Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

Kitty schreef:
islamwomen schreef:
Kitty schreef:Geen dwang in de godsdienst. Hoe zit het dan met de dwang voor andersgelovigen om belasting te moeten betalen in een islamitische staat volgens de sharia?
met dwang in de godsdienst bedoel ik dan ook echt dat iemand bijvoorbeeld tegen je zegt je moet je bekeren tot de islam!
Ja, ja, dus je ziet het niet als dwang dat men zegt, indien je je niet bekeerd moet je toch onze wetten volgen en aan ons betalen. Als je je bekeerd hoeft dat niet.

Net zoiets als, je mag doen wat je wil ik dwing je niet, maar als je iets doet wat ik niet wil, krijg je wel een pak slaag. Als je echter netjes doet wat ik zeg, dan laat ik dat achterwege. Is dit ook geen dwang? Of mis je de overeenkomst.
sory maar ik snap het niet... :oops:
Afbeelding
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Samante schreef:En dan de fouten in de bijbel nog......
Welke fouten? Ik moet ze nog vinden, terwijl ik hem al 15 jaar lees en bestudeer. Hier en daar wat weglatingen of andere woord-synoniemen in sommige nieuwere versies, maar in het algemeen is de Bijbel betrouwbaar en uniek. Het Woord heeft mij in ieder geval het leven gegeven, nadt een evangelist mij het gepredikt had (zie onderschrift).
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

>Edwin< schreef:Ja Henoch, jij hebt de Bijbel zo goed gelezen dat je op allerllei vragen hier daarover geen antwoord kan geven. :lol: :lol:
Hee, Edwin, kerel, hoe is het met jou? Grote brulaap!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:
>Edwin< schreef:Ja Henoch, jij hebt de Bijbel zo goed gelezen dat je op allerllei vragen hier daarover geen antwoord kan geven. :lol: :lol:
Hee, Edwin, kerel, hoe is het met jou? Grote brulaap!
Slalommer.

Hoe zit het met die slaven Henoch, komt er nog wat van?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Samante

Bericht door Samante »

Henoch schreef:
Welke fouten? Ik moet ze nog vinden, terwijl ik hem al 15 jaar lees en bestudeer. Hier en daar wat weglatingen of andere woord-synoniemen in sommige nieuwere versies, maar in het algemeen is de Bijbel betrouwbaar en uniek. Het Woord heeft mij in ieder geval het leven gegeven, nadt een evangelist mij het gepredikt had (zie onderschrift).
Nu moet ik even hard lachen. :D :D :D :D :D
Als je eens naar de vragen kijkt in dit topic die aan je gesteld zijn, kom je al heel wat fouten tegen waar jij niet eens de moeite voor neemt om die recht te praten. Misschien is het een idee om iedere vragensteller te verzoeken de vragen opnieuw te stellen.
Maar dan moet jij ze wel eens een keer gaan beantwoorden Henoch!
Mijn vragen heb je ook niet beantwoord terwijl ik ze meerdere keren heb herhaald.
islamwomen
Forum fan

Henoch schreef:
Welke fouten? Ik moet ze nog vinden,
wil je ze zien? ik heb er genoeg gezien hoor :roll:
Afbeelding
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ok Islamwoman ik leg het nog een keer uit in de hoop dat je het dan wel snapt.

Je leeft nu in Nederland, stel dat de wet hier zou zeggen, als je christen wordt dan hoef je geen belasting meer te betalen. Als je echter moslim wil blijven moet je aan ons elke maand 400 euro betalen, en je moet je wel houden aan onze christelijk wettten. Alleen indien je je bekeert tot het christendom hoef je ook geen belasting te betalen.

Als dat hier zo zou zijn, zou jij dat dan eerlijk vinden? En zie je hier nu echt vrijheid van het beleven van je eigen godsdienst in, als je ervoor moet betalen om je eigen godsdienst uit te kunnen oefenen, terwijl je ook nog moet leven naar onze christelijke wetten?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
islamwomen
Forum fan

Kitty schreef:Ok Islamwoman ik leg het nog een keer uit in de hoop dat je het dan wel snapt.

Je leeft nu in Nederland, stel dat de wet hier zou zeggen, als je christen wordt dan hoef je geen belasting meer te betalen. Als je echter moslim wil blijven moet je aan ons elke maand 400 euro betalen, en je moet je wel houden aan onze christelijk wettten. Alleen indien je je bekeert tot het christendom hoef je ook geen belasting te betalen.

Als dat hier zo zou zijn, zou jij dat dan eerlijk vinden? En zie je hier nu echt vrijheid van het beleven van je eigen godsdienst in, als je ervoor moet betalen om je eigen godsdienst uit te kunnen oefenen, terwijl je ook nog moet leven naar onze christelijke wetten?
bewijs??
Afbeelding
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

islamwomen schreef:
Henoch schreef:Welke fouten? Ik moet ze nog vinden,
Moslimwoman,

Wil je de fouten in de Koran zien? Ik heb er ook al genoeg gezien hoor.

Jij en Henoch zijn één pot nat, zien jullie dat dan echt niet in?

Allebei zitten jullie de andere zijn heilig boek te bekritiseren, terecht, maar als jou eigen heilig boek wordt bekritiseerd, doe je ofwel dat je het niet begrijpt, dat je het niet hebt gelezen, of zeg je dat we het niet verstaan.

DRINGT DAT ECHT NIET TOT JULLIE DOOR???
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
islamwomen
Forum fan

robindr schreef:
islamwomen schreef:
Henoch schreef:Welke fouten? Ik moet ze nog vinden,
Moslimwoman,

Wil je de fouten in de Koran zien? Ik heb er ook al genoeg gezien hoor.

Jij en Henoch zijn één pot nat, zien jullie dat dan echt niet in?

Allebei zitten jullie de andere zijn heilig boek te bekritiseren, terecht, maar als jou eigen heilig boek wordt bekritiseerd, doe je ofwel dat je het niet begrijpt, dat je het niet hebt gelezen, of zeg je dat we het niet verstaan.

DRINGT DAT ECHT NIET TOT JULLIE DOOR???
ik ontwijk ze niet, kijk weetje wat het is...
het is niet dat ik een paar vragen van jullie niet wil beantwoorden maar jullie gebruiken de meeste alelmaal moeilijke woorden die ik gewoon niet bergijp, ik neem aan dat jullie alemaal wat ouder zijn :x
Afbeelding
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

islamwomen schreef:
Kitty schreef:Ok Islamwoman ik leg het nog een keer uit in de hoop dat je het dan wel snapt.

bewijs??
Nog nooit gehoord van de Dhimmi status? Dit is toch echt een onderdeel van de sharia hoor en staat precies beschreven in de Koran. Zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

islamwomen schreef:

bewijs??
‘9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.’

http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... &Itemid=29
- Carl Sagan -
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ik vind dat Henoch wint, want die slaagt er tenminste nog in om grammaticaal foutloze zinnen in te tikken.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

islamwomen schreef:
MinderMutsig schreef:Nog even een vraag over die wonderbaarlijke bevruchting die de koran beschrijft.
Ik dacht dat vrouwen tijdens de menstruatie onrein waren en dat men dan geen gemeenschap mocht hebben. Waar komen al die kinderen dan vandaan? :shock:
waar heb jij het nou weer over :roll:
zullen we het aub bij een stelling huoden??
ik wl dat henoch mij vraag beantwoord :x
De stelling was toch dat de Koran geen fouten bevat maar alleen waarheden?
Dan is dit dus onderdeel van die stelling.

De koran kent de vrouwelijke eicel niet, nog een fout.
De koran beschrijft waar sperma gemaakt wordt, ook fout.
De manier waarop de bevruchting beschreven is in de koran is fout.
De koran heeft verder regels over onreinheid tijdens de menstruatie maar zegt wel dat baby's gemaakt worden door het mengen van menstruatiebloed met sperma. Nog een fout of op zijn minst een vergissing. Hoe kunnen kinderen geboren worden uit Islamitische ouders als zij de wet in de koran naleven en dus geen gemeenschap hebben tijdens de menstruatie?

Dat jij antwoorden van Henoch wilt dat snap ik, dat willen we allemaal maar ik vrees dat we kunnen wachten tot pasen en pinksteren op een dag vallen.
Maar dat ontslaat je niet van de verplichting om onze vragen aan jou te beantwoorden. Jij doet uitspraken (vanuit de koran) die onwaar zijn en daar reageren wij op. Het is aan jou om aan te tonen dat wij ongelijk hebben danwel toe te geven dat de koran toch niet zo onfeilbaar is als je dacht.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

islamwomen schreef:Vertel me henoch hoe kan ik in een god geloven die niet alwetend is
Het feit dat Jezus, zoals ook zelf door hem wordt toegegeven, niet wist wanneer de Dag des Oordeels zou plaatsvinden is een duidelijk bewijs dat hij niet alwetend is en dat Jezus daarom God niet is.

God is Almachtig. Jezus daarentegen niet. Ondanks het feit dat Jezus vele wonderen verrichtte, gaf hij zelf toe dat de kracht om dit te doen niet van hemzelf afkomstig was, maar kwam van God. Hij zei: “Het is waar wat ik zeg. De Zoon kan niets uit zichzelf. Hij doet alleen wat zijn Vader hem voordoet.” (Johannes 5: 19)

ik heb niet bij de hemelen gezworden maar bij Allah.
en wie zegt dat ik dat niet mag? ik mag juist nergens anders bij zweren dan bij Allah!
Dus jij denkt dat Jezus Christus nu Hij verheerlijkt is, en nu zit aan de rechterhand van God, niet alles van jou weet? Hij kent jou door en door; jouw diepste gevoelens en gedachten. Jezus was gelijk [één] aan God, als 2de persoon in de Godheid; maar Hij heeft zich vernederd en is aan de mensen gelijk geworden, en Hij heeft voor een korte tijd zijn goddelijke majesteit afgelegd, om één van ons te worden. Dit heeft Mohammed nooit kunnen zeggen, omdat hij gewoon een mens was.

Tijdens Jezus bestaan op aarde hield God bepaalde zaken [o.a. Jezus 2de wederkomst] ook voor de Zoon verborgen, maar ik weet zeker dat nu Jezus verheerlijkt is bij God, als de Alpha & Omega, Hij het nu wel weet. Dus de Almacht en godheid van Jezus blijven ontkennen is kolder. Jezus was [toen hij als mens op aarde was een exacte vertegenwoordiging van Gods karakter en wezen, en daarom deed Hij alleeen wat de Vader Hem zei! Daarom moeten wij [als mens] kijken naar Jezus, om God te leren kennen [en niet naar Mohammed].
Gesloten