Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:maar je handelt nu zoals een 'boy' in het voormalig Belgisch-Congo die schrik heeft van de Grote Blanke Man.Je leeft in angst Henoch, angst om god op de tenen te trappen. Jouw angst is zo verlammend en nefast op je kritisch denken dat het meelijkwekkend is.
In plaats dat ik nu verdrietig wordt :cry: of sip ga kijken om deze opmerking over angst, zit ik nu heel erg te smilen :)

Angst dus! Ik hoef van mijn Heer niet bang of angstig te zijn! Ik leef in totale vrede en angstloosheid met God. Dit is één van de eerste gevolgen van bekering, en daarom is jouw conclusie zo lachwekkend, lees maar [a,b,c'tje]:
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus." (Romeinen 5:1)
Degenen die echter wel angst voor God hebben zijn degenen die door Jezus Christus niet in Hem geloven en [nog] niet met God verzoend zijn [en niet gerechtvaardigd uit het geloof, zoals jij] en nog steeds angst voor de dood hebben:
"... die gedurende hun ganse leven door angst voor de dood tot slavernij gedoemd waren [zijn]." (Hebreeen 2:15b)
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Allah is de god van Abraham hoor!
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:Euh doe je nu niet net hetzelfde als waarvan je ons beschuldigt? Je doet net alsof Allah bestaat...
Nee, want 'Allah' bestaat, alleen is hij God niet!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Henoch schreef:
robindr schreef:Euh doe je nu niet net hetzelfde als waarvan je ons beschuldigt? Je doet net alsof Allah bestaat...
Nee, want 'Allah' bestaat, alleen is hij God niet!
oh,

1 Kon 22,23
Nu dan, zie, de HERE heeft een leugengeest gegeven in de mond van al deze profeten van u, en de HERE heeft onheil over u besloten.

is het dan een van de leugengeesten die god stuurt?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Kitty schreef:Jij leeft er ook niet naar, zoals Rereformed al had opgemerkt!
Rereformed schreef:Zo geldt ook voor jullie: wie geen afstand doet van al zijn bezittingen, kan mijn leerling niet zijn. (NBV)
Dit vind ik tevens een kinderachtige wijze van redeneren, maar ook van jou Kitty om rereformed zo te bevestigen.

Dan zouden alle Christenen op aarde dus bezitloze zwervers moeten zijn. Als dat de bedoeling van Jezus was, i.p.v. zijn leer van het niet hangen naar het materieële, dan kom ik nu aalmoezen aan jouw deur halen, omdat ik zelf niets meer heb.

Wat een onzin!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Henoch schreef:daarom moeten jullie [en Dawkins] niet jullie vurige pijlen, op de liefdevolle God en Vader richten, die zijn best doet om jullie door zijn zoon met zichzelf te verzoenen en vrede te krijgen, maar richt liever je pijlen op de wrede en moordzuchtige God Allah die het echt verziekt in deze wereld!
Toch typisch, dat je bij een moord gedaan door moslims Allah de schuld geeft. Hoe zit het bij moorden gepleegd door fundamentalistische christenen? Is dat dan ook Gods schuld? Of zijn het dan ineens geen christenen. Als het laatste waar is, zou je dan ook van deze moordzuchtige moslims kunnen zeggen dat het dus geen moslims waren? Gematigde vredelievende moslims zouden dat in ieder geval meteen beweren.
Of durf je te stellen dat er geen fundamentalistische christenen bestaan die tot moorden overgaan.
Laatst gewijzigd door Kitty op 09 okt 2007 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Henoch schreef:
Rereformed schreef:Zo geldt ook voor jullie: wie geen afstand doet van al zijn bezittingen, kan mijn leerling niet zijn. (NBV)
Dit vind ik tevens een kinderachtige wijze van redeneren, maar ook van jou Kitty om rereformed zo te bevestigen.

Dan zouden alle Christenen op aarde dus bezitloze zwervers moeten zijn. Als dat de bedoeling van Jezus was, i.p.v. zijn leer van het niet hangen naar het materieële, dan kom ik nu aalmoezen aan jouw deur halen, omdat ik zelf niets meer heb.

Wat een onzin!
Dus je beschuldigt nu Jezus van het roepen van onzin!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

collegavanerik schreef: Nu dan, zie, de HERE heeft een leugengeest gegeven in de mond van al deze profeten van u, en de HERE heeft onheil over u besloten.

is het dan een van de leugengeesten die god stuurt?
En waarom kwamen die leugengeesten? Wel eens in de context gelezen?

Degene die Allah bedacht heeft, had wel een leugengeest. Maar die kwam niet van God af.
Hubal
Hubal was de god van de Ka'ba reeds ver vóór de tijd van Mohammed. Pocock schrijft in zijn boek "Specimen Historicae Arabum" dat de naam mogelijk is afgeleid van ha-baal, d.w.z. de baäl. Baäl wordt in de Bijbel meerdere keren genoemd. (Num.25:3, Hosea 9:10, Deut.4:3, Jozua 22:17 en Psalm 106:28-29). Baäl werd vereerd in Moab. Amr ibn Luhaiy bracht Hubal, de god van de Moabieten naar Arabië.

Hubal wordt Allah
De naam "Allah", van "al-Illah", de god, of van "al-Liah", de enige die aanbeden dient te worden, bestond al vóór de Islamitische periode. Het was meer een titel dan een naam, en werd gebruikt voor een verscheidenheid aan goden. Eén van die goden was Hubal. De grootvader van Mohammed bad tot Hubal en noemde hem Allah. (zie Ibn Ishaq in zijn boek "The life of the Prophet", ibn Ishaq werd geboren 85 AH (na de Hedjra, d.w.z. 622 na Christus). Addu'l-Muttalib was de grootvader van Mohammed en Abdullah zijn vader. (Abdullah betekent dienstknecht van Allah)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Kitty schreef:Of durf je te stellen dat er geen fundamentalistische christenen bestaan die tot moorden overgaan.
Juist, dat durf ik te stellen! Alleen komen atheïsten dan met het bekende voorbeeld van de christelijke abortusarts, die iemand doodgeschoten heeft. Ik ken zo'n beetje alle clichés en belachelijke voorbeelden van de niet-gelovigen.

En inderdaad, iemand die zegt een Christen te zijn, en een moord pleegt, overtreedt de wet van Christus, en is daardoor een overtreder. Een moordenaar komt de hemel niet in; mits hij in berouw en bekering zijn zonden beleidt en God hem vergeven zal.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Kitty schreef:Dus je beschuldigt nu Jezus van het roepen van onzin!
Nee, ik beschuldig jou en rereformed daarvan!
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:Nee, want 'Allah' bestaat, alleen is hij God niet!
Henoch schreef:Degene die Allah bedacht heeft, had wel een leugengeest. Maar die kwam niet van God af
.

Is Allah nu een bedenksel of bestaat hij nu echt?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:

Wat een onzin!
Zie je nu wat ervan komt als je de bijbel als letterlijke waarheid neemt. Dan kom je onvermijdelijk tegenstrijdigheden tegen of kom je tenminste zaken tegen die de dag van niet meer kunnen en waaraan zelf de oprechtste christen zoals jezelf niet meer kunnen aan voldoen.
Bewijst dit niet dat de bijbel niet universeel is?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:
Kitty schreef:Of durf je te stellen dat er geen fundamentalistische christenen bestaan die tot moorden overgaan.
Juist, dat durf ik te stellen! Alleen komen atheïsten dan met het bekende voorbeeld van de christelijke abortusarts, die iemand doodgeschoten heeft. Ik ken zo'n beetje alle clichés en belachelijke voorbeelden van de niet-gelovigen.

En inderdaad, iemand die zegt een Christen te zijn, en een moord pleegt, overtreedt de wet van Christus, en is daardoor een overtreder. Een moordenaar komt de hemel niet in; mits hij in berouw en bekering zijn zonden beleidt en God hem vergeven zal.
@ Henoch,

Ik durf het sterker te stellen! Jou god is zelf een moordenaar!! Laten we hiervoor even heeel ver teruggaan. Naar de tijd van Israel in Egypte. God verharde en verstokte het hart van Farao. Dit is een feit wat je in jou bijbel, en ik in de mijne, kan nalezen. Dus het is de schuld van god dat alle eerstgeborenen van de Egyptenaren doodgingen. Hij verharde immers het hart van Farao! Is zo'n god liefdevol te noemen indien hij zijn eigen creatie, (de mens is geschapen naar het beeld gods) bewust verhard en daardoor de mogelijkheid heeft om er een paar duizend (eveneens naar zijn beeld geschapen wezens), in dit geval onschuldige kinderen, uitmoord? Graag een menselijk antwoord!! Als je tenminste begrijpend kunt lezen!

Gr.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Samante

Bericht door Samante »

Henoch, hoe kan het dat een almachtige God een zekere Allah naast zich moet dulden?
Of hoe kan het dat een almachtige God een zekere Satan als tegenstander heeft?

Als God werkelijk almachtig is, geschiedt helemaal niets tegen de wil van die God.

En verder: een werkelijk almachtige God heeft helemaal niets nodig van mensen.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:
Henoch schreef:Nee, want 'Allah' bestaat, alleen is hij God niet!
Henoch schreef:Degene die Allah bedacht heeft, had wel een leugengeest. Maar die kwam niet van God af
.

Is Allah nu een bedenksel of bestaat hij nu echt?
Dan kom je al snel op een Geert Wilders uitspraak; maar dan nog wat radicaler, en ik weet niet of je dat horen wilt. Ook denk ik niet dat dat de juiste wijze is, om Moslims te benaderen met het Evangelie van vrede! Het is beter dat zij zelf de Bijbel gaan lezen en bestuderen. Vergeet niet dat de Koran tot stand is gekomen d.m.v. een bovennatuurlijk wezen, een 'engel' die zich Gabriël noemde.

Is die Gabriël nu een bedenksel van die Moslims of was die nu echt?
Gesloten