Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:
lost and not found yet! schreef:Ik durf het sterker te stellen! Jou god is zelf een moordenaar!! Gr.
Bedankt, ik heb er notitie van genomen!
Geef er eens een verklaring voor dan!

Gr.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch, nog een wake-up call

Niet-religieuzen (850.000 miljoen) zijn talrijker dan jouw groepje (350.000 miljoen)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking en naar beneden scrollen tot religie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie#Algemeen
en
http://en.wikipedia.org/wiki/Religion#P ... _adherents
schatten ons zelf op 1,1 miljard)

(Weet niet of de cijfers exact juist zijn)

Maar dat plaatje past natuurlijk volledig in jouw doomsday-scenario he.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Beste Henoch.

Uit de forumregels:

[*] E5 :: Mensen die stelselmatig alleen reageren met oneliners, enkel met 'knip en plak' werk van andere sites komen, of alleen maar links plaatsen en weinig komen met een eigen inbreng, zijn hier niet gewenst, evenals mensen die constant proberen om verdeeldheid te zaaien en ruzie te zoeken. Wie een discussie begint en stelselmatig weigert om standpunten te onderbouwen of reacties en vragen van andere forumgebruikers inhoudelijk te becommentariëren of te beantwoorden, loopt kans dat deze bijdragen verplaatst worden naar de Babbelbox. Bij ernstige gevallen zullen we twee keer waarschuwen, waarna de derde overtreding een tijdelijke ban tot gevolg zal hebben.

Een inhoudelijk debat, waarin men uitvoerig in probeert te gaan op de reacties en vragen van andere forumleden, is de enige vorm van 'evangelisatie' die we hier toestaan. Alleen maar wat oneliners, losse bijbelteksten, 'hallelujah' en 'looft den Heer' geroep stellen we niet op prijs, en zullen we ook niet lang tolereren. (Natuurlijk mogen er bijbelteksten gebruikt worden, maar dan in de vorm van een theologische discussie)

Gegroet. [/color]
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ik heb het bijzonder leerzaam gevonden iemand met een ernstige religieuze aandoening een poosje op het forum te hebben. Religie is altijd geboren uit krachteloosheid, levensmoeheid, ellende, benauwdheid en ongenoegen, kortom de haat en angst voor het aardse leven. Religie is bedoeld als compensatie ervoor. Er spelen uiteraard meer factoren mee, de opvoeding bijvoorbeeld, of de omgeving waarin men woont, of beschikken over weinig intelligentie en/of scholing; bij religieuze leiders gaat het uiteraard om prestige en macht. Al deze zaken versterken een neiging; namelijk dat iemand voor het geloof ontvankelijk wordt of iemand het geloof blijft onderhouden vanwege het niet opgewassen zijn tegen het leven, vanwege krachteloosheid en negativiteit wat betreft het aardse leven.

Het geloof is des te sterker en des te redelozer naarmate de benauwdheid in het leven van de gelover groter is.
Dus aan de mate van redeloosheid, fanatisme en geestelijke opblazing van een persoon kan men zijn zwakke maatschappelijke status, innerlijke ellende en ernst van de stoornis afmeten. Hoe meer men behoefte heeft aan dingen als 'de bijbel is onfeilbaar', 'mijn geloof is het enige juiste', 'ik ben wedergeboren' en hoe meer men er behoefte aan heeft iedere ongelovige hooghartig af te wimpelen en beschimpen, des te ernstiger de gelovige eraan toe is.

Een goede indicator is vooral de mate van redeloosheid. Iedere gelovige met een sprankje rationeel denken in zich zal uiteraard gematigd worden, omdat feiten niet kunnen worden tegengesproken; hij/zij ziet dan de andere kant van de medaille en houdt op met preken van zijn geloof. Maar hoe zieliger een mens in het leven staat, des te fanatieker hij/zij moet worden in het geloof om de waarheid over zichzelf maar niet te hoeven zien en om troost uit de waan te kunnen verkrijgen.

Het is uiteraard vanzelfsprekend dat men met dit soort gelovigen nooit op een rationeel niveau kan converseren. Voor een gelovige van dit caliber is er geen andere keus dan zich volkomen af te schermen voor het rationele. De gelovige doet dit voornamelijk door zijn aandacht te richten op het aanvallen van de persoon die op hem/haar bedreigend overkomt. Let op hoe de persoon die zichzelf ziet als voorbeeldig 'christen' zoiets doet:

1)Men gaat stelselmatig nooit in op het argument, maar probeert het argument in eigen denken onschadelijk te maken door de gesprekspartner voortdurend voor aap te zetten, alsof daarmee het definitieve antwoord op het argument van de tegenstander gegeven is:
-Wat is jouw probleem? (als antwoord op een argument van wat als tegenstander wordt gezien).
-Ach, xxxx, niet meteen zo agressief wijzen met je vingertje! (om maar niet op de opgestoken vinger in te hoeven gaan)
-Al de zoveelste die bang is van de Bijbel. (als reaktie op iemand die bijbelkritiek heeft, om maar niet op de kritiek te hoeven ingaan)
-Nou Theoloog [of is het Theo loog?], (iemand voor schut zetten om maar niet op zijn argumenten te hoeven ingaan; zelfs het meest uitgekouwde grapje kan de persoon nog dienst doen)
-Maar ik had van een 'verlichtte' geest als de jouwe wel verwacht dat jij de distinctie zou kunnen maken tussen waar-Christendom en naam-Christendom. Dit valt mij erg tegen van een 'vrije' geest. (iemand voor schut zetten en tezelfdertijd zichzelf hoog en droog boven de kritiek plaatsen)
-Je bent toch zelf zo slim? Zoek het lekker zelf uit. (neemt gesprekspartner niet serieus)
-Nou, vertel je levensverhaal eens! Je hebt gegeten en gedronken, en toen ben je de maaltijd zat geworden, en toen? (antwoord op iemand die vermaant tot begrijpend lezen, om het maar niet te hoeven doen)
-Ik vind Richard Dawkin een hele kinderachtige man. Richard Dawkins is een lafbek.(uitgesproken door de gelovige die nauwelijks een school heeft doorlopen)
-Ach sneue atheïsten voelen zich bedreigd. (uit de hoogte smalend neerkijken op anderen)
-Grappig! Hetgeen van jezelf van toepassing is, te projecteren op een ander. Dan ben je pas echt blind! (terugkaatsen van de bal om maar niet in te hoeven gaan op argumenten).
-redeloos
-hilarisch
-lachwekkend

2)Merk ook op hoe dit hand in hand gaat met het tezelfdertijd opblazen van zichzelf. Want dít is de functie van het religieuze geloof in het leven van desbetreffende persoon: terwijl men tot de allerzwaksten behoort met betrekking tot het hoofd bieden aan de realiteit van het aardse bestaan, wordt dit innerlijk gecompenseerd door met behulp van de religie als autoriteit zichzelf hoog boven ieder ander te verheffen in inzicht, macht, kracht en status. Dit was volgens Nietzsche de kern van het christelijke geloof: de opstand en wraak van de zwakke, krachteloze, machtsloze en levensvijandige mens. Hoe machtelozer en eenvoudiger van geest, des te meer men behoefte heeft zichzelf op te blazen. Dit komt natuurlijk in het algemeen tot uiting in het niet bij machte zijn zich over een onderwerp te buigen. In plaats daarvan is men enkel en alleen met zichzelf bezig:

-Deze laatst genoemde ben ik! Symboliserende mijn mede intieme wandel met God door Jezus Christus.
-Jezus zegt: "Zie ik zend u als schapen onder de wolven, maar niets [en niemand] zal u enig kwaad doen!" (ziekelijke ingenomenheid met zichzelf en zwartmaking van omgeving)
-Natuurlijk zaai ik verdeeldheid, En natuurlijk zaai ik provocatie en pook ik de gedachten van mensen op! (bijbel staat achter mij, dus ik ben onverslaanbaar)
-Ik hoef van mijn Heer niet bang of angstig te zijn! Ik leef in totale vrede en angstloosheid met God. Dit is één van de eerste gevolgen van bekering, en daarom is jouw conclusie zo lachwekkend. (nooit het kinderstadium van een vijfjarige 'mijn vader is de sterkste van de heeele wereld' te boven gekomen)
-Het is voor een Christen niet moeilijk om aan de letterlijke leer van Christus te voldoen (zegt een gelovige die net een uitspraak van Jezus met het grootste gemak niet letterlijk neemt!)
-Ik ga niet op jouw vragen in, voordat je zelf opening van zaken geeft over jouw geloofsverleden en afval van de God van de Bijbel. (om maar niet op argumenten van de gesprekspartner te hoeven ingaan)
-Maar je moet toegeven, ik blijf getuigen van Jezus! Het is ook mijn goddelijke opdracht van de Here Jezus om hier op dit forum te zijn (meest fatale grootheidswaanzin)
-Zo ver is het echter nog niet, dat de mensen mij over willen gaan leveren (dit noemt men het martelaarscomplex; het viert altijd hoogtij onder de vromen. Deze geestelijke waantoestand geeft de persoon een vrijbrief in zijn ziekte te blijven volharden en het als positief te blijven bezien)
-Ja natuurlijk, Bert Dorenbos, mijn goede vriend en Christen pro-life activist in Nederland! Ik heb hem pas nog een e-mail gestuurd (zich inbeelden met mensen van naam op gelijke voet te staan; zo vijzelt de intellectueel zwakke zichzelf op)
-Ten eerste begrijp ik niet, dat je voor deze vragen een nederig persoon als ik nodig hebt (schrijver doelt op zijn eigen onkunde die hij niet kan verdoezelen, maar bedenkt handig het woord 'nederig' om het als een deugd te kunnen zien)
-Eigenlijk ben ik niet van plan om op jullie celebrale niveau te gaan antwoorden, en te laten bepalen wat inhoudsloos is en wat niet. (hooghartigheid om eigen gebrek aan kennis maar niet onder ogen te hoeven zien)
-Aan alle reakties te merken, en de prikkels die bij velen omhoog gaan staan, doe ik een goede zaak hier. (gelover is zeer in zijn schik met zichzelf)
-Als jij je toon wat matigd, zal ik overwegen te gaan antwoorden. (gelover ziet zich veruit verheven boven de ander)

3)door met een bijbeltekst of andere slogans aan te komen:
-een ongelovige kan religieuze waarheden niet verstaan. (zo kan men gemakkelijk afkomen van iemand met hersens)
-Jezus zegt: "Maar jullie hebben niet gewild!" En dat is ook jullie main-problem. (zo kan men gemakkelijk afkomen van iemand met hersens)
-Volgens mij heeft de Bijbel [de Schriften] al meer dan 2500 jaar alle kritiek doorstaan, tot vandaag de dag! (om argumentatie overbodig te maken)
-Hoe zou de Gemeente van Christus - ook wel het Lichaam van Christus genoemd - in kunnen storten dan? Want wij zijn zeker van het geloof! (slogans en op de borst trommelen verschaffen zekerheid, zoals men dat in alle totalitaire staten altijd gekregen heeft)
-Intelligentie heeft niets met het geloof te maken. ( :lol: )
-Er is geen twijfel bij mij (geforceerd menszijn dat uiteindelijk met een klap naar beneden valt).

Hoe kan zo iemand het beste geholpen worden? Het is natuurlijk altijd de vraag of je zo iemand een dienst bewijst door hem de realiteit onder de ogen te laten zien. Wellicht is zo iemand niet tegen die realiteit bestand, en is het fataal voor zo'n persoon. Aan de andere kant kan het overschrijden van bepaalde grenzen zeer kwalijke gevolgen hebben, en moet een extreem geval op een bepaalde manier geholpen worden. Ik denk dat de moderators voor het geval in kwestie hét antwoord al gevonden hebben:
Maar ik vind dan ook dat ik in het verkeerde topic-onderdeel vertoef, n.l. luchtige onderwerpen.
Voor iemand die zo hoog en hooghartig vliegt in een waanwereld is het gezond eens met beide benen op de grond getrokken te worden. Er is uiteraard veel meer vereist om zo'n doorgeslagen gelovige ooit de eerste beginselen van nederigheid te laten leren. In de regel zal het leven zelf dat doen. Het vergt wellicht tientallen jaren en het zal een zware levensles worden voor deze persoon. Omdat ze dat wel aanvoelen is het voor hen vaak reden om zichzelf liever te blijven ontzien. Het ontzien van jezelf levert echter altijd op den duur een hopeloos geval op.

Deze persoon leeft overigens echt in de rare waan dat hij mensen op dit forum aanspreekt met het evangelie zoals hij dat brengt!
De verrijking voor jullie? Die is ongekend; en daar komen sommigen hopelijk wel achter.
Wie weet is dit de eerste waan waaruit hij bevrijd zal worden.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 10 okt 2007 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Wat lever je toch altijd mooie en goede bijdragen Reformed, echt een genot om te lezen. :D
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Rereformed
Moderator
Contacteer:

MinderMutsig schreef:Wat lever je toch altijd mooie en goede bijdragen Reformed, echt een genot om te lezen. :D
Van de nood een deugd maken noemen ze zoiets, oftewel van een plaag een studieobject maken om er zelf iets van op te steken. In dit geval ging ik na of het klopte wat Nietzsche ons al 125 jaar geleden over gelovigen vertelde. Overigens, ik ben ook van heel hoog gevallen...
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Devious schreef: Beste Henoch.

Uit de forumregels:

[*] E5 :: Mensen die stelselmatig alleen reageren met oneliners, enkel met 'knip en plak' werk van andere sites komen, of alleen maar links plaatsen en weinig komen met een eigen inbreng, zijn hier niet gewenst, evenals mensen die constant proberen om verdeeldheid te zaaien en ruzie te zoeken. Wie een discussie begint en stelselmatig weigert om standpunten te onderbouwen of reacties en vragen van andere forumgebruikers inhoudelijk te becommentariëren of te beantwoorden, loopt kans dat deze bijdragen verplaatst worden naar de Babbelbox. Bij ernstige gevallen zullen we twee keer waarschuwen, waarna de derde overtreding een tijdelijke ban tot gevolg zal hebben.

Een inhoudelijk debat, waarin men uitvoerig in probeert te gaan op de reacties en vragen van andere forumleden, is de enige vorm van 'evangelisatie' die we hier toestaan. Alleen maar wat oneliners, losse bijbelteksten, 'hallelujah' en 'looft den Heer' geroep stellen we niet op prijs, en zullen we ook niet lang tolereren. (Natuurlijk mogen er bijbelteksten gebruikt worden, maar dan in de vorm van een theologische discussie)

Gegroet. [/color]
Nu, ik tolereer jullie ook niet langer!

Aangezien ik hier niet mag spreken en antwoorden zoals ik dat wil, en bij voorbaat aan allerlei restricties en voorwaarden aan banden wordt gelegd, voordat ik überhaupt aan een theologisch debate kan beginnen, is voor mij de kous al af! Het meten met 2 maten, is een algemeen verschiijnsel op dit soort ongelovigen-forums [en dat onder het mom van de vrijheid van meningsuiting].

Ook het gillen en roepen van forummers met termen als "inhoudsloos", "cirkelredenering", "toch geen kans", etc., duidt al op een verbale en onvruchtbare stellingname van velen hier, waar ik mijn tijd liever niet aan wil verdoen.

Gooi geen parels voor de zwijnen, is hier van juiste toepassing!

Op mijn eigen forum www.geloofsdebat.nl gelden deze debatrestricties en dreigingen [zoals hier van Devious] niet, en mag ieder vogeltje zingen zoals hij/zij gebekt is.

Dus ik nodig een ieder die zijn vragen gesteld heeft aan mij, het daar verder te doen, omdat ik liever de eer aan mijzelf hou, voordat ik hier weggejaagd wordt!

Tot gauw horens aldaar! (en niet hier meer)

Henoch.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch, het enige wat Devious van je vraagt is om je antwoorden vooral te argumenteren.

Je begrijpt toch ook dat een antwoord van jou met "enkel" een bijbelcitaat op ons helemaal geen indruk maakt, ik zou zelf zeggen integendeel.

Ok ik geef toe. Er zal misschien wat vooringenomen zijn in de antwoorden die we je gegeven hebben, (Ttz. Ik spreek voor mezelf natuurlijk) maar wat wil je, meestal wisten we zelf op voorhand al wat je zou antwoorden.
Laatst gewijzigd door robindr op 10 okt 2007 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:Nu, ik tolereer jullie ook niet langer! Gooi geen parels voor de zwijnen, is hier van juiste toepassing!

Henoch.
Leuk hè, ik was er bijna zeker van dat mijn laatste posting het benodigde effect zou hebben, en begrijp volkomen dat je onder een ander voorwendsel weg moet gaan. :wink: Zoals gezegd vergt het wellicht tientallen jaren en zal het een zware levensles voor je worden.

Begrijp je dan echt niet dat we allemaal de vlag uitsteken nu je weg bent, jou en je antieke godje zullen missen als kiespijn en we meteen op de muis zullen drukken wanneer we toevallig weer eens 'Henoch' tegenkomen op ons scherm? Denk je nou echt dat er een verdwaald freethinker miertje ooit zijn dorst bij jou en je schapenhoeder zal zoeken? Zo dolgedraaid kun je toch niet zijn?
...voordat ik aan een theologisch debate kan beginnen....
Dit was de beste grap van de maand! :lol:
Laatst gewijzigd door Rereformed op 10 okt 2007 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Henoch schreef:
Op mijn eigen forum www.geloofsdebat.nl gelden deze debatrestricties en dreigingen .

de eenheid in Hem
De Eenheid in Hem Allema 0 habakuk 41 Do Aug 30, 2007 7:36 pm
habakuk
- Vrede door Zijn sterven
Uit de verklarende woorde 0 habakuk 15 Do Aug 30, 2007 7:06 pm
habakuk
- Wie is Jezus voor jou
Jezus is voor mij de Zoon [ Ga naar pagina: 1, 2 ] 23 Edje Raketje 403 Di Aug 28, 2007 7:53 pm
habakuk
- gedicht over 'wie is jezus voor mij'

Noem je dit een discussieforum?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja de alwijze Henoch heeft op zijn eigen forumpje natuurlijk de opperste macht he:
Ik heb er niet veel, want de Heer is Rechter en weet/ziet alle dingen en kent ieders hart. Ik heb er ook geen problemen mee als men in een posting van een topic af gaat wijken, of felle/scherpe discussies voert.

Hou rekening met het volgende:

We zijn hier op een christelijk forum en wij vinden het niet nodig dat je vloekt, vulgaire taal gebruikt of bloot plaatjes plaatst.

Als iemand zich stelselmatig niet aan deze gedragsregels weet te houden kan hij gebanned worden. Dit zal normaal gesproken echter pas gebeuren als iemand al meerdere malen gewaarschuwd is, of een dusdanige schending van de regels pleegt dat er geen andere mogelijkheid meer over blijft.

Dit forum onderscheidt zich van andere forums, omdat het doel hier is, dat mensen Jezus Christus leren kennen, en zij Hem aan zullen nemen als hun God, Heer, Redder en Verlosser. Als mensen op dit forum de wilsbeschikking maken dit niet te willen doen, en vast willen blijven houden aan hun overtuigingen, dan houdt na een bepaalde tijd de discussie op, en wordt diegene [naar wijsheid gegeven aan de Admin.] vervolgens verwijderd. Zo kunnen wij [en ik] onze aandacht verder schenken, aan andere mensen die wel voor overtuiging en bijbelse uitleg open staan, en die God verkiezen zal om zijn Kinderen te worden. Dit zal het verstranden en doorsukkelen in oeverloze discussies tegengaan. Dus forumleden dienen hier rekening mee te houden!
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
lost and not found yet!
Bevlogen

Henoch schreef:
Devious schreef: Beste Henoch.

Uit de forumregels:

Gegroet. [/color]
Nu, ik tolereer jullie ook niet langer!

Aangezien ik hier niet mag spreken en antwoorden zoals ik dat wil, en bij voorbaat aan allerlei restricties en voorwaarden aan banden wordt gelegd, voordat ik überhaupt aan een theologisch debate kan beginnen, is voor mij de kous al af! Het meten met 2 maten, is een algemeen verschiijnsel op dit soort ongelovigen-forums [en dat onder het mom van de vrijheid van meningsuiting].

Ook het gillen en roepen van forummers met termen als "inhoudsloos", "cirkelredenering", "toch geen kans", etc., duidt al op een verbale en onvruchtbare stellingname van velen hier, waar ik mijn tijd liever niet aan wil verdoen.

Gooi geen parels voor de zwijnen, is hier van juiste toepassing!

Op mijn eigen forum www.geloofsdebat.nl gelden deze debatrestricties en dreigingen [zoals hier van Devious] niet, en mag ieder vogeltje zingen zoals hij/zij gebekt is.

Dus ik nodig een ieder die zijn vragen gesteld heeft aan mij, het daar verder te doen, omdat ik liever de eer aan mijzelf hou, voordat ik hier weggejaagd wordt!

Henoch.
@ Allemaal,

Hebben we hier een tweede Bartuz?? Gaan we daarheen of blijven we hier?

Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
a.r.

Bericht door a.r. »

thevoiceforum forum index
thevoiceforum - Registratie Voorwaarden

De beheerders en moderators van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site. Het is echter onmogelijk om ieder bericht te controleren. Door in te stemmen met de voorwaarden erken je dat alle berichten op dit forum de meningen en gezichtspunten van de gebruikers zijn en niet van de beheerders, moderators of webmaster (behalve bij de berichten die door deze mensen geplaatst zijn). Het beheer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van berichten van gebruikers.

Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder dien je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Als je je niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van het beheer niet volgt kan je meteen en permanent verbannen worden en zal eventueel je service provider op de hoogte worden gesteld van je gedrag. Het IP adres van je computer wordt bij ieder bericht opgeslagen om het beheer van de site te vereenvoudigen. Verder bewaart het systeem cookies op jouw computer. Deze cookies bevatten geen van de gebruikers informatie die in het profiel opgegeven wordt. Door deze voorwaarden te accepteren stem je er in toe dat bovenstaande gegevens bijgehouden worden. Deze informatie zal niet bekend worden gemaakt aan derden zonder jouw toestemming. Het beheer van de site is niet aansprakelijk voor hack pogingen die het gevolg zijn van het eventueel bekend worden van deze informatie.

Het beheer van de site heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden. Het e-mailadres dat je opgeeft wordt alleen gebrukt voor het bevestigen van je account en wachtwoord en voor het verzenden van een nieuw wachtwoord als je je wachtwoord vergeet.

Ik stem toe met de voorwaarden en ben ouder dan 13 jaar

Ik stem toe met de voorwaarden en ben jonger dan 13 jaar

Ik ben het niet eens met de voorwaarden

De gebruikers hebben in totaal 2732 berichten geplaatst
We hebben 32 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Arend
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten*
[ Administrator ] [ Moderator ]
Grootst aantal gebruikers online was 49 op Wo Jun 27, 2007 11:49 am
Geregistreerde gebruikers: Geen
HenochAdmin, Arend, Bob Richter
*Deze lijst geeft de gebruikers weer die actief waren in de laatste 5 minuten
Op zijn forum met 32 gebruikers mag ieder vogeltje zingen zoals hij/zij gebekt is. :lol:
Vor wie er de behoefte toe voelt : http://www.geloofsdebat.nl/
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

lost and not found yet! schreef: Gaan we daarheen of blijven we hier?
Zal denk ik niet nodig zijn, want in principe worden we allemaal verwijderd,

want
Henoch schreef:Dit forum onderscheidt zich van andere forums, omdat het doel hier is, dat mensen Jezus Christus leren kennen, en zij Hem aan zullen nemen als hun God, Heer, Redder en Verlosser. Als mensen op dit forum de wilsbeschikking maken dit niet te willen doen, en vast willen blijven houden aan hun overtuigingen, dan houdt na een bepaalde tijd de discussie op, en wordt diegene [naar wijsheid gegeven aan de Admin.] vervolgens verwijderd. Zo kunnen wij [en ik] onze aandacht verder schenken, aan andere mensen die wel voor overtuiging en bijbelse uitleg open staan, en die God verkiezen zal om zijn Kinderen te worden. Dit zal het verstranden en doorsukkelen in oeverloze discussies tegengaan. Dus forumleden dienen hier rekening mee te houden!
Dus mensen die te indoctrineren vallen zijn welkom, hardnekkige atheisten zijn niet welkom en worden verwijderd.
Vind ik wel een beetje hypocriet van henoch.
Laatst gewijzigd door robindr op 10 okt 2007 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Carl Sagan -
lost and not found yet!
Bevlogen

Heb een beetje rondgekeken daar maar lijkt heel veel op:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=3435

Mij niet gezien daar!!

Vr. groet.
We will dance again!
Gesloten