De islamitische christologie verschilt ook niet zoveel van het christelijke ("ketterse") Arianisme, waar Mohammed nog een spoor van kan hebben opgepikt..Theoloog schreef: 3. Jouw beoordeling van de islamitische voorstelling van God berust vooral op christelijke vooroordelen. Logisch ook, het is een beproefde concurrentietactiek, vertellen hoe schraal het product van de concurrent afsteekt bij jouw product.
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- islamwomen
- Forum fan
jaa doeei is wat met jou,Henoch schreef:Waarop? Ik was gewoon even een dagje weg [wat jullie volgens mij nooit doen, omdat jullie waarschijnlijk geen persoonlijke contacten buiten het internet hebben).islamwomen schreef:dan blijf ik net zo lang doorgaan tot ie antwoordAtli schreef: Dan kan je lang wachten, evangelisten leggen hun mening op en die is regelrecht geïnspireerd door de heilige geest. Tja, en bij Henoch is de heilige geest niet op z'n scherpst![]()
HENOCCCCCCCH reageer nou
Opnieuw graag!
laaste keer en nu niet weer smoes verzinen!
als jezus god is, he waarom is hij dan niet alwetend?
en als jezus zelf god zou zijn waarom zegt hij dan toen die aan het kruis zat Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten?” (Mattheüs 27: 46)??

- islamwomen
- Forum fan
vertel me welke antwoorden???/Henoch schreef:Waarom reageer jij niet op mijn antwoorden dan? Zie je dan echt niet in, dat Mozes profeteerde over Jezus en niet over Mohammed! En dat Jezus 'Allah' in een mensenvlees was? [allah, als vertaling voor god].islamwomen schreef:en nu wil ik dat henoch mij vragen even beantwoord
de antwoorden dat ik tot jezus terug moet keren en ze heilige geest

- collegavanerik
- Superposter
Uitstekend, en waarom is Mohammed dan wel een goede profeet?islamwomen schreef: als jezus god is, he waarom is hij dan niet alwetend?
en als jezus zelf god zou zijn waarom zegt hij dan toen die aan het kruis zat Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten?” (Mattheüs 27: 46)??
“O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten” (soera 8:65), “slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af” (soera 8:12)
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 26 okt 2007 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
Theoloog
O, zeker verschilt het wel veel van het Arianisme, al is de kern van de kritiek op wat het klassieke Christendom is geworden hetzelfde. Volgens Arius was de Zoon niet God zelf, maar wel een goddelijk wezen. Niet gelijk aan God, maar wel 'gelijkend aan God'.collegavanerik schreef:De islamitische christologie verschilt ook niet zoveel van het christelijke ("ketterse") Arianisme, waar Mohammed nog een spoor van kan hebben opgepikt..Theoloog schreef: 3. Jouw beoordeling van de islamitische voorstelling van God berust vooral op christelijke vooroordelen. Logisch ook, het is een beproefde concurrentietactiek, vertellen hoe schraal het product van de concurrent afsteekt bij jouw product.
De Zoon is bij Arius een schepsel, maar wel het hoogste schepsel, die vlees wordt in een mens. Arius staat daarin veel dichter bij de christelijke belijdenissen dan Mohammed. Bij de laatste is Jezus niet meer dan een mens, een profeet, zoals Mozes, Elia, etc.
Wat Mohammed leert lijkt veel meer op wat de Ebionieten dachten.
Bedacht moet worden, dat er nog wel meer christelijke of semichristelijke sekten kunnen zijn geweest, die in de vergetelheid zijn geraakt, omdat ze niet tot de mainstream behoorden.Ebionieten
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
De Ebionieten waren een joods-christelijke groepering binnen het vroege christendom en door de kerkvaders als zodanig aangeduid. Zij woonden in Transjordanië. De Ebionieten gebruikten een eigen evangelie bekend als het Evangelie van de Ebionieten
De benaming komt vermoedelijk van het Hebreeuwse woord voor armen, Ebjonim. Deze Ebionieten waren zowel joods als christelijk, omdat zij de joodse leer niet verwierpen. Zij geloofden dat Jezus de natuurlijke zoon van Jozef en Maria was, maar bij de doop door God was ‘uitgekozen’ als de meest rechtschapen mens op aarde. Naar hun mening was Jezus de allereerste mens die Gods wet volledig gehoorzaamd heeft. En door zijn gehoorzaamheid aan de wet werd hij gerechtvaardigd, en daarom de Christus genoemd.
Naast de Hebreeuwse geschriften lijken zij een eigen versie van het Evangelie naar Matteüs, of een bewerkte versie ervan (bijv. geen geboorteverhaal van een maagdelijke geboorte), te hebben gehad. Van dit Evangelie zijn alleen maar een paar fragmenten bewaard gebleven die door de kerkvaders als ketterijen geciteerd werden.
Wat dacht je van o.a. mijn reacties over Jizyah.islamwomen schreef:vertel me welke antwoorden???/Henoch schreef:Waarom reageer jij niet op mijn antwoorden dan? Zie je dan echt niet in, dat Mozes profeteerde over Jezus en niet over Mohammed! En dat Jezus 'Allah' in een mensenvlees was? [allah, als vertaling voor god].islamwomen schreef:en nu wil ik dat henoch mij vragen even beantwoord
de antwoorden dat ik tot jezus terug moet keren en ze heilige geest![]()
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- islamwomen
- Forum fan
grappigste is vertel me hoe jij zeker weet dat jij je zonden vergeven zullen worden?Henoch schreef:Het is toch geen geloof, wanneer je niet weet of Allah je zonden ooit vergeven zal, en je nooit zal weten of je goed genoeg geleefd hebt voor Allah, en hij je achteraf toch niet in de hel zal laten zitten, na je dood. Islam is No way of life!islamwomen schreef:ik zou mijn geloof voor niets willen inruilen voor geen goud![]()
en islam is my way of life jaaa de manier waarop ik leef..
en hoe weet jij da nou dat ik in de hel zal belanden achteraf

- islamwomen
- Forum fan
niet door te stelen in ieder geval...>Edwin< schreef:Ik neem aan dat je dit grappig bedoelt. Maar als dat niet het geval is, kun jij mij dan vertellen hoe iemand waarop die lijfstraf is uitgevoerd zich in zijn levensonderhoud moet voorzien?islamwomen schreef:als mensen dat deden dan zouden er minder zakkerollers etc zijn

- islamwomen
- Forum fan
-
Theoloog
Aangezien Henoch hier niet op gaat antwoorden (zit teveel in zijn eigen wereldje) en ik te ongeduldig ben op het aanbreken van Sint Juttemis te wachten, zal ik hierop maar antwoorden.islamwomen schreef:als jezus god is, he waarom is hij dan niet alwetend?
en als jezus zelf god zou zijn waarom zegt hij dan toen die aan het kruis zat Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten (Mattheüs 27: 46)??
Je lijkt te denken dat wanneer christenen zeggen: Jezus is God, ze daarbij twee poppetjes in gedachten hebben ('Jezus' en 'God' a.k.a. de man met de baard op de troon in de hemel). En dat roept dan de vraag op: als Jezus de man met de baard op de troon in de hemel is, was die troon in de hemel dan leeg toen Jezus op aarde rondwandelde.
Maar christenen denken niet aan twee poppetjes als ze zeggen dat Jezus God is. Je zult ze ook niet of nauwelijks het omgekeerde horen zeggen: nl. dat God Jezus is.
Was de hemel dus leeg toen Jezus op aarde rondwandelde? Volgens christenen niet.
Wat bedoelen christenen dan als ze zeggen dat Jezus God is? Waar het op neerkomt is dat Jezus als enige mens deelde in de Goddelijke natuur, de essentie van God. Met essentie of natuur bedoelden de Oude Grieken het 'spul' dat ten grondslag lag aan dingen. Vogels, vlinders, paarden, honden, stenen, bloemen, mensen, engelen, God - alles had volgens de Grieken zo z'n eigen aard.
Jezus is volgens christenen mens, en heeft dus een menselijke aard. Maar hij heeft ook de aard van God.
Dit is allemaal trouwens pas bedacht nadat de boeken van de bijbel geschreven werden, om chocolade te maken van bijbelpassages waarin Jezus en God moeiteloos uitgewisseld wordt, Jezus wordt aangesproken met de eretitel/naam van God, Jezus wordt aanbeden etc. In de bijbel zelf wordt daar volgens mij - en ik ben de enige niet - nog vooral mee bedoeld dat Jezus het venster is op God. Een beetje zoals je een foto van iemand die je dierbaar is op je nachtkastje kunt hebben. De foto is niet je beminde, maar wel een afdruk van je beminde. De foto herinnert je aan je beminde, en sommige mensen praten zelfs tegen zo'n foto (niet omdat ze het papiertje vereren, maar omdat de prent in hun gedachten de herinnering aan hun beminde oproept). Beeld en afgebeelde schuiven daarbij ineen. Zo is het ook met Jezus en God, als je de verkondigers van Jezus mag geloven.
De schrijver van de Hebreeënbrief noemt Jezus dan ook "de afstraling van Gods heerlijkheid en de afdruk van Zijn wezen" (Hebr. 1:3) en vertelt er meteen bij dat Jezus, "de Zoon", hoger is dan de profeten en zelfs hoger dan de engelen.
Wat een onsmakelijke reaktie op geestelijke zaken. Dat je iets niet begrijpt, dat snap ik.Theoloog schreef:Tot dusver heb je anders slechts varkensdrollen gedropt voor ons parelduikers.Henoch schreef:Ik ben niet van plan parels voor de zwijnen te blijven gooien
Het is gemakkelijk om een tekst die je niet bevalt, en die juist cruciaal is, als vervalsing of als invoegsel te bestempelen en naar de vuilnisbak te verwijzen. In de tekst die jij hier opschrijft hoort te staan: die getuigen op aarde", en zij akkoorderen met elkaar als één. De hele Schrift toont God al als meervoudig, en toch als één; en dat begint al in Genesis met: "Laat Ons mensen maken". In de Psalmen staat: "Kus de Zoon".Theoloog schreef:1. Je bewijstekst bewijst niets, want is later ingevoegd. De passage is overbodig, stoort de zinsbouw en de logica van de tekst. Ze is niet te vinden in de oudste handschriften, die hebben:
"Want drie zijn er, die getuigen [ ]: de Geest en het water en het bloed, en de drie zijn tot één."
De Geest overtuigd de mensen dat zij allen zondaren zijn, dat er gerechtigheid zal geschieden, en dat geen mens ooit geleefd het eeuwig oordeel zal kunnen ontlopen. De Geest hoeft de Vader en de Zoon niet te overtuigen, want alleen de Geest kent de gedachten van God, zo de geest van de mens alleen zijn/haar gedachten kent. Het bloed en het water behoeven helemaal geen synoniemen te zijn; want het bloed getuigd van het offer dat de Here Jezus bracht voor de zonden der mensheid, en het bloed dat Hij in de hemel éénmalig op het altaar bracht om de vergeving tot stand te brengen en te verzegelen, zodat er geen ander offer meer nodig is! (dit is te moeilijk denk ik voor jou). Het water is de doop die ons redt en bevrijdt op ons getuigenis van Jezus, en voor een rein geweten t.o. God door de waterwassing van het Woord.Theoloog schreef:Vertel me eens, Henoch: aan wie is het getuigenis van de Drieëenheid in de hemel gericht? Wie proberen Vader, Zoon en Geest daar te overtuigen. En, indien de Geest al in de hemel getuigt, hoe kan Hij dan ook op aarde getuigen. En, als de drie in de hemel en op aarde een parallel vormen, en de Geest in beide voorkomt, waar zijn dan 'water' en 'bloed' synoniem mee? Met Vader en Zoon?
De meeste Moslims/Islamieten zijn bang voor de hel, en zij zijn nooit zeker van hun behoudenis voor de hemel. Wat dat betreft verschillen Rooms Katholieken [en sommige Calvinistische stromingen] geen zier met de Moslims. Wanneer zij in gaan zien, dat goede werken niets helpen om in de hemel te komen, dan gaat er een wereld voor hun open, omdat de Bijbel leert dat een mens alleen behouden wordt door geloof [in Jezus] en genade [van God]. Niet meer keihard je best hoeven te doen d.m.v. allerlei religieuze wetten en voorschriften,.... heerlijk, eindelijk vrij! Een mens moet eerst wedergeboren worden om dit geestelijk te kunnen beleven.Theoloog schreef:Maar het is maar de vraag hoeveel moslims bang zijn voor de hel. De meeste die ik ken menen dat als je het juiste geloof aanhangt en je best doet, dat je dan in de hemel komt. Aan de andere kant zijn er uit de geschiedenis hele volksstammen christenen bekend (katholieken en calvinisten) die als de dood waren voor de hel. En menig christelijke prediker speelde daarop in.
Tongentaal is een heel ander verhaal; maar het is absoluut geen "gebrabbel"! (ja, voor de niet-gelovigen wel natuurlijk).Theoloog schreef:Daarnaast hebben Pinksterchristenen mensen die niet in tongen konden spreken menigmaal voorgehouden dat die dan vast niet wedergeboren waren (terwijl tongentaal niets anders is dan gebrabbel).
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
- islamwomen
- Forum fan
Theoloog schreef:Aangezien Henoch hier niet op gaat antwoorden (zit teveel in zijn eigen wereldje) en ik te ongeduldig ben op het aanbreken van Sint Juttemis te wachten, zal ik hierop maar antwoorden.islamwomen schreef:als jezus god is, he waarom is hij dan niet alwetend?
en als jezus zelf god zou zijn waarom zegt hij dan toen die aan het kruis zat Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten (Mattheüs 27: 46)??
Je lijkt te denken dat wanneer christenen zeggen: Jezus is God, ze daarbij twee poppetjes in gedachten hebben ('Jezus' en 'God' a.k.a. de man met de baard op de troon in de hemel). En dat roept dan de vraag op: als Jezus de man met de baard op de troon in de hemel is, was die troon in de hemel dan leeg toen Jezus op aarde rondwandelde.
Maar christenen denken niet aan twee poppetjes als ze zeggen dat Jezus God is. Je zult ze ook niet of nauwelijks het omgekeerde horen zeggen: nl. dat God Jezus is.
Was de hemel dus leeg toen Jezus op aarde rondwandelde? Volgens christenen niet.
Wat bedoelen christenen dan als ze zeggen dat Jezus God is? Waar het op neerkomt is dat Jezus als enige mens deelde in de Goddelijke natuur, de essentie van God. Met essentie of natuur bedoelden de Oude Grieken het 'spul' dat ten grondslag lag aan dingen. Vogels, vlinders, paarden, honden, stenen, bloemen, mensen, engelen, God - alles had volgens de Grieken zo z'n eigen aard.
Jezus is volgens christenen mens, en heeft dus een menselijke aard. Maar hij heeft ook de aard van God.
Dit is allemaal trouwens pas bedacht nadat de boeken van de bijbel geschreven werden, om chocolade te maken van bijbelpassages waarin Jezus en God moeiteloos uitgewisseld wordt, Jezus wordt aangesproken met de eretitel/naam van God, Jezus wordt aanbeden etc. In de bijbel zelf wordt daar volgens mij - en ik ben de enige niet - nog vooral mee bedoeld dat Jezus het venster is op God. Een beetje zoals je een foto van iemand die je dierbaar is op je nachtkastje kunt hebben. De foto is niet je beminde, maar wel een afdruk van je beminde. De foto herinnert je aan je beminde, en sommige mensen praten zelfs tegen zo'n foto (niet omdat ze het papiertje vereren, maar omdat de prent in hun gedachten de herinnering aan hun beminde oproept). Beeld en afgebeelde schuiven daarbij ineen. Zo is het ook met Jezus en God, als je de verkondigers van Jezus mag geloven.
De schrijver van de Hebreeënbrief noemt Jezus dan ook "de afstraling van Gods heerlijkheid en de afdruk van Zijn wezen" (Hebr. 1:3) en vertelt er meteen bij dat Jezus, "de Zoon", hoger is dan de profeten en zelfs hoger dan de engelen.
heel erg lief van je antwoord maar ik wel dat henoch m beantwoord

- islamwomen
- Forum fan
Dat is vrij eenvoudig, laat Ome Fenomeen het je uitleggen:islamwomen schreef: grappigste is vertel me hoe jij zeker weet dat jij je zonden vergeven zullen worden?
en hoe weet jij da nou dat ik in de hel zal belanden achteraf
Henoch is een 'Superchristen', die lijken op 'gewone' christenen maar zijn het net niet.
Herkenbaar aan het feit dat ze een direct lijntje met God hebben, de Boodschap gaat zeg maar feilloos van God via Henoch naar de rest van de planeet.
Wat ook telkens terugkeert is dat ze niet lijken te begrijpen dat je geen vliegen met azijn vangt.
Met Allah heb ik ook niks maar jouw postings zijn in ieder geval een stuk beter te pruimen, voor een 17-jarige doe je het niet slecht.
PS
Je moet er toch niet aandenken om tot in de eeuwigheid samen met Henoch in de hemel te zitten?
Ik zou in jouw geval samen met hier aanwezige atheisten lekker gaan branden straks.