Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
a.r.

Bericht door a.r. »

Gloeiende, gloeiende Henoch, wat ben jij een stuk farizeeër!!!!!!!!!
Je doet alsof je eindelijk vragen gaat beantwoorden, maar komt voot de zoveelste keer alleen maar met een kulantwoordt.

Bijna 90 jaar geleden kwam de dominee van mijn overgrootmoeder haar weer eens "verblijden" met een bezoekje, omdat hij vond dat ze te weinig ter kerke ging. De vrouw was zwaar ziek, had volkomen kromgetrokken ledematen door reuma en kon nauwelijks meer lopen. Toen de dominee haar voor de zoveelste keer vertelde dat ze maar goed haar kromgetrokken handjes moest vouwen en bidden voor genezing, alsook dat het een straf van god was, heeft mijn grootvader met zijn handen als kolenschoppen, de dominee in de kraag gevat en hem in het kanaal aan de overzijde van hun huisje gedonderd :lol: .........wat een slecht mens hé henoch? Ik denk dat ik op hem lijk :lol:

Toch blijf ik lachen om je stompzinnige antwoord hoor, net als velen met mij op dit forum hoe dom kan een mensje ziijn?????? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door a.r. op 17 okt 2007 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Idd, henoch draait enorm.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:Blah blah blah, over een stelletje kinderachtige mensen gesproken, maar goed; wat is de hoogste daad van liefde? Dat is wanneer een mens zijn leven inzet voor een ander.
Waarom is dat liefdevol en waarom zou dat uniek moeten zijn bij Jezus, de voorbeelden die ik aanhaalde (o.a. Osiris) hebben dat ok gedaan.
Henoch schreef:Dat heeft Jezus (God de Zoon) voor ons gedaan; Hij heeft zijn leven ingezet voor velen. Dat jullie dit niet begrijpen is ongelooflijk! Maar ook, dat jullie niet openstaan voor deze opofferende en onvoorwaardelijke liefde en er zo'n antipathie tegen hebben, is erg vreemd. Dit geloof wordt je toch gegeven denk ik.
Nee Henoch, nu niet om de pap heen draaien. Jij dient antwoorden te geven op de vragen en niet te gaan cherrypicken. Dat doe je de hele tijd wel. Antwoorden dus, dat is wat we willen, argumenteren!
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Blah blah blah, over een stelletje kinderachtige mensen gesproken, maar goed;
Kinderachtig wie? Nou, volgens mij ben jij dat.
En ga trouwens jij nog eens echt antwoorden geven op mijn vragen en antwoorden of is het speelkwartier nog niet voorbij?
Henoch schreef:wat is de hoogste daad van liefde?Dat is wanneer een mens zijn leven inzet voor een ander.Dat heeft Jezus (God de Zoon) voor ons gedaan; Hij heeft zijn leven ingezet voor velen. Dat jullie dit niet begrijpen is ongelooflijk! Maar ook, dat jullie niet openstaan voor deze opofferende en onvoorwaardelijke liefde en er zo'n antipathie tegen hebben, is erg vreemd. Dit geloof wordt je toch gegeven denk ik.
Het is ook volkomen onbegrijpelijk dat iemand aan een kruis wordt genageld om de zogezegde zonden van de mens weg te wassen. Het is gewoon hartstikke achterlijk, en niet meer dan dat.
En er is me helemaal niks gegeven, behalve dan de misdadige last van een tergend gevoel van schuldig en zondig zijn, zo'n beetje mijn hele jeugd lang. Die last heb ik lekker van me afgeworpen, laat Jezus en zijn talloze slaven van Nazareth zich er maar een hernia aan tillen.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Socratoteles schreef:Henoch is wel rijk :D lekker meezingen Henoch!

Cos Jesus he knows me
and he knows I'm right
I've been talking to Jesus all my life
oh yes he knows me
and he knows I'm right
and he's been telling me
everything is alright

http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
Het was me nooit zo opgevallen maar in het filmpje zit een verwijzing naar genesis 3:25 en dat bestaat helemaal niet. Mooie symboliek, verwijzen naar een leeg vers in een inhoudsloos boek. :D
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Henoch schreef:Paulus gaf daar een heel diplomatiek antwoord op, zo'n 1950 jaar geleden
Paulus is al net als jij, hoop schaap weinig wol.
Net als jij was ook hij niet in staat aan te tonen dat de griekse goden niet bestaan en zijn god wel.
Je praat gewoon een fantasieverhaaltje na en je kunt net als Paulus niets onderbouwen.

Gelieve ook de op deze link genoemde goden te weerleggen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... n_godinnen
Uiteraard nadat je op succesvolle wijze de griekse goden hebt weerlegd, waarin je nog niet geslaagd bent.
Henoch schreef:Één ding weet ik zeker als gehandicapte, ik ben welkom bij God
Ongelooflijk hoe je om de HARDE uitspraken van je HEERE heen draait, ze niet wil zien voor wat ze nu gewoon zeggen!
Hoeveel studie je ook doet de woorden blijven gesproken (tenminste voor jou, voor mij niet want er bestaan geen goden, maar even hypothetiserend .....).
Dat de schrijvers zich later beseffen dat sommige uitspraken niet echt taktisch waren en ze af proberen te zwakken doet daar niets aan af.

Leg eens uit aan deze onwetende wat je HEERE precies bedoelde met de woorden die hij sprak in Leviticus 21:18-23!
Verlicht mij!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Henoch schreef:Blah blah blah, over een stelletje kinderachtige mensen gesproken, maar goed; wat is de hoogste daad van liefde?
Dat is niet zo moeilijk, neuken!
Dat is wanneer een mens zijn leven inzet voor een ander.

Zeg maar een soort bizarre vorm van wurgsex?
Dat heeft Jezus (God de Zoon) voor ons gedaan; Hij heeft zijn leven ingezet voor velen.

Dus Jezus heeft een bizar sexpeletje gedaan en daarmee ons leven gered? Vertel?
Dat jullie dit niet begrijpen is ongelooflijk!

Nou, schei toch eens uit, je verwacht toch niet van ons dat wij ieder bizar sexpelletje begrijpen?
Maar ook, dat jullie niet openstaan voor deze opofferende en onvoorwaardelijke liefde en er zo'n antipathie tegen hebben, is erg vreemd.
Kijk, veel mensen vinden sex wel leuk maar we hoeven niet allemaal van die extreme dingen te doen om aan ons gerief te komen. Beste Henoch over smaak valt niet te twisten maar dat hoef je ons toch ook niet op te dringen.
Dit geloof wordt je toch gegeven denk ik.
Ja ik denk ook dat de ene zijn sexuele voorkeur kan verschilen van die van een ander. Nou ja, dat Jezus van bizarre en gevaarlijke sexpeletjes hield prima, maar daarom hoeven wij daar toch niet van te gaan houden?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nee, een beetje SM kan best leuk zijn, maar om je nu uit vrije wil aan een kruis te laten nagelen gaat inderdaad wat ver 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nou ja, in de Filipijnenis het heel normaal zo rond Pasen.

Waarschuwing voor de tere zieltjes onder ons: linkje bevat foto´s van kruizigingen.

Oh enneh a.r.: Niemand tekort doen weet ik niet, ik weet wel dat ik probeer iedereen zo serieus te nemen als hij of zij zelf verdient naar mijn mening. Cherrypicking (Hit and run) of onbeargumenteerd evangeliseren is heel nadrukkelijk verboden op dit forum. Henoch heeft tot dusver zo goed als alle ruimte hiervoor gekregen. Waarschijnlijk verbaast het hem (of niet?) dat men met reden niet gelooft. Niet dat dit forum nu de steungroep voor ex-Christenen is, maar ik denk dat Henoch een zeer grove inschattingsfout heeft gemaakt door te denken dat het merendeel van de mensen op zeer slechte gronden niet gelooft, het tegendeel is waar.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Samante

Bericht door Samante »

Atheist_1984 schreef:@ Henoch

Daar had God jezus niet voor nodig. God is immers almachtig dus waarvoor zou je jezus nodig hebben?? Niet toch, hij kan gewoon de zonde vergeven. En als hij dat niet kan, dan is God niet almachtig.
De God (en hetzelfde geldt ook voor Jezus) van de bijbel is ook niet almachtig.
Allereerst is er sprake van een surrogaat van liefde. Echte pure liefde is het niet, waar die God en Jezus zich van bedient.
De liefde van de christelijke God en Jezus is voorwaardelijk. Je moet namelijk aan voorwaarden voldoen wil je die liefde ontvangen. Je moet namelijk Jezus aannemen als de weg, de waarheid en het leven om in de hemel te komen en te worden verlost van je zonden.
Echte pure liefde stelt geen voorwaarden, echte pure liefde is onvoorwaardelijk. Dus laat je niet misleiden door zo'n christelijke god en Jezus.

Dan is er nog zoiets als de zonde en de geboden. Als je gelooft in pure en onvoorwaardelijke liefde kan er niet zoiets bestaan als zonde en gebod.
En als je gelooft in een almachtige God, dan zul je ook begrijpen dat niets geschiedt tegen de wil van die almachtige God. Alles geschiedt dus volgens de wil van een almachtige God.

Dus alleen gekeken naar het begrip liefde en het begrip almacht kun je stellen dat de christelijke leer een dwaal-leer is. Iedereen die zich de moeite loont na te denken over de christelijke leer moet wel tot die slotsom komen.
a.r.

Bericht door a.r. »

@ allen maar speciaal voor Sararje en Henoch:

Hierbij mijn getuigenis: IK BEN GEEN EX-CHRISTEN :lol:
Ooit, lang geleden was ik een "ietsist" :oops: , ach ja iedereen heeft zo zijn jeugdzondes hé :wink:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Oh maar ik ben ook geen ex-Christen hoor, voor het geval je dat dacht. Ik kan me om die reden ook zeer slecht vinden in de Christelijke godsbeelden. (Misschien dat ik me daardoor des te meer verbaas over bepaalde reacties van bepaalde ex-Christelijke standpunten) Maar ja, aangezien het merendeel van de reacties in dit topic komen van ex-Christenen, was dit niet onwaarschijnlijk in jouw geval.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

a.r. schreef:Bijna 90 jaar geleden kwam de dominee van mijn overgrootmoeder haar weer eens "verblijden" met een bezoekje, omdat hij vond dat ze te weinig ter kerke ging. De vrouw was zwaar ziek, had volkomen kromgetrokken ledematen door reuma en kon nauwelijks meer lopen. Toen de dominee haar voor de zoveelste keer vertelde dat ze maar goed haar kromgetrokken handjes moest vouwen en bidden voor genezing, alsook dat het een straf van god was, heeft mijn grootvader met zijn handen als kolenschoppen, de dominee in de kraag gevat en hem in het kanaal aan de overzijde van hun huisje gedonderd :lol: .........wat een slecht mens hé henoch? Ik denk dat ik op hem lijk
Heeee, een tweede Maarten 't Hart onder ons.

Afbeelding

Dat probeer ik hier de hele tijd aan geloofsafvallers [en ook aan anderen] duidelijk te maken: Je moet het geloof niet afrekenen of associëren met mensen [bijv. dominee's] die het geloof in Christus zouden representeren; noch op de ervaringen met hen., maar naar Jezus zelf kijken, en je voor Hem en hetgeen Hij geleerd heeft openstellen.

Als ik mijn geloof zou baseren op wat andere 'christenen' ervan gemaakt hebben, dan zou er inderdaad van mijn geloof weinig overblijven; en dan was ik nu net zoals jij a.r., verbitterd en teleurgesteld.

Ik vind het heel triest dat dit soort dingen in zwaar Gereformeerde kringen vaak voorkwamen, en dat door dit soort ervaringen velen een aversie van het 'Christendom' hebben gekregen. Maar de gereformeerden hielden er dan ook een zeer wettische leer op na, die absoluut niet representatief is voor het Evangelie van Jezus, en hoe je met elkaar als gelovigen omgaat en de wijze waarop je het Evangelie leeft.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
a.r.

Bericht door a.r. »

Henoch@
a.r. schreef:
Ten eerste wil ik even zeggen dat het mij opvalt, hoe negatief en wederspannig men hier is tegenover het Evangelie van Jezus Christus. Dit kan op allerlei motivaties gebaseerd zijn, maar het is op zich vreemd omdat er betreffende het Evangelisch Christendom in Nederland weinig of geen negatieve zaken te melden zijn. De positieve zaken die Christenen in onze maatschappij inbrengen, worden algemeen door de bevolking gewaardeerd en gerespecteerd, denk aan voedselbanken, hulp voor verslaafden, hulp bij prostitutieverlating, geestelijke en lichamelijke zorgverlening, daklozenopvang, etc., etc.
@Henoch :lol: GCCI in Leiderdorp en KFS schandaal binnen Berea, Toronto Blessing! :lol:
Oh ja en JIJ gelooft niet diep genoeg in god, want anders was je niet gehandicapt, aldus het evangelisch gedachtegoed,! :lol: Had ik het al gehad over het snelle dopen, het "overdopen", de M12/G12 cursussen, de manipulatie, het binnen een 1 jaar verplicht trouwen, soaken, tongentaal, opstaan van doden in donker Afrika, Benny Hinn, Heidi Baker e.v.a. :lol: en last but not least :
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?tv ... schiede.rm

Ga jij mij/ons vertellen dat voedselbanken, hulp voor verslaafden, hulp bij prostitutieverlating, geestelijke en lichamelijke zorgverlening, daklozenopvang, etc., etc. alleen door christenen verzorgd worden? Denk je dat werkelijk ? :lol:

Je blijft je in allerlei bochten wringen, geeft nog steeds nergens een antwoordt op, verzint telkens weer nieuwe argumenten, komt met nieuwe kulverhaaltjes en voorbeelden aan, terwijl bijv. ook deze nog steeds niet beantwoord is.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &&start=69

Maar we blijven wel om je lachen hoor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:Dat probeer ik hier de hele tijd aan geloofsafvallers [en ook aan anderen] duidelijk te maken: Je moet het geloof niet afrekenen of associëren met mensen [bijv. dominee's] die het geloof in Christus zouden representeren; noch op de ervaringen met hen., maar naar Jezus zelf kijken, en je voor Hem en hetgeen Hij geleerd heeft openstellen.
Welja, laat ons dan terug de slavernij inroepen en vooral niet laten van ze te slaan als ze zich niet voegen naar onze wil.
Laatst gewijzigd door robindr op 17 okt 2007 16:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Gesloten