Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:hoi alemaal,
ik denk dat ik hier niet meer actief ben, vind het nogal een strenge site waar op van alles gelet word. vooral als je iets plaats moet je overal per se een doel voor hebben vind ik echt nergsn op slaan maar goed.
ik ben actief bij henoch de forum,
groetjes farida :D
Is ok. Nog bedankt voor het recept!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

tjeerdo schreef:
Henoch schreef:
Dit is geen bedreiging maar een waarschuwing!
Soms ben je een beetje zielig Henoch! Erfzonde op twee wielen. Kun je niet accepteren dat de wereld er ineens een stuk eerlijker uitziet. Zonder een opperwezen die hier een speeltuin heeft ingericht. En de personen die hier heel goed zijn spelregels opvolgen mogen verder schommelen in een beloofd fantasieland.
Vier wielen, mag dat ook? Helaas kan geen mens om de erfzonde heen, anders zou er niemand doodgaan of ziek zijn. Wanneer kom jij uit jouw droomwereld en accepteer jij dat de wereld en het leven niet zo eerlijk is als jij voorsteld? Daar kwamen mijn ouders al snel achter, met de geboorte van 3 zwaar gehandicapte kinderen. Het is hier echter nog steeds een speeltuin van de duivel, en de meeste personen spelen mee; maar daar komt spoedig een einde aan (zegt de profeet, Henoch)!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Misschien zou een rationeel mens niet drie zwaar gehandicapte kinderen krijgen, maar zich, als het al niet bij erfelijk belast kindje nummer een duidelijk is, zich toch zeker iets af zou gaan vragen bij kindje twee.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Henoch schreef:Omdat geloof opgewekt wordt door het horen. Evangelisatie [prediking] is als zaad wat in de donkere grond valt; en God doet het zaad ontkiemen, en brengt het tot wasdom.
Dus zonder evangelisatie gebeurt er weinig en bloedt het geloof langzaam dood. Zonder horen wordt er weinig tot geen geloof opgewekt. Dit lijkt me interessant om over na te denken, Henoch.
Henoch schreef:Daarom ben ik geheel confident in in het kunnen van God, dat Hij zal doen met wat ik als oprechte gelovige hier alreeds gezaaid heb .
En als er hier nu niets gebeurd n.a.v. wat jij hier al 'gezaaid' hebt? Welke mogelijke conclusies kun je hier dan aan verbinden? Welke conclusie kies jij? En waarom juist die conclusie?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch, je zou misschien een boek kunnen schrijven "God for dummies". Wordt goed verkocht, gegarandeerd zegen van boven, en iedereen neemt je dan opeens serieus. Intelligente mensen denken dan dat je met een satire bezig bent en kopen het ook. :wink:
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef:Het is hier echter nog steeds een speeltuin van de duivel, en de meeste personen spelen mee; maar daar komt spoedig een einde aan (zegt de profeet, Henoch)!
Net zoals "Zie, Ik kom spoedig!"
Haha, ik ken die mop.
Born OK the first time
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Henoch,

Wat is de reden dat jij denkt, dat wij denken dat de wereld en het leven eerlijk is ?
:idea:
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Kitty schreef:Misschien zou een rationeel mens niet drie zwaar gehandicapte kinderen krijgen, maar zich, als het al niet bij erfelijk belast kindje nummer een duidelijk is, zich toch zeker iets af zou gaan vragen bij kindje twee.
Ik denk dat jij niet geheel begrijpt, hoe het leven 40-50 jaar geleden was! Ach ja, de waan van de dag, zullen we maar zeggen.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik denk dat gezien Kittys leeftijd ze dat uitstekend snapt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Rereformed schreef:Henoch, je zou misschien een boek kunnen schrijven "God for dummies". Wordt goed verkocht, gegarandeerd zegen van boven, en iedereen neemt je dan opeens serieus. Intelligente mensen denken dan dat je met een satire bezig bent en kopen het ook. :wink:
Nee hoor, ik heb al de Bijbel voor dummies; voor iedereen verkrijgbaar! (dat is trouwens iets geheel anders dan de Koran voor dhimmies :) ).
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sararje schreef:Ik denk dat gezien Kittys leeftijd ze dat uitstekend snapt.
Mijn ouders in ieder geval. Voorbehoedsmiddelen bestonden toen ook al hoor, en erfelijke ziektes waren ook al bekend. Dus je kon best voorkomen dat je geen gehandicapt kind na gehandicapt kind enz. kreeg. Dus stom je afvragen dat je steeds weer zo gestraft werd door God was ook toen al een door indoctrinatie verkregen denkbeeld. De mensen waren ook toen al op de hoogte van hoe kindjes ontstonden. Maar het idiote idee dat God wikt en beschikt zorgde ervoor dat er in jullie gezin de een na de andere gehandicapte op de wereld werd gezet. Dus dat heeft niets te maken met de tijd van toen, maar alles met de idiote denkbeelden van de streng gelovigen.

Ik ben 50 jaar geleden geboren, als mijn oudere zussen allebei zwaar gehandicapt waren geweest, dan had ik het levenslicht nooit aanschouwd.
Laatst gewijzigd door Kitty op 29 okt 2007 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nee Kitty, dat weet ik, maar ja, de opmerkingen dat die kennis er 40-50 jaar geleden niet was, wijs ik resoluut van de hand. Ik ken nl. ook genoeg verhalen dat bepaalde erfelijke aandoeningen alang bekend waren rond die tijd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sararje schreef:Nee Kitty, dat weet ik, maar ja, de opmerkingen dat die kennis er 40-50 jaar geleden niet was, wijs ik resoluut van de hand. Ik ken nl. ook genoeg verhalen dat bepaalde erfelijke aandoeningen alang bekend waren rond die tijd.
Heb mijn posting al aangepast voor ik deze van je las, en ja je hebt volkomen gelijk.

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

islamwomen schreef:ik denk dat ik hier niet meer actief ben, vind het nogal een strenge site waar op van alles gelet word.
Heel anders dan bij de islam, he?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

botjes schreef:
Henoch schreef:
Henoch schreef:Daarom ben ik geheel confident in in het kunnen van God, dat Hij zal doen met wat ik als oprechte gelovige hier alreeds gezaaid heb .
En als er hier nu niets gebeurd n.a.v. wat jij hier al 'gezaaid' hebt? Welke mogelijke conclusies kun je hier dan aan verbinden? Welke conclusie kies jij? En waarom juist die conclusie?
De conclusies zijn:

1. Dat dan veel zaad hier door de 'vogels' wordt opgegeten.
2. Dat veel zaad op rotsachtige grond valt, en te weinig aarde heeft om te ontkiemen.
3. Of dat het zaad tussn de distels valt, waardoor het verstikt.

Conclusie 4: Het teken dat wij nu in de tijden 'gelijk aan die van Noach' belandt zijn, dat de mensen niet meer naar de prediking willen luisteren, en de evangelisten uitlachen, zoals men Noach - de prediker der gerechtigheid - uitlachtte, toen hij waarschuwde dat er een zondvloed zou komen!

(zie Hij komt spoedig, rereformd, en dat is geen grap!)
Gesloten