Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

islamwomen schreef:ik zou mijn gelloof voor niets willen inruilen voor geen goud :wink:
en islam is my way of life jaaa de manier waarop ik leef..
Ja, mij best hoor. Maar dat beoog ik niet met mijn vraag.
En deze is echt geformuleerd in Jip en Janneke taal.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

>Edwin< schreef:
islamwomen schreef:ik zou mijn gelloof voor niets willen inruilen voor geen goud :wink:
wat beoog je dan :roll:
Afbeelding
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

islamwomen schreef:
>Edwin< schreef:
wat beoog je dan :roll:
Zou het niet verstandig zijn om je er op theologisch vlak enzo echt in te gaan verdiepen? Dan heb je tenminste stof ter argumentatie en tot discussie.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Vind je dan bvb ook dat iemands hand dient afgehakt te worden bij diefstal? Dat is namelijk wat volgens de sharia, de islamitische wet, moet.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Islamwomen, kan je even inhoudelijk reageren op mijn laatste posting?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Henoch schreef:Ga toch weg met al jullie lasteringen! Een ware Christen houdt zich aan de geboden van Jezus. Er is geen enkele religie, behalve het evangelie van Jezus, dat het gebod geeft om zelfs je vijanden lief te hebben, en goed te doen aan degenen die jou kwaad doen! Als iedereen daar nu naar zou leven, dan zou er totaal geen oorlog en haat in deze wereld zijn. Weet je hoe moeilijk het is, om mensen als jullie - die Jezus opnieuw aan het kruis nagelen door jullie ongeloof - lief te hebben? Ik kan je zeggen, dat valt echt niet mee!
Er zijn er blijkbaar meer die daar moeite mee hebben, je staat hierin dus niet alleen.
http://www.godhatesfags.com/main/index.html
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Sararje schreef:Islamwomen, kan je even inhoudelijk reageren op mijn laatste posting?
Waar haal je toch dat geloof vandaan dat de bijgelovigen hier überhaupt in staat zijn inhoudelijk te reageren? Is 75 bladzijden niet genoeg om tot een definitieve andere conclusie te komen?

(ja, ja, ik weet het, je moet de 100 bereiken...OK, we zullen ons best doen dus nog even de schijn op te houden te geloven dat je met fundamentalistische verheerlijkers van het verstand op nul zetten en je onvoorwaardelijk overleveren aan bijgeloof, nog best een redelijk gesprek kunt hebben. :-$ )
Born OK the first time
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nah, ik denk dat we die 100 niet meer gaan bereiken rereformed.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:Dus jij denkt dat Jezus Christus nu Hij verheerlijkt is, en nu zit aan de rechterhand van God, niet alles van jou weet?
Er is niets zo saai voor een godheid dan alles over mij of welk mens dan ook te moeten weten.
Het wezenlijke van ieder hoopje mens heb je in vijf minuten al onder de knie.

Als er dus al een bewijs voor het bestaan van een god moet zijn, dan zal het wel de volledige afwezigheid van een god in het menselijk bestaan zijn, net zoals een mens zijn tijd niet gaat verspillen aan het wel en wee van iedere mier in een mierenhoop, maar op aarde wel andere dingen heeft om zich mee bezig te houden.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:Nah, ik denk dat we die 100 niet meer gaan bereiken rereformed.
Kop op, Sararje, we gaan nu gewoon verder met de nabeschouwing: we kunnen er in de volgende twintig bladzijden een prachtige analyse van maken hoe een fundamentalist in elkaar zit. Hier de eerste aanzet:

De Vrolijk Fladderende Flierefluiter Fundamentalist:

-kinderlijke gedachtenwereld,

-weinig of geen scholing genoten,

-maar blij een kennis te zijn van de grote dorenbos of whatever grootheid,

-staat zeer zwak in de maatschappij en zoekt daarom naar een middel om aan zijn trekken te komen,

-blinkt uit in onbenul,

-geheel gericht op het persoonlijke eigenbelang,

-kan t's en d's niet goed schrijven, en is niet van plan het ooit te leren, zoals fundamentalisten het belang van leren überhaupt nooit inzien,

-denkt de wereld te kunnen behoeden voor de chaos vanwege zijn morele superieurheid,

-heeft een grote hekel aan mensen die hem intellectueel overtroeven,

-en probeert ze te woord te staan door hard om rationaliteit te lachen of intellectuele mensen brulapen of clowns, en vergeet vooral niet: verbitterd!, te noemen,

-wanneer dat niet helpt, neemt wraak door die mensen in het hiernamaals verloren te laten gaan,

-jankt om de haverklap vanwege het martelaarschap dat hij in het leven moeten verdragen, maar troost zich met de gedachte de grote beloning ooit in de wacht te slepen,

-leeft onder de knoet van religieuze machtshebbers/autoriteiten die hem/haar slogans uit het hoofd laten leren,

-maakt er graag een wedstrijd van zijn/haar geloof te bewijzen door de meest absurde zaken kritiekloos te kunnen onderschrijven,

-en weet andere absurde uitspraken van de bijbel/koran lenig te ontwijken en af te wimpelen, wanneer die iets teveel van hen vragen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 26 okt 2007 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

kortom: de automasochistische relifascist?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Als iedereen daar nu naar zou leven, dan zou er totaal geen oorlog en haat in deze wereld zijn.
Hoe kan het dan dat christenen de regels in de bijbel aan hun laars lappen en oorlogen voeren?
Hoe zit het met de Kruistochten waarbij onderweg aan de oevers van de Nijl een hele Joodse gemeenschap werd uitgemoord?

Je hebt absoluut geen enkel zognaamd heilig geschrift nodig om anderen lief te hebben en om op een normale manier met elkaar om te gaan. Met een beetje gezond verstand weet iedereen dit wel.
Het gevaar van oorlog voeren schuilt hem juist in het feit dat religie bij uitstek een geschikt middel is om mensen tegen elkaar op te hitsen en mensen zover te krijgen dat ze elkaar afslachten. En zolang ze geloven dat ze ervoor worden beloont in een hiernamaals maakt het er niet beter op.

En ja, God creërde volgens de christenen de mens naar zijn evenbeeld. Het karakter van God schuilt ook in de mens (hoewel ik ervan overtuigd ben dat mensen hun eigenschappen projecteren op hun God) en God is/was de beroerste niet wanneer het om brute moord gaat. God ging zelfs zover dat iedereen op de wereld moest worden uitgemoord, uitgezonderd het bonte gezelschap op de Ark van Noach. De mens was slecht! Babies, peuters, kleuters, dieren, het maakte allemaal niet uit. Allen werden uitgemoord door een wrede dictator. En jij vindt het vreemd dat mensen oorlogen voeren?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Sararje :lol:
-----------------

Zoals te zien is in onderstaand filmpje, is geloven "kinderlijk" eenvoudig (aan) te leren!
Er komt heus geen indoctrinatie aan te pas, hoor !

Kijk en huiver !

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =555384352
Laatst gewijzigd door a.r. op 26 okt 2007 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:kortom: de automasochistische relifascist?
Het is moeilijk zo'n veelzijdig persoon uitputtend in een notendop te beschrijven, maar aangezien fundamentalisten zelf in 'zo kort en krachtig mogelijk' geloven zullen we er ons best op moeten doen een geslaagde formulering uit te dokteren. Complimenten voor de eerste poging hiertoe!

Zelf vind ik fascist iets te serieus overkomen. Ze bestaan onder de gelovigen uiteraard, maar dat zijn dan altijd de leiders, dus mensen die intellectueel wat meer in hun mars hebben. Relifantast heeft mijn voorkeur. Reliezombie is een alternatief. ReliAliceInWonderland een alternatief voor jeugdige meisjes zoals Islamwoman.
Masochisme is wellicht te vinden in hun personage, maar ieder die er denkbeelden van een hel en 'eeuwig verloren gaan' op nahoudt moet ook over een behoorlijke dosis sadisme beschikken. Hun agressiviteit, voortdurende verontwaardigdheid en superieure morele arrogantie en algemene haat tegen het leven vat ik samen met het woord 'boos'; 'pisnijdig' zou natuurlijk ook kunnen.
Voorts: ik vind dat de uitzonderlijke domheid een ereplaats in de omschrijving van iedere fundamentalist moet krijgen, maar zal het in een speelse zin bewoorden, om ze niet nog pisnijdiger te maken. Ik stem dus op:

Boze Flierefluitende Reliefantast.

Maar ik ben er bijna zeker van dat Tsjok deze benamingscompetitie wint indien hij zich verwaardigt eraan mee te doen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 26 okt 2007 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

a.r. schreef:@ Sararje :lol:

Zoals te zien is in onderstaand filmpje, is geloven "kinderlijk" eenvoudig (aan) te leren!
Er komt heus geen indoctrinatie aan te pas, hoor !

Kijk en huiver !

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =555384352
BRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Gesloten