Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

islamwomen schreef:
Sararje schreef:Nou, nu vind ik dat je toch een zeer verwrongen beeld geeft van het forum van Henoch. Bij mijn weten zijn er tot dusver al minimaal twee postings van jou op het forum van Henoch verwijderd.
http://s3.freepowerboards.com/henoch/he ... ut545.html
http://s3.freepowerboards.com/henoch/he ... ut549.html
Daarentegen is hier geen enkele posting van jou verwijderd. Wel is je nadrukkelijk gevraagd om de regels in acht te nemen en deze heb je bij binnenkomst geaccordeerd. Dat jij wellicht blind, zonder te lezen, toch op accoord hebt gedrukt, prima zou kunnen. Om die reden ben je er naderhand nog een paar keer op gewezen. Als jij je daarna niet aan de regels van dit forum wenst te houden, hoevaak moeten we dan nog jouw gedragingen accepteren? Bovendien, zo ingewikkeld zijn de regels toch ook niet? Ja het is een lange tekst, maar de regels zijn bij mijn weten niet onredelijk.
ik zie henoch dat je ze verwijderd hebt...
is het een site alleen voor christenen??
Let op hoor, alleen voor gristenen die er hetzelfde over schijnen te denken, begrijpen en weten als Henoch! Vandaar de ontzettend vele berichten op zijn forum! Mij niet gezien maar vermaak je zou ik zeggen!!

Vr. groet!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

lost and not found yet! schreef:
islamwomen schreef:
Sararje schreef:Nou, nu vind ik dat je toch een zeer verwrongen beeld geeft van het forum van Henoch. Bij mijn weten zijn er tot dusver al minimaal twee postings van jou op het forum van Henoch verwijderd.
Daarentegen is hier geen enkele posting van jou verwijderd. Wel is je nadrukkelijk gevraagd om de regels in acht te nemen en deze heb je bij binnenkomst geaccordeerd. Dat jij wellicht blind, zonder te lezen, toch op accoord hebt gedrukt, prima zou kunnen. Om die reden ben je er naderhand nog een paar keer op gewezen. Als jij je daarna niet aan de regels van dit forum wenst te houden, hoevaak moeten we dan nog jouw gedragingen accepteren? Bovendien, zo ingewikkeld zijn de regels toch ook niet? Ja het is een lange tekst, maar de regels zijn bij mijn weten niet onredelijk.
Let op hoor, alleen voor gristenen die er hetzelfde over schijnen te denken, begrijpen en weten als Henoch! Vandaar de ontzettend vele berichten op zijn forum! Mij niet gezien maar vermaak je zou ik zeggen!!

Vr. groet!
ik mag niks over de islam plaatsen henoch is bang dat ik ze laat bekeren tot de islam waarschijnlijk :roll: :lol:
Afbeelding
lost and not found yet!
Bevlogen

Re: een vraag aan een christen..

islamwomen schreef:De Christenen verkeren in de Veronderstelling dat ze zowieso het Paradijs binnen gaan omdat Jezus Zogenaamd voor hun Zonden zou zijn Gestorven, Laten we eens dat Gene Lezen wat Jezus Bracht : De Bijbel !

Dus Jezus Is Gestorven aan het Kruis voor jullie Zonden eens zien wat de Bijbel hierover te zeggen heeft :

Galaten 6:5
Want ieder mens moet zijn eigen last dragen

Waarom Zou Jezus dan Jullie Lasten (zonden) Dragen als er in de Bijbel zelf staat dat een ieder zijn Eigen Last moet Dragen ?
Geen idee!! Ben geen gristen (meer), vraag het ons aller god Henoch, hij kan je ongetwijfeld bekeren! Doe het wel snel want het kan zo maar te laat zijn en ben je voor eeuwig verloren!

Succes!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
islamwomen
Forum fan

islamwomen schreef:De Christenen verkeren in de Veronderstelling dat ze zowieso het Paradijs binnen gaan omdat Jezus Zogenaamd voor hun Zonden zou zijn Gestorven, Laten we eens dat Gene Lezen wat Jezus Bracht : De Bijbel !

Dus Jezus Is Gestorven aan het Kruis voor jullie Zonden eens zien wat de Bijbel hierover te zeggen heeft :

Waarom Zou Jezus dan Jullie Lasten (zonden) Dragen als er in de Bijbel zelf staat dat een ieder zijn Eigen Last moet Dragen ?
Geen idee!! Ben geen gristen (meer), vraag het ons aller god Henoch, hij kan je ongetwijfeld bekeren! Doe het wel snel want het kan zo maar te laat zijn en ben je voor eeuwig verloren!

Succes!
ik wil niet bekeren, vroeg het me alleen af :lol:
Afbeelding
lost and not found yet!
Bevlogen

islamwomen schreef:

Succes!
ik wil niet bekeren, vroeg het me alleen af :lol:
Ga het lekker effe hier vragen: http://s3.freepowerboards.com/henoch/index.php

Daaaag!

PS, moderators, babbelbox, slotje of misschien wel de prullebak?
We will dance again!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

islamwomen schreef:zoals ik al eerder zij ik beantwoord hier niks en ik kom hier ook niet meer
Wil je AUB je woord houden en opdo............!!

Ga jij eerst maar eens antwoorden op de vele vragen die anderen jou op dit forum gesteld hebben en waarop je geen antwoord wenst te geven!

Ik weet 100% zeker dat jij GEEN antwoorden hebt voor hen omdat je geloof net zo beroerd onderbouwd is als het christendom.
De aandacht afleiden van dat probleem door dit soort topics te openen is wel heel doorzichtig.

Scheer je weg!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
islamwomen
Forum fan

waarheid is hard weet ik,
ik ga al weg wees niet bang..
tot op de dag de soordeels...
groetjes..
Afbeelding
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

islamwomen schreef:tot op de dag de soordeels...
Die was vandaag!!
Je bent beoordeeld en veel te licht bevonden. :lol: :lol: :lol:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
a.r.

Bericht door a.r. »

http://s3.freepowerboards.com/henoch/he ... ut548.html :lol:
Geplaatst: Zo Okt 28, 2007 4:57 pm Onderwerp: Heeft Jezus ooit bestaan · Quote
-----------------------------------------------------------------------------
Misschien een rare vraag? Maar het is tamelijk vreemd dat de mensen die over hem schreven hem zelf nooit ontmoet hebben. Je hoort via anderen allemaal spannende verhalen. De mensen die dit allemaal hebben meegemaakt. Bijvoorbeeld vissen en broden zetten niets op papier. Enkele tientallen jaren later komen er niet-ooggetuigen die ineens met allerhande verhalen tevoorschijn. Waarom hebben de echte volgelingen niets opgeschreven en waarom heeft Jezus zelf geen bergrede op papier gezet. Volgens de overleveringen kon hij lezen en schrijven. Bestaan er trouwens Arameese teksten.
Goed beargumenteerde antwoorden door onze evangelist: :wink:
HenochAdmin
Site Admin
User is Online

Geplaatst: Di Okt 30, 2007 1:02 pm Onderwerp: · Quote
-------------------------------------------------------------------------------
Dus de 12 apostelen [incl. diegene die hem veraadde, Judas] hebben volgens jou Jezus nooit ontmoet? En onder die twaalf was er niet één bij, die in de bijbel heeft geschreven? Wie heeft jou dit nu weer wijsgemaakt? Het valt mij iedere keer weer op, hoeveel onwetendheid en dwaalleringen er over het Bijbels-Christendom de ronde doen. Dus als ik het goed begrijp, dan hebben volgens jou Mattheüs (Levi), Johannes (de Apostel) en Jakobus (de lijfelijke broer van Jezus) Jezus nooit ontmoet? Dan moet je wel een hele grote Dombo zijn, om dit te geloven!
"Niet ik leef, maar Christus leeft in mij..." (Galaten 2:20).
Na het lezen van Henoch's sympathieke en begripvolle antwoordt is vraagsteller vast en zeker bekeerd :wink:

(Nee Henoch, ik ben niet de vraagsteller) :lol: :lol: :lol:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Schijnbaar heb je ook daar de regels niet goed bestudeerd Islamwomen. Ik heb voor het gemak ze maar even opgezocht en hierheen gekopiepeest.
Ik heb er niet veel, want de Heer is Rechter en weet/ziet alle dingen en kent ieders hart. Ik heb er ook geen problemen mee als men in een posting van een topic af gaat wijken, of felle/scherpe discussies voert.

Hou rekening met het volgende:

We zijn hier op een christelijk forum en wij vinden het niet nodig dat je vloekt, vulgaire taal gebruikt of bloot plaatjes plaatst.

Als iemand zich stelselmatig niet aan deze gedragsregels weet te houden kan hij gebanned worden. Dit zal normaal gesproken echter pas gebeuren als iemand al meerdere malen gewaarschuwd is, of een dusdanige schending van de regels pleegt dat er geen andere mogelijkheid meer over blijft.

Dit forum onderscheidt zich van andere forums, omdat het doel hier is, dat mensen Jezus Christus leren kennen, en zij Hem aan zullen nemen als hun God, Heer, Redder en Verlosser. Als mensen op dit forum de wilsbeschikking maken dit niet te willen doen, en vast willen blijven houden aan hun overtuigingen, dan houdt na een bepaalde tijd de discussie op, en wordt diegene [naar wijsheid gegeven aan de Admin.] vervolgens verwijderd. Zo kunnen wij [en ik] onze aandacht verder schenken, aan andere mensen die wel voor overtuiging en bijbelse uitleg open staan, en die God verkiezen zal om zijn Kinderen te worden. Dit zal het verstranden en doorsukkelen in oeverloze discussies tegengaan. Dus forumleden dienen hier rekening mee te houden!

in Uw dienst, Administrator [uw forum-beheerder] Henoch.
http://s3.freepowerboards.com/henoch/henoch-about6.html
Je moet toch toegeven dat Henoch in al zijn gelovigheid er in slaagt kortere regels te formuleren dan menig forum. Ik vraag nogmaals om een antwoord te geven op mijn vragen. Oh ja, je vraag aan Christenen wordt in dit topic gemerged omdat dit onder dezelfde cathegorie valt als de rest van dit topic.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Daarnaast zal er gehoor worden gegeven aan de oproep van een groot aantal actievere leden van dit forum. Indien dit topic niet op zeer korte termijn door Henoch en/of Islamwomen zal worden verbeterd door te gaan argumenteren en redeneren volgens de regels van dit forum, dan zal dit topic bij pagina 100 naar de prullenbak worden verwezen. Hierdoor kan er niet meer worden gediscussieerd in dit topic en worden verdere vergelijkbare evangelisatietopics onherroepelijk ook afgevoerd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Als toepasselijke afsluitende nabeschouwing van dit topic kan wellicht de volgende tekst dienst doen. Het is een lange tekst, uiteraard, de tekst is niet bestemd voor lange oren, maar voor mensen die verfijnde oren hebben om te horen:

Michel Onfray: Atheologie, gedeelte uit het hoofdstuk “De Paulinische besmetting”:

“Hoe te leven met een neurose? Door er het wereldmodel van te maken, door de gehele wereld te neurotiseren...Paulus schept de wereld naar zijn beeld. En dat beeld is deerniswerkkend: fanatiek, zich steeds op anderen focussend, voordat hij een christen is op de christenen, daarna weer op de heidenen, ook al zo’n teken van hysterie...-ziek, misogyn, masochistisch, en ga zo maar door. We kunnen onze wereld niet anders zien dan als een reflectie van het beeld van een individu dat wordt beheerst door doodsdrift. De christelijke wereld experimenteert verrukt met deze levenswijze. De ideologische botheid, de intellectuele intolerantie, de cultus van de slechte gezondheid, de afkeer van het uitgelaten genietende lichaam, de minachting voor vrouwen, het genot van pijn dat wordt opgedrongen, en het in discrediet brengen van het leven hier op aarde in naam van een nep-hiernamaals. Paulus, klein, mager, kaal en een baard, geeft ons geen details van de ziekte waarover hij in metaforen spreekt: hij vertrouwt ons toe dat Satan hem een doorn in zijn vlees heeft bezorgd. Geen details, behalve eenmaal wat overwegingen over de haveloze staat waarin hij op een dag in het openbaar aan de Galaten verschijnt – na een afranseling die sporen heeft achtergelaten...Alles hebben de gelovigen bedacht om de aard van ‘de doorn’ uit te leggen: artritis, niersteenkolieken, peesontsteking, ischias, jicht, angina pectoris, oogontsteking enz enz...alles behalve seks...Hysterie gaat altijd samen met verzwakt of zelfs geheel verdwenen libido. Een gestoorde seksualiteit, de neiging bijvoorbeeld overal seksualiteit in te zien, om overdreven te erotiseren. Hoe moet je geen afkeer, verachting en permanente argwaan voor het lichaam krijgen als je er bij Paulus ad nauseam over leest. Zijn afschuw van seksualiteit, toejuichen van kuisheid, verering van onthouding, lofrede op het weduwschap, zijn hartstocht voor het celibaat en zijn aansporing om te doen als hij, zijn met tegenzin toestemmen in het huwelijk als het dan zo nodig moet, zeker, maar het beste was toch het afzien van vleselijk genot – allemaal symptomen van een duidelijke hysterie. Deze hypothese komt overeen met de noodzaak om er in metaforen over te spreken: maagpijn of gewrichtsreumatiek is niet moeilijk om te erkennen. Maar impotentie kan niet worden toegegeven, daarvoor heb je een dekmantel van een metafoor nodig, een doorn of splinter bijvoorbeeld. Freud legt de oorsprong van de hysterie in het gevecht tegen onderdrukte angsten van seksuele aard en de gedeeltelijke realisering ervan in de vorm van conversie – in psychoanalytische zin, maar ook een religieuze conversie, een bekering.

Sinds mensenheugenis lijkt er op aarde een wetmatigheid van kracht: van de nood een deugd maken zonder dat je je gezicht verliest. Als een speling van het lot wordt Saulus van Tarsus geconfronteerd met impotentie en een problematische libido: als reactie hierop wekt hij de indruk vrij, autonoom en onafhankelijk te zijn door te denken dat hij zich losmaakt van wat bepalend voor hem is, en vervolgens beweert hij dat wat van hem wordt gevraagd een zeer bewuste keuze en beslissing van hemzelf is geweest. Omdat hij niet in staat is een seksueel leven te leiden dat die naam waard is, bepaalt Paulus dat elke vorm van seksualiteit van nul en generlei waarde is, voor hemzelf uiteraard, maar ook voor de rest van de wereld. De hele wereld moet dus geplooid worden naar zijn leven.
Deze logica is duidelijk te lezen in een verklaring die hij geeft in de tweede brief aan de Korintiërs: “Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreugde in mijn zwakheid: in beledigingen, in nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk.” Een bekentenis van de compensatielogica waarmee de op weg naar Damascus gevelde hystericus zich bezighoudt. Met zijn zwakke fysiek als uitgangspunt, strijdt Paulus voor een wereld die in alles op hem lijkt.

Zijn zelfhaat verandert in een sterke afkeer van de wereld en van wat in die wereld werkelijk telt: gezond leven, verlangen, plezier, gevoel, het lichaam, lichamelijke behoeften, uitbundigheid, vrijheid, onafhankelijkheid en autonomie. Aan het masochisme van Paulus is niets geheimzinnigs. Hij plaatst zijn hele leven in het teken van zorgen, hij zoekt de moeilijkheden op, hij houdt van problemen, van tegenstand, hij wil het, hij schept problemen. Hij heeft een voorliefde voor vernedering, hij kan er heerlijk over opscheppen en van genieten: vijf geselingen, telkens van 39 slagen, driemaal met geselroeden geslagen, eenmaal gestenigd in Lystra in Anatolië, hij wordt voor dood achtergelaten, drie schipbreuken waarbij hij een dag en een nacht in het ijskoude water doorbrengt, om nog maar te zwijgen van de gevaren van het reizen, de struikrovers, het oversteken van rivieren, de vermoeienissen van de eindeloze voettochten in de verzengende zon, het vele waken, het gedwongen vasten, het gebrek aan drinkwater en de kou van de Anatolische nachten. Dan nog twee jaar doorgebracht in gevangenissen, verbannen worden enzovoort. Een ware lust voor de masochist!

Soms bevindt hij zich in vernederende situaties. Zo is hij op de markt in Athene en wil hij stoïcijnse filosofen en epicureeërs bekeren tot het christendom door ze te vertellen over de verrijzenis van het vlees, wat voor de Grieken absolute onzin is. De volgelingen van Zeno en Epicurus lachen hem in het gezicht uit. Hij ondergaat de spot gelaten...Paulus verandert zijn zelfhaat in hartgrondige afkeer van de wereld – om met zichzelf te kunnen leven, om van zichzelf enigszins afstand te kunnen nemen. Het omkeren van wat hem eigenlijk bezighoudt wordt een obcessie. De minachting van Paulus voor zichzelf en zijn eigen lichaam dat niet in staat is te doen wat ervan wordt verwacht, wordt een volledige minachting voor ieder lichaam en voor iedereen in het algemeen.

Paulus de masochist zet de denkbeelden uiteen waarmee het christendom later zal triomferen. Het betreft de lofzang op het genot om onderworpen, passief, slaaf te zijn van de machtigen, onder het voorwendsel dat alle macht van God komt, en elke situatie van sociale ellende, armoede, nederigheid en onderworpenheid het gevolg is van een hemelse wil en een goddelijke beslissing. God, die zo goed is en zo barmhartig en ga zo maar door, wil de ziekte van de zieken, de armoede van de armen, de martelingen van de gemartelden, de onderwerping van de slaven. De Romeinen die hij vleit, leert hij te gehoorzamen aan magistraten, ambtenaren en de keizer, wat zeer van pas komt in het centrum van het keizerrijk. Om de wereld te veroveren moet Paulus de machtigen verleiden en de nood van de behoeftigen rechtvaardigen. Zo wordt impotentie omgezet in macht over de wereld. Onvermogen om vrouwen te krijgen wordt een stuwende kracht om vrouwen te haten. Zelfverachting verandert in liefde voor beulen en tirannen. Hysterie wordt gesublimeerd tot een sociale neurose, schitterend materiaal voor een psychiatrische persoonsbeschrijving! Jezus krijgt vorm als gijzelaar van Paulus.

Zelfhaat, wereldhaat, vrouwenhaat, vrijheidshaat. Aan de bedroevende lijst voegt Paulus hier nog de afkeer tegen intelligentie. Genesis leert ons al de weerzin tegen kennis. De erfzonde, de onvergeeflijke zonde is proeven van de boom van kennis. Hebben willen weten, zich niet tevreden stellen met gehoorzaamheid en het door God gevraagde geloof om toe te treden tot het hemelse geluk, dát is dus onvergeeflijk. De gelijke van God willen zijn in wetenschap, liever cultuur en intelligentie bezitten dan de achterlijkheid van het gehoorzame volk, dat zijn allemaal doodzonden.
De geestelijke bagage van Paulus? Geen of zeer weinig: het oude testament, en de zekerheid dat God via zijn mond spreekt...Zijn intellectuele opleiding? Het is niet bekend of hij uitblonk op school of lang gestudeerd heeft. Waarschijnlijk een opleiding tot rabbijn...Zijn beroep? Fabrikant en verkoper van nomadententen...Zijn stijl? Zwaar, gemaakt, eigenlijk spreektaal in onhandig Grieks. Het volkomen tegengestelde van iemand als de filosoof Philo van Alexandrië, een tijdgenoot.
Deze onbeschaafde man, die stoïcijnen en epicureeërs in lachen doet uitbarsten op het plein van Athene, blijft trouw aan zijn techniek van de nood een deugd maken: hij verandert zijn onontwikkeldheid in cultuurhaat. Hij nodigt Timoteüs en de Korintiërs uit om “dwaze en domme onderzoeken” en “de oppervlakkige fopperij van de filosofie” de rug toe te keren. Zijn publiek bestaat tijdens al zijn zwerftochten door het gebied rond de Middellandse Zee nooit uit intellectuelen, filosofen of letterkundigen, maar enkel uit ongeschoolden, handwerklieden (zoals men uit Celsus’ Tegen de christenen kan opmaken). Intellectuele bagage is niet nodig. Demagogie is voldoende, samen met de eeuwige bondgenoot daarvan, de afkeer tegen intelligentie.
Born OK the first time
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

dan zal dit topic bij pagina 100 naar de prullenbak worden verwezen.

Nog eens 6 (ZES!) pagina's te gaan? Mozes Mina!!! :?

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

islamwomen schreef:
Eigenlijk is het forum van Henoch enkel bedoeld voor christenen en niet-christenen die zich willen laten bekeren door Henoch. Omdat er nu eenmaal weinig van die mensen zijn, zie je dat ook aan de activiteit op z'n forum.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Misschien een rare vraag? Maar het is tamelijk vreemd dat de mensen die over hem schreven hem zelf nooit ontmoet hebben. Je hoort via anderen allemaal spannende verhalen. De mensen die dit allemaal hebben meegemaakt. Bijvoorbeeld vissen en broden zetten niets op papier. Enkele tientallen jaren later komen er niet-ooggetuigen die ineens met allerhande verhalen tevoorschijn. Waarom hebben de echte volgelingen niets opgeschreven en waarom heeft Jezus zelf geen bergrede op papier gezet. Volgens de overleveringen kon hij lezen en schrijven. Bestaan er trouwens Arameese teksten.
Misschien dat Henoch kan beginnen met het lezen van het volgende:
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_%28h ... enaderd%29
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Gesloten