Vandaar ook mijn bijdrage in deze.Rereformed schreef:Dit zal jou bijzonder moeilijk vallen, en ik daag je uit dit te doen op een nieuw topic.P. de Boskabouter schreef:Er is ook een ander invalshoek mogelijk.
Het zou bijvoorbeeld voor mij niet moeilijk zijn om bepaalde gaten en inconsequenties in jouw gedachtegangen aan te tonen,![]()
Dit zeg ik overigens niet omdat ik zo in mijn sas ben met met mijn kijk op de zaken, (zoals men gemakkelijk kan denken) maar eenvoudig omdat het mijn passie is te discussiëren en mezelf te ontmaskeren en op waarde te schatten. Ik ben eenvoudig bezig met het altoos vormen van denkbeelden die ik als de meest superieure voorhanden zijnde gedachten kan beschouwen. Ik zet ze in de etalage, en laat iedereen er maar aan happen en met plezier tegen schoppen: juist om zelf te weten te komen wat ze waard zijn en me steeds omhoog te stuwen.
Your welcome

Het gaat mij niet om jou onvermogen jezelf kritisch te wegen en waarnodig van positie te veranderen. Want dat heb je wel bewezen.Mensen die me wat langer kennen weten dat het bepaald niet betekent in een starheid van denkbeelden vast te zitten. Ik heb namelijk op dit forum een radikale ommekeer in mijn denken meegemaakt waar velen met open mond naar zullen hebben gekeken. Ik wist het tevoren (met religieuze denkbeelden) ook heel goed. Maar in discussies met anderen die tegen je aanbotsen, komt er soms een moment dat je je denkbeelden moet herzien en toegeven dat je stellingen niet stevig genoeg stonden.
Inderdaad, waarom zou ik me anders drukmaken met discussiëren? Het is mij niet om het even of de Islam, het Christendom, het Hindoeïsme met al zijn waan en achterlijkheid uit de brons- en ijzertijd over honderd jaar nog steeds de gedachten van de mensheid bepalen. Ik wil wat beters voor de mensheid: rationaliteit waar de wereld mee opgebouwd wordt. En dat is mijn evangelie zo je wilt, waar ik me druk om maak om overal te .....of in ieder duidelijk te maken dat jouw nieuwe referentiekader niet de maat is waarop alles gewogen kan worden.
Toch presenteer je jezelf als de geen die het nu snapt en matig je jezelf het recht toe om mensen duidelijk te maken dat ook zij uiteindelijk zouden moeten denken als jij.
In ieder geval geef je die indruk.
_knip op verzoek_
... ik wat mijzelf betreft geen enkele voorspelling te doen. Ik ben altijd iemand geweest van passie, en wil er graag mee doorgaan totdat ik mijn laatste adem uitblaas.
Het gaat meer om de positie in uiterste waarin voor mij soms moeilijk de nuance nog te vinden is.
Ik heb al veel van je gelezen, en genoten van je scherpe en humoristische benaderingen die dan even later weer gevolgd kunnen worden door een enorme kortzichtigheid. [ in mijn ogen dan]
Volgens mij komt dat door je rigoureuze stelling name zodat je soms conclusies trekt, die vanuit een ander perspectief kant nog wal raken.
Je sterke is in mijn ogen dus ook je zwakte.
Wat overigens ook het onvermogen van rationaliteit laat zien als absolute basis van waarheidsbepaling.
Rationaliteit is daar een deel en middel van.
Niet meer en niet minder.
Niet alles is concreet te maken en blijkt waarheid slechts een interpretatie van een beperkt perspectief.
Daarom is het idee dat rationeel denken, de werkelijkheid zelf zou kunnen bevatten in mijn ogen een volslagen illusie.