inzake geloof.

Weet je waar ik wel bitter en teleurgesteld over ben over jouw wegsluipen, je afdruipen, je toont geen greintje respect naar andersdenkenden, noch naar jezelf, zoals gelovigen te doen gebruikelijk is dus!!!!!!

Maar we blijven (medelijdend) lachen............[/quote]

Weet je waar ik wel bitter en teleurgesteld over ben over jouw wegsluipen, je afdruipen, je toont geen greintje respect naar andersdenkenden, noch naar jezelf, zoals gelovigen te doen gebruikelijk is dus!!!!!!

Maar we blijven (medelijdend) lachen........ :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dat deze topic alle volgelingen van Henoch en andere woestijngodsdienstaanhangers wel moge bekomen!!!!!
Samante

Bericht door Samante »

Zoals ik al zei :

Het christelijk evangelie is een dwaal-leer

Als mensen niet op een makkelijke manier bekeerd worden, dan maar met behulp van angst. Gewoon dreigen met hel en verdoemenis.

Het is ook het enige dat misschien bij zwakke geesten zou kunnen helpen te bekeren, het gebruiken van angst.

Het is gewoon onmogelijk om intelligente nadenkende mensen te bekeren tot dit brakke evangelisch christendom, omdat kritische vragen niet kunnen worden beantwoord. Kritische vragen zijn de doodsteek voor dat geloof.

Kritische vragen zijn de erosie voor het cement en de stenen van het heiligdom dat Jezus Christus heet, dat de Bijbel genoemd wordt, en dat het Christendom genoemd wordt.

Met het stellen van kritische vragen ben je feitelijk al bezig die godvergeten kerk te slopen.

Vandaar dat een evangelist niet adequaat kritische vragen onderbouwd weerlegt, maar in plaats daarvan gaat dreigen met hel en verdoemenis.

Het staat inmiddels bekend als de laatste stuiptrekking van de evangelist.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

de laatste stuiptrekking van de evangelist.
Dat ze in in hemelsnaam in vrede mogen vertrekken naar hun paradijs en de eeuwige jachtvelden .... zo vlug mogelijk
Zijn we meteen verlost van die debiliserende oude rukkers .... en die intellectuele rolstoel-atleten met platte banden , waar iedereen over valt omdat ze in de weg staan en daarbij een soort rondslingerende "boody traps " worden ....

Basta

P.S.
Deze gasten zijn ( zoals hier weer duidelijk kan worden afgelezen in dit babbelbox draadje ) net als hopeloos gehypnotiseerde kippen die zichzelf nog vlug eerst eigenhandig pluimen vooraleer in de publieke waterzooi-kookpot van hun HEER te duiken en onder het slaken van allerlei jubelende alleluja's die het gepruttel moeten overstemmen
....Jammerlijke zulthoofden en zonde van de tijd en de verspilde moeite .... Maar ja ook de HEER moet zijn getal hebben .....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 18 okt 2007 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Henoch schreef:Ik wil nog even zeggen, dat ik deze aktie van Sararje erg respectloos vind!

Ik vraag bij deze een slotje aan voor dit topic.

En ps. ik druip niet af, maar ga met een opgeheven hoofd; en zeg met Jezus samen: Jullie zien mij niet eerder terug, totdat jullie zullen zeggen: "Baruch Haba B'Shem Adonai!"
"Baruch Haba B'Shem Adonai"

ga je nu verder?

(Wat betekent het trouwens?)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gesloten