Hoe weet je dat God bestaat?
Door openbaring van Jezus Christus Zelf:
"Want ik maak u bekend, broeders, dat het evangelie, hetwelk door mij verkondigd is, niet is naar de mens.
Want ik heb het ook niet van een mens ontvangen of geleerd, maar
door openbaring van Jezus Christus." (Galaten 1:11,12)
Jezus is nog steeds de opgestane Heer die leeft, die spreekt en zichzelf aan mensen openbaart, weten jullie wel
Hoe kun je een God die mensen laat stenigen wegens het overtreden van de sabbatsvoorschriften een liefdevolle Vader noemen?
Dit is een non-argument, omdat deze wet alleen geldde voor het volk Israël van die tijd, om Gods eigen volk zonde te doen kennen, en heilig te houden voor God in gehoorzaamheid aan Hem. Dit voorschrift was niet voor de heidenen. Men kon God toen ook niet in zijn Vaderschap, omdat de Zoon nog niet gekomen was. Het plaatsen van deze vraag in de tegenwoordigende tijd, is een lasterende manier, alsof God nog steeds mensen laat stenigen, of dat zou willen doen. Maar sinds de genadetijd in de Zoon, is dit niet meer het geval (Johannes 8:3-11)
Wat voor openbaring/visie/kennis zou de bijbel de mensheid moeten geven?
"Hij (Jezus) zeide [tot hem]: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf." (Mattheüs 22:37,39)
Dat is duidelijk toch! Een ieder hier, die God niet liefheeft, noch zijn naaste, heeft een groot probleem. En denk nu niet, dat het tweede zonder de eerste kan, want die bedriegt zichzelf.
Wat is dan volgens JOU het WARE christendom?
Dat zijn de mensen, die Jezus heer over hun leven hebben gemaakt, die wedergeboren zijn uit de geest van God, en die leven na de woorden van Jezus Christus en zijn geboden, met het fundament van de apostelen en profeten vanuit de bijbel.
haat jij je ouders? Jezus riep hier ook toe op. Leidt dat tot een betere wereld?
Nee! Dat is een mis-interpretatie, zoals ik al eerder aangaf. Jezus bedoelde niet het letterlijke haten van je ouders, maar de liefde voor familieleden boven de liefde tot Jezus stellen. Nogmaals, Jezus riep niet op tot het haten van je ouders; dat maken lasteraars ervan.
Zijn de interpretaties die de auteurs van de statenbijbel erbij hebben geplaatst wel correct?
Dat kan, maar hoeft niet altijd zo te zijn. En daarom is het belangrijk om je eigen verstand in te schakelen, en de teksten zelf te interpreteren, het liefst in samenwerking met de heilige geest. Alleen wordt het als je de heilige geest niet hebt ontvangen, wel een beetje problematisch.
Wie geeft hen het recht een tekst zus of zo te interpreteren?
Dat zullen zij met God zelf uit moeten zoeken; gelovigen zijn zelf verantwoordelijk betreffende, hoe zij Gods woord uitleggen en of zij correct ernaar leven.
Je mag me dom vinden, maar leg me maar eens uit wat ik dan niet snap van zijn raadsbesluiten en waar ik dan wel die plank mis sla.
Je snapt het verschil tussen het oude verbond en het nieuwe verbond niet. Laten we ook eens gaan kijken, naar de verhouding goede en geweldige dingen die God ook in het oude testament gedaan heeft, dan vallen die in het niet eens, bij zijn oordeelsgerchichten, die hij ook moest geven overeenkomstig zijn karakter van rechtvaardigheid.
Dus waarom heeft de heilige geest niet de moeite gedaan om andere christenen dezelfde inzichten te geven dan jou bvb?
Dat heeft hij gelukkig wel, want mijn inzichten zijn dezelfde als die van miljoenen andere christenen op deze wereld. Ik ben niet de enigste die de wijsheid in pacht heeft namelijk, zoals jullie insinueren.
Ja, waarom heeft de heilige geest het nooit aan mij geopenbaard in de 30 jaar dat ik gelovig was?
Wat? 30 jaar gelovig, en dan van het geloof in Jezus Chrsitus en God de Vader afvallen, daar geloof ik weinig van. Dan heb je volgens mij nooit werkelijk in Hem gegloofd, of je bent enkel gelovig geweest in een bepaalde kerkleer of stroming; en daarom wil je verrmoedelijk niets van je kerkervaringen uit het verleden zeggen.
Waarom heeft Jezus de volmacht om de sabbatswetten te mogen overtreden?
Wat zegt de bijbel over klonen?
Heb ik al beantwoord!
Bewijzen tegenstrijdigheden dat de bijbel niet universeel is?
Nee, omdat deze "tegenstrijdigheden" vaak na verdere bijbelstudie en diepte-onderzoek helemaal geen tegenstrijdigheden blijken te zijn.
Is Allah nu een bedenksel of bestaat hij nu echt?
Allah is een afgod; waarachter een bestaande onzichtbare en geestelijke macht der duisternis schuil gaat.
Heb jij soms last van stemmen in je hoofd Henoch dat je die heilige geest zo goed hoort?
Nee, het komt hierdoor:
"Voor hem doet de deurwachter open
en de schapen horen naar zijn stem en hij (Jezus) roept zijn eigen schapen bij name en voert ze naar buiten. Wanneer hij zijn eigen schapen alle naar buiten gebracht heeft, gaat hij voor ze uit en de schapen volgen hem,
omdat zij zijn stem (van zijn geest) kennen" (Johannes 10:3,4)
Waar staat in de bijbel dat ieder menselijk leven vanaf de conceptie heilig is?
Numeri 3:12,13
Waarop baseer jij je stelling dat de bijbelgod liefdevol is?
Op o.a. Johannes 3:16 en:
"God echter bewijst
zijn liefde jegens ons, doordat Christus, toen wij nog zondaren waren, voor ons gestorven is." (Romeinen 5:8)
hoe verklaar je de vele voorbeelden waarin hij tekeer gaat als een duivel?
Wedervraag: zijn rechters die kwaaddoeners straffen ook duivels die tekeer gaan? Verklaring: God straft de kwaaddoeners en spreekt recht waarna Hij oordeelt met terechte straf met gelegimiteerde macht.
Is zo'n god liefdevol te noemen indien hij zijn eigen creatie, (de mens is geschapen naar het beeld gods) bewust verhard en daardoor de mogelijkheid heeft om er een paar duizend (eveneens naar zijn beeld geschapen wezens), in dit geval onschuldige kinderen, uitmoord?
Verharding doet de mens altijd zelf. Zie:
Verharding van het hart
Hoe kan het dat een almachtige God een zekere Satan als tegenstander heeft?
Omdat Satan [een schepsel met een vrije wil] zelf gevallen is (Jesaja 14:12-14).
wie - of welke entiteit - is Allah volgens jou?
Al beantwoord.
En waarom liet god toe dat Mohammed die openbaringen van Satan of die vorst der duisternis heeft gekregen? Een Almachtige god kon natuurlijk voorzien dat miljarden moslims in zijn val zouden lopen, maar toch liet hij dit toe. Gevolg: al die moslimslachtoffers hebben steeds de verkeerde vereerd en belandden hierdoor in de hel. Een god die om zijn schepsels zou geven zou zoiets toch nooit toestaan, toch? Of is dat allemaal buiten zijn wil om gebeurd en kon hij er niets aan doen?
God staat toe dat bepaalde zaken geschieden en zijn doorgang hebben. Zoals onkruid samen opkomt met het goede gewas (Mattheüs 13:24-30). Het is Gods goed recht om dit in zijn wijsheid toe te staan. Moslims hebben ook de kans, zoals jij en ik, om het Evangelie te horen, en er gehoor aan te geven, ook in de Mosim-landen, en God sluit ook hen niet uit van zijn reddende liefde.
Kan je me eens uitleggen welk soort van licht god in genesis 1:3 tijdelijk heeft ontworpen om alles te verlichten nog voor hij de zon en de sterren heeft gemaakt.
God schept het licht en maakt scheiding [het verschil] tussen licht en duisternis.
Jullie kunnen nu niet meer zeggen dat ik jullie vragen niet beantwoord heb. Ik hou van korte antwoorden, en niet van vernuftig verzonnen verdichtsels en epistels [als rereformed]. Natuurlijk zijn jullie het niet eens met mijn antwoorden en argumentatie, maar dat is jullie verantwoording.
Met vr. groeten,
Henoch.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)