Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef:Hahaha, rereformed. Wie is er hier eigenlijk hilarisch.
Degene die telkens zijn best doet een ander uit te maken voor 'hilarisch' uiteraard, want iemand zonder argumentatie en intellectuele redeneringen moet zijn toevlucht wel nemen tot spot en slogans.
Maar 'eenvoud van geest' als deugd opvatten, en 'ik weet niets anders dan Christus en die gekruisigd' is hetzelfde als niet rijp zijn voor een discussieforum.
Jouw beperkt voorstellingsvermogen...
Ik heb in het geheel geen 'beperkt voorstellingsvermogen'. Ik begrijp maar al te goed dat men uit muziek troost kan halen, door een hobbitverhaal zich geïnspireerd kan voelen. Wat dat betreft begrijp ik de boodschap van Kuitert uitstekend, hij is een kunstenaar.
Maar iemand bekend met de moderne feiten over het universum gaat zich geen absurde voorstellingen meer maken over hemel en hel, zoenoffers, wonderen en goddelijke openbaringen die ooit aan een primitief woestijnvolk gegeven zou zijn.
Het gaat dus helemaal niet om de vraag wie het aan voorstellingsvermogen ontbreekt, maar om de kwestie dat een verhaaltje voor kinderen van tien het voorstellingsvermogen van een volwassen mens met moderne kennis niet meer aanspreekt.
en onterechte conclusie, dat God een waanbeeld is, zal nooit, nee nooit een eind kunnen maken aan de vrijheid van de mens om in God [door Christus) te geloven.
Deze conclusie is zeker niet onterecht. De God van de bijbel is al een paar eeuwen lang ingepakt en wordt geleidelijk afgevoerd door elk modern rationeel denken, op dezelfde manier als ooit Apollo en Zeus, Wodan en Donar werden afgevoerd. Het proces is al eeuwenlang aan de gang en wordt deze eeuw afgemaakt in het ontwikkelde westen.
Wat je vrijheid betreft, die blijf je gewoon behouden, net zoals iedereen de vrijheid heeft in Apollo of de Germaanse goden te blijven geloven. Veel plezier in de speeltuin toegewenst.

De Communistische/Stalinistische/Atheïstische regimes hebben het geprobeerd, om het geloof in God buiten hun maatschappij te plaatsen, maar het is hun - zelfs door heropvoedingskampen en hersenspoelingstechnieken - nooit gelukt.
Uiteraard niet. Hoe zou men ook kunnen verwachten dat iemand die in een kamp wordt opgesloten dat hij een vriend zou worden van het regime dat hem/haar erin zette? Opvoeden moet je niet doen onder dwang, maar eenvoudig met de rede. Zo laten wij Freethinkers jou lekker je slogans uitkramen, zodat het voor iedere denker zonder enige moeite duidelijk is dat je een keizer zonder kleren bent. Het christelijk geloof doet vanwege haar absurditeiten zichzelf de das om. Hoe fundamentalistischer het wordt, des te sneller gaat het bergafwaarts met de christelijke godsdienst. Het staat tenslotte de laatste eeuwen alleen nog overeind omdat men het met veel kunst en vliegwerk kon oppoetsen en ontdoen van de grootste absurditeiten.
Het onderdrukken en vervolgen van Christenen en gelovigen in God, heeft zelfs altijd een positief gevolg, omdat dan juiste de Kerk/Gemeente van Jezus een explosieve groei kent. Vervolging [of een einde maken aan, zoals jij graag wilt] is altijd het zaad van de kerk. Hoe harder je trapt op wat jij als onkruid ziet, hoe sneller het opkomt en groeit.
Precies, daarom doet geen enkele redelijke atheïst hieraan mee. Ik help mee aan bijgeloof een eind te maken enkel en alleen via overreding, rationele argumentering.
Kuitert gelooft niet in God, of ziet zichzelf hoogstens als een agnost, die gewoon niet weet of God wel of niet bestaat; dus daar heb je ook niet veel aan! Absurde man, Kuitert.
Om mee te kunnen discussiëren over Kuitert moet je wel eerst het artikel lezen. Dan zou je opmerken dat Kuitert wel degelijk weet of God bestaat of niet.

Het is jou misschien nog nooit eerder opgevallen, maar waarheid heeft lak aan of mensen er baat bij hebben of niet.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 07 okt 2007 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Henoch schreef: "wrede heerser"??? Je bent niet goed geloof ik! Onze liefdevolle Vader zo te noemen.

Welk probleem heb jij Skeptic?

Kuitert heeft een probleem met God!
Hoe kun je een God die mensen laat stenigen wegens het overtreden van de sabbatsvoorschriften een liefdevolle Vader noemen? :
Numeri 15 vers 32: ‘Als nu de kinderen Israëls in de woestijn waren, zo vonden zij een man, hout lezende op den sabbatdag. En die hem vonden, hout lezende, brachten hem tot Mozes, en tot Aaron, en tot de ganse vergadering. En zij stelden hem in bewaring; want het was niet verklaard, wat hem gedaan zou worden. Zo zeide de HEERE tot Mozes: Die man zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem met stenen stenigen buiten het leger. Toen bracht hem de ganse vergadering uit tot buiten het leger, en zij stenigden hem met stenen, dat hij stierf, gelijk als de HEERE Mozes geboden had.
Ben je niet goed bij je hoofd?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Je hoeft niet te weten wat een trol is om desondanks trollengedrag te vertonen, Henoch. Een trol is iemand die niet op een discussieforum komt om serieus te discussieren, maar enkel om te provoceren, de discussie te verstoren en verdeeldheid te zaaien.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... re_jnl.jpg
(edit Kitty: plaatje vervangen door url, wegens te groot formaat wat zorgt voor uit het scherm vliegende zinnen wat de discussie onoverzichtelijk maakt.)

Kijk eens goed in de spiegel.

Wij zitten niet op bekeringspogingen te wachten. We hebben het christelijk geloof gewogen, en te licht bevonden.
a.r.

Bericht door a.r. »

Henoch schreef:
a.r. schreef:Nog één keer dan speciaal voor Henoch een korte overdenking voor de Zondag:

a.r.
Bedankt voor het advies, maar ik weet niet waar dat stuk op slaat, behalve dat het uit een bedrukte en teleurgestelde geest voortgekomen schijnt te zijn.

Tot rust ben ik al, en de Bijbel blijft mijn no. One Book. Zonder Bijbel geen openbaring/visie/kennis!
@Henoch,

Het stuk(je) staat in een boek dat te moeilijk voor je is, dus ik zal het jou niet aanraden, het is namelijk door een onderzoekende en denkende mens geschreven en bedoelt voor onderzoekende en denkende mensen en daar jij aangeeft dat je gelooft, alleen door middel van de bijbel, openbaring/visie/kennis op te doen, ben je verplicht om in je sprookjeswereld verder te blijven leven. Je bent te klein en zwak van geest om te durven (onder)zoeken. Het door mij aangehaalde stuk is dan ook volkomen op jou van toepassing. Het is toch wonderlijk volk, die christenen, ze hebben de opdracht gekregen om ALLES te onderzoeken en het GOEDE te behouden,maar ze kronkelen zich in allerlei bochten om maar niet te hoeven onderzoeken, het zal toch niet zo zijn dat ze bang zijn om iets tegen te komen, dat hen van mening zou kunnen doen veranderen, zulke laffaards zullen het toch niet zijn? :roll: :bigeyes:

Als je rust had zat je niet op zondagnacht achter je pc te evangeliseren.[/quote]

M.i. is er geen discussie, dus ga terug naar je valse waarden en waanwoorden.

Gegroet, a.r.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:
a.r. schreef:Nog één keer dan speciaal voor Henoch een korte overdenking voor de Zondag:

a.r.
Tot rust ben ik al, en de Bijbel blijft mijn no. One Book. Zonder Bijbel geen openbaring/visie/kennis!
Wat voor openbaring/visie/kennis zou de bijbel de mensheid moeten geven?? Graag een antwoord waar iedereen iets mee kan en niet met bijbelteksten gaan gooien want dat heb ik al veel te lang (jammergenoeg) moeten aanhoren. Dus een concreet antwoord buiten de bijbel om, waar, nogmaals, iemand die de bijbel niet kent ook iets aan heeft!!

Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Al de zoveelste, die bang is van de Bijbel. Het blijkt toch wel een gevaarlijk boek te zijn, geloof ik, omdat men er niet uit wil horen. Ik vind het ook niet zo vreemd, dat Kuitert hier omarmd wordt als een prima kerel; want het is altijd fijn als je als atheïst bevestigd wordt in jouw denken. Maar als er een gelovige komt, dan gaan jullie haren, recht overeind staan, en dat begrijp ik eigenlijk ook wel.

H.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Het is zeker een gevaarlijk boek, Henoch. Om te beginnen spiegelt het mensen een denkbeeldige hemel voor, en devalueert de bijbel daardoor het leven op aarde; het laat mensen geloven dat een onzichtbare Meneer die niemand ooit heeft gezien of gehoord het beter weet dan wij mensen, en dat leidt tot onverdraagzaamheid, repressie, en in het ergste geval tot bloedige godsdienstoorlogen, folteringen en ketterverbrandingen.

Het heeft als een rem gewerkt op de wetenschap, en menig kind schuldgevoel, schaamte en angst bezorgd.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Nou Theoloog [of is het Theo loog?], ik heb nog nooit van mijn leven zo'n zootje rubbish bij elkaar gehoord! Het is wel duidelijk dat je God niet kent, noch degenen die door Christus in Hem geloven en Hem volgen, aan de hand van de Bijbel.

Als God mijn role-model is, dan ben ik dus in jouw ogen ook een onverdraagzame, repressieve, bloeddorstige oorlogsonketenaar, folteraar en ketterverbrander

Als volgeling van Jezus Christus [die Gods Zoon, maar tevens God is], herken ik mijzelf niet in dit beeld.

Jouw antwoord toont wel aan, hoe intollerrant en hard de seculieren van vandaag en morgen zich [zullen] opstellen tegenover bijbelgelovige, geestvervulde Christenen.

Jezus voorzegde dat wij enkel om ons geloof in Hem, vervolgd zullen worden. Maar dat calculeren wij alreeds in ons geloof als Christen in [mits je een ware Christen bent natuurlijk], zo ook betreffende de grote woorden die hier tegenover God worden gesproken, en het knarsen van tanden tegenover het Evangelie van Jezus Christus.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Theoloog schreef:Je hoeft niet te weten wat een trol is om desondanks trollengedrag te vertonen, Henoch. Een trol is iemand die niet op een discussieforum komt om serieus te discussieren, maar enkel om te provoceren, de discussie te verstoren en verdeeldheid te zaaien.

Wij zitten niet op bekeringspogingen te wachten. We hebben het christelijk geloof gewogen, en te licht bevonden.
Natuurlijk zaai ik verdeeldheid; Jezus voorzegde dat er verdeeldheid zou komen, omdat de één voor Hem zal kiezen en de ander niet.

En natuurlijk zaai ik provocatie en pook ik de gedachten van mensen op. Waartoe denk je anders dat het Woord van God [uit de Bijbel] gezonden wordt?
"Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten." (Hebreeen 4:12)
Waar zit je dan op te wachten? Om in alle rust eeuwig verloren te gaan?

Waarom spreek jij met "wij" voor allen? Misschien zijn hier wel mensen, die ondanks hun uiterlijke weerstand, misschien innerlijk wel heel erg verlangen naar God, of om te kunnen geloven?

De term "gewogen, en te licht bevonden" komt uit het boek Daniël, en het was Gods oordeel over de koning, die het heilige onteerde. Daarom Theoloog, maak jij met deze persoonlijke bevinding een zéér grofe fout voor je ziel. Je onteerd het heilige van het Evangelie van Jezus, en als jij je daarvan niet bekeerd, zal deze term op jouzelf terugslaan.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Henoch schreef: De Communistische/Stalinistische/Atheïstische regimes hebben het geprobeerd, om het geloof in God buiten hun maatschappij te plaatsen, maar het is hun - zelfs door heropvoedingskampen en hersenspoelingstechnieken - nooit gelukt. Het onderdrukken en vervolgen van Christenen en gelovigen in God, heeft zelfs altijd een positief gevolg, omdat dan juiste de Kerk/Gemeente van Jezus een explosieve groei kent. Vervolging [of een einde maken aan, zoals jij graag wilt] is altijd het zaad van de kerk. Hoe harder je trapt op wat jij als onkruid ziet, hoe sneller het opkomt en groeit.
.
De Katholieke/protestantse/christelijke regimes hebben geprobeerd om de nuchtere vrije geest buiten hun maatschappij te plaatsen, maar het is hun zelfs met hun martelbanken, gesels, galgen en brandstapels nooit gelukt. Het onderdrukken en vervolgen van vrijdenkers en ketters heeft altijd een positief gevolg, omdat dan juist de vrije geest in opstand komt. Vervolging is als brandstof voor het vuur van de verlichting. Des te meer brandstof je op het vuur gooit, des te feller zal het licht branden en de duisternis verdrijven.

Dat was even mijn versie :wink:
Het is altijd beschamend om te zien hoe het christendom zichzelf op de borst klopt, en net doet alsof christenen altijd zielige martelaartjes zijn, en de boze heidenen en seculieren wrede vervolgers. In de communistische 'heilstaten' werd iedereen die er een andere mening op na hield vervolgd; atheïsten, boeddhisten, moslims, etc,, zonder onderscheid des persoons. Net als het christendom dat gedurende het grootste deel van haar geschiedenis uiterst bloeddorstig, onderdrukkend en hardvochtig te werk ging. Er waren tijden dat je door barbaarse priesters gruwelijk werd gemarteld en in het openbaar werd vernederd door het gepeupel, omdat je niet in de Heere Jezus geloofde, en men richtte dan een paal voor je op, en daar werden dan takkenbosjes neergelegd, vervolgens werd je aan de paal vastgebonden en werd je levend verbrand, 'in de naam van Jezus Christus!'
In iedere Nederlandse kerk zou men verplicht een gedenksteen moeten plaatsen voor Adriaan Koerbagh, die door barbaarse christenen werd veroordeeld tot afkappen van de rechterduim, het uitrukken van de tong en dertig jaar de gevangenis in. De amputaties heeft men gelukkig nooit bij hem verricht; hij stierf na enkele maanden dwangarbeid in de meest mensonterende omstandigheden. Aan welke weerzinwekkende misdaad had hij zich schuldig gemaakt? Nou, hij had een woordenboek geschreven, en daar stonden zeer liederlijke teksten in. Want wat schreef hij over de gereformeerde religie?‘
Gereformeerde religie: de hervormde of gezuiverde godsdienst. Maar die naam verdient hij niet, want het is nog lang geen redelijke, op wijsheid, waarheid en verstand gebaseerde religie. Het zou immers niet nodig moeten zijn dat een godsdienst - zoals bij alle wereldgodsdiensten die ik ken – met macht, ban, zwaard, vuur en vlam, galg en rad in stand gehouden wordt. Iedereen wil zijn onbegrijpelijke geloofsstellingen met dom geweld staande houden. Wat een ellende brengt dat in de wereld.’

Adriaan Koerbagh (1632-1669) Overgenomen uit ‘Woorden van de duivel’ Een bloemlezing uit ‘ Een bloemhof van allerlei lieflijkheid zonder verdriet’; het enige woordenboek dat ooit in Nederland is verboden..

Beste Henoch.
Als je mensen wilt overtuigen van 'het enige ware geloof', dan moet je even heel flink aan het werk. Er zijn honderden contradicties in de Bijbel die nog moeten worden verklaard (sticky draad), en een heleboel zaken die aannemelijk moeten worden gemaakt, zoals historisch bewijs dat rottende lijken de aarde hebben bewandeld, dat de aarde in 6 dagen is geschapen, dat de hoogste bergen onder water hebben gestaan (en dan is het vooral de herkomst van dat water waar ik bijzonder veel interesse in stel :wink: )

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Dat mag Devious! Maar ik had van een 'verlichtte' geest als de jouwe, en als leider van dit 'vrij'denkers-forum, wel verwacht dat jij de distinctie zou kunnen maken tussen waar-Christendom en naam-Christendom. Dit valt mij erg tegen van een 'vrije' geest, en ik vind je antwoord dan ook behoorlijk kinderachtig.

Neem als voorbeeld alle Evangelische Christenen, en ook alle Christenunie leden en stemmers, en gelovigen in Christus in Nederland, en leg daarnaast jouw uitleg van het Christendom en de Christenen in het algemeen, dan zie je meteen al dat het kant nog wal raakt.

Overigens praktiseren wij geen religie, maar een relatie met God. Religie staat voor iedere [onvruchtbare] poging van de mens zelf, om God te trachtten te bereiken [of te plezieren]. Maar relatie is de souvereine [vruchtbare] poging van God zelf, om met de mens in contact te komen/staan [voor zijn eigen vreugde]. Daar gaat echt Christendom over! Door Jezus met God!

Dat jullie dit niet kennen, is spijtig te noemen.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Henoch schreef: Overigens praktiseren wij geen religie, maar een relatie met God. Religie staat voor iedere [onvruchtbare] poging van de mens zelf, om God te trachtten te bereiken [of te plezieren]. Maar relatie is de souvereine [vruchtbare] poging van God zelf, om met de mens in contact te komen/staan [voor zijn eigen vreugde]. Daar gaat echt Christendom over! Door Jezus met God!

Dat jullie dit niet kennen, is spijtig te noemen.
Toch vreemd dat jou liefdevolle God en vader zich in het OT schuldig maakte aan het vermoorden van onschuldige kindertjes bv in Egypte, maar niet te vergeten ook de kinderen en zelfs het vee van Achan moesten boeten voor een klein vergrijp van deze man tijdens de verovering van Jericho, waar trouwens ook iedereen tot en met kinderen en bejaarden werd afgemaakt. De vraag rijst dan, of je hem zelf wel kent.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Natuurlijk zaai ik verdeeldheid; Jezus voorzegde dat er verdeeldheid zou komen, omdat de één voor Hem zal kiezen en de ander niet.

En natuurlijk zaai ik provocatie en pook ik de gedachten van mensen op. Waartoe denk je anders dat het Woord van God [uit de Bijbel] gezonden wordt?
Inderdaad, Jezus was ook al zo'n reli-trol, die niet wist wanneer hij z'n klep moest houden. Dat is hem lelijk opgebroken.

Als er hier mensen zijn die prijs stellen op jouw propaganda, dan moeten die maar hun vinger opsteken. Misschien is er nog ergens een hoekje voor je waar je je flauwekul kunt spuien zonder anderen lastig te vallen met je gerakel.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Dan ben je echt een beetje dom, en ik heb deze beschuldigende toon naar God toe al zo vaak gehoord: "God is een kindermoordenaar, dus de God van de Joden en Christenen is een slechte God, en daarom heb ik een legitieme reden om niet in Hem te geloven".

Dan sla je toch volledig de plank mis, en snap je niets van de redenen van Gods oordelen, noch van zijn raadsbesluiten.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

Henoch schreef:Kuitert gelooft niet in God, of ziet zichzelf hoogstens als een agnost, die gewoon niet weet of God wel of niet bestaat; dus daar heb je ook niet veel aan! Absurde man, Kuitert.
Een agnost weet niet of dat God wel of niet bestaat, maar de meeste agnosten zullen echter wel ZEKER weten dat je haatdragende bijbelgodje niet bestaat.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Gesloten