Henoch schreef:
Op mijn eigen forum www.geloofsdebat.nl gelden deze debatrestricties en dreigingen [zoals hier van Devious] niet, en mag ieder vogeltje zingen zoals hij/zij gebekt is.
Henoch.
Hahaha ik heb die forum regels van jouw gelezen en ze zeggen in feite: "Als je niet van plan bent christen te worden mag je oprotten"
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet is hier beter van toepassing.
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Henoch schreef:
Sararje schreef:
Als je opnieuw topics vervuild door te gaan evangeliseren, heb je een nieuwe waarschuwing te pakken en bij de derde waarschuwing ken je de consequenties.
Zeg Sararje, ban mij dan nu meteen; dan ben ik er vanaf. En dan sta ik vrij t.o.v. God.
Je kent de regels! Bovendien, ik heb geen zin om een martelaar van je te maken.
Jeroen T schreef:Hahaha ik heb die forum regels van jouw gelezen en ze zeggen in feite: "Als je niet van plan bent christen te worden mag je oprotten"
Je kan ook zeggen: Wie niet wil, die gaat vrijwillig van Jezus weg. Maar die draagt dan ook de consequenties voor zijn eigen keuze. Velen verlieten Jezus ten tijde van zijn aardse leven, en maakte de keuze Hem niet [meer] te volgen. Dat is over de loop der eeuwen nooit anders geweest. Velen op dit forum willen Jezus niet volgen, omdat zij allemaal hun eigen bezwaren of motivaties hebben. Jezus ging er ook niet eindeloos met hen over discussieren; en hij zei: "Laat de doden, de doden begraven". Verdriet had/heeft er wel van. Ik heb verkozen Hem te willen volgen, en door het geloof in Hem uit te dragen, hoop ik dat ik anderen ook tot de overtuiging kan/zal brengen om Hem ook te gaan volgen; omdat ik geloof dat Jezus de oplossing en hoop is voor ieder individu en voor de gehele wereld.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Ben jij wel van plan hier eindeloos over te gaan discussiëren? Of ben je net zo slim als Jezus. Als je Jezus echt wil volgen zou je hetzelfde hier moeten doen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Jeroen T schreef:Hahaha ik heb die forum regels van jouw gelezen en ze zeggen in feite: "Als je niet van plan bent christen te worden mag je oprotten"
Je kan ook zeggen: Wie niet wil, die gaat vrijwillig van Jezus weg. Maar die draagt dan ook de consequenties voor zijn eigen keuze. Velen verlieten Jezus ten tijde van zijn aardse leven, en maakte de keuze Hem niet [meer] te volgen. Dat is over de loop der eeuwen nooit anders geweest. Velen op dit forum willen Jezus niet volgen, omdat zij allemaal hun eigen bezwaren of motivaties hebben. Jezus ging er ook niet eindeloos met hen over discussieren; en hij zei: "Laat de doden, de doden begraven". Verdriet had/heeft er wel van. Ik heb verkozen Hem te willen volgen, en door het geloof in Hem uit te dragen, hoop ik dat ik anderen ook tot de overtuiging kan/zal brengen om Hem ook te gaan volgen; omdat ik geloof dat Jezus de oplossing en hoop is voor ieder individu en voor de gehele wereld.
Ik zal maar even voor het gamak het feit negeren dat jij compleet niet op mijn argumenten in gaat en gewoon reageren.
Verander jezus met mohammed
En verander god met allah
Tadaa henoch nu ben je een moslim
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Jeroen T schreef:Ik zal maar even voor het gamak het feit negeren dat jij compleet niet op mijn argumenten in gaat en gewoon reageren.
Verander jezus met mohammed
En verander god met allah
Tadaa henoch nu ben je een moslim
De pot verwijt de ketel dat die zwart is; is men het niet eens, en komt de waarheid om de hoek kijken, dan argumenteer ik niet op de argumenten; zo lust ik er ook nog wel een paar! Ik ging erop in, dat ik volgens jou mensen zou laten oprotten van mijn forum. Aan de hand van het voorbeeld van het niet [willen] volgen van Christus, liet ik zien waarom ik deze policy op mijn forum voer.
Jezus staat boven Mohammed
Vader God staat boven Allah.
Zagen jullie dit toch maar eens in!
Tadaaa Jeroen ik blijf een Christen.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Kitty schreef:Ben jij wel van plan hier eindeloos over te gaan discussiëren? Of ben je net zo slim als Jezus. Als je Jezus echt wil volgen zou je hetzelfde hier moeten doen.
Dat weet ik nog niet! Er is anders knap veel animo voor gezien het aantal reakties. Jullie hebben toch ook een Christendom-topic. Het is meer een "dump hier uw Christendomkritiek en lastercampagne-mening", Als je in Christus gelooft wordt je meteen verbaal neergesabeld en weggejaagd, en ondermijnt/ontmoedigd, dat je hier toch maar beter je mond kan houden over je geloof, omdat het toch geen effect zal hebben op de forummers.
Vanwaar deze angstige en spastische reakties? Is er iets in u dat eigenlijk toch wel wil geloven in Jezus/God, maar iets anders in u verzet zich als een duister dier tegen deze gedachte?
Henoch schreef:Tadaaa Jeroen ik blijf een Christen.
Van mij mag je gerust een christen blijven hoor, maar het is zo jammer dat je om die reden zelf niet meer nadenkt.
Weest niet bevreesd; God heeft ons ook hersenen gegeven om na te denken. Het lijkt alleen dat atheïsten iets missen in hun hersenstam, waardoor zij niet kunnen geloven dat God werkelijk bestaat, en is wie Hij zegt. Of..... zou het toch iets in hun wil zijn???
Henoch schreef:Weest niet bevreesd; God heeft ons ook hersenen gegeven om na te denken.
Waarom gebruik je ze daar dan niet voor?
Henoch schreef:Het lijkt alleen dat atheïsten iets missen in hun hersenstam, waardoor zij niet kunnen geloven dat God werkelijk bestaat, en is wie Hij zegt. Of..... zou het toch iets in hun wil zijn???
Nee, er mist niks in mijn hersenstam. En ja, het heeft zeker met de wil te maken; de wil tot intellectuele vrijheid.
Zo moeilijk te begrijpen is dat niet, ook voor jou, mag ik hopen.
Samante schreef:
Het scheppen van een hel voor zondaars (de zonde kan niet bestaan samen met een vrije wil) is overigens iets dat een God die van liefde komt nooit zou doen. Het scheppen van een hel is iets dat een demon zou doen (wanneer die zou bestaan).
Een werkelijk almachtige God ziet niets geschieden tegen zijn wil. Zijn wil zal dus niet worden gedwarsboomd, op geen enkele wijze. En misschien komt dat doordat God tegen de mensen zegt: "Jullie wil is Mijn wil." Dat zou een hoop verklaren, vind je niet?
Tot zover bedankt.
Jouw denkwijze over God is een kromme. De hel is ook in eerste instantie niet bedoeld voor menssen, maar voor de duivel en zijn gevallen engelen. Daarna voor het Beest [de Anti-Christ] en de valse Profeet. Mensen brengen zichzelf in de hel, door de verkeerde keuzes te maken. Ten eerste door Jezus af te wijzen in hun leven, waardoor zij gered hadden kunnen worden, ten tweede door moord, lafhartigheid, ongeloof, hoererij, occultisme, leugen, diefstal en het volgen van afgoden.
God wil graag dat wij zijn wil doen uit onze vrije wil, dat is beter, vind je niet?
Graag gedaan.
God wil graag dat wij zijn wil doen uit onze vrije wil, dat is beter, vind je niet?
Vind je dit deze god de mens stelt voor een argumentum ad baculum? Kies je niet voor mij, dan volgt de hel en verdoemenis? Das best een grove drogredenering hoor. Bovendien zou ik nog heel graag een reactie van je zien op mijn reacties.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch schreef:Weest niet bevreesd; God heeft ons ook hersenen gegeven om na te denken.
Waarom gebruik je ze daar dan niet voor?
Ja inderdaad ik gebruik ze niet zo goed als jij natuurlijk! Toch knap domme mensen he, die mensen die door Christus in God geloven! Dat zij intellectuele vrijheid zich nooit voor lenen.
Henoch schreef:Het lijkt alleen dat atheïsten iets missen in hun hersenstam, waardoor zij niet kunnen geloven dat God werkelijk bestaat, en is wie Hij zegt. Of..... zou het toch iets in hun wil zijn???
Nee, er mist niks in mijn hersenstam. En ja, het heeft zeker met de wil te maken; de wil tot intellectuele vrijheid.
Zo moeilijk te begrijpen is dat niet, ook voor jou, mag ik hopen.
Ja inderdaad ik gebruik ze niet zo goed als jij natuurlijk! Toch knap domme mensen he, die mensen die door Christus in God geloven! Daar zal intellectuele vrijheid zich nooit voor lenen. Wat nu als het woord vrijheid in deze context eigenlijk gebondenheid is? Wat dan?
Laatst gewijzigd door Henoch op 12 okt 2007 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Henoch schreef:
Jouw denkwijze over God is een kromme. De hel is ook in eerste instantie niet bedoeld voor menssen, maar voor de duivel en zijn gevallen engelen. Daarna voor het Beest [de Anti-Christ] en de valse Profeet. Mensen brengen zichzelf in de hel, door de verkeerde keuzes te maken. Ten eerste door Jezus af te wijzen in hun leven, waardoor zij gered hadden kunnen worden, ten tweede door moord, lafhartigheid, ongeloof, hoererij, occultisme, leugen, diefstal en het volgen van afgoden.
Jij verkoopt jouw geloof zoals een tweedehands autoverkoper een barrel zonder motor wil verkopen en me voorstelt een proefrit te gaan maken.