Sararje schreef:Henoch: waarom hebben gelovigen niet een lagere ziektekostenverzekering dan ongelovigen?
We betalen hier in Nederland allemaal eenzelfde ziektekostenverzekering. Dat is per wet geregeld. Voordat je het nog niet wist, bestaat het verschil tussen ziekenfonds en particulier niet meer. Gelovige Christenen onderwerpen zich aan de wet, maar zijn niet blij als een wet van zijn land tegen de wetten van God indruist (abortus, euthanasie, etc.). Zij proberen deze dan weer terug te draaien door gebed en alle geoorloofde [geweldloze] middelen (politieke, mediale, etc.).
Eigenlijk zouden ongelovigen een lagere ziektekostenverzekering behoren te hebben, als we het in het licht van het volgende Bijbelvers bekijken:
".... Toen ik de voorspoed der goddelozen [ongelovigen] zag, want moeiten hebben zij niet, gaaf en welgedaan is hun lichaam; In de kwelling der stervelingen [godvrezenden] delen zij niet, en met andere mensen worden zij niet geplaagd. Zie, zo zijn de goddelozen [ongelovigen], altijd onbezorgd vermeerderen zij het bezit." (Psalm 73:3b-5, 12)
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Samante schreef:
Ik denk dat je nu al de nachtmerries van Henoch hebt beschreven, waar hij al een tijdje door wordt geplaagd. :P
Je kan mensen naar de beste scholen/omscholingskampen sturen, wat uiteindelijk aan domheid genetisch is bepaald verander je toch niet.
Ik begrijp niet dat jullie je zo druk maken om een eenvoudige EO'er-en Christenunie lid/stemmer. Ik maak toch wel wat los bij jullie vrijdenkertjes. Het is net of je een slapende hond wakker maakt; maar zelf vergelijk ik het liever met een doos van Pandora die open gaat, met alle ellende dat daar uitkomt.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Samante schreef:
Ik denk dat je nu al de nachtmerries van Henoch hebt beschreven, waar hij al een tijdje door wordt geplaagd. :P
Je kan mensen naar de beste scholen/omscholingskampen sturen, wat uiteindelijk aan domheid genetisch is bepaald verander je toch niet.
Ik begrijp niet dat jullie je zo druk maken om een eenvoudige EO'er-en Christenunie lid/stemmer. Ik maak toch wel wat los bij jullie vrijdenkertjes. Het is net of je een slapende hond wakker maakt; maar zelf vergelijk ik het liever met een doos van Pandora die open gaat, met alle ellende dat daar uitkomt.
Ik zou jouw bijdragen eerder vergelijken met het leeglopen van de schedel van iemand die al een tijdje gestorven is. Wat een smurrie zeg.
Bovendien heb je al tweemaal geschreven dat je hier permanent zou vertrekken. "Laat uw "ja", ja zijn. En uw "nee", nee", weet je nog wel?
Ps, heb me aangemeld bij het forum van Henoch maar: Total unanswered posts: 148 topics!
Laat maar zitten daar! Mij niet gezien!
Weet je wat het is? Ik ben gewoon niet in staat om alles in mijn eentje te beantwoorden; je mag bllij zijn wanneer ik antwoord. Op mijn forum heb ik anders de meeste postings gemaakt tot nu toe, omdat er nog weinig andere Christenen zijn, om mee te doen en het forum goed draaiend te houden.
Theoloog schreef:Ik zou jouw bijdragen eerder vergelijken met het leeglopen van de schedel van iemand die al een tijdje gestorven is. Wat een smurrie zeg.
Bovendien heb je al tweemaal geschreven dat je hier permanent zou vertrekken. "Laat uw "ja", ja zijn. En uw "nee", nee", weet je nog wel?
Mag ik vragen waarom jij zo grofgebekt bent tegen mij? Heb je een probleem met gelovige Christenen [zoals rereformed]? Wil je me weghebben, zodat jouw geweten weer in kan slapen in verblinding en duisternis?
Theoloog schreef:Ik zou jouw bijdragen eerder vergelijken met het leeglopen van de schedel van iemand die al een tijdje gestorven is. Wat een smurrie zeg.
Mag ik vragen waarom jij zo grofgebekt bent tegen mij? Heb je een probleem met gelovige Christenen [zoals rereformed]? Wil je me weghebben, zodat jouw geweten weer in kan slapen in verblinding en duisternis?
Waar ik een probleem mee heb, is met forumleden die spammen, ivp. in te gaan op de kritische vragen die gesteld en de argumenten die gegeven worden.
Dus ja, ik wil jou weghebben, aangezien ik geen verbetering van je gedrag verwacht. Alleen jouw laatste post al laat eens te meer zien hoezeer je alle output van anderen in je eigen religieuze waan trekt.
Iemand die geërgerd is vanwege jouw totale onwil om te argumenteren zie jij als 'geprikkeld in zijn geweten vanwege de christelijke verkondiging'. Er valt eenvoudig niet met je te communiceren omdat jij in je eigen voorstellingswereldje leeft. Wat prima is, maar val daar dan een ander niet mee lastig.
Sararje schreef:Henoch: waarom hebben gelovigen niet een lagere ziektekostenverzekering dan ongelovigen?
We betalen hier in Nederland allemaal eenzelfde ziektekostenverzekering. Dat is per wet geregeld. Voordat je het nog niet wist, bestaat het verschil tussen ziekenfonds en particulier niet meer. Gelovige Christenen onderwerpen zich aan de wet, maar zijn niet blij als een wet van zijn land tegen de wetten van God indruist (abortus, euthanasie, etc.). Zij proberen deze dan weer terug te draaien door gebed en alle geoorloofde [geweldloze] middelen (politieke, mediale, etc.).
Eigenlijk zouden ongelovigen een lagere ziektekostenverzekering behoren te hebben, als we het in het licht van het volgende Bijbelvers bekijken:
".... Toen ik de voorspoed der goddelozen [ongelovigen] zag, want moeiten hebben zij niet, gaaf en welgedaan is hun lichaam; In de kwelling der stervelingen [godvrezenden] delen zij niet, en met andere mensen worden zij niet geplaagd. Zie, zo zijn de goddelozen [ongelovigen], altijd onbezorgd vermeerderen zij het bezit." (Psalm 73:3b-5, 12)
Dat we allemaal de zelfde ziektekostenverzekering betalen, snap ik, dat het verschil tussen particulier en ziekenfonds er niet meer is, snap ik ook. Toch snap ik het niet. Als die almachtige god het beter voor heeft met het gelovige deel der mensheid, dan zou je toch logischerwijs moeten verwachten dat gelovigen minder ziekten, minder problemen e.d. in hun leven meemaken. Immers, dat zou de vervulling van hun gebeden moeten zijn, toch? Echter, ik kan geen enkel significant medisch, maatschappelijk, of sociaal verschil vinden in het leven van een gelovige ten opzichte van een ongelovige. Hoe kan dat toch?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
islamwomen: opnieuw het verzoek om op mijn reactie in te gaan.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
een maffe vrome zielepoot genaamd Asaf schreef:".... Toen ik de voorspoed der goddelozen [ongelovigen] zag, want moeiten hebben zij niet, gaaf en welgedaan is hun lichaam; In de kwelling der stervelingen [godvrezenden] delen zij niet, en met andere mensen worden zij niet geplaagd. Zie, zo zijn de goddelozen [ongelovigen], altijd onbezorgd vermeerderen zij het bezit." (Psalm 73:3b-5, 12)
Wat een verwaandheid die bijbelse woorden! Wat een bergenhoge onzin! Wat een blindheid voor de werkelijkheid! Wat een gejammer om eigen kommer en kwellingen! Wat ligt de jaloersheid hier dik en groen bovenop! Wat ligt de gedachte dat vroomheid allemaal voor nop is hier dicht aan de oppervlakte!
Zelden wordt de vuilnis van het vrome geloof zo openlijk aangedragen in de bijbel.
En dan gaat als klap op de vuurpijl nog een gelovige christen met deze siberische strafkampsoep prijken ook! Ga zo door, Henoch. Je maakt m'n dag weer.