Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

islamwomen: beantwoord mijn vragen-
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Rereformed schreef:Ik vis uit grijze herinneringen toen ik nog in Nederland woonde die naam op ja. Was geloof ik een smartlap kinderzangertje in het begin van de 70er jaren. Klopt dat? Maar ik begrijp verder niets van je opmerking. Graag de ontknoping.
Hendrika David (Rotterdam, 13 februari 1888 – Naarden, 14 februari 1975) was een Nederlandse variété-artieste die vanaf 1907 tot aan haar dood onder de naam Henriëtte Davids carrière maakte als zangeres en bijdehante grappenmaakster. Ze was het bekendst onder de naam Heintje Davids.

Tot haar bekendste liedjes behoren: Zandvoort aan de Zee, Draaien en Omdat ik zoveel van je hou (een duet met Sylvain Poons.)

Na haar officiële afscheid in 1954, maakte Heintje Davids al snel haar comeback. Tot ver in de jaren zestig bleef ze optreden, waarbij ze regelmatig aankondigde dat dit echt de laatste keer was. In de volksmond is 'Heintje Davids' sindsdien een aanduiding voor iemand die voortdurend afscheid neemt.

Dus niet te verwarren met Heintje (Simons) dat inderdaad ooit een kindsterretje was en een jongetje 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Kitty schreef:Dus niet te verwarren met Heintje (Simons) dat inderdaad ooit een kindsterretje was en een jongetje 8)
En is het een flinke knul geworden?
Born OK the first time
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Rereformed schreef:
Kitty schreef:Dus niet te verwarren met Heintje (Simons) dat inderdaad ooit een kindsterretje was en een jongetje 8)
En is het een flinke knul geworden?
Ja, hij heet nu Hein 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Kitty schreef:In de volksmond is 'Heintje Davids' sindsdien een aanduiding voor iemand die voortdurend afscheid neemt.
Een aardige variant op Jezus dus, die in de volksmond een aanduiding is voor iemand die voortdurend spoedig terugkomt. :P

Maar Henoch moet uiteraard zijn naam eer aandoen. Af en toe wordt hij vanwege het wandelen met God even naar boven opgehaald, waarna hij even later weer vol frisse, hemelse moed terug kan gaan naar het zwijnenpark beneden.
Born OK the first time
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Hier Hein nu.
Afbeelding
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ik lees trouwens net de nieuwste Time door, en daar staat een interessant artikel in over een Care Rehabilitation Center, een experiment wat al drie jaar aan de gang is, en wij als Freethinkers met een beetje doordenken voor gevallen als Henoch en dergelijken kunnen aanpassen:
hopeloze fundamentalisten die in Irak gevangen worden genomen, worden bij het ondervragen de mogelijkheid gegeven om naar dit vredige opvoedingskamp in Riyaad gestuurd te worden. 80% neemt dit voorstel vrijwillig aan, volgens het artikel.
Daar krijgen ze dan de vrijheid te pingpongen en pepsi te drinken, en gaan ze elke dag naar psychologische councilling en leerklassen, waarin ze een nieuwe kijk op de Koran en Jihad en Osama geleerd worden. Ook wordt ze kleurrijk verteld hoeveel vrienden en andere islampsychoten zichzelf nu geheel onnodig hebben opgeblazen. Men doet vervolgens zijn best om deze hysterische gelovers aan een vrouw te binden. Je krijgt in dat geval zelfs 20.000 dollar van de Saoedische regering om het trouwfeest te kunnen bekostigen. Het trouwen en kinderen krijgen lost volgens het verhaal bijna altijd alle problemen met moslimfundi's op.
Een van de hoogtepunten in het kamp is volgens het artikel het voortdurend waar te nemen tafereel deze moslimfanaten met amerikaanse bewakers wedstrijdjes pingpongen te zien spelen.

Dus: het omscholingskamp zetten we op in de afgelegen wildernis van Finland, het land in Europa dat het laatst met het christelijk geloof werd besmet. De voorkeur gaat uit naar een door wolken muggen, steekvliegen en elandvliegen bewoond gebied, hetgeen bevorderlijk is voor de vloeklust, en uiteraard een gebied in het hoge noorden, bevorderlijk voor koele redenering en het afkoelen van zwoele hoofden. Theoloog, Devious en Wahlers nodigen we uit om de klassikale lessen te geven. Edwin kijkt de proefwerken na en neemt geen genoegen met Jip en Janneke taal of zondagschoolantwoorden. Sararje is van de partij om te pingpongen, de koude douche 's morgens aan te zetten en de dagelijkse hike door woeste gebieden te ondernemen, en Socratoteles en a.r. om ze daarna weer een ijselijke ontvangst te geven in het kamp. Rereformed verzorgt de dagopeningen en de bibliotheek. Om die geheel vol te krijgen en zware dobbers zoals Henoch een plezier te doen, vult hij de bibliotheek dagelijks aan met nieuwe pennevruchten. Kitty en Tsjok geven de psychologische therapie, en krijgen een kamertje naast het meer. Daar kunnen ze moeilijke gevallen in dumpen (zogenoemde Fins zwemwatertherapie, wekt endorfinen op). Een foto van Samante in groen en rood ornaat prijkt op de muur van iedere slaapkamer om de fundi's de juiste nachtmerries te schenken. Op de achtergrond hoort men bij het slapengaan een zacht fluisterende stem: "Hoe kan het dat een almachtige God een zekere Allah naast zich moet dulden?" Of "Hoe kan het dat een almachtige God een zekere Satan als tegenstander heeft?" Afgewisseld met "Als God werkelijk almachtig is, geschiedt helemaal niets tegen de wil van die God." Of "Een werkelijk almachtige God heeft helemaal niets nodig van mensen."
Om de fundi's te helpen hun sexuele inhibities te overwinnen is er iedere dag een gemengde sauna. De sauna heeft ook veelvuldig het geloof in de hel gebroken: men ziet uiteindelijk in dat het om een genot ging.
Atli wordt de bewaker van het geheel uiteraard.
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:henoch beantwoord mijn laatse vraag :roll:
Ik zou zeggen, meld je even aan op mijn forum: http://www.geloofsdebat.nl daar is ook een catagorie voor moslims/islamdebat. Ik ben de spottende schrijfsels van o.a. rereformed hier een beetje zat. Tot horens.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
a.r.

Bericht door a.r. »

:lol: :lol:

Daar begrijp ik nou helemaal niets van Henoch, ik zit me al een kwartier tranen te lachen, ach ja ........mijn vreemde gevoel voor humor natuurlijk :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mwoah dat TOT HORENS.......doet mij deugd, wanneer ben je weer terug ?

Islamwomen je hebt uitnodiging voor een romantisch date met Henoch :lol: :

P.S. Doen JULLIE deur zachtjes dicht?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch: waarom hebben gelovigen niet een lagere ziektekostenverzekering dan ongelovigen?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:
Ik zou zeggen, meld je even aan op mijn forum: http://www.geloofsdebat.nl daar is ook een catagorie voor moslims/islamdebat. Ik ben de spottende schrijfsels van o.a. rereformed hier een beetje zat. Tot horens.
Dus als ik het goed begrijp ben ik niet welkom op je forum Henoch? Ga je zo liefdeloos om met de antichrist? [-X
Tip: Volgens mij zou je een categorie voor hem moeten aanmaken op je forum. Wanneer je daar dan steeds op de wang geslagen wordt en je dan gaat oefenen op het overwinnen van jezelf, dwz je kribbige tegenopmerkingen die toch nooit hout snijden gewoon weg te laten en geheel zwijgzaam en passief de andere wang toe te draaien, krijg je telkens een hoop pluspunten van je superheld; of in de archaïsche stijl waarin hij gewend is zijn woordje te doen: "uw loon zal groot zijn" zal hij vast via de geest opmerken, die het dan weer vertaalt in ma-ki-la-ki-lu-jah-min-al-allu, zodat het voor een Pinkstergelovige begrijpelijk wordt. .
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

a.r. schreef: Islamwomen je hebt uitnodiging voor een romantisch date met Henoch :lol: :

P.S. Doen JULLIE deur zachtjes dicht?
Wanneer jullie gezellig naar de Finse sauna gaan kunnen wij wellicht als bedieningspersoneel dienstdoen. Rereformed maar houthalen om het vuur op te stoken, en a.r. maar water op de stenen gooien.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:Henoch: waarom hebben gelovigen niet een lagere ziektekostenverzekering dan ongelovigen?
Zeg, denk je nou echt met een onderwerp als ziektekostenverzekering de eindstreep te halen?
Born OK the first time
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Henoch schreef:
Spot is de natuurlijke vijand van bijgeloof. Het ontmaskert genadeloos de absurditeit van het dogma en de irratiionaliteit vam religieuze denkbeelden.

Sinds je hier kwam heb ik je niet één zinnig woord zien uitkramen Henoch. Niet één. Ga. Verdwijn in de afgrond waar je uit gekropen bent: het aarsgat dat christelijk fundamentalisme heet.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Rereformed schreef:
Sararje schreef:Henoch: waarom hebben gelovigen niet een lagere ziektekostenverzekering dan ongelovigen?
Zeg, denk je nou echt met een onderwerp als ziektekostenverzekering de eindstreep te halen?
Zeg, denk je nou echt op zo´n manier je aantal postings te kunnen verhogen? :P
Gesloten