Je kan je natuurlijk aansluiten in de rij van zogenaamde christenen en moslims die mijn vragen niet KUNNEN beantwoorden omdat zij daarmee zouden gaan rommelen aan de fundamenten van hun geloof. Bang als ze zijn dat daarmee hun heilige kerk in zal storten.Henoch schreef:Denk jij dat ik dat zal kunnen? Het is teveel eer, ik kan dat niet aan, denk ik!
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
Nou, mijn Fundament (Christus) rommelt niet zo snel hoor! Hoe zou de Gemeente (kerk) van Christus - ook wel het Lichaam van Christus genoemd - in kunnen storten dan? Want wij zijn zeker van het geloof!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Hmmm interessant. En waarom liet god toe dat Mohammed die openbaringen van Satan of die vorst der duisternis heeft gekregen?Henoch schreef:Om jouw te antwoorden; en ik wuif het niet weg, alleen is het niet zo prettig om te horen voor de Moslim-gelovige.
De entiteit Allah is of Satan zelf, of een hoge vorst der duisternis (Daniël 10:13).
Een Almachtige god kon natuurlijk voorzien dat miljarden moslims in zijn val zouden lopen, maar toch liet hij dit toe.
Gevolg: al die moslimslachtoffers hebben steeds de verkeerde vereerd en belandden hierdoor in de hel. Een god die om zijn schepsels zou geven zou zoiets toch nooit toestaan, toch? Of is dat allemaal buiten zijn wil om gebeurd en kon hij er niets aan doen? Bye bye almachtigheid...
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
Draai dan niet langer om de hete brij heen en beantwoord alsjeblieft mijn vragen. Laat maar eens zien hoe zeker je bent van het geloof. Ik nodig je uit!Henoch schreef:Nou, mijn Fundament (Christus) rommelt niet zo snel hoor! Hoe zou de Gemeente (kerk) van Christus - ook wel het Lichaam van Christus genoemd - in kunnen storten dan? Want wij zijn zeker van het geloof!
Ja zeg, ik weet het nog! Ja die mindervalide [wat dat ook mag zijn] ben ik! Jij bent diegene die al het bovennatuurlijke en mogelijke wonderen systematisch wegredeneert. Ja, ik ken je nog.
Nu, het is voor mij niet mogelijk om jou geloof te geven; dat zal God jou moeten geven:
Nu, het is voor mij niet mogelijk om jou geloof te geven; dat zal God jou moeten geven:
Maar je moet toegeven, ik blijf getuigen van Jezus! Het is ook mijn goddelijke opdracht van de Here Jezus om hier op dit forum te zijn:"het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God." (Efeziërs 2:8b)
Zo ver is het echter nog niet, dat de mensen mij over willen gaan leveren, maar als ik ook het verbale geweld en vijandschap t.o. het Evangelie van Jezus en het geloof in God hier ervaar, dan komt die tijd/dag wel dichterbij denk ik. Wat dat betreft is er niet zoveel verschil tussen PD en FT vind ik!"Zie, Ik zend u als schapen midden onder wolven; weest dan voorzichtig als slangen en argeloos als duiven. Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren aan de gerechtshoven en zij zullen u geselen in hun synagogen; gij zult ook geleid worden voor stadhouders en koningen om Mijnentwil, tot een getuigenis voor hen en voor de volken." (Mattheüs 10:16-18)
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Jouw goddelijke opdracht is alles wat je bezit aan de armen te geven en Jezus volgen. Ik neem aan dat je in een internet café achter de computer zit alwaar jij door bedelen geld beschikbaar voor kreeg?Henoch schreef:Maar je moet toegeven, ik blijf getuigen van Jezus! Het is ook mijn goddelijke opdracht van de Here Jezus om hier op dit forum te zijn:
Ja natuurlijk, Bert Dorenbos, mijn goede vriend en Christen pro-life activist in Nederland!

Ik heb hem pas nog een e-mail gestuurd betreffende bidden en vasten voor [eigen tegen] de huidige abortuswetgeving.
Henoch.

Ik heb hem pas nog een e-mail gestuurd betreffende bidden en vasten voor [eigen tegen] de huidige abortuswetgeving.
Henoch.
- MinderMutsig
- Geregelde verschijning
Voor iemand die zeker is van zijn geloof doe je anders flink je best om er onderuit te komen je geloof aan een kritische blik te onderwerpen. Er staan nog veel vragen open in dit topic en je hebt ze tot nu toe geen van allen willen of kunnen beantwoorden.Henoch schreef:Nou, mijn Fundament (Christus) rommelt niet zo snel hoor! Hoe zou de Gemeente (kerk) van Christus - ook wel het Lichaam van Christus genoemd - in kunnen storten dan? Want wij zijn zeker van het geloof!
Volgens jou is dat inderdaad zo, maar wij weten wel beter.Henoch schreef:Volgens mij heeft de Bijbel [de Schriften] al meer dan 2500 jaar alle kritiek doorstaan, tot vandaag de dag!
Vanaf het eerste hoofdstuk loopt het al mis.
Kan je me bvb eens uitleggen welk soort van licht god in genesis 1:3 tijdelijk heeft ontworpen om alles te verlichten nog voor hij de zon en de sterren heeft gemaakt.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Maar waarom kan jij het door jouw veronderstelde ongelijk van de atheisten daaromtrent dan toch maar niet weerleggen?Henoch schreef:Volgens mij heeft de Bijbel [de Schriften] al meer dan 2500 jaar alle kritiek doorstaan, tot vandaag de dag!
Ben je soms te verlegen daartoe? 8)
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
- Socratoteles
- Diehard
- collegavanerik
- Superposter
Socra is niet de enige ex-christen hier Henoch.Henoch schreef:Ik ga niet op jouw vragen in Socra, voordat je zelf opening van zaken geeft over jouw geloofsverleden en afval van de God van de Bijbel.Socratoteles schreef:Was dit je voorbeeld van hoe liefdevol God is? .
Sommigen hier noemen jou een "autobiografische godskenner", en daarom kan jij hier waarschijnlijk ook zo goed aarden bij de vrijdenkers.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- collegavanerik
- Superposter
en hoe kan het nacht worden zonder zon?robindr schreef:Volgens jou is dat inderdaad zo, maar wij weten wel beter.Henoch schreef:Volgens mij heeft de Bijbel [de Schriften] al meer dan 2500 jaar alle kritiek doorstaan, tot vandaag de dag!
Vanaf het eerste hoofdstuk loopt het al mis.
Kan je me bvb eens uitleggen welk soort van licht god in genesis 1:3 tijdelijk heeft ontworpen om alles te verlichten nog voor hij de zon en de sterren heeft gemaakt.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.