Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef: Waarom volg jij Jezus niet na? En doe jij Hem niet na?
Omdat Jezus op vele manieren niet de toets van lichtend voorbeeld doorstaat (ik neem voor het gemak van de discussie de mythe nu even aan als historie, en de bijbelse evangeliën als de enige bron voor kennis over hem).

-Jezus heeft nooit gelachen. Dat is een zeer ernstig gebrek in een mens.
-Jezus heeft nooit een sexuele relatie gehad. Alweer een zeer groot gebrek in een mens. Waarom zou ik iemand die zo onnatuurlijk leeft moeten navolgen? Zo te leven is vragen om psychische gestoordheid.
-Jezus merkt op één plaats op dat hij niet 'goed' is. Ik geef hem een compliment voor deze eerlijkheid. Maar nergens heb ik hem ooit ergens horen toegeven dat hij iets verkeerd deed of zag. Hem ontbreekt dus één van de belangrijkste dingen in het leven. Hem na te doen levert een volkomen onuitstaanbaar persoon op (lees goed, Henoch!).
-Een groot leraar zegt nooit: volg mij na! maar roept op om als het kan hem nog te overtreffen!
-Jezus roept op tot het passief ondergaan van onrecht dat je aangedaan wordt: dit is een leer die enkel een levensmoe, dus geestelijk ongezond persoon zou kunnen leren. Het geeft een vrijbrief voor elk misdadig optreden (we heben de rekening in 2000 jaar gepresenteerd gekregen).
-Jezus leert op een beloning (hiernamaals) uit te zijn. Dit staat gelijk aan minachting voor ethiek.
-Jezus heeft geen enkele interesse in het aardse, de wetenschap, de muziek, de kunst, de geleerdheid, de filosofie. Hij is dus een niet erg ontwikkeld mens, een minachting van het aardse leven, een uitstekend voorbeeld om naar de steentijd terug te gaan.
-Jezus bedreigt mensen met de hel. Zoiets is uiterst primitief.
-Jezus is de belichaming van de grootste grootheidswaan die een mens maar kan hebben: zichzelf uitroepen als de weg waarheid en leven, en een innige band onderhouden met God. Dit is de zieligste vorm die een mens aan zijn menszijn kan geven.
-Jezus is kinderachtig en naief met leringen zoals: maak je geen zorgen om de dag van morgen...de vogeltjes vliegen...de lelietjes bloeien...de vader zorgt wel voor jullie...vraag hem om wat dan ook en je krijgt het...enz

Hij is dus gewogen en te licht bevonden.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 27 okt 2007 08:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:Ik heb een goede test voor je: Je gaat nu nog een tijdje tot Allah bidden in de naam van de profeet Mohammed [vrede zij met hem], en kijken hoeveel gebeden Allah voor jou persoonlijk gaat verhoren. Ok? Nu, daarna ga je een tijdje tot God de Vader bidden in de naam van Jezus [vrede zij ook met hem], en kijken hoeveel gebeden er dan voor jou verhoord worden.
Test aangenomen! Ga eens bidden om genezing voor je ernstige spierziekte. Laat ons dan weten wanneer Jezus (genezingskracht zij met hem) je verhoord heeft.
Ik ben benieuwd! Als je echt eerlijk wilt zijn, probeer het een keer uit, en daarna spreken we elkaar opnieuw.
Ja, ja, dan spreken we elkaar echt opnieuw, wanneer jij helemaal echt eerlijk wordt.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef: Iedereen die niet gelooft in de Here Jezus, is zonder God [van God verlaten, afgescheiden], ook alle miljoenen Moslims/Islamieten in deze wereld. Dit is heel erg!
Voor jouw God en godsdienst, inderdaad! Zelfs een blamage! Want het betekent dat God slechts in staat is een minuscuul deel van zijn schepping te redden. Hij dringt nooit door tot het overgrote deel van zijn schepping. Alle eeuwen door! Wat jij in feite verkondigt met je absurde praatjes is dat Satan veel machtiger is, en God een stuntel!
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

botjes schreef:
a.r. schreef: Ik ben benieuwd hoe hoog de eindstand zal zijn! 8)

We zijn immers "pas" op blz. 81
Welnu. Bij dezen mijn weinigzeggende duit in het zakje ;)
Je duit spreekt juist boekdelen. Ik schaam me ook diep zo lang met infantiliteit bezig te zijn, maar doe het enkel om Sararje een plezier te doen. :wink:

En als je goed leest kom je hier toch een paar mooie parels van Theoloog tegen.
Born OK the first time
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:Dan stop ik er nu alvast mee, als jullie gelovige Christenen niet serieus wensen te nemen! Ik ben niet van plan parels voor de zwijnen te blijven gooien
Hoe wil jij nu serieus genomen worden? Je antwoord nog niet eens op al de vragen die je worden gesteld.

Hoe zit dat nu trouwens met de slavernij?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

De volkomen ware en geopenbaarde heilige antwoorden op alle "infantiele "vragen en weerspannige haarklieverijen zijn hier te vinden =
audnzç'"s b-oh)àiyo)bk)iy^cxl^ll
????? iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !è"éghinDP**P¨$^¨P.Ll,°KG_°E9OHD*.N '''''!!!!!!ùµ=bv:;v,:======++
Bron

Verdere verslaving aan overblijfselen van oude religie-botten veranderd jullie definitief in vuile en terecht te likwideren waardeloze en kotsvervelende honden
Afbeelding

en toen kwam er nog een onrein varken met een lange snuit
en het verhaaltje is uit ......
Afbeelding

Vrees , want de here is nabij
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 27 okt 2007 09:44, 4 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef: Ik heb geen zin om in herhalingen te vallen.
Dat is één van de grootste leugens die je als christen maar kunt uitspreken. Een christen doet niet anders dan herhalen in zijn leven. Het is juist de essentie van christenzijn: nooit mogen scheppen, altijd maar braaf moeten herhalen. Het lot van iedere christen is de kras op de grammofoonplaat te moeten zijn.
Born OK the first time
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Het lot van iedere christen is de kras op de grammofoonplaat te moeten zijn.
Het lot van deelnemers aan ( en 11511 bezoekers van ) dit topic is dat men voortdurend moet meeluisteren naar die kras op een overigens grijsgedraaide en en ongenietbaar geworden prutplaat afgedraaid op een verloederde en grotendeels haperende installatie :twisted:
....antwoord nog niet eens op al de vragen die ...worden gesteld.
ANTWOORDEN of OPKRASSEN ....duidelijker kan niet
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:...het zwart maken van bijbelgelovige Christenen, is veel erger.
Bijbelgelovige mensen maken zichzelf altijd zwart. Daar hoeft niemand anders wat voor te doen. Het is een natuurwet dat een 'bijbelgelovige Christen' (born again christen, bijbelgetrouw christen, orthodox christen, fundamentalistisch christen, evangelisch christen) altijd de farizeeër móet zijn.

Wij doen slechts een goed woordje voor ze door ze zoveel mogelijk te absolveren door ze neer te zetten als niet toerekeningsvatbaar, lijdend aan een emotionele ziekte, of als komische personen. Op die manier valt er nog mee te leven.
Born OK the first time
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Rereformed schreef:
Henoch schreef:Dan stop ik er nu alvast mee, als jullie gelovige Christenen niet serieus wensen te nemen! Ik ben niet van plan parels voor de zwijnen te blijven gooien.
Meneer stopt er weer eens mee. Een stoptrein te zijn is jouw manier van zeggen geworden om aan te geven dat je niet van mensen die hun verstand gebruiken terug hebt. Je hebt geen ander alternatief dan jezelf opsluiten in eenzame en hooghartige minachting voor het verstand en je absurde geloof onderhouden met medeneurotici.
Ken je Heintje Davids? :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

collegavanerik schreef:
Rereformed schreef:
Henoch schreef:Dan stop ik er nu alvast mee, als jullie gelovige Christenen niet serieus wensen te nemen! Ik ben niet van plan parels voor de zwijnen te blijven gooien.
Meneer stopt er weer eens mee. Een stoptrein te zijn is jouw manier van zeggen geworden om aan te geven dat je niet van mensen die hun verstand gebruiken terug hebt. Je hebt geen ander alternatief dan jezelf opsluiten in eenzame en hooghartige minachting voor het verstand en je absurde geloof onderhouden met medeneurotici.
Ken je Heintje Davids? :D
Ik vis uit grijze herinneringen toen ik nog in Nederland woonde die naam op ja. Was geloof ik een smartlap kinderzangertje in het begin van de 70er jaren. Klopt dat? Maar ik begrijp verder niets van je opmerking. Graag de ontknoping.
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik wil dit graag bevestigen, de grootste plunderingen hebben zich aan de Rijn oever voorgedaan alsmede Jeruzalem zelf.
Beetje laat, maar beter laat dan ooit; ik bedoelde de RIjn ipv de Nijl.
Ik was op dat moment met iemand in gesprek over Egypte.
Het multitasking verliep dus niet geheel vlekkeloos :wink:
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

collegavanerik schreef:Islam woman, niet spammen in de draad voor afvalligen. Vind je 80 bladzijden hier nog niet genoeg?

Profiel van :: islamwomen
Totaal berichten: 178
44.50 berichten per dag
euh nee begin nog maar net :mrgreen:
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

>Edwin< schreef:
islamwomen schreef:niet door te stelen in ieder geval...
islamwomen schreef:die heb je al gekregen, moeten ze hun handen maar htuis houden en niet stelen simpel toch. eigenlijk zouden ze dat ook hier moeten doen, minder zakrollers enz serieus
Wat een infantiele responsjes zeg. Je hakt iemand de handen af om een vermogensmisdrijf en die kan bijgevolg nog moeilijk in zijn eigen levensonderhoud voorzien. En jij komt dan met zo'n ignorante opmerking aankakken.

Is het zo moeilijk voor jou om je de heftige gevolgen van zo'n lijfstraf voor ogen te brengen? :roll:
ja maar vind jij het dan goed als men gaat stellen??
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

henoch beantwoord mijn laatse vraag :roll:
Afbeelding
Gesloten