Henoch schreef:Sararje schreef:Maar ja, dat is slechts mijn mening gebaseerd op een lange reeks persoonlijke aanvaringen met Evangelisch Christenen.
Je moet van jouw ervaring geen waarheid maken. Want dat doet Maarten 't Hart ook; hij maakt van zijn negatieve ervaringen van 't geloof zijn waarheid, wat weer geen waarheid is.
Je moet naar Jezus toe, en niet naar meningen van mensen luisteren!
Even een parafrase van jou er maar tegenaan:
By the way, Henoch, als jij het woordje "moeten" en "moet" eens wat minder in je vocabulaire zou gebruiken!
Nogmaals: ik geef slechts mijn mening op basis van mijn ervaringen. Als jij wil dat ik een andere mening eropna houd, zul je een ander visitekaartje moeten maken.
Aan het aantal reakties te zien, zijn er toch veel oprechte vragen; en daarom vind ik dat je door deze opmerking forummers bewust krenkt, en tekort doet!
Dat ik met mijn teksten jouw geliefde organisatie krenk, ben ik me niet bewust van, ik geef slechts mijn mening weer. Bovendien krenk ik bij mijn weten niet de forummer persoonlijk, ik krenk slechts de leer. Net als dat ik een afschuw heb voor de Islam maar de moslim die zich op dit forum zal begeven niet op voorhand. Om het concreet te zeggen: ik verafschuw de leer, maar ik verafschuw niet de gelovige.
2. De Bijbel is een ethisch correct boek, en alle archeologische vondsten bewijzen de historische juistheid van de Bijbelse geschiedenissen en verhalen. Jouw verhaaltjes over dit unieke boek zijn daarentegen zéér twijfelachtig!
Okee, om hier een aftrap voor te geven: kan je me even uitleggen waar het water van de zondvloed vandaan kwam en waar het gebleven is? Kan je me ook uitleggen hoe het komt dat er geen enkel archeologisch bewijs is voor de massale uittocht uit Egypte. Kan je me ook even vertellen hoe het komt dat er geen enkele archeologische vondst is ui de tijd van Jezus zelf die zijn bestaan ondersteund?
Ethisch correct: kan jij me dan even uitleggen hoe alle merkwaardige geboden in Leviticus erin komen (Zoals dat je niet met twee verschillende trekdieren een ploeg mag inspannen op straffe van de dood, hoe het komt dat je niet stoffen mag dragen die uit twee verschillende vezels zijn gemaakt etc etc.)
3. Niemand heeft mij gezegd dat Jezus bestaat, dan Jezus Christus zelf; en geen mens kan dit betwisten; en Hij is de Waarheid!
Nogmaals Mutasis mutandis Osiris. Vraag dus aan jou: bestaat Osiris? Zo nee, waarom zijn die getuigenissen dan niet waarachtig? Hoe weet je dat zo zeker?
Aan het aantal reakties te zien, zijn er toch veel oprechte vragen; en daarom vind ik dat je door deze opmerking forummers bewust krenkt, en tekort doet!
Ik heb ook die vragen, immers ik wil je de oprechte kans geven om een ander visitekaartje te laten zien van Evangelisch Christendom. Echter, je verpest het zelf telkens door niet in te gaan op mijn vragen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn