Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Sararje schreef:Noem mij één wetgeving heden ten dage die gebaseerd is op de bijbel, die door Christenen is ingebracht die onverdeeld positief is. Daarnaast heb ik een persoonlijke aversie tegen Evangelisch Christendom omdat ik het een commerciele, huichelachtige, paternalistische, megalomane, bipolaire, onverantwoordelijke, hypocriete rotorganisatie vind. Maar ja, dat is slechts mijn mening gebaseerd op een lange reeks persoonlijke aanvaringen met Evangelisch Christenen.
Geachte Sararje, ik zou bovenstaande graag willen samenvatten met het woord "zee-anemonen". Vraag mij niet hoe ik aan dit woord in deze context komt maar het is een stuk korter :lol:
Henoch schreef:Ten tweede valt mij op, hoe karig en kaal hier de kennis is, betreffende het Evangelie, en het geloof in Jezus Christus.
Dank je, na jaren te ontnuchteren van het christen zijn is dit een groot compliment, dank je!

Ga met God broeder, maar kijk uit bij het oversteken 8)
Artis nu ook in Jeruzalem
Afbeelding
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Ik vind mensen die niet durfen/willen bidden zo kinderachtig en zo verrekte hoogmoedig. Zij willen niet buigen voor degene die groter is dan henzelf, en die hen geweven heeft in de moederschoot. Ook kleine kinderen kunnen bekropen worden door de geest van Satan, die met zijn valse stem in het kinderhoofdje dreunt: "Moet je die slappeling eens zien bidden; dat is niets voor jou hoor!" Biddende mensen zijn nederige mensen, die weten dat wanneer zij bidden, ook daadwerkelijk ontvangen en van God hulp verkrijgen. De atheïst die niet bid ontvangt niets; laat staan enig loon! Hij is alleen in al zijn daden en werken; hij is alleen in zijn pijn en verdriet; en hij is alleen in zijn sterven. Het enige loon wat hij voor zijn zonden betaald krijgt is de eeuwige 2de dood, en daar is enkel duisternis, geween en tandengeknars. De biddende gelovige, zo zwak als hij lijkt, is de krachtigste mens op aarde, met een krachtige Held aan zijn zijde, en machtige engelen ter hulpe. De niet-bidder is een zielig hoopje hoogmoed en ellende, die zijn eigen onvermogen en hulploosheid niet inziet!

Ik dank u,

Henoch.
Dan uit eigen text;
Zo worden jouw theorieën en mooie stellingen uiteindelijk tot stof vermorzelt, door het Woord als door een hamer!

Afbeelding

H.
Knippen en plakken met woordjes o zo leuk!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:1. ....... dat wij niet zijn gediend met enkele quotes uit dat door mensen geschreven boek.

2 ....... en alle antwoorden uit dat ene, ethisch én historisch twijfelachtige, boek te halen.

3........ Jaja mijn mama heeft me gezegd dat Sinterklaas bestaat dus is het WAAR.

4....... Maar wat zijn wij toch veel rijker. Wij hebben toch zoveel meer. Wij hebben de wetenschap met zijn onnoemelijk vele takken en we hebben vooral de rede.
1. Dat is jouw verkeerde visie. Wij zijn niet gediend van de onbewezen quotes dat dit boek niet door Gods Geest van A-Z geïnspirireerd is.

2. De Bijbel is een ethisch correct boek, en alle archeologische vondsten bewijzen de historische juistheid van de Bijbelse geschiedenissen en verhalen. Jouw verhaaltjes over dit unieke boek zijn daarentegen zéér twijfelachtig!

3. Niemand heeft mij gezegd dat Jezus bestaat, dan Jezus Christus zelf; en geen mens kan dit betwisten; en Hij is de Waarheid!

4. Jullie zijn arm, en denken dat je rijk bent; dit is de grote misleiding! Wetenschap weet maar een fractie van de gehele Schepping, en de rede bedriegd. Lees:
"Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte." (Openbaring 3:17).
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

[quote="Henoch"]
Je hebt niet in Hem geloofd, en Hem dus niet in geloof aangeroepen. Heb je God gevraagd jou te helpen voor de operatie? Nee, ik denk het niet; jouw ongeloof zei jou: "Hij heeft nooit met mij gesproken, dus hij bestaat niet. Waarom zou hij mij nu in mijn nood wel helpen?" Toch heb je ondanks jouw ongeloof, [onverdiende] genade van God ontvangen, omdat je niet dood bent gegaan, en nu nog hier bent om mij te zeggen, dat God er niet is. Capish?
[quote]

En een moslim zegt dat allah zijn genade op hem heeft geschonken.

Heb je echt niks beters?
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Henoch schreef:Spotten blijft een leuke bezigheid he! Alleen, of jullie geweten er blij mee is, is een andere zaak.
Leuk dat je het vraagt. Ik zou pas echt een slecht geweten krijgen als ik jouw maar gewoon kritiekloos je gang zou laten gaan. Als ik mijn mening niet zou uiten naar dingen waarmee ik het niet eens ben.

Jij daarin tegen wil mij het zweigen opleggen door me een schuldgevoel te geven.

He maar raad eens dat doe ik dus niet kijk eens in de spiegel Henoch degene die hier werkelijk immoreel is ben jij.
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Maar ja, dat is slechts mijn mening gebaseerd op een lange reeks persoonlijke aanvaringen met Evangelisch Christenen.
Je moet van jouw ervaring geen waarheid maken. Want dat doet Maarten 't Hart ook; hij maakt van zijn negatieve ervaringen van 't geloof zijn waarheid, wat weer geen waarheid is.

Je moet naar Jezus toe, en niet naar meningen van mensen luisteren!
Sararje schreef:vandaar dat zijn topicje ook een enkeltje naar de babbelbox heeft gekregen. Maar mensen, nog 76 pagina´s, nog even doorspammen alsjeblieft!
Aan het aantal reakties te zien, zijn er toch veel oprechte vragen; en daarom vind ik dat je door deze opmerking forummers bewust krenkt, en tekort doet!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
a.r.

Bericht door a.r. »

Henoch schreef:
Aan het aantal reakties te zien, zijn er toch veel oprechte vragen; en daarom vind ik dat je door deze opmerking forummers bewust krenkt, en tekort doet
Je hebt helemaal gelijk henoch, er zijn veel oprechte vragen gesteld en die zouden wij zeer graag door jou beantwoord zien! :lol:

[-X oh ja en Sararje doet niemand te tekort, dat heb jij ons en jezelf de afgelopen weken en bladzijden alleen maar gedaan :wink:
Laatst gewijzigd door a.r. op 17 okt 2007 02:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Maar ja, dat is slechts mijn mening gebaseerd op een lange reeks persoonlijke aanvaringen met Evangelisch Christenen.
Je moet van jouw ervaring geen waarheid maken. Want dat doet Maarten 't Hart ook; hij maakt van zijn negatieve ervaringen van 't geloof zijn waarheid, wat weer geen waarheid is.
Je moet naar Jezus toe, en niet naar meningen van mensen luisteren!
Even een parafrase van jou er maar tegenaan:
By the way, Henoch, als jij het woordje "moeten" en "moet" eens wat minder in je vocabulaire zou gebruiken!
Nogmaals: ik geef slechts mijn mening op basis van mijn ervaringen. Als jij wil dat ik een andere mening eropna houd, zul je een ander visitekaartje moeten maken.
Aan het aantal reakties te zien, zijn er toch veel oprechte vragen; en daarom vind ik dat je door deze opmerking forummers bewust krenkt, en tekort doet!
Dat ik met mijn teksten jouw geliefde organisatie krenk, ben ik me niet bewust van, ik geef slechts mijn mening weer. Bovendien krenk ik bij mijn weten niet de forummer persoonlijk, ik krenk slechts de leer. Net als dat ik een afschuw heb voor de Islam maar de moslim die zich op dit forum zal begeven niet op voorhand. Om het concreet te zeggen: ik verafschuw de leer, maar ik verafschuw niet de gelovige.
2. De Bijbel is een ethisch correct boek, en alle archeologische vondsten bewijzen de historische juistheid van de Bijbelse geschiedenissen en verhalen. Jouw verhaaltjes over dit unieke boek zijn daarentegen zéér twijfelachtig!
Okee, om hier een aftrap voor te geven: kan je me even uitleggen waar het water van de zondvloed vandaan kwam en waar het gebleven is? Kan je me ook uitleggen hoe het komt dat er geen enkel archeologisch bewijs is voor de massale uittocht uit Egypte. Kan je me ook even vertellen hoe het komt dat er geen enkele archeologische vondst is ui de tijd van Jezus zelf die zijn bestaan ondersteund?
Ethisch correct: kan jij me dan even uitleggen hoe alle merkwaardige geboden in Leviticus erin komen (Zoals dat je niet met twee verschillende trekdieren een ploeg mag inspannen op straffe van de dood, hoe het komt dat je niet stoffen mag dragen die uit twee verschillende vezels zijn gemaakt etc etc.)
3. Niemand heeft mij gezegd dat Jezus bestaat, dan Jezus Christus zelf; en geen mens kan dit betwisten; en Hij is de Waarheid!
Nogmaals Mutasis mutandis Osiris. Vraag dus aan jou: bestaat Osiris? Zo nee, waarom zijn die getuigenissen dan niet waarachtig? Hoe weet je dat zo zeker?
Ik heb ook die vragen, immers ik wil je de oprechte kans geven om een ander visitekaartje te laten zien van Evangelisch Christendom. Echter, je verpest het zelf telkens door niet in te gaan op mijn vragen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Henoch schreef: Jullie zijn arm, en denken dat je rijk bent; dit is de grote misleiding!
Kijk dat je met een evangelist niet normaal kan praten weet ik, maar nu ga je te ver Henoch!

Ik denk niet dat ik rijk ben, ik heb internetbankieren en wordt er dagelijks mee geconfronteerd dat ik niet rijk ben!

O ja, je bent bespottelijk maar wijs niet naar een ander in deze, deze opmerking is slechts te plaatsen als "aan de vrucht herkent men de boom" vraag aan jouw in deze "kan men ook de vrucht aan de boom herkennen?"
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Henoch is wel rijk :D lekker meezingen Henoch!

Cos Jesus he knows me
and he knows I'm right
I've been talking to Jesus all my life
oh yes he knows me
and he knows I'm right
and he's been telling me
everything is alright

http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
Samante

Bericht door Samante »

Socratoteles schreef:Henoch is wel rijk :D lekker meezingen Henoch!

Cos Jesus he knows me
and he knows I'm right
I've been talking to Jesus all my life
oh yes he knows me
and he knows I'm right
and he's been telling me
everything is alright

http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
Het blijft leuk en leerzaam dat filmpje. Goed nummer en geweldige clip.
Socratoteles
Diehard

Henoch schreef: Niemand heeft mij gezegd dat Jezus bestaat, dan Jezus Christus zelf; en geen mens kan dit betwisten; en Hij is de Waarheid!
Henoch schreef: Je moet van jouw ervaring geen waarheid maken.
Socratoteles
Diehard

Henoch schreef: Jezus stierf voor jouw zonden, en de straf die jij verdiend hebt kwam op Hem
1. Jezus (als hij ooit heeft bestaan) leefde ver voor mijn tijd en kon dus nooit gestraft worden omwille van mijn 'zonden'. Geen enkel rechtvaardig wezen straft voordat er een overtreding is begaan.
2. Geen enkel rechtvaardig wezen straft een onschuldige in plaats van de misdadiger.

Conclusie: Je hebt nog steeds niets aangedragen aan de hand waarvan ik jouw godje 'goed' of 'rechtvaardig' kan noemen. Komt er nog wat van?
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Blah blah blah, over een stelletje kinderachtige mensen gesproken, maar goed; wat is de hoogste daad van liefde? Dat is wanneer een mens zijn leven inzet voor een ander. Dat heeft Jezus (God de Zoon) voor ons gedaan; Hij heeft zijn leven ingezet voor velen. Dat jullie dit niet begrijpen is ongelooflijk! Maar ook, dat jullie niet openstaan voor deze opofferende en onvoorwaardelijke liefde en er zo'n antipathie tegen hebben, is erg vreemd. Dit geloof wordt je toch gegeven denk ik.
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

@ Henoch

Daar had God jezus niet voor nodig. God is immers almachtig dus waarvoor zou je jezus nodig hebben?? Niet toch, hij kan gewoon de zonde vergeven. En als hij dat niet kan, dan is God niet almachtig.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Gesloten