De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door Gerard R. »

Echter:
https://abcnews.go.com/Politics/live-up ... =121015075
Projections released by the IMF forecast tariffs will hurt global economic growth, and that the U.S. economy will take a bigger hit than other large countries.
Jammer voor de Amerikaan, maar verder vind ik het niet erg.
Ze hebben Trump zelf gekozen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 22 apr 2025 18:27 Echter:
Projections released by the IMF forecast tariffs will hurt global economic growth, and that the U.S. economy will take a bigger hit than other large countries.
Dat hebben ze niet. De grootste groep (90 miljoen) hebben helemaal niet gestemd. Ongveer 73 miljoen kiezers stemden voor Trump.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 22 apr 2025 18:43
Dat hebben ze niet. De grootste groep (90 miljoen) hebben helemaal niet gestemd. Ongveer 73 miljoen kiezers stemden voor Trump.
Ja, en daarmee won hij met hun stelsel de verkiezingen. Kiesmannen.
Als het getal moet gelden dienen ze dat stelsel even om te gooien.
Maar ik snap je wel.

Ik vind het overigens met die twee partijen die de dienst uitmaken bijna de oude Sovjet Unie of China.
Raar in mijn ogen. Maar dat maakt niet uit. :lol: De burger gaat het moeilijk krijgen en de wereldeconomie ook.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Al Gore is boos:
https://www.ndtv.com/world-news/creatin ... =newsstand
Former Vice President Al Gore delivered a scathing critique of the Trump administration, drawing parallels between their tactics and those of Nazi Germany, according to a report by Politico. He emphasised that while Adolf Hitler's Third Reich was "uniquely evil," there are crucial lessons to be learned from its rise to power. Gore's comments were part of a broader discussion on climate change, during which he highlighted the administration's efforts to dismantle previous climate policies. (..)
En volgens mij ziet hij het gewoon scherp zonder er een eigen sausje over te gieten.
Als je goed kijkt naar hoe de Trump-administraie reilt en zeilt dan geloof je toch niet wat je ziet..?
En net zoals vroeger in zijn eerste periode en in de vier jaren Biden: hij kan komt overal mee weg, ook al wordt er
toch wel tegen hem aangeschopt. Je zou kunnen zeggen, dat hij hierin heel goed is...
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 22 apr 2025 19:02

Maar ik snap je wel.

Ik vind het overigens met die twee partijen die de dienst uitmaken bijna de oude Sovjet Unie of China.
Raar in mijn ogen. Maar dat maakt niet uit. :lol: De burger gaat het moeilijk krijgen en de wereldeconomie ook.
Het is een consequentie van het kiessysteem. Dat begrijpen ze in het VK nog steeds niet!
Maar het is erger. Ook de democraten buigen voor het grote geld. Ze kiezen namelijk doorgaans de kandidaat met het meeste campagnegeld. Het enige verschil is. dat ze er niet zo mee te koop lopen als Trump.

Voor de zieke en noodruftige Amerikaan (en voor immigranten) is de man en zijn zijn steenrijke kornuiten verschrikkelijk. En dat vind ik wél erg. 10% hogere prijzen Inflatie is overigens ook een ramp als je maar 15.000 per jaar te besteden hebt en daar nog op bezuinigd wordt bovendien om de belasting voor de steeds rijker wordende miljardairs nog wat te kunnen verlagen.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 23 apr 2025 00:19
Maar ik snap je wel.

Het is een consequentie van het kiessysteem. Dat begrijpen ze in het VK nog steeds niet!
Maar het is erger. Ook de democraten buigen voor het grote geld. Ze kiezen namelijk doorgaans de kandidaat met het meeste campagnegeld. Het enige verschil is. dat ze er niet zo mee te koop lopen als Trump.

Voor de zieke en noodruftige Amerikaan (en voor immigranten) is de man en zijn zijn steenrijke kornuiten verschrikkelijk. En dat vind ik wél erg. 10% hogere prijzen Inflatie is overigens ook een ramp als je maar 15.000 per jaar te besteden hebt en daar nog op bezuinigd wordt bovendien om de belasting voor de steeds rijker wordende miljardairs nog wat te kunnen verlagen.
De hele wereld gaat dit voelen, vooral de arme landen..
Alles over hun rug uiteraard. En hulp doet de Trumpkliek niet meer...
Met als absoluut dieptepunt de Palestijnen in Gaza waar Trump een fijne Riviera van zou willen maken.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Obama is nog steeds aan het woord voor de goede zaak.
Hij vraagt zich af wat het amerikaanse volk van hem gezegd zou hebben als hij hetzelfde zou hebben gezegd of gedaan als Trump.
Is de mening van het amerikaanse volk dan zo veranderd?

DL Hughley And Aries Spears Respond To Obama 'Calling Out' Trump: "Imagine If I Did This?" - CH News
5.5 min.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 23 apr 2025 09:51
Peter van Velzen schreef: 23 apr 2025 00:19
Maar ik snap je wel.

De hele wereld gaat dit voelen, vooral de arme landen..
Alles over hun rug uiteraard. En hulp doet de Trumpkliek niet meer...
Met als absoluut dieptepunt de Palestijnen in Gaza waar Trump een fijne Riviera van zou willen maken.
En nauwelijks heb je dit geschreven of Trump doet weer een gooi waarna Wallstreet een goudmijn kan zijn door de
beweeglijkheid die dan ontstaat.
Of het land onstabiel is? Ja.
Onbetrouwbaar? Ook.
Schadelijk gedrag met de centen van de wereld? Yep.
Kijken of het aub. beter kan worden.... :roll:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://tass.com/world/1948307
"The United States interferes in China’s efforts to foster international cooperation," Wu explained. "For instance, Washington has exerted pressure on China’s attempts to engage with European countries. As a result, the current collaboration between China and Russia - particularly regarding the International Lunar Research Station - is now the strongest," he emphasized. According to Wu Weizhen, the chief designer of China’s Lunar Program. (..)
De Russische en Chinese demagogen aan het woord via Tass.
En tóch zou ik me zoiets heel goed kunnen voorstellen.
Kleine veranderingen kunnen grote gevolgen hebben. En grote veranderingen al helemaal.
Ik denk dat de Amerikanen nog decennia last kúnnen houden van wat Trump recent 'gekookt' heeft.
De hele wereld is reuze voorzichtig geworden met dat land. En men gaat er van alles op bedenken.
Het wordt nu wel moeilijk, Rusland dat niet wil deugen, Amerika dat je niet kunt vertrouwen..
China ligt soms ook te etteren op zee....
Nog iets met Europa, MO, de rest van Azië, Australië?? #-o

Oja, deze vond ik wel leuk:
https://www.youtube.com/shorts/xvriwMCa7rE
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De Amerikaanse president Donald Trump beweert dat de Oekraïense president Volodymyr Zelensky dwarsligt bij de vredesonderhandelingen met Rusland.
https://www.nu.nl/316174/video/trump-op ... lijkt.html
Zelensky is 1/5 van zijn land aan de invaders, de Russen, kwijt en zijn land wordt in toenemende mate gebombardeerd
waardoor zoveel doden en gewonden.
Trump: "Of Zelensky maar even wil gaan meewerken met de Amerikaan Trump en de Rus Putin?!!!

Het zal er wellicht nog van komen, dat de Russen, als ze door hun bommen heen zijn bommen van de VS krijgen...?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Auteur: BNR Webredactie
De handelsoorlog die Donald Trump heeft ontketend dreigt niet alleen de Verenigde Staten in een economische crisis te storten. Wereldwijd kunnen schulden oplopen tot boven de niveaus van tijdens de coronapandemie. Tegen het eind van dit decennium kan de wereldwijde schuldenberg zelfs even groot zijn als de complete wereldeconomie, waarschuwt het Internationaal Monetair Fonds.
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... rlog-trump

Ik heb wel eens het vermoeden dat de man in zijn eentje een nieuwe depressie als na 1029 aan het fokken is...
Zó minkukelig hebben we het nog niet gezien op aarde.
En de Amerikaanse instellingen maar op hun handen zitten... niemand houdt hem tegen blijkt nog steeds.
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... e-economie
In het Beige Book van de Fed uit de Amerikaanse centrale bank zijn zorgen over de Amerikaanse economie. Met name de importheffingen van president Trump én diens uitspraken daarover leiden tot onzekerheid. 'Er is geen touw aan vast te knopen', zegt BNR's huiseconoom Han de Jong. De econoom noemt Trumps beleid erratisch.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

hahahaaaahhahahahhaaaa..... :lol: :(

https://nos.nl/collectie/13965/artikel/ ... al-op-kyiv
De Amerikaanse president Trump heeft de Russische aanval op Kyiv van afgelopen nacht veroordeeld. Hij roept president Poetin op om de aanvallen op Oekraïne te stoppen.

"Ik ben niet blij met de Russische aanvallen op Kyiv", schrijft de president op zijn socialemediaplatform Truth Social. (..)
Och gossie... wat doet die Putin nou toch... Niet doen jongen, niet doen.

#-o
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Er is nog maar één keer een president geweest dat al in de eerste april van zijn presidentschap al een negatieve beoordeling kreeg, zoals Trump nu.
En dat was Trump in 2017.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 24 apr 2025 18:19 Er is nog maar één keer een president geweest dat al in de eerste april van zijn presidentschap al een negatieve beoordeling kreeg, zoals Trump nu.
En dat was Trump in 2017.
Tsja..
Maar wat mij steeds zo met verbijstering vervuld is dat het gewoon maar doorgaat.
Wat in de wereld is dat toch voor een partij en een natie die deze persoon door dik en door dun in het pluche houdt?
Hij is nu president dus kan hij mogelijke straffen niet uitzitten, maar dit met dat beleid bv. is toch een krankzinnige toestand?
Er móet toch het een en ander volkomen... eh.. niet in orde zijn daar? Of ben IK nou gek?
En dan mondiaal.. aan de ene kant van de EU een moderne Hitler en aan de Westkant die gek, die chaos en rookgordijnen
produceert. Het is een macaber gekkenhuis. Het MO laat ik maar even voor wat het is.

En dit:
https://www.stadindex.nl/nederland/3369 ... -bewapenen
Om veilig te blijven moet Nederland zich "tot de tanden toe bewapenen", zegt koning Willem-Alexander. De oorlog in Oekraïne en andere conflicten bewijzen volgens hem dat vrede en veiligheid niet meer vanzelfsprekend zijn.
.. schijnt onze koning te zeggen. De tijd van 'Het gebroken geweertje' is nu echt voorbij.
Wij vervelen ons niet. :D
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Auteur: BNR Webredactie
Amerikaanse economie onder druk: huizenmarkt stort in, creditcardbedrijven zetten geld opzij
Deze week werd duidelijk dat steeds meer economische signalen op rood springen in de Amerikaanse economie. Nu de handelsoorlog is ontketend worden allerlei effecten zichtbaar. Van kelderende beurzen tot aan bedrijven die geld opzij zetten vanwege mogelijke wanbetalers. Ondertussen lijkt China ook steeds meer de overhand te krijgen in de handelsoorlog.
https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politi ... geld-opzij
Dat met die huizenmarkt kennen we ook van 2008. Net een boemerang. Hopen dat het niet zover komt.
En het geld eigenlijk voor vrijwel alles, dat Trump doet. Ook met oorlog en vrede. Hopen dat zijn contact vandaag met Zelensky van Ukraine bij de begrafenis van Paus Franciscus wat oplevert.
Maar verder begint de Trump-administratie in verergerde vorm toch wat van zijn eerste termijn te krijgen.

Overigens:
Zelensky: Raket op Kyiv bevatte Amerikaanse onderdelen
Een raket van Noord-Koreaanse makelij, die de Russen eerder deze week afvuurden op Kyiv, had veel onderdelen uit andere landen. "En het merendeel daarvan werd helaas gemaakt door Amerikaanse bedrijven", schrijft de Oekraïense president Zelensky op sociale media.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... er-akkoord
Plaats reactie