islamwomen schreef:ik ontwijk ze niet, kijk weetje wat het is...
het is niet dat ik een paar vragen van jullie niet wil beantwoorden maar jullie gebruiken de meeste alelmaal moeilijke woorden die ik gewoon niet bergijp, ik neem aan dat jullie alemaal wat ouder zijn
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Kitty schreef:Ok Islamwoman ik leg het nog een keer uit in de hoop dat je het dan wel snapt.
Je leeft nu in Nederland, stel dat de wet hier zou zeggen, als je christen wordt dan hoef je geen belasting meer te betalen. Als je echter moslim wil blijven moet je aan ons elke maand 400 euro betalen, en je moet je wel houden aan onze christelijk wettten. Alleen indien je je bekeert tot het christendom hoef je ook geen belasting te betalen.
Als dat hier zo zou zijn, zou jij dat dan eerlijk vinden? En zie je hier nu echt vrijheid van het beleven van je eigen godsdienst in, als je ervoor moet betalen om je eigen godsdienst uit te kunnen oefenen, terwijl je ook nog moet leven naar onze christelijke wetten?
bewijs??
jullie halen teveel dingen uit wikkipedia vandaan hee, ik wou je even zeggen dat je daarmee moet opassen want er bevinden zich vaak fouten dingen in.
had het ontdekt toen ik dingen voor school moest maken
Nog nooit gehoord van de Dhimmi status? Dit is toch echt een onderdeel van de sharia hoor en staat precies beschreven in de Koran. Zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
The Prophet schreef:Ik vind dat Henoch wint, want die slaagt er tenminste nog in om grammaticaal foutloze zinnen in te tikken.
Dankuwel.
<proest!>
- Carl Sagan -
Je geeft geen antwoord islamwoman ik vroeg je of je nog nooit gehoord had van de dhimmistatus.
Volgens de Koran moeten christenen geld betalen om christen te mogen zijn. dit staat toch echt in jouw Koran hoor. Dus ik vroeg je gewoon wat jij ervan zou vinden als in Nederland moslims geld zouden moeten betalen aan onze regering als ze moslim willen zijn. Zou je dat rechtvaardig vinden? En zou je hier geen dwang in voelen? Dus wel onderdanig je opstellen aan onze regering dan he.
Zoek het maar op in je Koran:
9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.’
Laatst gewijzigd door Kitty op 25 okt 2007 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Kitty schreef:Ok Islamwoman ik leg het nog een keer uit in de hoop dat je het dan wel snapt.
Je leeft nu in Nederland, stel dat de wet hier zou zeggen, als je christen wordt dan hoef je geen belasting meer te betalen. Als je echter moslim wil blijven moet je aan ons elke maand 400 euro betalen, en je moet je wel houden aan onze christelijk wettten. Alleen indien je je bekeert tot het christendom hoef je ook geen belasting te betalen.
Als dat hier zo zou zijn, zou jij dat dan eerlijk vinden? En zie je hier nu echt vrijheid van het beleven van je eigen godsdienst in, als je ervoor moet betalen om je eigen godsdienst uit te kunnen oefenen, terwijl je ook nog moet leven naar onze christelijke wetten?
bewijs??
‘9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.’
Voorzover er van "winnen" sprake is, wint mijns inziens islamwomen, ze maakt veel spelfouten, maar is tenminste nog enigszins bereidt te luisteren en naar antwoorden te zoeken en te geven en toe te geven dat ze veel (nog) niet weet. Bovendien geef ik haar het voordeel van de twijfel, ze is nog jong en kan als ze echt wil, hier veel leren.
The Prophet schreef:Ik vind dat Henoch wint, want die slaagt er tenminste nog in om grammaticaal foutloze zinnen in te tikken.
Ik ben het niet met je eens.
Islamwomen is in ieder geval eerlijk genoeg om toe te geven dat zij ook niet alles weet en niet overal een verklaring voor heeft. Ik vermoed dat zij nog nooit op een dergelijke manier is uitgedaagd haar geloof kritisch te bekijken en misschien zelfs een beetje schrikt van de argumenten die hier aangedragen worden omdat zij altijd geleerd heeft dat de koran onfeilbaar is.
Terwijl Henoch de op- en aanmerkingen negeert en zijn gebakken lucht alleen maar hoger van de toren gaat blazen en zijn hart verhard heeft voor rede en logica.
Islamwomen heeft voornamelijk een gebrek aan kennis en bezit nog een flinke dosis jeugdige naïviteit maar dat is niets dat een goede educatie en uitdaging tot vrijdenken niet zou kunnen oplossen.
Laatst gewijzigd door MinderMutsig op 25 okt 2007 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Nog nooit gehoord van de Dhimmi status? Dit is toch echt een onderdeel van de sharia hoor en staat precies beschreven in de Koran. Zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
jullie halen teveel dingen uit wikkipedia vandaan hee, ik wou je even zeggen dat je daarmee moet opassen want er bevinden zich vaak fouten dingen in.
had het ontdekt toen ik dingen voor school moest maken
Na Alberto Tomba hebben we hier ook een ware Anja Pärson!!
- Carl Sagan -
a.r. schreef:Voorzover er van "winnen" sprake is, wint mijns inziens islamwomen, ze maakt veel spelfouten, maar is tenminste nog enigszins bereidt te luisteren en naar antwoorden te zoeken en te geven en toe te geven dat ze veel (nog) niet weet. Bovendien geef ik haar het voordeel van de twijfel, ze is nog jong en kan als ze echt wil, hier veel leren.
wat lief
ik ben er vanavond weer moet er vandoor anders kom ik laaaaaaat
Dus jij denkt dat Jezus Christus nu Hij verheerlijkt is, en nu zit aan de rechterhand van God, niet alles van jou weet? Hij kent jou door en door; jouw diepste gevoelens en gedachten. Jezus was gelijk [één] aan God, als 2de persoon in de Godheid; maar Hij heeft zich vernederd en is aan de mensen gelijk geworden, en Hij heeft voor een korte tijd zijn goddelijke majesteit afgelegd, om één van ons te worden. Dit heeft Mohammed nooit kunnen zeggen, omdat hij gewoon een mens was.
Osiris kon dat wel. Osiris stuurde ook zijn zoon Horus naar de aarde toe ten gunste van de mensheid. Overigens, even een vraagje henoch, maak even bovenstaande historisch hard wil je. De evangelien zijn van lang na de dood van Jezus en er zijn geen tijdgenoten van Jezus die iets over hem hebben beschreven zover ik weet dus even een referentie graag.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
MinderMutsig schreef:
Terwijl Henoch de op- en aanmerkingen negeert en zijn gebakken lucht alleen maar hoger van de toren gaat blazen en zijn hart verhard heeft voor rede en logica..
Henoch geloofd dat zijn geloof een wetenschap is, en hij (m.i) weet niet wat het verschil tussen geloof en zeker (net als islamwomen) is, en wat die woordjes betekenen.
Dus jij denkt dat Jezus Christus nu Hij verheerlijkt is, en nu zit aan de rechterhand van God, niet alles van jou weet? Hij kent jou door en door; jouw diepste gevoelens en gedachten. Jezus was gelijk [één] aan God, als 2de persoon in de Godheid; maar Hij heeft zich vernederd en is aan de mensen gelijk geworden, en Hij heeft voor een korte tijd zijn goddelijke majesteit afgelegd, om één van ons te worden. Dit heeft Mohammed nooit kunnen zeggen, omdat hij gewoon een mens was.
Osiris kon dat wel. Osiris stuurde ook zijn zoon Horus naar de aarde toe ten gunste van de mensheid. Overigens, even een vraagje henoch, maak even bovenstaande historisch hard wil je. De evangelien zijn van lang na de dood van Jezus en er zijn geen tijdgenoten van Jezus die iets over hem hebben beschreven zover ik weet dus even een referentie graag.
je begrijpt er nix van.
Osiris is een mythe en jezus is de enigste zoon van god.
Want dat staat toch in de bijbel!
je begrijpt er nix van
osiris is een mythe en jezus is een profeet
Want dat staat toch in de koran!
Ja en Pinkeltjes avonturen zijn ook waar omdat ze in het grote boek van pinkeltje staan.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn