Ondertussen blijkt duidelijk wat 'de president' van de VS doet. Maga. Het is bot en middeleeuws, groot, maar niet bijzonder.
Dat is 'sanctioneer en tariveer de hele wereld', zodat je de hele wereld onder enorme economische druk zet.
Zijn gedachte is dat de VS dan vanzelf bovendrijft dus weer GROOT wordt (zelfs al zou dat groter worden niet reëel zou zijn...)
Dat de VS hier ook heel veel last van zal hebben? Sancties tegen staten zullen in Trump's gezicht exploderen en dat het wereldwijd veel weerzin tegen de VS ten gevolge zal hebben, dat snapt een baby.
Zie bv.:
https://frontpage.fok.nl/nieuws/882592/ ... trump.html
China wil nauwer samenwerken met Zuid-Korea en Japan . Volgens een bericht op sociale media op de staatstelevisie wil het land zijn reactie op de Amerikaanse tarieven coördineren met de twee andere landen.
Maar dát gaat er even niet in bij dat aso boeren project-ontwikkelaars- en vastgoed- hersenstelsel. Gaat u nog helpen als
bv. China Taiwan aan zou vallen e.d.? En met de eerste oorlog tegen 'Irak in Kuweit' zagen we dat de VS zogenaamd graag 'hulp van de hele wereld' heeft bij dat soort operaties. Waarom moge Joost weten, want ze hebben voldoende militaire macht om de hele wereld te koeioneren en de resoluties van de VN moeten ze niet, net als Israël.
Dat bleek bij Bush tegen Irak-2. Dat deden ze met weinig hulp, want allerlei landen waren er terecht niet voor. Hoe dan ook, die baby snapt ook, dat de simpele ziel op de verkeerde weg is. Het imperium van de VS loopt met die Giga-staatsschulden die ze hebben op zijn eind, ook al kunnen ze nog heel wat schade veroorzaken en erger. Profijtelijker is altijd 'samen de schouders eronder', niet wat hij doet 'ik, ik en de rest kan stik' uiteraard. Zie verder mijn onderschrift.