Nou, ik had echt zo af en toe werkelijk het gevoel, dat Trump dementeert.HierEnNu schreef: ↑14 mar 2025 22:29Nederland is lid van de NAVO en zulks is ook vertoon van het recht van de sterkste. ZolangGerard R. schreef: ↑14 mar 2025 20:28Ach so.. dat is het recht van de sterkste..HierEnNu schreef: ↑14 mar 2025 20:20
Wat dat betreft ben ik beretrots op 'onze' Mark! De professionele wijze waarop
hij Trump in diens corrupte dikke reet wist te kruipen was ongeëvenaard, Markje mocht
de rol van zijn leven spelen en deed dat uitstekend, wat mij betreft Oscarwaardig!
Beter met veel geslijm een oorlog voorkomen,
dan een oorlog riskeren die alleen maar verliezers kent!
Ik ben daar niet zo van en ook hier, ik ben daar niet de enige in.
Maar Rutte heeft het slim gedaan.
zulks als zelfverdediging wordt gebruikt vind ik daar niks mis mee. Die paraplu heeft ons
tachtig jaar veiligheid geboden, prima toch? Nou moeten we de VS er een paar jaar bij
zien te houden en die tijd gebruiken om ook zonder de VS weer te horen bij degenen die
zich kunnen beroepen op het recht van de sterkste:Er was een saillant detail wat mij opviel tijdens het gesprek tussen Rutte en Trump:
- op de eerste plaats om oorlog te voorkomen en
eventueel als zelfverdediging.
Trump begon op een gegeven moment Rutte de Hemel in te prijzen en begon
vervolgens op te scheppen dat hij persoonlijk degene was die er voor had gezorgd
dat Rutte die baan had gekregen en Rutte zat erbij, zweeg en straalde glimlachend ...
Een bepaalde vorm van de ziekte. Ook zijn lopende band praten is voor mij daar een symptoom van.
Misschien is het niet zomaar een vorm van dementie, maar wat anders.
Maar normaal, wat hij heeft, kan IK het niet noemen. Ook wat hij de toch al zo precaire modiale balans aandoet is knap ziek.
In mindere mate heeft hij dat ook in zijn eerste termijn gedaan en ik denk nog steeds dat dáar de onstabiliteit van vandaag voor een goed deel wat mee te maken heeft. Hij vindt crises en spanningen ook prima 'omdat daar wat goeds van zou komen'.
Hopen dat hij in staat is vrede te veroorzaken. Maar als je ziet wat hij met Groenland en Canada zou willen doen...
Dan voel ik nattigheid.