Wist je dat God een volk voor zichzelf verzameld, uit iedere ras, natie en taal; Hem ten eigendom, d.m.v. het geloof in de Zoon, die jij hier zo bespot en hoont, maar die voor ons de grote en sterke Held is!
En weet je nu wat er zo vervelend is voor de atheïsten ['vrij'denkers]?
Dat wij, die Hem toebehoren, dit ook openlijk en vrijmoedig aan anderen vertellen, om hen [hopelijk] ook tot dit geloof te bewegen. Er zijn hier waarschijnlijk ook veel lieden, die veel vooroordelen of teleurstellingen betreffende het Christendom en Christen-zijn hebben, maar die nog nooit op een rechte wijze het Evangelie gehoord hebben: Jezus stierf voor jouw zonden, en de straf die jij verdiend hebt kwam op Hem.
Daarom geldt vandaag nog steeds:
Weet je wat het met jou is Tsjok45?"Hoe zullen zij dan Hem aanroepen, in wie zij niet geloofd hebben? Hoe geloven in Hem [Jezus], van wie zij niet gehoord hebben? Hoe horen zonder prediker [evangelist]?" (Romeinen 10:14)
Je hebt niet in Hem geloofd, en Hem dus niet in geloof aangeroepen. Heb je God gevraagd jou te helpen voor de operatie? Nee, ik denk het niet; jouw ongeloof zei jou: "Hij heeft nooit met mij gesproken, dus hij bestaat niet. Waarom zou hij mij nu in mijn nood wel helpen?" Toch heb je ondanks jouw ongeloof, [onverdiende] genade van God ontvangen, omdat je niet dood bent gegaan, en nu nog hier bent om mij te zeggen, dat God er niet is. Capish?
Daarom hoef ik jou niet bij Jezus aan te kondigen, want Hij kent jou al je hele leven.
Maar wil jij Hem kennen?
Gr. Henoch.
Hebr 6: