Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Zoiets Samante?
Afbeelding
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Henoch schreef:
doctorwho schreef:Ik wil deze buikspreekgod die uit jouw mond spreekt niet erkennen. En jezus is niet voor mij gestorven hoor
Dan ben jij deze, waarover gesproken wordt in Openbaring 16:9c
"en zij bekeerden zich niet om Hem eer te geven."
Maar dit hoeft niet zo te zijn of te blijven, doctorwho!
Ere wie ere toekomt maar als kind was ik wel gelovig hoor. Toename in kennis en storende fouten in de leer maakten afkicken mogelijk. Misschien is er voor jou ook nog wel redding mogelijk en mag ook jij delen in het aardse licht der rede zonder in het ondermaanse allerlei dwanghandelingen/gedachten te hoeven bezigen 8)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Henoch,

Je hebt de vraag van een aantal pagina's geleden nog niet beantwoord.
Misschien was die te onduidelijk gesteld, dus ik stel hem nogmaals.

Waarom erken je de griekse goden niet als de enige ware goden?

Verder:
Besef je wel dat ju nu een god aanbid die te kennen heeft gegeven jouw status (gehandicapt) niet aanvaardbaar te achten als mens?!
Een god die meent dat jij als gebrekkig mens zijn heiligdom ontheiligt!

Wat een zelfkasteiding.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Of je komt met een verifieerbare claim, of niet. Dit soort claims zijn op voorhand waardeloos omdat ze namelijk gebaseerd zijn op hetzelfde principe: napraterij.
Om alle Christenen op aarde, waaraan de Here Jezus zich op allerlei wijzen heeft geopenbaard, te beschuldigen van napraterij en hun getuigenissen waardeloos te noemen, vind ik wel heel erg grof! En ook erg goed beargumenteerd.
Om alle mensen, die een ufo of Aliens hebben waargenomen en/of zijn ontvoerd door deze laatste te beschuldigen van napraterij en hun getuigenissen waardeloos te noemen vind ik ook wel heel erg grof...

(indien het je niet duidelijk is, dit is ironisch bedoeld)
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

robindr schreef:
Om alle mensen, die een ufo of Aliens hebben waargenomen en/of zijn ontvoerd door deze laatste te beschuldigen van napraterij en hun getuigenissen waardeloos te noemen vind ik ook wel heel erg grof...

(indien het je niet duidelijk is, dit is ironisch bedoeld)
Er zijn ook grote groepen mensen die met kabouters spreken en in elfjes geloven. Ook deze verdienen respect en misschien een beetje verpleging :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Erik schreef:Besef je wel dat ju nu een god aanbid die te kennen heeft gegeven jouw status (gehandicapt) niet aanvaardbaar te achten als mens?!
Heb je daar een bijbelvers bij? Ik meen dit ook al eens gelezen te hebben maar ik kan het niet meer vinden.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

MinderMutsig schreef:
Erik schreef:Besef je wel dat ju nu een god aanbid die te kennen heeft gegeven jouw status (gehandicapt) niet aanvaardbaar te achten als mens?!
Heb je daar een bijbelvers bij? Ik meen dit ook al eens gelezen te hebben maar ik kan het niet meer vinden.
Leviticus 21:18-23
Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen...............................bladiebladiebla.............................Doch tot den voorhang zal hij niet komen, en tot het altaar niet toetreden, omdat een gebrek in hem is; opdat hij Mijn heiligdommen niet ontheilige; want Ik ben de HEERE, die hen heilige!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Erik schreef: Leviticus 21:18-23
Mijn dank is groot. :D
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Henoch schreef:Dat zegt mij helemaal niets Atli; behalve dat ik ernstige medelijden heb met zo iemand.

Het doet mij denken aan een story van ongeveer 1960 jaar geleden, van iemand die ook iemand van het geloof/evangelie van Jezus trachtte af te houden:
"En na het gehele eiland doorgetrokken te zijn tot aan Pafos, troffen zij een zekere tovenaar aan, een valse profeet, een Jood, wiens naam was Barjezus; hij hield zich op bij de landvoogd Sergius Paulus, een verstandig man. Deze begeerde het woord Gods te horen en liet Barnabas en Saulus tot zich roepen. Maar Elymas, de tovenaar, want zo wordt zijn naam vertaald, verzette zich tegen hen en trachtte de landvoogd van het geloof afkerig te maken. Doch Saulus, anders gezegd Paulus, vervuld met de Heilige Geest, zag hem scherp aan, en zeide: Zoon des duivels, vol van allerlei list en streken, vijand van alle gerechtigheid, zult gij niet ophouden de rechte wegen des Heren te verdraaien? En nu, zie, de hand des Heren keert zich tegen u, en gij zult een tijd lang blind zijn en de zon niet zien. En terstond viel op hem donkerheid en duisternis, en rondtastende zocht hij iemand om hem bij de hand te leiden. Toen de landvoogd zag, wat er gebeurd was, kwam hij tot geloof, zeer getroffen door de leer des Heren." (Handelingen 13:6-12)
Als Tsjok45 net als Elymas hier, bewust zijn best doet om mensen afkerig van het geloof in Jezus te maken, dan zou ik als ik hem was erg oppassen voor zijn gezichtsvermogen. En ik zeg je, dat dit soort dingen wederom gaan gebeuren, met wie zich tegen de leer van de Heer verzetten!

Alleen hoor ik hen nu van jou Atli, en ik geloof dit niet eerder dan dat ik het van hemzelf vernomen heb. Maar laat het een waarschuwing zijn!
dffkjdhf
dfskfhkjhkjfjkrguiyjakg
f;ld;jks.hgjkfhkg
srgr;kejgr;gje;rlkgj;elkgjkejgl

Zo ik kan weer zien, was dat even wat, blind gelsagen worden door de Heeren des Heerscharen :lol:
annemarie
Geregelde verschijning

Bericht door annemarie »

Sararje schreef:Jammer dat je dat vindt, maar we doen hier niet aan argumenta ad populi.
Kan zijn Sararje, maar vind je het niet heel eng dat Osiris zich nu ook aan mij heeft geopenbaard? Vannacht, toen ik sliep, stond Osiris, die goede herder, plots naast mijn bed. Gisteravond was ik nog een verderfelijk heiden, dus dat was geen prettige ervaring. Osiris echter stelde mij gerust met de woorden: 'vreest niet'. Door Zijn vriendelijke uitstraling was de angst direct weg. Vannacht heeft Osiris mij dus gegrepen en gered van de duisternis van ziekte en verslaving.

Prijst Osiris!

Atli: Dat slaan met blindheid komt omdat de Heere Heere je nu kwijt is aan Osiris. Is een bijwerking, gaat vanzelf over.. Komende tijd zal de Heere je wel vaker dwars zitten, omdat hij er slecht tegen kan dat je in het Licht van Osiris bent nu.

Henoch: Ieder getuigenis was toch een bewijs? Dat zijn er dan al twee!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Spotten blijft een leuke bezigheid he! Alleen, of jullie geweten er blij mee is, is een andere zaak.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Beste Henoch: Mijn ontsteltenis is groot. Waarop baseer je dat de spot met je gedreven wordt? Waarom zou jouw getuigenis meer waard zijn dan die van Annemarie of Atli?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
annemarie
Geregelde verschijning

Bericht door annemarie »

Henoch, dat is geen spotten, dit is oprechte aanbidding!

Dat jij dit spotten noemt, dat vind ik nou een belediging!

Is je geweten blij met deze belediging?
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Ondertussen blijft dit wel weer onbeantwoord.
Erik schreef:
MinderMutsig schreef:
Leviticus 21:18-23
Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen...............................bladiebladiebla.............................Doch tot den voorhang zal hij niet komen, en tot het altaar niet toetreden, omdat een gebrek in hem is; opdat hij Mijn heiligdommen niet ontheilige; want Ik ben de HEERE, die hen heilige!
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

lost and not found yet! schreef:
Henoch schreef:
Verharding doet de mens altijd zelf. Zie: Verharding van het hart

Met vr. groeten,

Henoch.[/color]
Nee Henoch, zo makkelijk kom je er niet vanaf! Dit heb ik gevonden in de statenvertaling:

Exodus 10

1 Daarna zeide de HEERE tot Mozes: Ga in tot Farao; want Ik heb zijn hart verzwaard, ook het hart zijner knechten, opdat Ik deze Mijn tekenen in het midden van hen zette;

20 Doch de HEERE verstokte Farao's hart, dat hij de kinderen Israels niet liet trekken.

Dus graag een antwoord!

Ook met vr. groet!
En deze staat ook al een paar pagina's open. :(
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Gesloten