Socratotales en ik hebben deze taak ff op ons genomen. Henoch: even een antwoord geven op de volgende vragen:
Hoe weet je dat God bestaat?
Hoe kun je een God die mensen laat stenigen wegens het overtreden van de sabbatsvoorschriften een liefdevolle Vader noemen? :
Wat voor openbaring/visie/kennis zou de bijbel de mensheid moeten geven?
Wat is dan volgens JOU het WARE christendom?
haat jij je ouders? Jezus riep hier ook toe op. Leidt dat tot een betere wereld?
Zijn de interpretaties die de auteurs van de statenbijbel erbij hebben geplaatst wel correct?
Wie geeft hen het recht een tekst zus of zo te interpreteren?
Je mag me dom vinden, maar leg me maar eens uit wat ik dan niet snap van zijn raadsbesluiten en waar ik dan wel die plank mis sla.
Dus waarom heeft de heilige geest niet de moeite gedaan om andere christenen dezelfde inzichten te geven dan jou bvb?
Ja, waarom heeft de heilige geest het nooit aan mij geopenbaard in de 30 jaar dat ik gelovig was?
Waarom heeft Jezus de volmacht om de sabbatswetten te mogen overtreden?
Wat zegt de bijbel over klonen?
Zie je nu wat ervan komt als je de bijbel als letterlijke waarheid neemt. Dan kom je onvermijdelijk tegenstrijdigheden tegen of kom je tenminste zaken tegen die de dag van niet meer kunnen en waaraan zelf de oprechtste christen zoals jezelf niet meer kunnen aan voldoen.
Bewijzen tegenstrijdigheden dat de bijbel niet universeel is?
Is Allah nu een bedenksel of bestaat hij nu echt?
Heb jij soms last van stemmen in je hoofd Henoch dat je die heilige geest zo goed hoort?
Waar staat in de bijbel dat ieder menselijk leven vanaf de conceptie heilig is?
Waarop baseer jij je stelling dat de bijbelgod liefdevol is?
hoe verklaar je de vele voorbeelden waarin hij tekeer gaat als een duivel?
Is zo'n god liefdevol te noemen indien hij zijn eigen creatie, (de mens is geschapen naar het beeld gods) bewust verhard en daardoor de mogelijkheid heeft om er een paar duizend (eveneens naar zijn beeld geschapen wezens), in dit geval onschuldige kinderen, uitmoord?
Hoe kan het dat een almachtige God een zekere Satan als tegenstander heeft?
wie - of welke entiteit - is Allah volgens jou?
En waarom liet god toe dat Mohammed die openbaringen van Satan of die vorst der duisternis heeft gekregen? Een Almachtige god kon natuurlijk voorzien dat miljarden moslims in zijn val zouden lopen, maar toch liet hij dit toe.
Gevolg: al die moslimslachtoffers hebben steeds de verkeerde vereerd en belandden hierdoor in de hel. Een god die om zijn schepsels zou geven zou zoiets toch nooit toestaan, toch? Of is dat allemaal buiten zijn wil om gebeurd en kon hij er niets aan doen?
Kan je me eens uitleggen welk soort van licht god in genesis 1:3 tijdelijk heeft ontworpen om alles te verlichten nog voor hij de zon en de sterren heeft gemaakt.
Bij al deze teksten mag je bijbelteksten gebruiken als hulpmiddel ter ondersteuning van je antwoord. Echter, zuivere bijbelcitaten als antwoord zullen niet worden gehonreerd omdat dit onherroepelijk leidt tot cirkelredeneringen en/of anonieme autoriteitsfouten.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn