Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Samante schreef:
Henoch schreef:
Samante schreef:Overigens denk ik, Henoch, dat Jezus wel mijn vragen had beantwoord. En waarom zou hij dat niet gedaan hebben? Volg hem, ofwel Doe hem na!
Waarom volg jij Jezus niet na? En doe jij Hem niet na?
Ik heb Jezus nooit gekend. Ik zou, als ik iemand zou willen volgen, iemand kiezen die ik persoonlijk ken of heb gekend. Veel mensen die ik ken en heb gekend zijn lichtende voorbeelden geweest, meestal heel gewone mensen, en van hen allemaal heb ik wat opgestoken.
Jezus kan gekend worden, weet je wel! Hij leeft.

Dan ben ik benieuwd welke mens en goeroe je misschien nog gaat navolgen, die denkt dat tie God is?

Dit is een van de grootste fouten, die een mens kan maken, en de misleiding waar een mens voor kan vallen: Een sterfelijk mens volgen, die religieuze koeien met gouden horens aan zijn devotees belooft, en dan geestelijk en financieel uitknijpt, uiteindelijk sterft bewerende goddelijk verlicht te zijn, en zijn/haar slachtoffers in puin achterlaat.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

Fenomeen schreef:
islamwomen schreef: grappigste is vertel me hoe jij zeker weet dat jij je zonden vergeven zullen worden?
en hoe weet jij da nou dat ik in de hel zal belanden achteraf :roll:
Dat is vrij eenvoudig, laat Ome Fenomeen het je uitleggen:
Henoch is een 'Superchristen', die lijken op 'gewone' christenen maar zijn het net niet.
Herkenbaar aan het feit dat ze een direct lijntje met God hebben, de Boodschap gaat zeg maar feilloos van God via Henoch naar de rest van de planeet.
Wat ook telkens terugkeert is dat ze niet lijken te begrijpen dat je geen vliegen met azijn vangt.

Met Allah heb ik ook niks maar jouw postings zijn in ieder geval een stuk beter te pruimen, voor een 17-jarige doe je het niet slecht.

PS
Je moet er toch niet aandenken om tot in de eeuwigheid samen met Henoch in de hemel te zitten? ;)
Ik zou in jouw geval samen met hier aanwezige atheisten lekker gaan branden straks. :twisted:
thanksss :oops:
liever de hemel dan de hel 8)
Afbeelding
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Theoloog schreef:
Henoch schreef:Ik ben niet van plan parels voor de zwijnen te blijven gooien
Tot dusver heb je anders slechts varkensdrollen gedropt voor ons parelduikers.
Wat een onsmakelijke reaktie op geestelijke zaken. Dat je iets niet begrijpt, dat snap ik.
Nou, ik vind dat je je bijzonder denigrerend opstelt tegen iemand die vanuit (evangelische) overtuiging theologie is gaan studeren.
Theoloog schreef:1. Je bewijstekst bewijst niets, want is later ingevoegd. De passage is overbodig, stoort de zinsbouw en de logica van de tekst. Ze is niet te vinden in de oudste handschriften, die hebben:

"Want drie zijn er, die getuigen [ ]: de Geest en het water en het bloed, en de drie zijn tot één."
Het is gemakkelijk om een tekst die je niet bevalt, en die juist cruciaal is, als vervalsing of als invoegsel te bestempelen en naar de vuilnisbak te verwijzen. In de tekst die jij hier opschrijft hoort te staan: die getuigen op aarde", en zij akkoorderen met elkaar als één. De hele Schrift toont God al als meervoudig, en toch als één; en dat begint al in Genesis met: "Laat Ons mensen maken". In de Psalmen staat: "Kus de Zoon".
Beste Henoch, toon mij die tekst in de vroegste Christelijke geschriften. Hier vast een linkje en een citaatje uit dat linkje:
http://www.bible.org/page.php?page_id=1186
This longer reading is found only in eight late manuscripts, four of which have the words in a marginal note. Most of these manuscripts (2318, 221, and [with minor variations] 61, 88, 429, 629, 636, and 918) originate from the 16th century; the earliest manuscript, codex 221 (10th century), includes the reading in a marginal note which was added sometime after the original composition. Thus, there is no sure evidence of this reading in any Greek manuscript until the 1500s; each such reading was apparently composed after Erasmus’ Greek NT was published in 1516.
Theoloog schreef:Vertel me eens, Henoch: aan wie is het getuigenis van de Drieëenheid in de hemel gericht? Wie proberen Vader, Zoon en Geest daar te overtuigen. En, indien de Geest al in de hemel getuigt, hoe kan Hij dan ook op aarde getuigen. En, als de drie in de hemel en op aarde een parallel vormen, en de Geest in beide voorkomt, waar zijn dan 'water' en 'bloed' synoniem mee? Met Vader en Zoon?
De Geest overtuigd de mensen dat zij allen zondaren zijn, dat er gerechtigheid zal geschieden, en dat geen mens ooit geleefd het eeuwig oordeel zal kunnen ontlopen. De Geest hoeft de Vader en de Zoon niet te overtuigen, want alleen de Geest kent de gedachten van God, zo de geest van de mens alleen zijn/haar gedachten kent. Het bloed en het water behoeven helemaal geen synoniemen te zijn; want het bloed getuigd van het offer dat de Here Jezus bracht voor de zonden der mensheid, en het bloed dat Hij in de hemel éénmalig op het altaar bracht om de vergeving tot stand te brengen en te verzegelen, zodat er geen ander offer meer nodig is! (dit is te moeilijk denk ik voor jou). Het water is de doop die ons redt en bevrijdt op ons getuigenis van Jezus, en voor een rein geweten t.o. God door de waterwassing van het Woord.
Een Farizeer had het niet moier kunnen nazeggen, kan je het nu ook in begrijpelijk Nederlands omzetten?
Theoloog schreef:Maar het is maar de vraag hoeveel moslims bang zijn voor de hel. De meeste die ik ken menen dat als je het juiste geloof aanhangt en je best doet, dat je dan in de hemel komt. Aan de andere kant zijn er uit de geschiedenis hele volksstammen christenen bekend (katholieken en calvinisten) die als de dood waren voor de hel. En menig christelijke prediker speelde daarop in.
De meeste Moslims/Islamieten zijn bang voor de hel, en zij zijn nooit zeker van hun behoudenis voor de hemel. Wat dat betreft verschillen Rooms Katholieken [en sommige Calvinistische stromingen] geen zier met de Moslims. Wanneer zij in gaan zien, dat goede werken niets helpen om in de hemel te komen, dan gaat er een wereld voor hun open, omdat de Bijbel leert dat een mens alleen behouden wordt door geloof [in Jezus] en genade [van God]. Niet meer keihard je best hoeven te doen d.m.v. allerlei religieuze wetten en voorschriften,.... heerlijk, eindelijk vrij! Een mens moet eerst wedergeboren worden om dit geestelijk te kunnen beleven.
Welja, en daarmee is dus alles geoorloofd als je maar in Jezus gelooft? wordt een zeer merkwaardige moraal op die manier.
Theoloog schreef:Daarnaast hebben Pinksterchristenen mensen die niet in tongen konden spreken menigmaal voorgehouden dat die dan vast niet wedergeboren waren (terwijl tongentaal niets anders is dan gebrabbel).
Tongentaal is een heel ander verhaal; maar het is absoluut geen "gebrabbel"! (ja, voor de niet-gelovigen wel natuurlijk).
Glossolalia kunnen uitstekend psychiatrisch verklaard worden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Glossolalia
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:als jezus god is, he waarom is hij dan niet alwetend?
en als jezus zelf god zou zijn waarom zegt hij dan toen die aan het kruis zat Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten?” (Mattheüs 27: 46)??
Jezus is alwetend, schat. Dat heb ik al uitgelegd.

Jezus moest een moment verlaten worden, om onze godverlatenheid te kennen, zodat hij ons kon verzoenen met God [weer in de tegenwoordigheid van God kon brengen], en na zijn opstanding zichzelf door de Heilige Geest te sturen, en de mens van zijn verlatenheid te bevrijden en te verlossen, door altijd in hen te zijn/wonen.

Dit kennen Moslims jammer genoeg niet! Allah leeft niet met zijn geest in de Moslim/Moslima - Allah blijft ver weg - terwijl de Christen de geest van God/Jezus in zich heeft wonen! Wat een heerlijkheid!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
islamwomen
Forum fan

Henoch schreef:
en als jezus zelf god zou zijn waarom zegt hij dan toen die aan het kruis zat Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten?” (Mattheüs 27: 46)??

Jezus moest een moment verlaten worden, om onze godverlatenheid te kennen, zodat hij ons kon verzoenen met God [weer in de tegenwoordigheid van God kon brengen], en na zijn opstanding zichzelf door de Heilige Geest te sturen, en de mens van zijn verlatenheid te bevrijden en te verlossen, door altijd in hen te zijn/wonen.

Dit kennen Moslims jammer genoeg niet! Allah leeft niet met zijn geest in de Moslim/Moslima - Allah blijft ver weg - terwijl de Christen de geest van God/Jezus in zich heeft wonen! Wat een heerlijkheid!
noem me geen schat dankje :roll:
maar waarom vroeg die god om hulp dan en zei die waarom heb je mij verlaten??
Afbeelding
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef: Jezus is alwetend, schat. Dat heb ik al uitgelegd.
Op basis waarvan kan iets alwetend zijn? Kijk maar even: het leidt tot fundamentele problemen:
http://www.philosophyofreligion.info/omniscience.html
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:
Henoch schreef:
islamwomen schreef:en nu wil ik dat henoch mij vragen even beantwoord :x
Waarom reageer jij niet op mijn antwoorden dan? Zie je dan echt niet in, dat Mozes profeteerde over Jezus en niet over Mohammed! En dat Jezus 'Allah' in een mensenvlees was? [allah, als vertaling voor god].
vertel me welke antwoorden???/
de antwoorden dat ik tot jezus terug moet keren en ze heilige geest :lol: :roll:
"tot jezus terug moet keren"? Je bent nooit tot hem geweest, noch hebt zijn geest ontvangen.

Ik heb een goede test voor je: Je gaat nu nog een tijdje tot Allah bidden in de naam van de profeet Mohammed [vrede zij met hem], en kijken hoeveel gebeden Allah voor jou persoonlijk gaat verhoren. Ok? Nu, daarna ga je een tijdje tot God de Vader bidden in de naam van Jezus [vrede zij ook met hem], en kijken hoeveel gebeden er dan voor jou verhoord worden.

Ik ben benieuwd! Als je echt eerlijk wilt zijn, probeer het een keer uit, en daarna spreken we elkaar opnieuw.
islamwomen
Forum fan

Henoch schreef:

jezus is niet alwetend want hij wist niet wanneer de dag des oordeels plaats zou vinden. en hij zelf zei ook dat hij niets uizichzelf kan :wink:
Afbeelding
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

En dan schieten we nog geen klap op want dan weten we nog steeds niet of de behaalde resultaten het gevolg zijn van Allah of God. Immers, het zal altijd een non-sequitur opleveren. Bovendien Henoch, stel jouw God verhoort jouw gebeden, waarom zijn de kosten voor verzekering van Christenen dan niet lager dan voor moslims of zelfs ongelovigen?
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:maar waarom vroeg die god om hulp dan en zei die waarom heb je mij verlaten??
Ik heb geen zin om in herhalingen te vallen.

Iedereen die niet gelooft in de Here Jezus, is zonder God [van God verlaten, afgescheiden], ook alle miljoenen Moslims/Islamieten in deze wereld. Dit is heel erg!

Doordat Jezus een moment in godsverlatendheid doorbracht, kon Hij ons [de mensheid] van ons "zonder God zijn" redden, en weer in de tegenwoordigheid van God brengen. Gods glorie en tegenwoordigheid kunnen alleen door een mens ervaren worden, wanneer hij/zij zich tot Jezus Christus bekeerd! En ik zou daar niet te lang mee wachten [en dat geldt voor iedereen hiro].
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:jezus is niet alwetend want hij wist niet wanneer de dag des oordeels plaats zou vinden. en hij zelf zei ook dat hij niets uizichzelf kan :wink:
Ik weet niet wie jou dat wijsmaakt? Ik heb dat al beantwoord.

Ik zou zeggen, vraag het een keer aan Jezus zelf in jouw stille gebeden, en laat hem zichzelf aan jou bewijzen.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Bovendien Henoch, stel jouw God verhoort jouw gebeden, waarom zijn de kosten voor verzekering van Christenen dan niet lager dan voor moslims of zelfs ongelovigen?
Bedoel je de ziektekostenverzekering?
islamwomen
Forum fan

Henoch schreef:
islamwomen schreef:jezus is niet alwetend want hij wist niet wanneer de dag des oordeels plaats zou vinden. en hij zelf zei ook dat hij niets uizichzelf kan :wink:
Ik weet niet wie jou dat wijsmaakt? Ik heb dat al beantwoord.

Ik zou zeggen, vraag het een keer aan Jezus zelf in jouw stille gebeden, en laat hem zichzelf aan jou bewijzen.

je bijbel heeft me dat wijsgemaakt :wink:

hier zegt jezus dat hij niet weet wanneer de dag des oordeels is:

Maar wanneer, op welke dag en welk uur, deze dingen zullen gebeuren… dat weet niemand. De engelen niet. Zelfs ik niet. Dat weet alleen de Vader.” (Marcus 13: 32
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

Henoch schreef:
islamwomen schreef:maar waarom vroeg die god om hulp dan en zei die waarom heb je mij verlaten??
Ik heb geen zin om in herhalingen te vallen.

Iedereen die niet gelooft in de Here Jezus, is zonder God [van God verlaten, afgescheiden], ook alle miljoenen Moslims/Islamieten in deze wereld. Dit is heel erg!

Doordat Jezus een moment in godsverlatendheid doorbracht, kon Hij ons [de mensheid] van ons "zonder God zijn" redden, en weer in de tegenwoordigheid van God brengen. Gods glorie en tegenwoordigheid kunnen alleen door een mens ervaren worden, wanneer hij/zij zich tot Jezus Christus bekeerd! En ik zou daar niet te lang mee wachten [en dat geldt voor iedereen hiro].
welke herhalingen je hebt niks beantwoord hoor??
je verteld me alleen dat ik jezus moet ervaren meer niet :roll:
Afbeelding
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Bovendien Henoch, stel jouw God verhoort jouw gebeden, waarom zijn de kosten voor verzekering van Christenen dan niet lager dan voor moslims of zelfs ongelovigen?
Bedoel je de ziektekostenverzekering?
Onder andere, maar bijv. ook overlijdensverzekering zou goedkoper moeten zijn want de gezondheidsrisico´s zouden lager moeten zijn als je god of allah aan je handje hebt, toch? (vooropgesteld dat ze ook daadwerkelijk iets significants doen)
Gesloten