Ach ja, zo kennen we je weer he Henochje? iedereen die niet gelooft zoals jij, is een valse gelovige, komt van satan, gaat naar satan enz. enz. Dat is nou precies wat mij enorm irriteert aan Evangelisch Christendom: dat bipolaire, er is zwart, er is wit en er ontbreekt elke vorm van nuance.
Ook irriteer ik mij aan de heilige-geest-loze Jakobine Geel, een selfmade theologe, van de komende valse wereldkerk.
Waar haal jij de bewering vandaan dat Jacobine Geel een selfmade theologe is? Bij mijn weten is zij gewoon afgestudeerd aan de VU in de theologie en dus een theoloog.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobine_Geel
Maar ik ben afgehaakt, omdat ik mij irriteer aan veel vragen [alhoewel ik ze ook niet allemaal weet].
Vraag ze eens aan je godje, die is toch alwetend? Misschien kan hij je de juiste antwoorden verschaffen.
Kijk, eindelijk erkenning. En dan ook tussendoor nog een stelletje onvrijedenkers het Evangelie van Jezus brengen.
Blijkbaar onbekend met wat wij onder een vrijdenker verstaan: "een persoon die zich een mening over religie vormt op basis van de rede, onafhankelijk van traditie, autoriteit, of gevestigd geloof" Overigens was mijn opmerking gebaseerd op cynisme, blijkbaar ontbreekt je het inzicht om dat te herkennen ook al. Het feit trouwens dat dit topic al 97 pagina´s voortduurt met bijna geen ingrijpen van moderators (behalve wat evrplaatsingen) getuigd toch wel van een zekere gedoogmentaliteit. Jouw forumpje heeft zelden topics die langer dan 5 pagina´s duren en die worden regelmatig doorspekt met jouw fnuikende opmerkingen over andersdenkenden, aangepast en verwijderd. Bah wat ben je toch een hypocriet ventje dat je op zo´n doorzichtige manier een forum runt. Alleen mensen met jouw mening zijn goed en de rest van de wereld kan neervallen. Bah.
Ps. Trouwens wat een walgelijk, leugenachtig stuk, dat rereformed over de apostel Paulus plaatste. Weet je waarom juist Paulus zo aangevallen wordt in vergelijking bij de andere evangelie schrijvers? Dat komt omdat Paulus door de geest van God, afvallers zoals rereformed geestelijk ontmaskerd, en hun duistere werken aan het licht brengt!
Zo, daar zijn we ook weer in ons eeuwige bipolaire gedrag.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn