Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef:Ik heb verkozen Hem te willen volgen, en door het geloof in Hem uit te dragen, hoop ik dat ik anderen ook tot de overtuiging kan/zal brengen om Hem ook te gaan volgen; omdat ik geloof dat Jezus de oplossing en hoop is voor ieder individu en voor de gehele wereld.
Je redenering klopt niet. Jezus heeft het idee van eeuwige verdoemenis geïntroduceerd. Sinds zijn leer in de wereld rondzwalkt is het dus onmogelijk dat men via het christendom ooit tot 'een oplossing' voor de wereld kan komen. Eeuwige verdoemenis, kwelling en verloren gaan betekent dat Gods schepping voor eeuwig prutswerk is.

Waar het jou om te doen is is enkel en alleen jouw eigenbelang. Jij wil beloond worden, jij wil iets beters dan wat God jou hier op aarde gegeven heeft. Puur egoïsme. Dáárom hang jij waanideeën aan.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:Jezus staat boven Mohammed
Vader God staat boven Allah.

Zagen jullie dit toch maar eens in!

Tadaaa Jeroen ik blijf een Christen.
Trompetgeschal en schreeuwen van slogans hebben niets te maken met discussietechniek.

Heb je de film Der Untergang gezien? Tadaaaa, alle andere mensen, ik blijf de eer van de Führer verdedigen, zei een meisje van 14 met enkel puinhopen om haar heen.
In Rusland heb je nog steeds verstokte Stalinisten die zeggen: Tadaaa, en toch was Stalin de beste leider die er ooit geweest is.
Tadaa, er is geen God behalve Allah, en Mohammed is zijn profeet! Geloof het nu maar.

Mensen met deze manier van spreken zijn letterlijk niet voor rede vatbaar. Wil je echt bij dezelfde club horen? De mensheid gaat ten gronde aan dit soort mensen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef: Moslims hebben ook de kans, zoals jij en ik, om het Evangelie te horen, en er gehoor aan te geven, ook in de Mosim-landen, en God sluit ook hen niet uit van zijn reddende liefde.
Dit is pertinent niet waar. Vele moslims leven op plaatsen waar het christelijk geloof nooit gehoord wordt. Er zijn uiteraard talloze andere voorbeelden: gedurende het grootste gedeelte van de christelijke geschiedenis was het merendeel van de mensheid volkomen onbekend met het christelijk geloof, denk maar aan alle amerikanen.
Als christen kun je enkel de redenering van Paulus napraten: het is Gods goed recht het merendeel van de mensheid te verdoemen ewn niets om hen te geven.
Maar je moet dan niet vreemd opkijken dat mensen de logica van 'God is liefde' en God geeft totaal niets om de meerderheid van de mensenbevolking' onmogelijk aaneen kunnen knopen. Je móet wel een psychische aandoening hebben (= uit zijn op eigenbelang) om het te kunnen doen.
Henoch schreef:God schept het licht en maakt scheiding [het verschil] tussen licht en duisternis.
Grappig dat jij nog steeds dezelfde primitieve opvatting hebt als de kerkvaders. Men dacht vroeger dat licht en duisternis twee verschillende entiteiten waren die van elkaar gescheiden kunnen worden.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef: Ja inderdaad ik gebruik ze niet zo goed als jij natuurlijk! Toch knap domme mensen he, die mensen die door Christus in God geloven! Daar zal intellectuele vrijheid zich nooit voor lenen. Wat nu als het woord vrijheid in deze context eigenlijk gebondenheid is? Wat dan?
Wel, eenvoudig: in dat geval betekent het menszijn dat gebonden is aan rationaliteit, logica en denkwerk. Dus gezond menszijn, je onderwerpen aan feiten en de realiteit van het leven. Het gaat dus in de eerste plaats erom in te zien dat een mens geen vrijheid heeft om alles maar te geloven en uit te roepen voor waarheid waar hij nu net zin in heeft. De feiten dwingen ons.
Christenen zijn niet allemaal dom, ze zijn wel allemaal intellectueel oneerlijke mensen.

Jij gebruikt je hersens om er een slaatje uit te slaan; mag je natuurlijk best doen hoor, maar je verwart voordeel voor jezelf met waarheid. Zoiets getuigt van oneerlijkheid.
Born OK the first time
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Henoch schreef:
Jeroen T schreef:Ik zal maar even voor het gamak het feit negeren dat jij compleet niet op mijn argumenten in gaat en gewoon reageren.

Verander jezus met mohammed
En verander god met allah

Tadaa henoch nu ben je een moslim :D
De pot verwijt de ketel dat die zwart is; is men het niet eens, en komt de waarheid om de hoek kijken, dan argumenteer ik niet op de argumenten; zo lust ik er ook nog wel een paar! Ik ging erop in, dat ik volgens jou mensen zou laten oprotten van mijn forum. Aan de hand van het voorbeeld van het niet [willen] volgen van Christus, liet ik zien waarom ik deze policy op mijn forum voer.
Ik vind het gewoon geweldig hoe je hier zo met gal zit te spugen en zit te zeggen dat wij alleen vrijdenkers aan het woord laten. Terwijl er alleen van je gevraagt wordt op de argumenten in te gaan.

Daarna laat je jouw forumregels ziet en doet net of het perfect regels zijn dei iedereen in zijn waarde laat en iedereen zijn mening respecteert. Ik lees er even door heen en zie meteen dat het enige doel van de jouw regels is om kritische gedahcte te smoren.
Jezus staat boven Mohammed
Vader God staat boven Allah.

Zagen jullie dit toch maar eens in!
En dan nu de moslim versie.

Mohammed staat boven Jezus
Allah staat boven God

Jij ziet maar niet in dat je gewoon een zieltjeswinner bent en dat je toevallig christen bent slechts een detail is.
Tadaaa Jeroen ik blijf een Christen.
Mischien wil god wel dat je moslim wordt :shock:
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

voordat god de wereld schiep wist hij al dat het overgrote deel niet in de hemel komt.
Het getuigt niet van veel liefde als je van te voren weet dat het overgrote deel van je schepsels vor eeuwig moet lijden.

In dit licht is de theologie van de "alverzoening" veel aansprekender.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

#-o [-o<
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Zo Henoch, boeiende reactie, ga je nog inhoudeljik reageren?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil...
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Henoch schreef:#-o [-o<
Hmm je bent nu in een geloofscrisis en probeert het weg te bidden?
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

collegavanerik schreef:voordat god de wereld schiep wist hij al dat het overgrote deel niet in de hemel komt.
Het getuigt niet van veel liefde als je van te voren weet dat het overgrote deel van je schepsels voor eeuwig moet lijden.

In dit licht is de theologie van de "alverzoening" veel aansprekender.
Inderdaad, maar alverzoening gaat maar zeer geforceerd samen met christelijk geloof, net als alle andere vrijzinnig christelijk geloof.

Deze ene gedachte van jou heb ikzelf destijds ervaren als van beslissende betekenis bij het afwegen van mijn oude geloof. Er was eigenlijk niets dat zo duidelijk de absurdíteit van openbaringsgeloven laat zien. Indien men een aanhanger is van die openbaringsgeloven vaart men met dit inzicht dan ook onherroepelijk op de klippen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:#-o [-o<
O Superman die in mijn fantasieën rondspookt
Slechts mijn waanideeën over U zij geheiligd,
Uw beloning voor mij kome,
Mijn ingebeelde fantasie geschiede,
Op aarde net als in mijn verbeelding,
Geef mij heden mijn dagelijkse bevestiging van eigen gelijk,
En vergeef mij al mijn hardnekkig doof zijn voor de rede,
Zoals ook ik de hardnekkigheid vergeef van alle andere bijgelovigen.
Leid mij niet in verzoeking,
Maar verlos de wereld van rationele mensen,
Want, Tadaaaa, van de verbeelding is mijn kracht en mijn enige heerlijkheid,
zolang ik leef in eeuwige miezerigheid,
Amen.

Het Onze Superman is het volmaakte gebed: het bevat alles wat we voor het aangezicht van Superman kunnen uitspreken of vragen.
Voor nadere informatie over Gianthero, zie
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/gianthero.htm
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Jeroen T schreef:Ik vind het gewoon geweldig hoe je hier zo met gal zit te spugen en zit te zeggen dat wij alleen vrijdenkers aan het woord laten. Terwijl er alleen van je gevraagd wordt op de argumenten in te gaan.

Daarna laat je jouw forumregels ziet en doet net of het perfect regels zijn die iedereen in zijn waarde laat en iedereen zijn mening respecteert. Ik lees er even door heen en zie meteen dat het enige doel van de jouw regels is om kritische gedachte te smoren.
Je zou je bijna afvragen of deze christen in de DDR opgegroeid is.
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Rereformed is zo'n knappe jongen, en heeft alles al op een rijtje, maar heeft geen flauw benul van/over Jezus Christus. Niets van mijn antwoorden zijn waar volgens hem*. Daarom voor hem het volgende|

Ik heb hier een leuke link voor atheisten (mp3 download, 13mb) van Frank Turek
Recording Date: 5/23/2006 Speaker: Frank Turek (Length: 1 hour 15 minutes) Description: What is the evidence for Christianity? How do we know the bible is true? Frank Turek is vice president at Southern Evangelical Seminary and co-author with Norman Geisler of "I Don't Have Faith to Be an Atheist." In this podcast Frank shares on the topic of Christian apologetics and answers four critical questions: 1) Does truth exist? 2) Is there evidence for a god? 3) Are miracles possible? and 4) Is the bible true?

http://downloadmedia.churchinsight.com/ ... 002185.mp3
Henoch.
Laatst gewijzigd door Henoch op 13 okt 2007 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

By the way, ik had last van hoofdpijn, en wienig tijd om te antwoorden.

H.
Gesloten