Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef:Zeker! PR is niet zo eenvoudig. Maar ik ben bezig met de opbouw van een gelijkvormig forum http://www.geloofdebat.nl

Hopelijk zal het daar beter gaan!
Zozo, een echt debatforum over geloof in Jezus. En wordt daar dus dit topic (dat jij geheel naar wensen kon vullen en vormgeven) nog een stuk of tig maal vermenigvuldigd?

"Jezus!" zal Jezus verschrikt uitroepen wanneer hij er op gewezen wordt wat je nu weer uitspookt. "Moge deze drinkbeker aan mij voorbijgaan, please! Aan alle bezoeking hoort een eind te komen!!"
"Maar niet mijn wil, maar Henochs wil geschiede uiteraard." zegt hij er met gebogen hoofd uiteindelijk toch stilletjes maar achteraan en laat dan moedig zijn andere wang zien.
Debatforumbeheerder schreef:"...met als doel mensen die niet geloven [maar ook die andere religies aanhangen] te overtuigen van de Levende God, en tot geloof in Jezus Christus te bewegen. De manier waarin Gods Geest mij leidt, is niet zozeer te spreken vanuit mijn eigen wijsheid, maar d.m.v. hulp van de Schrift - ook wel 'het zwaard van de Geest' genoemd wordt - omdat ik meen [uit eigen ervaring] dat het Woord van God mensen vrijmaakt."
De manier waarop de Geest in dit topic jou geleid heeft met schermen is inderdaad opmerkelijk. Gods woord heeft inderdaad menig vrijdenker vrijgemaakt!
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:. Toch snap ik het niet. Als die almachtige god het beter voor heeft met het gelovige deel der mensheid, dan zou je toch logischerwijs moeten verwachten dat gelovigen minder ziekten, minder problemen e.d. in hun leven meemaken. Immers, dat zou de vervulling van hun gebeden moeten zijn, toch? Echter, ik kan geen enkel significant medisch, maatschappelijk, of sociaal verschil vinden in het leven van een gelovige ten opzichte van een ongelovige. Hoe kan dat toch?
Er is een onderzoek gedaan, dat mensen die zich aan de 10 geboden houden, gezonder zijn en langer leven. Dus dat klopt wel. Maar zoals ik al aangaf is het leven van een gelovige Christen niet persé met minder problemen (Zie mijn eigen situatie). En dan kunnen figuren als rereformed we gaan gillen, dat God mij eerst geheel moet genezen, omdat ik anders geen poot als gelovige heb om op te staan; maar het is beter om met een gehandicapped lichaam en geredde ziel de hemel in te gaan, dan met een gezond lichaam en onverloste ziel naar de hel te gaan!

Er zijn 2 factoren waardoor het leven van een gelovige (ondanks de wel verhoorde gebeden en genade van God in zijn/haar leven) niet altijd gemakkerlijker is dan van de ongelovige:

1. Het loon van de gelovige ligt in dehemel[en] en niet op aarde, terwijl de ongelovige (godloze) hier op aarde alleen zijn/haar loon heeft/krijgt.

2. De gelovige in Christus heeft de Satan als tegenstander gekregen [na zijn/haar bekering tot Christus, en ervaart grote tegenstand, terwijl de ongelovige door de Satan met rust wordt gelaten, omdat diegene zich al in de onmiddelijke invloedssfeer van hem bevindt.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

martien schreef:Waarom denk je dat de introductie van een nieuw forum soulaas zou kunnen bieden?
Zou jij het weten? Dit vrijdenkers-forum met al die lieden met harde harten, is toch ook niks!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:En dan kunnen figuren als rereformed wel gaan gillen, dat God mij eerst geheel moet genezen, omdat ik anders geen poot als gelovige heb om op te staan; maar het is beter om met een gehandicapped lichaam en geredde ziel de hemel in te gaan, dan met een gezond lichaam en onverloste ziel naar de hel te gaan!
Het is beter lichamelijk gehandicapped te zijn maar met een gezonde geest in het leven te staan dan met een gezond lichaam rondlopen en als fundamentalist het leven door te gaan.
Er zijn 2 factoren waardoor het leven van een gelovige (ondanks de wel verhoorde gebeden en genade van God in zijn/haar leven) niet altijd gemakkerlijker is dan van de ongelovige:

1. Het loon van de gelovige ligt in dehemel[en] en niet op aarde, terwijl de ongelovige (godloze) hier op aarde alleen zijn/haar loon heeft/krijgt.
Wat aardig van God dat hij de ongelovigen hier compenseert met extra loon, en de gelovigen in dit leven extra hard treft met tegenslag, kwellingen en bezoekingen.
2. De gelovige in Christus heeft de Satan als tegenstander gekregen [na zijn/haar bekering tot Christus, en ervaart grote tegenstand, terwijl de ongelovige door de Satan met rust wordt gelaten, omdat diegene zich al in de onmiddelijke invloedssfeer van hem bevindt.
Ach, wat zielig voor die gelovigen. Je wordt dus gelovig, en dan krijg je in plaats van een heerlijk leven een tegenstander! Wel hard, hoor, vind ik. Maar wel handig geregeld zo op aarde:
God zorgt dus voor de goddelozen, en de Satan voor de gelovigen! Zo had ik het nog nooit bekeken. Je leert me nu voor het eerst echt een nieuwe wijsheid, Henoch. Bedankt.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Henoch schreef: Er is een onderzoek gedaan, dat mensen die zich aan de 10 geboden houden, gezonder zijn en langer leven.
wedden dat je de 10 geboden niet eens kent? lees de bijbel en je weet wat ik bedoel
Henoch schreef: 1. Het loon van de gelovige ligt in dehemel[en] en niet op aarde, .
dan zou ik, moest ik gelovig zijn, toch heel snel zelfmoord plegen.
Henoch schreef: 2. De gelovige in Christus heeft de Satan als tegenstander gekregen [na zijn/haar bekering tot Christus, en ervaart grote tegenstand, terwijl de ongelovige door de Satan met rust wordt gelaten, omdat diegene zich al in de onmiddelijke invloedssfeer van hem bevindt.
ik protesteer. ik bevind mij in de invloedssfeer vd duivel. satan is een prutser

ziezo, mijn bescheiden bijdrage tot de 100 pagina's
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Rereformed schreef:....Zelden wordt de vuilnis van het vrome geloof zo openlijk aangedragen in de bijbel. En dan gaat als klap op de vuurpijl nog een gelovige christen met deze siberische strafkampsoep prijken ook! Ga zo door, Henoch. Je maakt m'n dag weer.
Graag gedaan! Maar jij bent nooit echt bekeerd geweest rereformed, ook al beweer je van wel. Wie kan zo kritisch op Christus worden, dat hij zelfs het offer dat Jezus gebracht heeft gaat minachten? Heb jij ooit wel geproeft van de dingen der toekomende eeuw? Dan ben je zelfs niet meer wederom tot bekering te brengen [zegt het Woord].

Arme rereformed; ik heb met je te doen!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Henoch schreef: Graag gedaan! Maar jij bent nooit echt bekeerd geweest rereformed, ook al beweer je van wel. Wie kan zo kritisch op Christus worden, dat hij zelfs het offer dat Jezus gebracht heeft gaat minachten? Heb jij ooit wel geproeft van de dingen der toekomende eeuw? Dan ben je zelfs niet meer wederom tot bekering te brengen [zegt het Woord].
Bladzijde 87. Henoch wat zou jou overtuigen van het tegendeel. Je beweert veel: van een zesdaagse schepping tot een wereld die 64 eeuwen geleden plotseling is ontstaan. En stel je ruilt je overtuiging in voor een stukje of algehele vrijzinnigheid. Wat zouden de consequenties zijn in je persoonlijke leven?
Even los van het feit dat je vreest voor je plek in het eeuwige koor.

Grt,

Tjeerdo
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:Maar jij bent nooit echt bekeerd geweest rereformed, ook al beweer je van wel.
Dit is een zeer kwetsende insinuatie Henoch. Het staat gelijk aan tegen een alcoholist die niet meer drinkt te beweren dat hij nooit een alcoholist geweest is. Jij kan voor deze uitspraak ook absoluut geen enkel argument aanvoeren, aangezien jij mij en mijn leven totaal niet kent. Het is dus een zielige stoot onder de gordel.
Wat deze opmerking betreft zal ik slechts opmerken: Vergeef het hem, God, want hij weet niet wat hij uitkraamt."
Wie kan zo kritisch op Christus worden, dat hij zelfs het offer dat Jezus gebracht heeft gaat minachten? Heb jij ooit wel geproeft van de dingen der toekomende eeuw? Dan ben je zelfs niet meer wederom tot bekering te brengen [zegt het Woord].
geproefd is met een d. Je kunt het zien aan de verleden tijd: hij proefde

Wat het eerste betreft: ik, ga maar lezen:
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... risten.htm

De laatste opmerking klinkt al een stuk beter Henoch. Het zou echt een stuk opluchten wanneer al die christenen eindelijk eens ophouden met dat bidden voor mij. Geloof het nu maar, ik ben de Antichrist in levende lijve. Reageer maar niet meer op me, want mijn zeven boze geesten kunnen op je overspringen, zo gevaarlijk zijn ze.
Arme rereformed; ik heb met je te doen!
=D>
Zoveel liefde, zoveel ontferming en barmhartigheid, zoveel bewogenheid, vertederde goedertierenheid. Jouw loon zal groot zijn in de toekomende eeuw! Reken daar maar op!
Born OK the first time
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Er is een onderzoek gedaan, dat mensen die zich aan de 10 geboden houden, gezonder zijn en langer leven. Dus dat klopt wel. Maar zoals ik al aangaf is het leven van een gelovige Christen niet persé met minder problemen (Zie mijn eigen situatie). En dan kunnen figuren als rereformed we gaan gillen, dat God mij eerst geheel moet genezen, omdat ik anders geen poot als gelovige heb om op te staan; maar het is beter om met een gehandicapped lichaam en geredde ziel de hemel in te gaan, dan met een gezond lichaam en onverloste ziel naar de hel te gaan!
Mag ik dat onderzoekje waar je nu naar refereert even zien? Dat jij de wensdroom hebt naar de hemel te gaan is fjin, maar die hemel is niet aangeoond, net zo min die hel. Immers waar zijn die dan?
Kijk en juist daarom ben ik ook ongeloviog om de dood eenvoudige reden dat het aardse aantoonbaar is enik hier zelf een maakbare invloed op heb. In een leven na de dood moet je geloven, daarna moet je nog de goede (welke van de duizenden?) goed kiezen. Daarna moet je aantonen dat dit ookde goede is. Echter, kennistheoretisch wordt dit heel moeilijk want elk zegt dat ze de ware is. Dus geef mij een methodiek hoe ik dit kan aantonen. Daarna moet je aantonen dat de leefwijze die je leeft de juiste is etc etc. Allemaal veel te veel werk.
Die gedachte kan ik uitstekend volgen. Het probleem is alleen dat elk geloof dat van de niet-gelovigen zegt. Zo zal het Christendom Jezus tegenover Satan zetten, zo zal de islam Allah tegenover Shaytan zetten, de Griekse pantheon Zeus tegenover de Titanen, Osiris versus Anubis, Odin vs. de Asen&Wanen, Quetzalquotl vs. Mictlantecuhtli en zo kennen we er nog een hele reeks. Al deze goden of religies claimen de ware te zijn doordat een van de gelovigen of mythische persoonlijkheden die deze religie hadden iets wonderbaarlijks deden. Op welke manier bepaal jij dat het Christendom de enige ware is? Wat geeft jouw getuigenis meerwaarde boven al deze andere getuigenissen? ik ken namelijk van al deze geloven aanhangers en elk beweert dat zij het ware geloof aanhangen.
Daarnaast vind ik de gedachte aan een hel nogal barbaars. Immers, een god die mij (be)dreigt met de hel kan in onmogelijk een liefhebbende god noemen. Dat noem ik een dreigende god die zoveel almacht heeft dat hij uitsluitend kan spreken in bipolair taalgebruik en een argumentum ad baculum.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Henoch schreef: Ik maak toch wel wat los bij jullie vrijdenkertjes.
Welverdraaid, wat komt dit mij toch bekend voor. Het zal toch niet waar zijn hè? :lol:
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Rereformed schreef: 1. als fundamentalist het leven door te gaan.

2. Wat aardig van God dat hij de ongelovigen hier compenseert met extra loon, en de gelovigen in dit leven extra hard treft met tegenslag, kwellingen en bezoekingen.

3. Ach, wat zielig voor die gelovigen. Je wordt dus gelovig, en dan krijg je in plaats van een heerlijk leven een tegenstander! Wel hard, hoor, vind ik. Maar wel handig geregeld zo op aarde: God zorgt dus voor de goddelozen, en de Satan voor de gelovigen! Zo had ik het nog nooit bekeken. Je leert me nu voor het eerst echt een nieuwe wijsheid, Henoch. Bedankt.
1. Als een atheïst geen antwoorden meer heeft, dan blijft er geen andere mogelijkheid meer over, dan de bijbelgefundeerde Christen verbaal in het hokje van "Fundamentalist" te stompen.

2. Ja, God heeft zelfs genade voor de goddelozen zoals jij (of moet ik zeggen: afvallige?). Maar wij krijgen naast de vervolging [van ongelovigen], ook wel iets op aarde hoor! De ongelovige heeft hier zijn loon, en krijgt niets extra's zoals jij beweert, maar wjj krijgen als slagroom op de taart het eeuwig leven van en bij God.

3. Nu, wij zijn niet zo zielig hoor! God heeft ons de geestelijke wapens gegeven om de tegenstander te wederstaan, en op hem te treden; en zijn wegen zijn ons niet onbekend. Jouw haat [geïnspireerd door de duivel] jegens bibelgelovige Christenen, is hier een lichtend voorbeeld van. En daarom draai je alles bewust om, zoals de duivel gewoon is te doen, want de ongelovige zorgt voor zichzelf, en God zorgt voor de gelovige!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Devious schreef: Welverdraaid, wat komt dit mij toch bekend voor. Het zal toch niet waar zijn hè? :lol:
Het is komkommertijd Devious. Het evangelisatiehoekje draait als een tierelier. Als het in dit tempo doorgaat halen we binnen een week 100 bladzijden. Wat zou trouwens een goede reden zijn om 87 bladzijden door te nemen?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Het contrast is hier enorm, dat kan ik wel zeggen. Het engelengeduld wat men hier heeft met deze Henoch is ronduit prijzenswaardig. Henoch reageert bijna nergens inhoudelijk. Het zijn alleen maar onelinertjes en hel en verdoemenispreekjes, die je als respons krijgt. Ik heb de indruk dat hij de briljante reacties van sommige forumleden hier niet eens leest. Alsof je tegen een muur praat dus. Reden om het een en ander door te nemen zouden de goede reacties zijn, en het onvermogen van Henoch om daar echt inhoudelijk op in te gaan.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef:Het zijn alleen maar onelinertjes en hel en verdoemenispreekjes, die je als respons krijgt. Ik heb de indruk dat hij de briljante reacties van sommige forumleden hier niet eens leest. Alsof je tegen een muur praat dus.
Men moet er niet meer van maken dat het is.
Ik denk dat niemand zich hier illusies maakt over een hoogstandje van een discussie.
Het blijft toch meer het virtueel equivalent van naar de zoo gaan; 'Vals soort. Niet voeren'.
Maar het hapt zo leuk. ;)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

tjeerdo schreef:Wat zou trouwens een goede reden zijn om 87 bladzijden door te nemen?
-De humor uiteraard, Tjeerdo.
-Het beste leesvoer voor eenieder die nog niet zeker weet dat we bij fundi's met brainrot te maken hebben.
Born OK the first time
Gesloten