Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Theoloog schreef:Spot is de natuurlijke vijand van bijgeloof. Het ontmaskert genadeloos de absurditeit van het dogma en de irrationaliteit vam religieuze denkbeelden.
Precies. Ik ken mezelf helemaal niet als een spotter. Integendeel, ik ben in de regel veel te serieus. Maar wanneer ik geconfronteerd word met een overdosis aan domheid dan blijft er eenvoudig geen andere manier van communicatie meer over. Het gebeurt dus automatisch, en jij, Henoch, hebt het volkomen in je eigen hand. Zodra jij ook maar eens iets van serieus denken aan de dag zou leggen, zou ik weer de serieusheid zelve zijn. Maar ik heb je nu een aantal weken op de voet gevolgd, en de uitspraak van Theoloog geheel juist bevonden:
Theoloog schreef:Sinds je hier kwam heb ik je niet één zinnig woord zien uitkramen Henoch. Niet één.
Precies.
Ga. Verdwijn in de afgrond waar je uit gekropen bent: het aarsgat dat christelijk fundamentalisme heet.
Met de onuitsprekelijke liefde van Christus waarin ik ooit als Obelix ondergedompeld ben, het onuitputtelijke geduld van de Vader, die maar niet wil dat ook maar één fundamentalist dom blijft, naar het evenbeeld waarvan ik nu eenmaal geschapen ben, en de kracht van de Geest die altijd voor geestige zaken te vinden is, waarmee ik zelfs tweemaal gedoopt ben, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen bovenstaande woorden ook uit te spreken. In plaats daarvan deze:

Kom tot mij, Henoch, mijn juk is zacht en mijn last licht. Ik zal je opvoeden tot bladzijde 100 en je Nederlands verbeteren tot je de t's en d's onder de knie hebt. Eng is de poort en smal is de weg van de gedegen argumentatie die tot gezond leven leidt, en breed de weg die leidt tot onzin en waan. Pas op voor evangelies, die in schaapskleren op je afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Men plukt toch geen druiven van godsdiensten die ooit brandstapels hebben opgericht of vijgen van godsdiensten die zelfmoordterroristen opleveren?
Elke openbaringsgodsdienst wordt in de 21ste eeuw omgehakt en in het vuur geworpen.
Wie woorden van rationaliteit hoort en ernaar handelt, kan vergeleken worden met een verstandig man, die zijn huis bouwde op een rots. Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en het huis van alle kanten belaagd werd, stortte het niet in, want het was gefundeerd op rationaliteit. En wie de woorden van de rede in de wind gooide, kan vergeleken worden met een onnadenkend man, die zijn huis bouwde op het openbaringsgeloof. Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en er van alle kanten op het huis werd ingebeukt door Freethinkers met kennis van zaken, stortte het in, en er bleef alleen een zielige woordenprut over.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 27 okt 2007 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:
islamwomen schreef:henoch beantwoord mijn laatse vraag :roll:
Ik zou zeggen, meld je even aan op mijn forum: http://www.geloofsdebat.nl daar is ook een catagorie voor moslims/islamdebat. Ik ben de spottende schrijfsels van o.a. rereformed hier een beetje zat. Tot horens.
@ Henoch,

Zelfs op jouw eigen forum staan er tig vragen open!! Je moet geen mensen uitnodigen als ze vragen hebben waar je geen beargumenteerd antwoord op geeft of weet!!

Vr. groet.

PS, Thomas van Aquino waarschuwde ons al eeuwen geleden voor jou: pas op voor de man van 1 boek! Denk daar maar eens over na! Ja je leest het goed: NADENKEN!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

Sararje schreef:islamwomen: beantwoord mijn vragen-
ja relax ben niet 24 uur online
islamwomen
Forum fan

Henoch schreef:
islamwomen schreef:henoch beantwoord mijn laatse vraag :roll:
Ik zou zeggen, meld je even aan op mijn forum: http://www.geloofsdebat.nl daar is ook een catagorie voor moslims/islamdebat. Ik ben de spottende schrijfsels van o.a. rereformed hier een beetje zat. Tot horens.
is het ook een site zoals deze die echt moeilijk doet omde kleinste dingen die je post.. :roll: anders meld ik me wel graag daar aan...
islamwomen
Forum fan

a.r. schreef::lol: :lol:

Daar begrijp ik nou helemaal niets van Henoch, ik zit me al een kwartier tranen te lachen, ach ja ........mijn vreemde gevoel voor humor natuurlijk :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mwoah dat TOT HORENS.......doet mij deugd, wanneer ben je weer terug ?

Islamwomen je hebt uitnodiging voor een romantisch date met Henoch :lol: :

P.S. Doen JULLIE deur zachtjes dicht?
:roll: euhh
islamwomen
Forum fan

p.s sararje wat was je vraag ??
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Islamwomen komt bij mij over als een vrouwtje die een parodie doet van een moslima, of kan 'het geloof' werkelijk zo'n effect hebben op iemands psyche ?
Fuck met alles.
a.r.

Bericht door a.r. »

Zeer vrije interpretatie van een prachtig gedicht van H. Marsman

Denkend aan Henoch
zie ik brede domheid
traag door geindoctrineerde
hersenen gaan,

Rijen ongelooflijk
diepe gedachten
als oprechte vragen
in dit topic staan

en in de geweldige
topicruimte bemeten
de lafheid
verspreid door het geloof

Freethinkers, individuen
uitbottende gedachten,
vrouwen en mannen
in een groots verband

Henoch's lucht hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in modderige moeras
dampen gesmoord

en in alle weldenkenden
wordt de stem van het geloof
met zijn eeuwige rampen
niet gevreesd en niet bekoord
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

LOL@a.r.

Islamwomen hier een copypeest van mijn vragen van een paar dagen geleden. Gel;ieve hierop inhoudelijk te reageren.:
nee ik heb nog nooit gehoord van dhimmistatus.
Hier een linkje om je te informeren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
en ik heb ook niet echt naar gezogd maar
Een overtuigd moslim verlaat zijn religie niet, ongeacht de prijs. Al nemen ze al je geld af tenzij je christen wordt, het eeuwige leven dat Allah Zijn dienaren belooft, is meer waard.
Dat belooft de Christelijke god je ook, wie heeft er nou gelijk en waarom?
Lees ook trouwens dit linkje, gaar over een moslim die Christen geworden is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mehmet_Ali_A%C4%9Fca
Hetgeen hij/zij echter vergeet, is dat de moslims ZELF ook verplicht zijn jaarlijks ZAKAAT te betalen, nl. 2,5% van hun bezit.
Dat is vrijwillig aangezien je vrijwillig voor je religie kiest. Jizyah is echter onvrijwillig omdat het in feite ordinair beschermgeld is en dus een pressiemiddel om maar tot de islam te bekeren. Dergelijke mafiose praktijken kennen ze ook in Sicilie waarbij je aan de plaatselijke Don geld moet geven zodat hij je wel zal beschermen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jizyah
"I'll make him an offer he can't refuse"
Zakaat heeft prioriteit op djizzyah, aangezien het bedrag van de zakaat vaststaat en de djizzyah mag bepaald worden door de khaliefah naargelang de behoefte en de vermogens van de dhimmiyyien (ongelovigen in een islamitische staat)
Oh nu nog mooier, met andere woorden, het is de melkkoe afhankelijk van de grillen van de kalief? Nee, dat is een lekker beginsel. Waarom moet je uberhaupt geld betalen voor bescherming, is dat niet gewoon afpersing?
insha Allah is hiermee je vraag beantwoord.
Nee, je uitleg maakt het er alleen moeilijker op.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
a.r.

Bericht door a.r. »

Zeer vrije interpretatie van een prachtig gedicht van H. Marsman

Helaas, het is niet anders, ook islamwomen is volkomen door de mand gevallen door domme opmerkingen, zij had de eer van geloven nog een beetje hoog kunnen houden, omdat ik werkelijk één kort ogenblik dacht dat ze werkelijk oprecht geinteresseerd was, kennis te vergaren, bovenstaande opmerkingen van haar, laten echter tot mijn diepe spijt zien, dat er geen eer aan te behalen is............

Denkend aan islamwomen
zie ik brede domheid
traag door geindoctrineerde
hersenen gaan,

Rijen ongelooflijk
diepe gedachten
als oprechte vragen
in dit topic staan

en in de geweldige
topicruimte bemeten
de lafheid
verspreid door het geloof

Freethinkers, individuen
uitbottende gedachten,
vrouwen en mannen
in een groots verband

Islamwomen's lucht hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in modderige moeras
dampen gesmoord

en in alle weldenkenden
wordt de stem van het geloof
met zijn eeuwige rampen
niet gevreesd en niet bekoord
Samante

Bericht door Samante »

Rereformed schreef:Care Rehabilitation Center
Christenen in de Verenigde Staten hebben ook kampen opgezet om homoseksuele jongeren heen te sturen. Daar worden zij omgeschoold tot heterojongeren. Het is een hersenspoeling die volstrekt zinloos is en psychiatrische ziekten kan veroorzaken. (Ik zal eens kijken of ik een link kan vinden, heb er lang geleden voor het laatst over gehoord).
Rereformed schreef: Dus: het omscholingskamp zetten we op in de afgelegen wildernis van Finland, het land in Europa dat het laatst met het christelijk geloof werd besmet. De voorkeur gaat uit naar een door wolken muggen, steekvliegen en elandvliegen bewoond gebied, hetgeen bevorderlijk is voor de vloeklust, en uiteraard een gebied in het hoge noorden, bevorderlijk voor koele redenering en het afkoelen van zwoele hoofden. Theoloog, Devious en Wahlers nodigen we uit om de klassikale lessen te geven. Edwin kijkt de proefwerken na en neemt geen genoegen met Jip en Janneke taal of zondagschoolantwoorden. Sararje is van de partij om te pingpongen, de koude douche 's morgens aan te zetten en de dagelijkse hike door woeste gebieden te ondernemen, en Socratoteles en a.r. om ze daarna weer een ijselijke ontvangst te geven in het kamp. Rereformed verzorgt de dagopeningen en de bibliotheek. Om die geheel vol te krijgen en zware dobbers zoals Henoch een plezier te doen, vult hij de bibliotheek dagelijks aan met nieuwe pennevruchten. Kitty en Tsjok geven de psychologische therapie, en krijgen een kamertje naast het meer. Daar kunnen ze moeilijke gevallen in dumpen (zogenoemde Fins zwemwatertherapie, wekt endorfinen op). Een foto van Samante in groen en rood ornaat prijkt op de muur van iedere slaapkamer om de fundi's de juiste nachtmerries te schenken. Op de achtergrond hoort men bij het slapengaan een zacht fluisterende stem: "Hoe kan het dat een almachtige God een zekere Allah naast zich moet dulden?" Of "Hoe kan het dat een almachtige God een zekere Satan als tegenstander heeft?" Afgewisseld met "Als God werkelijk almachtig is, geschiedt helemaal niets tegen de wil van die God." Of "Een werkelijk almachtige God heeft helemaal niets nodig van mensen."
Om de fundi's te helpen hun sexuele inhibities te overwinnen is er iedere dag een gemengde sauna. De sauna heeft ook veelvuldig het geloof in de hel gebroken: men ziet uiteindelijk in dat het om een genot ging.
Atli wordt de bewaker van het geheel uiteraard.
Ik denk dat je nu al de nachtmerries van Henoch hebt beschreven, waar hij al een tijdje door wordt geplaagd. :P
Je kan mensen naar de beste scholen/omscholingskampen sturen, wat uiteindelijk aan domheid genetisch is bepaald verander je toch niet.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

een vrouwtje die een parodie doet van een moslima
ik denk, en hoop dat ook :wink:
of kan 'het geloof' werkelijk zo'n effect hebben op iemands psyche ?
ik hoop dat het niet waar is ;of dat minstens de aangerichte schade omkeerbaar is :(
want dat is dan , als dit wel degelijk een algemeen en ongeneeslijk menselijke infectie en euvel blijkt , ( waarschijnlijk , en in alle geval naar mijn nu aangehangen mening ) een zeer groot risico voor de aarde en de menselijke suicidale lemmingen in deze overbevolkte wereld en ( mogelijks ) beslissend moment van de geschiedenis ....
(uiteraard naast het ook aanwezige versterkende euvel " van wat uiteindelijk aan domheid genetisch is bepaald en waaraan je toch niets kunt veranderen" zoals Samante al opmerkte in een andere context hierboven ) : een mentale sturing waarbij de escapistische nooduitgang naar een hiernamaals wordt verkozen boven dit werkelijke en verachte ondermaanse ....

Zoals Rereformed het al herhaaldelijk heeft onderstreept ; het is een kwestie en keus die willens nillens zal moeten worden opgelost /gemaakt in deze eeuw ( en misschien zelfs binnen een decennium ? )
Teruggrijpen of teruggaan naar een "mythisch " verleden kan niet ....Het verhopen op een beloning of vrezen voor een straf in een bovenantuurlijk eeuwig paradijs of sadischte hel ;is een vastgehouden kinderachtige en kindse houding ( =het instinkt van jongen om zich doodstil te houden bij gepercepteerde dreigingen , terwijl men er toch als volwassene iets kan of moet aan doen( het minstens kan proberen ) ; er is namelijk niemand anders om een aankomende dreiging te beantwoorden ) , die door de ijzeren en wetmatige werkelijkheid vreselijk , automatisch en totaal onverschillig zal worden afgestraft totdat een nieuw evenwicht is bereikt ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Tsjok45 schreef:
of kan 'het geloof' werkelijk zo'n effect hebben op iemands psyche ?
ik hoop dat het niet waar is ;of dat minstens de aangerichte schade omkeerbaar is :(
want dat is dan , als dit wel degelijk een algemeen en ongeneeslijk menselijke infectie en euvel blijkt , ( waarschijnlijk , en in alle geval naar mijn nu aangehangen mening ) een zeer groot risico voor de aarde en de menselijke suicidale lemmingen in deze overbevolkte wereld en ( mogelijks ) beslissend moment van de geschiedenis ....
(uiteraard naast het ook aanwezige versterkende euvel " van wat uiteindelijk aan domheid genetisch is bepaald en waaraan je toch niets kunt veranderen" zoals Samante al opmerkte in een andere context hierboven ) : een mentale sturing waarbij de escapistische nooduitgang naar een hiernamaals wordt verkozen boven dit werkelijke en verachte ondermaanse ....
Het is volgens mij in de eerste plaats een omkeerbare aandoening. Velen van ons Freethinkers (zoals ik ook) hebben ooit aan 'religieus geloof' geleden; bij mij ging het zelfs een heel eind in de richting van fundamentalistisch geloof.
Ik heb mijn eigen heropvoedingskamp opgericht: ben eenvoudig sinds 9/11 elke dag bezig geweest met het kritisch bekijken van mijn geloof; ik begon met m'n twijfels en vraagtekens op papier te zetten, kocht na een jaar een nieuwe boekenkast die ik geleidelijk aan tot de nok toe vulde met religiekritische boeken, ging na twee jaar meedoen aan internetforums. Ik heb me eenvoudig opengesteld mijn geloof en mezelf te willen ontmaskeren, hetgeen na vijf jaar geheel natuurlijk en definitief en zonder centje pijn op atheïsme uitliep.
Ik kan me achteraf er wel over verbazen dat het wel vijf jaar duurde, dus wat mij betreft is het antwoord op "of kan 'het geloof' werkelijk zo'n effect hebben op iemands psyche ?" een volmondig ja.

De crux het religieuze geloof af te zweren is naar mijn mening gelegen in één moment waarin men een knop omdraait in het denken, een andere houding aanneemt. De rest volgt dan als een natuurwet. Hardnekkigheid van gelovigen is daarom zo opvallend sterk, omdat iedere gelovige weet dat wanneer het knopje definitief omgedraaid wordt er geen steen van het religieuze bouwwerk meer overblijft. Men weet in een luchtkasteel te wonen, maar heeft bewust de ogen ervoor dicht ten behoeve van psychisch voordeel voor zichzelf. De angst en het intuïtief weten dat het als een kaartenhuis inelkaar zal zakken is er de oorzaak voor dat men constant nauwlettend zijn best doet geen enkele druppel water in zijn geloof te doen. Het denkbeeldige verlies van dat wat men dacht het belangrijkste te zijn in het leven is een schrikbeeld en wordt dus met bewust aangekweekte blindheid voor de realiteit en rationeel denken tegengegaan. Je ziet het goed in de houding van Henoch: hij is constant bezig met het weglopen, omdat hij eenvoudig niet in staat is de rationele analyse van het geloof of zijn geloof onder ogen te zien. En het geloof wordt eenvoudig als een axioma beleeft, iets waar men verder niets bij hoeft na te denken; het nadenken dient zoveel mogelijk weggegooid en veracht te worden.
Born OK the first time
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

@ Rereformed,

=D> =D>

Vr. groet!

Ps, heb me aangemeld bij het forum van Henoch maar: Total unanswered posts: 148 topics!
Laat maar zitten daar! Mij niet gezien!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
islamwomen
Forum fan

henoch ik heb geregistreerd alleen ik moet de link activeren alleen heb ik nog geen mail gehad, zou je dat willen doen??

groetjes
Afbeelding
Gesloten