Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef: Als een atheïst geen antwoorden meer heeft, ...
Je doet net alsof jij gedegen vragen kan stellen.
En Rereformed vergelijken met iemand die met een mond vol tanden staat is zoiets als van een vis zeggen dat hij in de lucht vliegt.
dan blijft er geen andere mogelijkheid meer over, dan de bijbelgefundeerde Christen verbaal in het hokje van "Fundamentalist" te stompen.
Ga naar school Henoch.
Fundamentalist is synoniem voor bijbelgefundeerd. Het is geen spotnaam, maar een naam die de evangelischen zelf bedacht hebben voor zichzelf. :lol:
Maar wij krijgen naast de vervolging [van ongelovigen]...
Daar zit je flink mis. En ik kan het weten, want ik ben tenslotte de Antichrist. Na bladzijde 100 negeren we je voor 100%. En christenen blijven altijd zelf braaf in hun kooi zitten. We hoeven er verder echt niet naar om te kijken.
maar wjj krijgen als slagroom op de taart het eeuwig leven van en bij God.
Dus het gehandicapped zijn zie je als een taart? Sorry dat ik het weer aansnij, maar voor mij is God en opzettelijk laten lijden, en stokdoof zijn voor de liefste wens van je kind niet te rijmen. Misschien kun je jouw licht erover laten schijnen om het duidelijk te maken.

Jouw haat [geïnspireerd door de duivel] jegens bibelgelovige Christenen, is hier een lichtend voorbeeld van. En daarom draai je alles bewust om, zoals de duivel gewoon is te doen, want de ongelovige zorgt voor zichzelf, en God zorgt voor de gelovige!
Ik draaide niets om, het waren jouw eigen ongelukkige woorden te stellen dat God de ongelovigen aards loon geeft en de Satan slechts aan de gelovigen zijn tijd besteedt.
Ik probeer van je uitspraken slechts wanhopig wat Heilige Geestigheid te maken om tot de 100 te komen. Het is geen kleinigheid om infantiliteit 100 bladzijden te volgen. We zullen de vlag uitsteken en er een glaasje op drinken wanneer de uitstorting van de Hysterische Geest Bui hier over is en we de zon weer kunnen zien op ons forum.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 28 okt 2007 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Henoch, waarom is evangelisatie nodig? Waarom is het nodig mensen wat aan te praten alvorens ze in je 'god' beginnen te geloven? Waarom heb je niet het vertrouwen in je god dat het zich aan mensen zelf openbaart? Wat is dus je geloof waard als je jezelf zo wantrouwig opstelt ten opzichte van het kunnen van je eigen god? Is het niet heel erg hypocriet jezelf dan nog gelovig te noemen?
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Rereformed schreef:
Tsjok45 schreef:
of kan 'het geloof' werkelijk zo'n effect hebben op iemands psyche ?
ik hoop dat het niet waar is ;of dat minstens de aangerichte schade omkeerbaar is :(
want dat is dan , als dit wel degelijk een algemeen en ongeneeslijk menselijke infectie en euvel blijkt , ( waarschijnlijk , en in alle geval naar mijn nu aangehangen mening ) een zeer groot risico voor de aarde en de menselijke suicidale lemmingen in deze overbevolkte wereld en ( mogelijks ) beslissend moment van de geschiedenis ....
(uiteraard naast het ook aanwezige versterkende euvel " van wat uiteindelijk aan domheid genetisch is bepaald en waaraan je toch niets kunt veranderen" zoals Samante al opmerkte in een andere context hierboven ) : een mentale sturing waarbij de escapistische nooduitgang naar een hiernamaals wordt verkozen boven dit werkelijke en verachte ondermaanse ....
De crux het religieuze geloof af te zweren is naar mijn mening gelegen in één moment waarin men een knop omdraait in het denken, een andere houding aanneemt. De rest volgt dan als een natuurwet.

Daarom zou ik al tevreden zijn als men het geloof reduceren en accepteren, tot wat het woord werkelijk betekend. Teveel en te vaak zie ik 'dat wat men in hun hoofd hebben' zo waardevol achten, om wetten en claimen eruit te onttrekken.
Het denkbeeldige verlies van dat wat men dacht het belangrijkste te zijn in het leven is een schrikbeeld en wordt dus met bewust aangekweekte blindheid voor de realiteit en rationeel denken tegengegaan.
Een panische angst dus.
Fuck met alles.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Omdat ik al hééél lang niet meer gepost heb, en tóch even goeiedag wilde zeggen post ik, en ook om mijn mening te geven over evangelisatie:

"Wij lossen het probleem op, dat u zonder ons niet heeft!"

Groetjes,

EDIT:

Ik moest ook even aan 'the matrix Revolutions" denken... Ik zie daarin de parrallel als volgt: Het Systeem in the Matrix is het geloof.. En Neo wint in deze laatste film de oorlog tegen de machines die werken voor het systeem. In de laatste scene praten het oracel (voor degene die de film niet hebben gezien: zij is de werkende kracht achter de vrije mensen) en de architect (Hij heeft the matrix ontworpen) met elkaar: "And what about the ones that want out?" , "They will be released, as promised. What do you think I am... Human??".

Maar het is wel een lijdensweg om uit 'the matrix' te gaan... Dat is al gebleken in de eerste film, waarin Neo wordt bevrijd.. Hij komt in een wereld waarin niets meer zeker is... En het verhaal begint.

Just my 2 cents.
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Kevin schreef:Omdat ik al hééél lang niet meer gepost heb, en tóch even goeiedag wilde zeggen post ik, en ook om mijn mening te geven over evangelisatie:

Groetjes,
Is dit nu het officieuze post-aantallen-opkrik-topic? :lol:
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Samante

Bericht door Samante »

Henoch heeft aangegeven te laf te zijn om mijn vragen, die ik hem stelde, te beantwoorden. Hij meent dat het strikvragen zijn, en gaat er om die reden niet op in.

Strikvragen die hem kunnen verstrikken in twijfel? Vragen die het geloof, zijn heilig huis, bij beantwoording doen instorten?

Het is erg laf om mijn vragen niet te beantwoorden, niet eens een poging daartoe te doen. In de ogen van Jezus Christus is de deelname van Henoch aan dit forum de allergrootste wanprestatie die absoluut de naam evangelisatie niet waardig is.
P. de Boskabouter
Geregelde verschijning

Bericht door P. de Boskabouter »

Samante schreef:Henoch heeft aangegeven te laf te zijn om mijn vragen, die ik hem stelde, te beantwoorden. Hij meent dat het strikvragen zijn, en gaat er om die reden niet op in.

Strikvragen die hem kunnen verstrikken in twijfel? Vragen die het geloof, zijn heilig huis, bij beantwoording doen instorten?

Het is erg laf om mijn vragen niet te beantwoorden, niet eens een poging daartoe te doen. In de ogen van Jezus Christus is de deelname van Henoch aan dit forum de allergrootste wanprestatie die absoluut de naam evangelisatie niet waardig is.
Dat is toch heel erg rot voor Henoch ?!
martien
Forum fan

Bericht door martien »

@Henoch:
Zou jij het weten? Dit vrijdenkers-forum met al die lieden met harde harten, is toch ook niks!
Nou, ik stelde aan jou de vraag, ik vroeg me af waarom je een tweede forum start. Het lijkt er op of je dat doet om de slechte kijkcijfers van je eerste forum in het tweede forum te verbeteren. Misschien heb ik het mis.

Dat heeft, denk ik, niet iets te maken met de door jou gevoelde "harde harten", toch?

Overigens zijn die harten niet zo "hard" hoor. lees de andere draadjes maar eens door. Ze willen gewoon antwoord op hun vragen, meer niet. Op zich is niets menselijks hun vreemd.
a.r.

Bericht door a.r. »

@Aan de gevangen grootinquisiteur Henoch,

Na 87 bladzijden met je te hebben doorgebracht, waarin ik/wij slechts heeeel af- en toe wellicht misschien het idee hadden, dat er toch een mens achter de naam “Henoch” zat i.p.v. een LP met diepe krassen, ben ik bijna op het punt gekomen, waarop mijn hersenen het op gaan geven en ik bijna nog zou gaan wensen bekeerd te zijn geworden, zodat ik deze marteling niet verder hoefde te ondergaan.

Wie is die sadist die jou de autoriteit gegeven heeft om het door je ouders aan jou gegeven leven te verprutsen en in zalige stupiditeit, met bazuingeschal overal te verkondigen dat je reeds dood bent en dat je daar van geniet?

Wat heeft jou zo bang gemaakt om te leven, bang om de zon op- en onder te zien gaan, de aarde te ruiken na een regenbui, van mensen te houden in al hun verscheidenheid, je leven ten diepste te leven, met alle hoogte- en dieptepunten?

Waar komt die angst vandaan, om gestelde vragen te onderzoeken en te beantwoorden, als je zo overtuigd gelijk bent van je eigen gelijk, moet je de gestelde vragen toch gemakkelijk kunnen beantwoorden en de argumenten van de forumleden kunnen weerleggen?

Welke gebeurtenis heeft jou brein zo ziek gemaakt, dat je alleen nog maar kunt dromen van een hiernamaals, je leven verkwistend in een door jezelf gekozen vochtige schimmelige, donkere gevangenis van dom zijn- en dom blijven?

Hoe is het mogelijk dat een volwassen mens, niet naar argumenten wil/kan luisteren, noch zelf ook maar met één steekhoudend argument aan kan komen?
De verbetenheid waarmee je met bijbelteksten blijft smijten en het niet beantwoorden van de vele vragen door de mensen op dit forum is ronduit onbeschoft, stuitend en getuigd van de grootst mogelijke intellectuele oneerlijkheid!

De enige conclusie die ik na zoveel pagina’s kan trekken is, zoals Samante hierboven ook al schreef, is angst, doodsangst voor het leven, doodsangst voor de harde werkelijkheid, doodsangst voor de dood, doodsangst voor andere mensen, doodsangst om je werkelijk te laten Zien, doodsangst om jezelf werkelijk te willen/kunnen zien, doodsangst voor het door jou geroemde hiernamaals, doodsangst blokkeert je intellectuele eerlijkheid, doodsangst voor alles wat eerlijk is dus……..!!!!!!
Laatst gewijzigd door a.r. op 29 okt 2007 03:19, 1 keer totaal gewijzigd.
martien
Forum fan

Bericht door martien »

Samante schreef: de allergrootste wanprestatie die absoluut de naam evangelisatie niet waardig is.
Ik heb nooit de schizoïde houding van de evangeliseerende christenen begrepen. Aan de ene kant prediken ze liefde en vergeving, aan de andere kant wordt zo ongeveer alles veroordeeld als het niet in hun straatje past, zoals scheiding, atheisme, mystiek...

Je bent wel tof in hun ogen, als je je maar voor 100% AAN HUN aanpast.

"We are all created equal, but some of us are a little more equal than others".
a.r.

Bericht door a.r. »

Harde harten Henoch ?????Je hebt werkelijk geen idee hoe je ook met deze opmerking je doodsangst en intellectuele oneerlijkheid toont!!!!!!
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Ga door, Henoch! Zet 'em op! 100 pagina's hier, -tig forums daar en overal dezelfde vrome, escapistische levenshaat. Masochistische meerderwaardigheidscomplexen en neerbuigende ootmoedigheid, zie, de mens.. die trots is op zijn zwakheid en zieligheid tot de grootste der deugden verheft. Minachtend ziet hij neer op hen die lachen en zwemmen en duiken, hij die zijn watervrees nooit vermocht te overwinnen. "Laar u niet verleiden!" , zo roept hij met overslaande stem tot een groepje jongelui dat met bewondering een volgende salto gadeslaat. "Leegte heerst in hun leven en aan ijdel vermaak hebben ze zich overgegeven!". Men slaat elkaar lachend op de schouder, een kind kijkt hem vriendelijk aan: "Zullen we doen wie het eerst aan de overkant is?" Stampvoetend van woede beent hij weg. Hij komt nooooit weer terug. Doch de volgende dag...

(wordt vervolgt tot aan het einde der tijden)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Martien, dat was volgens mij een quote van a.r., niet van mij.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Plons schreef:
Het denkbeeldige verlies van dat wat men dacht het belangrijkste te zijn in het leven is een schrikbeeld en wordt dus met bewust aangekweekte blindheid voor de realiteit en rationeel denken tegengegaan.
Een panische angst dus.
Panisch in de betekenis van heftig, mateloos, diepgevoelde angst. Want zonder hun God, duivel, zonde en ingebeelde verlossing, hemelse beloning met eeuwig leven en oordeel over de vijanden om gerechtigheid te behalen, valt het gehele wereldbeeld in duigen, valt alles weg in het leven van de gelovige, en blijft er van de gelovige niets anders over dan het zieligste hoopje mens dat er op aarde te vinden is, want van het leven heeft hij geen enkele vreugde weten te maken, hij heeft nooit iets gedaan om dit leven te appreciëren, nooit iets gedaan om als een trots mens ontberingen te doorstaan, nooit iets gedaan om dit leven lief te hebben, slechts jarenlang geoefend om dit leven als een tranendal en plaats voor duivelse verzoekingen en zondige handelingen en gedachten te zien.

Maar het is iets wat onderaards werkt, in de diepste spelonken van het denken van de mens. Voor Henoch is het belangrijkste de beloning na dit leven. Het is de compensatie die hij nodig heeft om dit leven, dat hem onrechtvaardig behandeld heeft door hem een handicap te geven, uit te houden. Wanneer Freethinkers die soelaas voor hem voor schut zetten, wordt zo iemand uiteraard kwaad en kribbig, want zijn soelaas is slechts een geloof, een waanidee dat verzonnen is en niet op verifieerbare feiten berust, en het kan dus niet met argumenten verdedigd worden, maar wordt door argumenten ondermijnd. Het christendom heeft dit dilemma opgelost door de tegensprekers van het evangelie daarom als haters, boze en harde mensen neer te zetten, veelvraten, mensen met enkel spot, lust en oppervlakkigheid in hun hoofd, en een hele litanie aan dergelijke scheldtermen, zodat het gemakkelijk wordt ze te negeren en doof voor hen te zijn. Bovendien krijgt de gelover nog het genot dat al die mensen die spaken in de wielen van de gelovige christen gooien straf zullen krijgen. Het doet er dus uiteindelijk niet toe dat de christen de nederlaag lijdt: via het martelaarsschap hoopt hij juist een grotere beloning op, en wordt het des te gemakkelijker de tegenstander in het debat uit te maken voor onmens, want iedereen die een weerloos schaap aftuigt is tenslotte een onmens.

Wat je nodig hebt, Henoch, is in te zien dat jij nergens met de realiteit bezig bent, noch ooit met de waarheid over het leven, noch ooit met het goede en grootse bezig bent, maar enkel en alleen opgesloten zit in je nijd en eigenbelang. Je kunt mij afschilderen als een beest en hater en hardvochtig mens, maar het is de waarheid over mij niet. Iemand die diep gezonken is van fouten bevrijden is geven, niet iemand iets ontnemen. Hiermee tot in het oneindige doorgaan is engelengeduld en zichzelf niet sparen, geen treiteren. De wereld van waandenken bevrijden is de wereld opbouwen, niet een sloper zijn. Iemand de waarheid over zichzelf laten zien is iemand een dienst bewijzen, niet iemand de grond in schoppen.
Vijanden zijn er niet om te haten, maar juist om jezelf een dienst te laten bewijzen. Zó moet je een slaatje slaan uit alles wat in er in je leven zich voordoet. Je handicap is er niet om te gaan jammeren en op een beloning te gaan azen, maar juist om uit te groeien tot een groter mens dan iemand voor wie alles gemakkelijk afgaat in het leven. Draai de knop om in je leven en vind eindelijk je eigenwaarde. Mediteer eens op deze sublieme woorden van de pianist Arthur Rubinstein. Toen hem gevraagd werd of hij in God geloofde antwoordde hij:

-Nee, ziet u, ik geloof in iets veel groters.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Kevin schreef:Omdat ik al hééél lang niet meer gepost heb, en tóch even goeiedag wilde zeggen post ik, en ook om mijn mening te geven over evangelisatie:

Nietzsche zei het ooit zo:

Het geloof verzet geen bergen, maar zet wel bergen neer waar ze er niet zijn.
Born OK the first time
Gesloten