Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik bedoel maar, ik weet er zo al een flink aantal te noemen:
Kitty
Socratotales
Devious
Skeptic
Collegavanerik
Moody Blue
Theoloog
Rereformed
Wahlers
Atli
Insomnia
Ik zal er vast wel een aantal zijn vergeten maar volgens mij zijn er een flink aantal ex-Christenen op dit forum. Wat denk je nou, dat iedereen zonder reden van zijn denkbeelden afziet omdat hij of zij het niet meer leuk vindt? Henoch, je gaat stelselmatig niet in op de vragen die aan je gesteld worden. Hierdoor krijg je een zeer beroerde reputatie omdat dat typisch het gedrag is van een troll. Aan jou de keuze: of je gaat in op de vragen van anderen, of je krijgt een reputatie van troll. Indien je voor het laatste kiest, prima, maar dan neem ik mijn maatregelen als moderator.
Om nog even op jouw vragen aan Socratotales terug te komen: vanmiddag nog even goed hierover met hem over gesproken. Ja, hij is gepokt en gemazeld in de Christelijke leer. Dat hij niet over zijn persoonlijke situatie wil uitwijden is zijn goede recht. Immers, jouw denkbeelden staan in dit topic in the picture, niet de zijne en ik verwacht van je dat je voortaan dus ook de vragen en tegenreacties die betrekking hebben op jou, beantwoordt. Er ligt een flinke stapel in dit topic, ik zou zeggen: ga je gang.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Samante

Bericht door Samante »

Henoch schreef:Volgens mij heeft de Bijbel [de Schriften] al meer dan 2500 jaar alle kritiek doorstaan, tot vandaag de dag!
Jij bent niet in staat antwoord te geven op kritische vragen. Je beweert telkens dat je zo'n sterk geloof hebt, maar dat toon je tot nu toe met zwakheid. Je bent niet in staat, vooralsnog, in te gaan op mijn vragen.
Je draait er om heen met o.a. "het is me teveel eer".

Flauwekul.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Om jouw te antwoorden; en ik wuif het niet weg, alleen is het niet zo prettig om te horen voor de Moslim-gelovige.
De entiteit Allah is of Satan zelf, of een hoge vorst der duisternis (Daniël 10:13).
Vanuit de logica van jouw antwoord uitgaande moet dus de conclusie worden getrokken dat Mohammed een valse profeet was die deed aan onware openbaringen?

Kan jij dat even bondig motiveren vanuit jouw onovertreffelijke kennis van de Bijbel, waarvan tot nog toe niet echt iets gebleken is?

Ja, ik ben ook nog op wat op de hoogte van de inhoud van de Bijbel.
Ik ben er trouwens eergisteren, voor het eerst sinds mijn 14e levensjaar, weer eens wat van gaan lezen.
Ik zie het vernietigende nut daarvan zo onderhand wel in.
Laatst gewijzigd door >Edwin< op 10 okt 2007 01:06, 2 keer totaal gewijzigd.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Samante schreef:Henoch, hoe kan het dat een almachtige God een zekere Allah naast zich moet dulden?
Of hoe kan het dat een almachtige God een zekere Satan als tegenstander heeft?

Als God werkelijk almachtig is, geschiedt helemaal niets tegen de wil van die God.

En verder: een werkelijk almachtige God heeft helemaal niets nodig van mensen.
Ten eerste begrijp ik niet, dat je voor deze vragen een nederig persoon als ik nodig hebt, om deze te beantwoorden. Je hebt een hele databank van het internet, waarvan je op grond van veel Christelijke bronnen tot goede conclusies kan komen. Nu zijn sommige mensen nooit tevreden, als verwende kinderen die nooit genoegen nemen; wat ze ook voorgeschoteld krijgen. Op politiedebat.nl is oeverloos gediscussieerd over dit favoriete twistpunt van atheïsten; de almacht van God, en zijn morele wetten. Heb je Bruce Almigthy gezien?

Afbeelding

Wat zou jij doen als jij een dag de almachtige God was? Zou je dan net als de Taliban deed, alle Boeddha-beelden doen verdwijnen of opblazen?

Zou je de Moslims hun Allah met geweld afnemen in één dag?

Zou je de Satan als sneeuw voor de zon doen verdwijnen, zodat alle mensen die hem [bewust of onbewust] dienen, plotseling zonder hun vader zitten?

Nee, als je de Bijbel leest, heeft God - ondanks zijn almacht - een geheel andere werkwijze en plan van aanpak, als jullie kunnen bedenken. But I can tell you, He is right on track!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

But I can tell you, He is right on track!
Ja, daarom zijn er nog nooit zoveel ongelovigen geweest in de westerse wereld als nu.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Henoch schreef:Volgens mij heeft de Bijbel [de Schriften] al meer dan 2500 jaar alle kritiek doorstaan, tot vandaag de dag!
Je vergist je, de bijbel bestaat nog steeds na 2500 jaar maar hij doorstaat alle kritiek zeer zeker niet.
Maar het is misschien handig om daarover verder te gaan in het topic over de contradicties in de bijbel.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef: Henoch, je gaat stelselmatig niet in op de vragen die aan je gesteld worden. Hierdoor krijg je een zeer beroerde reputatie omdat dat typisch het gedrag is van een troll. Aan jou de keuze: of je gaat in op de vragen van anderen, of je krijgt een reputatie van troll. Indien je voor het laatste kiest, prima, maar dan neem ik mijn maatregelen als moderator.
Ahaa, daar gaan we al moderator dreigement van maatregelen! Dat wordt dus snel de troll:

Afbeelding

En een verbanning van Henoch in zicht!

Luister eens! Ik doe mijn best te antwoorden. Als er forummers echt antwoorden willen, die ik uit het oog verlies, stel ze dan even opnieuw! Ik zit me gek te reageren hier.

Ook ben ik God niet, die jullie hier telkens ter verantwoording roepen; ik geloof alleen in Hem en heb God lief, voor wat Hij in Christus voor mij en de mensheid gedaan heeft.

Dat jullie dit Evangelie niet geloven, is jullie probleem toch?
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Voelt iemand zich geroepen om al de onbeantwoorde vragen die aan Henoch zijn gericht te indexeren?(Zo wordt het ook voor Henoch zelf gemakkelijker om ze te beantwoorden.

Misschien wordt het wel een soort index inquisitio prohibitorum naar analogie met de Index librorum prohibitorum
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Ik wil er wel even een lijstje van maken.
Momentje...
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:
But I can tell you, He is right on track!
Ja, daarom zijn er nog nooit zoveel ongelovigen geweest in de westerse wereld als nu.
Inderdaad, dat is voorzegd; en je hoeft daar niet trots op te zijn, wanneer je bij die groep hoort:
"Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst [vlak voor de wederkomst van Jezus Christus] moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet." (2 Thess. 2:3,4a)
Samante

Bericht door Samante »

Henoch schreef:
Samante schreef:Henoch, hoe kan het dat een almachtige God een zekere Allah naast zich moet dulden?
Of hoe kan het dat een almachtige God een zekere Satan als tegenstander heeft?

Als God werkelijk almachtig is, geschiedt helemaal niets tegen de wil van die God.

En verder: een werkelijk almachtige God heeft helemaal niets nodig van mensen.
Ten eerste begrijp ik niet, dat je voor deze vragen een nederig persoon als ik nodig hebt, om deze te beantwoorden. Je hebt een hele databank van het internet, waarvan je op grond van veel Christelijke bronnen tot goede conclusies kan komen. Nu zijn sommige mensen nooit tevreden, als verwende kinderen die nooit genoegen nemen; wat ze ook voorgeschoteld krijgen. Op politiedebat.nl is oeverloos gediscussieerd over dit favoriete twistpunt van atheïsten; de almacht van God, en zijn morele wetten. Heb je Bruce Almigthy gezien?
Die film heb ik gezien en Evan Almighty ook. Bruce Almighty vond ik beter dan het vervolg. Ik heb de vragen aan jou gesteld omdat jij op dit forum actief bent. En omdat je beweert zo'n sterk geloof te hebben. Nu heb ik een schop gegeven tegen dat geloof en ik ben er niet zeker van dat het een veilig onderkomen is. Het wiebelt enorm.
Henoch schreef: Wat zou jij doen als jij een dag de almachtige God was? Zou je dan net als de Taliban deed, alle Boeddha-beelden doen verdwijnen of opblazen?

Zou je de Moslims hun Allah met geweld afnemen in één dag?

Zou je de Satan als sneeuw voor de zon doen verdwijnen, zodat alle mensen die hem [bewust of onbewust] dienen, plotseling zonder hun vader zitten?
Als ik één dag de almachtige God was zou ik niet intervenieren in de vrije wil die ik gegeven zou hebben. Want die vrije wil is onvoorwaardelijk. Ik zou de mensen duidelijk maken dat ook achteraf, na het sterven, geen oordeel zal plaatsvinden en dat de hel (net als de duivel) derhalve niet bestaat.
Ook zou ik de mensen vertellen dat ik als almachtige niets nodig heb van de mensen, dus zelfs geen aanbidding en verering. En ik zou de mensen vertellen dat ik op geen enkele wijze kan worden gekwetst of beledigd, omdat een almachtige onkwetsbaar is.
Tot slot voorlopig zou ik de mensen duidelijk maken dat niets tegen mijn wil geschiedt en waarom dat zo zou zijn.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

MinderMutsing, lijst wordt ook al gemaakt door Socratotales en mij.

Henoch: oh ja hoor, we zijn weer op het oude liedje, de antichrist komt weer uit de hoge hoed. Ga liever antwoorden op de vragen voor je met nieuwe uitwijkingsmaneuvres komt.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Je komt wat bedreigend op mij over, Sararje! Maar ik vind dan ook dat ik in het verkeerde topic-onderdeel vertoef, n.l. luchtige onderwerpen.

Het ging trouwens over geloofsafval, waarvan er hier zovelen prat op gaan! De antichrist komt daarna.
Laatst gewijzigd door Henoch op 09 okt 2007 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

MinderMutsig schreef:Ik wil er wel even een lijstje van maken.
Momentje...
Dat wordt wel heel wat meer dan een momentje. Heb je genoeg koffie in huis? 8)
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Samante

Bericht door Samante »

Henoch schreef:Maar ik vind dan ook dat ik in het verkeerde topic-onderdeel vertoef, n.l. luchtige onderwerpen.
Dit topic staat in de babbelbox. En omdat je feitelijk niet meer doet dan babbelen staat het hier wel aardig op zijn plek. Stel nou dat je kritische vragen over het christendom met verve (en rechtstreeks) zou beantwoorden , zou het verplaatst kunnen worden naar het subforum christendom.
Gesloten