Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
P. de Boskabouter
Geregelde verschijning

Bericht door P. de Boskabouter »

Rereformed schreef:
P. de Boskabouter schreef:Er is ook een ander invalshoek mogelijk.
Het zou bijvoorbeeld voor mij niet moeilijk zijn om bepaalde gaten en inconsequenties in jouw gedachtegangen aan te tonen,
Dit zal jou bijzonder moeilijk vallen, en ik daag je uit dit te doen op een nieuw topic. :wink:
Dit zeg ik overigens niet omdat ik zo in mijn sas ben met met mijn kijk op de zaken, (zoals men gemakkelijk kan denken) maar eenvoudig omdat het mijn passie is te discussiëren en mezelf te ontmaskeren en op waarde te schatten. Ik ben eenvoudig bezig met het altoos vormen van denkbeelden die ik als de meest superieure voorhanden zijnde gedachten kan beschouwen. Ik zet ze in de etalage, en laat iedereen er maar aan happen en met plezier tegen schoppen: juist om zelf te weten te komen wat ze waard zijn en me steeds omhoog te stuwen.
Vandaar ook mijn bijdrage in deze.
Your welcome :wink:

Mensen die me wat langer kennen weten dat het bepaald niet betekent in een starheid van denkbeelden vast te zitten. Ik heb namelijk op dit forum een radikale ommekeer in mijn denken meegemaakt waar velen met open mond naar zullen hebben gekeken. Ik wist het tevoren (met religieuze denkbeelden) ook heel goed. Maar in discussies met anderen die tegen je aanbotsen, komt er soms een moment dat je je denkbeelden moet herzien en toegeven dat je stellingen niet stevig genoeg stonden.
of in ieder duidelijk te maken dat jouw nieuwe referentiekader niet de maat is waarop alles gewogen kan worden.
Toch presenteer je jezelf als de geen die het nu snapt en matig je jezelf het recht toe om mensen duidelijk te maken dat ook zij uiteindelijk zouden moeten denken als jij.
In ieder geval geef je die indruk.
Inderdaad, waarom zou ik me anders drukmaken met discussiëren? Het is mij niet om het even of de Islam, het Christendom, het Hindoeïsme met al zijn waan en achterlijkheid uit de brons- en ijzertijd over honderd jaar nog steeds de gedachten van de mensheid bepalen. Ik wil wat beters voor de mensheid: rationaliteit waar de wereld mee opgebouwd wordt. En dat is mijn evangelie zo je wilt, waar ik me druk om maak om overal te .....

_knip op verzoek_

... ik wat mijzelf betreft geen enkele voorspelling te doen. Ik ben altijd iemand geweest van passie, en wil er graag mee doorgaan totdat ik mijn laatste adem uitblaas.
Het gaat mij niet om jou onvermogen jezelf kritisch te wegen en waarnodig van positie te veranderen. Want dat heb je wel bewezen.
Het gaat meer om de positie in uiterste waarin voor mij soms moeilijk de nuance nog te vinden is.
Ik heb al veel van je gelezen, en genoten van je scherpe en humoristische benaderingen die dan even later weer gevolgd kunnen worden door een enorme kortzichtigheid. [ in mijn ogen dan]
Volgens mij komt dat door je rigoureuze stelling name zodat je soms conclusies trekt, die vanuit een ander perspectief kant nog wal raken.
Je sterke is in mijn ogen dus ook je zwakte.
Wat overigens ook het onvermogen van rationaliteit laat zien als absolute basis van waarheidsbepaling.
Rationaliteit is daar een deel en middel van.
Niet meer en niet minder.
Niet alles is concreet te maken en blijkt waarheid slechts een interpretatie van een beperkt perspectief.
Daarom is het idee dat rationeel denken, de werkelijkheid zelf zou kunnen bevatten in mijn ogen een volslagen illusie.
Laatst gewijzigd door P. de Boskabouter op 29 okt 2007 16:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja ja, Hencoh, dat wordt al letterlijk 2000 jaar beweerd, waarom moet ik jouw voorspelling van het eindeder tijden serieuzer nemen dan die van al jouw voorgangers?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Henoch schreef: Vier wielen, mag dat ook? Helaas kan geen mens om de erfzonde heen, anders zou er niemand doodgaan of ziek zijn. Wanneer kom jij uit jouw droomwereld en accepteer jij dat de wereld en het leven niet zo eerlijk is als jij voorsteld? Daar kwamen mijn ouders al snel achter, met de geboorte van 3 zwaar gehandicapte kinderen. Het is hier echter nog steeds een speeltuin van de duivel, en de meeste personen spelen mee; maar daar komt spoedig een einde aan (zegt de profeet, Henoch)!
Eigenlijk is de erfzonde een prettige bijkomstigheid Henoch. Wat zou er gebeuren als er niemand meer dood zou gaan. Krijgen we een onleefbare planeet. Met een structureel overbevolkingsprobleem. Maar goed dat de telomeren langzaam maar zeker afbrokkelen en dat er virussen ronddwalen en er af en toe cellen ongestoord hun gang kunnen gaan. Kortom leven is pas een feest als het ook een keer stopt. Geeft ruimte aan anderen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

PdB ooit zelf een boek geschreven? Kun je de quotes even inkorten. Je hoeft niet een heel boek aan te halen.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:
Kevin schreef:Ik moest ook even aan 'the matrix Revolutions" denken... Ik zie daarin de parrallel als volgt: Het Systeem in the Matrix is het geloof.. En Neo wint in deze laatste film de oorlog tegen de machines die werken voor het systeem. In de laatste scene praten het oracel (voor degene die de film niet hebben gezien: zij is de werkende kracht achter de vrije mensen) en de architect (Hij heeft the matrix ontworpen) met elkaar: "And what about the ones that want out?" , "They will be released, as promised. What do you think I am... Human??".

Maar het is wel een lijdensweg om uit 'the matrix' te gaan... Dat is al gebleken in de eerste film, waarin Neo wordt bevrijd.. Hij komt in een wereld waarin niets meer zeker is... En het verhaal begint.

Just my 2 cents.
Ik heb een ander idee over the Matrix: http://s3.freepowerboards.com/henoch/he ... ut460.html
"Remember, all I'm offering is the truth. Nothing more."
Ja en kijk is wat voor antwoorden je gekregen hebt en zelf geeft! Je bent echt leesblind in een discussie!

Vr. groet!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Kitty schreef:Ik ben 50 jaar geleden geboren, als mijn oudere zussen allebei zwaar gehandicapt waren geweest, dan had ik het levenslicht nooit aanschouwd.
Ik vind dit een beetje dom gepraat Kitty. Ntuurlijk waren jouw ouders toen al zo intelligent, dat bewijst wel jouw onderschrift. Je gaat geheel om de omstandigheden en achtergronden van die tijd (sociaal, geografisch etc.) heen. Dat dit soort dingen gebeurden [vandaag trouwens nog steeds] had meestal niet eens te maken met religieuze denkbeelden of dommigheid van mensen. Jij propagandeert hier weer een prachtig voorbeeld van een atheïstisch vooroordeel en belastering jegens gelovige mensen. En trouwens, waarom mag een gehandicapt mens niet geboren worden? Dan had ik jullie nu ook niet het Evangelie van Jezus Christus kunnen verkondigen, en jullie tot het geloof trachten te bewegen.
Laatst gewijzigd door Henoch op 29 okt 2007 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
P. de Boskabouter
Geregelde verschijning

Bericht door P. de Boskabouter »

tjeerdo schreef:PdB ooit zelf een boek geschreven? Kun je de quotes even inkorten. Je hoeft niet een heel boek aan te halen.
done
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Sararje schreef:Ja ja, Hencoh, dat wordt al letterlijk 2000 jaar beweerd, waarom moet ik jouw voorspelling van het eindeder tijden serieuzer nemen dan die van al jouw voorgangers?
Eens is de láátste keer!! :lol:
a.r.

Bericht door a.r. »

Er is dus HOOP ?? :lol: :lol:
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Henoch schreef:
botjes schreef:
Henoch schreef:Daarom ben ik geheel confident in in het kunnen van God, dat Hij zal doen met wat ik als oprechte gelovige hier alreeds gezaaid heb .
En als er hier nu niets gebeurd n.a.v. wat jij hier al 'gezaaid' hebt? Welke mogelijke conclusies kun je hier dan aan verbinden? Welke conclusie kies jij? En waarom juist die conclusie?
...
Conclusie 4: Het teken dat wij nu in de tijden 'gelijk aan die van Noach' belandt zijn, dat de mensen niet meer naar de prediking willen luisteren, en de evangelisten uitlachen, zoals men Noach - de prediker der gerechtigheid - uitlachtte, toen hij waarschuwde dat er een zondvloed zou komen!
Maar Henoch, je schreef dat jouw god het zaad dat je hier rondstrooid doet
ontkiemen en het tot wasdom brengt, en dat je als oprecht gelovige geheel confident bent dat jouw god dit doet. Als er hier nu niets gebeurd, dan ligt dit toch aan jou (je bent of in ongenade gevallen bij je god omdat je niet goed gezaaid hebt...) of aan je god (...of je god is zelfs niet met jou hulp bij machte om het door jou gestrooide zaaid tot wasdom te brengen)?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Volgens mij is Henoch gewoon de digitale versie van Nol Kox (Voor hen die wel eens in eindhoven komen, die weten wel wie ik bedoel)
Afbeelding
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

a.r. schreef:Er is dus HOOP ?? :lol: :lol:
Op een heropbouwprogramma dat alle overgeblevenen, inclusief alle werlozen, aan het werk zal zetten met schoffel en troffel!! :lol:
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Sararje schreef:Volgens mij is Henoch gewoon de digitale versie van Nol Kox (Voor hen die wel eens in eindhoven komen, die weten wel wie ik bedoel)
Misschien is het hem wel?

Ik woonde begin jaren 90 in Eindhoven en toen liep-ie er al. Iedere dag
had-ie een nieuwe spreuk uit zijn hoofd geleerd (meestal heel simpel, paar
woorden waaronder Jezus natuurlijk) waarmee hij luid scanderend door het
winkelcentrum van Eindhoven liep te banjeren.

Toen KON hij nog lopen, inmiddels vindt God dat hij het maar in een karretje moet doen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Henoch schreef:Het teken dat wij nu in de tijden 'gelijk aan die van Noach' belandt zijn, dat de mensen niet meer naar de prediking willen luisteren, en de evangelisten uitlachen, zoals men Noach - de prediker der gerechtigheid - uitlachtte, toen hij waarschuwde dat er een zondvloed zou komen!
Opeens krijg ik een sterk vermoeden om welke reden men vroeger dat verhaal verzonnen heeft.. Zouden de priesters het, net als Henoch, hebben gebruikt om de mensen ervan te doordringen dat het niet luisteren naar hun boodschap dodelijke gevolgen kan hebben? Het lijkt me heel waarschijnlijk.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

The Prophet schreef:Misschien is het hem wel?
Dat lijkt me sterk. (Ar)nol was redelijk origineel in zijn leuzen; ik ben hem ook vaak tegengekomen toen ik in Eindhoven woonde. Er was niets leukers dan op een zonnige middag Nol tegenkomen die met een melkpak in de hand vol enthausiasme zijn mantra's en leuzen de terrasjes over bulderde. Er viel ook op redelijk niveau met hem te discussieren, alleen moest je zorgen weer uit zijn buurt te zijn voor hij weer begon te roepen. Overigens voor de liefhebbers:

Afbeelding

In Skepter heeft er een flink aantal jaar geleden ook een aardig artikeltje gestaan:
Skepter schreef:Wonder in Eindhoven

(Skepter 9 (4), december 1996)

Afgelopen 22 oktober zal wel een bijzondere dag blijven in het leven van Karin Kroon (27) uit Eindhoven. Na de geboorte van haar tweede kind afgelopen voorjaar was de pijn ten gevolge van bekkeninstabiliteit niet weggegaan. Ze had het er knap moeilijk mee gehad. Ze leunde op de gezinshulp en kon zich eigenlijk alleen nog maar in een rolstoel laten rijden. Ze was er flink depressief van geworden, en haar man was ook nog weggelopen. Toen ontmoette ze in de binnenstad Nol Kox.

Nol Kox was vroeger naar men zegt een briljant natuurkundestudent, maar kreeg een hersenbeschadiging door een bromfietsongeluk. Nu is hij een markante figuur met een grote baard en een krachtige stem, die de liefde van Jezus predikt in de Eindhovense binnenstad. Volgens Karin vroeg hij haar of of ze wilde lopen, of ze niet loog en of ze het kruis van Jezus wilde dragen. Ze zei driemaal ja. Nol legde zijn hand op haar hoofd, prevelde iets onverstaanbaars en gaf haar een papiertje mee met een gebed dat ze moest blijven opzeggen. Karin voelde zich eerst warm en toen loom worden, kreeg een soort van tintelend gevoel, en toen ze thuis kwam was de pijn weg, en kon ze weer gewoon lopen. Haar huisarts sprak volgens de krant van een godswonder, want Karins toestand was 'hopeloos'.

Karins revalidatiearts Harm Blanken was wat voorzichtiger. Bekkeninstabiliteit is een heel gewone klacht van zwangeren. Tijdens de zwangerschap komt er door hormonale invloeden wat speling in de delen van het bekken, en bij sommige vrouwen gaat die beweeglijkheid met pijn gepaard. Meestal gaat de pijn gedurende het kraambed weg. Vrijwel iedereen wordt na kortere of langere tijd beter, dat wil zeggen de pijn gaat weg (vaak blijft de beweeglijkheid van de bekkenhelften gewoon bestaan). Dankbaar werk voor revalidatieartsen. Alleen weten de artsen van tegenwoordig dat niet. Hun basisopleiding is ook zo smal. Bij hoge uitzondering houdt de klacht lang aan als om de een of andere reden de jonge moeder op de pijn gefixeerd raakt. Dat schijnt overigens in Nederland vaker voor te komen dan elders, hetgeen wel zal liggen aan de patiëntenvereniging die alle nieuwe leden de stuipen op het lijf jaagt met enge verhalen. Misschien speelt ook een rol dat jonge moeders al vlug na de bevalling weer op moeten, dat was vroeger wel anders.

Karin had het extra moeilijk gehad omdat haar maag de pijnstillers niet kon verdragen. Ze was ervan overtuigd dat Jezus in haar genezing de hand had gehad. Deskundologen van de katholieke kerk wilden niet van een wonder spreken. Dat is het namelijk pas als het zo buitenissig is dat zij er met hun pet niet bij kunnen, bijvoorbeeld als Nol weer met succes natuurkunde zou gaan studeren. Harm Blanken doet er niet zo moeilijk over. Hij vindt een bloem of een opgroeiend kind, ja zelfs een computer ook een wonder, dus waarom Karins geluk niet? Dat een patiënte zoals Karin zo snel opeens vooruitgaat, dat had hij niet eerder meegemaakt.

Als Karin de media-aandacht (Eindhovens Dagblad en daarna De Telegraaf, diverse roddelbladen, de tv, de Volkskrant en nu ook Skepter) nu maar te boven komt. Nol blijft er nuchter onder. Hij heeft niets bijzonders gedaan, vindt hij. Misschien is het Jezus geweest, maar het kan ook toeval zijn. Daar kan die juffrouw uit Tiel een voorbeeld aan nemen, vind ik. Haar ingestraalde kaartjes liggen bij patiënten met een dwarslaesie, en die worden heus niet beter als ze zich ontspannen. (jwn) Naar overzicht Parariteiten
Laatst gewijzigd door botjes op 29 okt 2007 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten