Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Was Hij niet thuis? Joh, wat jammer voor jou; dan was Hij net even weg waarschijnlijk!

Wist je dat God een volk voor zichzelf verzameld, uit iedere ras, natie en taal; Hem ten eigendom, d.m.v. het geloof in de Zoon, die jij hier zo bespot en hoont, maar die voor ons de grote en sterke Held is!

En weet je nu wat er zo vervelend is voor de atheïsten ['vrij'denkers]?

Dat wij, die Hem toebehoren, dit ook openlijk en vrijmoedig aan anderen vertellen, om hen [hopelijk] ook tot dit geloof te bewegen. Er zijn hier waarschijnlijk ook veel lieden, die veel vooroordelen of teleurstellingen betreffende het Christendom en Christen-zijn hebben, maar die nog nooit op een rechte wijze het Evangelie gehoord hebben: Jezus stierf voor jouw zonden, en de straf die jij verdiend hebt kwam op Hem.
Daarom geldt vandaag nog steeds:
"Hoe zullen zij dan Hem aanroepen, in wie zij niet geloofd hebben? Hoe geloven in Hem [Jezus], van wie zij niet gehoord hebben? Hoe horen zonder prediker [evangelist]?" (Romeinen 10:14)
Weet je wat het met jou is Tsjok45?

Je hebt niet in Hem geloofd, en Hem dus niet in geloof aangeroepen. Heb je God gevraagd jou te helpen voor de operatie? Nee, ik denk het niet; jouw ongeloof zei jou: "Hij heeft nooit met mij gesproken, dus hij bestaat niet. Waarom zou hij mij nu in mijn nood wel helpen?" Toch heb je ondanks jouw ongeloof, [onverdiende] genade van God ontvangen, omdat je niet dood bent gegaan, en nu nog hier bent om mij te zeggen, dat God er niet is. Capish?

Daarom hoef ik jou niet bij Jezus aan te kondigen, want Hij kent jou al je hele leven.

Maar wil jij Hem kennen?

Gr. Henoch.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ja ja Henoch! We weten nu ondertussen uit welke hoek je wind waait! Stel je bent ziek, je neemt hier een medicijn tegen, je wordt weer beter, dus de werking van het medicijn bestaat! Stel je bent ziek, je bidt tot god om genezing, je geneest, dus god bestaat! Ja ja, jouw god! Maar zeker niet de mijne!!

Vr. groet.

Ps, er staat nog een vraag van mij open!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Maakt niet uit, het is een en dezelfde "je moet op het woord geloven" verhaal. Helaas doen we daar op dit forum niet aan omdat dat niet verifieerbaar is. Je zult dus met betere argumentatie moeten komen.
De argumentatie is heel simpel: Als de gekruisigde zichzelf al 20 eeuwen openbaart aan mensen, en hen [in de geest] aanspreekt, en tot geloof in Hem zelf beweegt, dan is Hij dus uit de dood opgestaan en leeft! Dit is verifieerbaar door de Christenen aan te spreken, en te vragen hoe zij tot geloof in Jezus kwamen. Vervolgens kunnen zij verder uitleggen, hoe jij Hem ook kan gaan ervaren in jouw leven.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Maakt niet uit, het is een en dezelfde "je moet op het woord geloven" verhaal. Helaas doen we daar op dit forum niet aan omdat dat niet verifieerbaar is. Je zult dus met betere argumentatie moeten komen.
De argumentatie is heel simpel: Als de gekruisigde zichzelf al 20 eeuwen openbaart aan mensen, en hen [in de geest] aanspreekt, en tot geloof in Hem zelf beweegt, dan is Hij dus uit de dood opgestaan en leeft! Dit is verifieerbaar door de Christenen aan te spreken, en te vragen hoe zij tot geloof in Jezus kwamen. Vervolgens kunnen zij verder uitleggen, hoe jij Hem ook kan gaan ervaren in jouw leven.
Datzelfde beweren miljoenen hindoes over de brahma-avataren: Jezus was dus een van de vele brahma-avataren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Avatar_%28 ... 3%AFsme%29
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:Weet je wat het met jou is Tsjok45?

Je hebt niet in Hem geloofd, en Hem dus niet in geloof aangeroepen. Heb je God gevraagd jou te helpen voor de operatie? Nee, ik denk het niet; jouw ongeloof zei jou: "Hij heeft nooit met mij gesproken, dus hij bestaat niet. Waarom zou hij mij nu in mijn nood wel helpen?" Toch heb je ondanks jouw ongeloof, [onverdiende] genade van God ontvangen, omdat je niet dood bent gegaan, en nu nog hier bent om mij te zeggen, dat God er niet is. Capish?
Wel spijtig dat god zoveel van de oprechte gebeden van zijn volgelingen zonder gevolg laat. Maar ja, daar zal wel een andere uitleg voor te geven zijn.

Feit is dat de god waarin jij gelooft niet meer genezende kracht heeft dan een gewoon Placebo.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Samante

Bericht door Samante »

Henoch schreef:Toch heb je ondanks jouw ongeloof, [onverdiende] genade van God ontvangen, omdat je niet dood bent gegaan,
Ja eigenlijk had Tsjok dus dood moeten gaan. Eigenaardig dat hij nog leeft he?
Onverdiend dus, niet rechtvaardig ook zeker?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Met andere woorden: omdat iemand dit beweert, is dit waar? Wie oh wie wil voor mij op dit forum ter plekke komen getuigen dat Osiris nog leeft? Ik denk dat ik ook aan tientallen moet kunnen komen. We doen niet aan getuigenissen over dit soort dingen. Of je komt met een verifieerbare claim, of niet. Dit soort claims zijn op voorhand waardeloos omdat ze namelijk gebaseerd zijn op hetzelfde principe: napraterij.
Zou je nog steeds willen ingaan op mijn tegenwerpingen?
Ten eerste weet je volgens mij niets van Tsjoks religieuze verleden dus raad ik je ten zeerste af dergelijke aanmatigende uitspraken te doen over mensen die je niet kent (idem Socratotales trouwens). Ten tweede zou dit moeten duiden op een verhoogd effect als je tot god bidt voor de genezing. Ik zou graag van jou een studie willen zien waarin onomstotelijk staat dat als je gelovig bent, tot genezing bidt, een verhoogde kans op genezing hebt. Ik ken namelijk nu al een flink aantal tegenstudies. Als dit namelijk een effect zou zijn: waarom zijn de verzekeringspremies voor gelovigen en niet-gelovigen anders gelijk? Zouden de premies voor gelovigen dan niet lager moeten zijn?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Sararje schreef: Wie oh wie wil voor mij op dit forum ter plekke komen getuigen dat Osiris nog leeft? Ik denk dat ik ook aan tientallen moet kunnen komen.
Uit Abydos komt mijn grote God en herder Osiris!

Ik was met boot aan het varen op de rode zee liep er iedere keer plots een pad door die zee. Leuk natuurlijk al die nomaden in en uit Egypte maar ik had ook m'n centjes te verdienen als visser. Gelukkig heeft de grote Osiris dit "gat in de zee" gedigt en kan ik weer m'n werk doen. Maar dat was niet alles, ik was ineens van m'n hernia af, m'n vrouw was bij me weggegaan. Kortom zaligheid en geluk zijn mijn overvallen door Osiris!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Atli op 15 okt 2007 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Een evangelistische fundamentalist schreef:Toch heb je ondanks jouw ongeloof, [onverdiende] genade van God ontvangen, omdat je niet dood bent gegaan, en nu nog hier bent om mij te zeggen, dat God er niet is. Capish?
Ken jij dat even precies uitleggen beste Henoch. Ik ken Tsjok45 al jaren als devoot dienaar van de antichrist die met veel plezier jouw godje bestrijd. Waarom zou dat godje van je iemand laten leven terwijl Tsjok45 zoveel potentiële verloren schapen het licht ontneemt om dat heilandje van jouw te ontmoeten. Dan is god medeverantwoordelijk dat die arme verdwaalde schapen de weg naar dat godje van jouw niet kunnen vinden. Capish?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Henoch schreef: En weet je nu wat er zo vervelend is voor de atheïsten ['vrij'denkers]?

Dat wij, die Hem toebehoren, dit ook openlijk en vrijmoedig aan anderen vertellen, om hen [hopelijk] ook tot dit geloof te bewegen. Er zijn hier waarschijnlijk ook veel lieden, die veel vooroordelen of teleurstellingen betreffende het Christendom en Christen-zijn hebben, maar die nog nooit op een rechte wijze het Evangelie gehoord hebben: Jezus stierf voor jouw zonden, en de straf die jij verdiend hebt kwam op Hem.
Daarom geldt vandaag nog steeds:

[
Daarom hoef ik jou niet bij Jezus aan te kondigen, want Hij kent jou al je hele leven.

Maar wil jij Hem kennen?

Gr. Henoch.
Ik wil deze buikspreekgod die uit jouw mond spreekt niet erkennen ik zie je lippen bewegen dus ben jij de pop en de buikspreker zit in je hoofd. En jezus is niet voor mij gestorven hoor dat is een aansprak die een disclaimer in de bijsluiter verdient. Van mij had hij zich niet hoeven opofferen maar laat hem zich opgeofferd hebben voor wie dat wil. Dus haal je voet tussen mijn deur vandaan en ga je eens wat meer algemeen ontwikkelen :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Dat zegt mij helemaal niets Atli; behalve dat ik ernstige medelijden heb met zo iemand.

Het doet mij denken aan een story van ongeveer 1960 jaar geleden, van iemand die ook iemand van het geloof/evangelie van Jezus trachtte af te houden:
"En na het gehele eiland doorgetrokken te zijn tot aan Pafos, troffen zij een zekere tovenaar aan, een valse profeet, een Jood, wiens naam was Barjezus; hij hield zich op bij de landvoogd Sergius Paulus, een verstandig man. Deze begeerde het woord Gods te horen en liet Barnabas en Saulus tot zich roepen. Maar Elymas, de tovenaar, want zo wordt zijn naam vertaald, verzette zich tegen hen en trachtte de landvoogd van het geloof afkerig te maken. Doch Saulus, anders gezegd Paulus, vervuld met de Heilige Geest, zag hem scherp aan, en zeide: Zoon des duivels, vol van allerlei list en streken, vijand van alle gerechtigheid, zult gij niet ophouden de rechte wegen des Heren te verdraaien? En nu, zie, de hand des Heren keert zich tegen u, en gij zult een tijd lang blind zijn en de zon niet zien. En terstond viel op hem donkerheid en duisternis, en rondtastende zocht hij iemand om hem bij de hand te leiden. Toen de landvoogd zag, wat er gebeurd was, kwam hij tot geloof, zeer getroffen door de leer des Heren." (Handelingen 13:6-12)
Als Tsjok45 net als Elymas hier, bewust zijn best doet om mensen afkerig van het geloof in Jezus te maken, dan zou ik als ik hem was erg oppassen voor zijn gezichtsvermogen. En ik zeg je, dat dit soort dingen wederom gaan gebeuren, met wie zich tegen de leer van de Heer verzetten!

Alleen hoor ik hen nu van jou Atli, en ik geloof dit niet eerder dan dat ik het van hemzelf vernomen heb. Maar laat het een waarschuwing zijn!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

doctorwho schreef:Ik wil deze buikspreekgod die uit jouw mond spreekt niet erkennen. En jezus is niet voor mij gestorven hoor
Dan ben jij deze, waarover gesproken wordt in Openbaring 16:9c
"en zij bekeerden zich niet om Hem eer te geven."
Maar dit hoeft niet zo te zijn of te blijven, doctorwho!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Of je komt met een verifieerbare claim, of niet. Dit soort claims zijn op voorhand waardeloos omdat ze namelijk gebaseerd zijn op hetzelfde principe: napraterij.
Om alle Christenen op aarde, waaraan de Here Jezus zich op allerlei wijzen heeft geopenbaard, te beschuldigen van napraterij en hun getuigenissen waardeloos te noemen, vind ik wel heel erg grof! En ook erg goed beargumenteerd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Of je komt met een verifieerbare claim, of niet. Dit soort claims zijn op voorhand waardeloos omdat ze namelijk gebaseerd zijn op hetzelfde principe: napraterij.
Om alle Christenen op aarde, waaraan de Here Jezus zich op allerlei wijzen heeft geopenbaard, te beschuldigen van napraterij en hun getuigenissen waardeloos te noemen, vind ik wel heel erg grof! En ook erg goed beargumenteerd.
Jammer dat je dat vindt, maar we doen hier niet aan argumenta ad populi. Omdat in de middeleeuwen een meerderheid van de westerse bevolking dacht dat de aarde plat is, is de aarde nog niet van vorm veranderd in de middeleeuwen.
fyi: Een argumentum ad populum is een debatingtruc die hier heel snel onderuit wordt gehaald:
In dittopic zie je waarom het nonsens is om op basis van aantallen mensen te geloven in iets. Ik kan je het namelijk nu heel vervelend maken door te stellen dat er ongeveer net zoveel Moslims als Christenen zijn. Heeft Allah dan gelijk? Tuurlijk niet. Waarom niet? Om dat jij waarschijnlijk zal zeggen dat Allah niet de ware god is (al dan niet met een Jezusverhaaltje ondersteund). Probleem is echter dat moslims precies hetzelfde mutasis mutandis van jou zeggen. Dus dat mag je zelf oplossen.

Waarom zou jij trouwens medelijden met Atli moeten hebben? Is zijn openbaring ineens minder waar?

edit: paar aanvullingen op eigen tekst
Laatst gewijzigd door Sararje op 16 okt 2007 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Samante

Bericht door Samante »

Bidden is aangeleerd. Word geen naprater!
Gesloten