De nieuwe Trump-periode
Moderator: Moderators
Re: De nieuwe Trump-periode
Ik hoorde tussen neus en lippen zoiets grappigs voorbij komen op de televisie gisteren. Trump wil graag de Nobelprijs voor de vrede binnenslepen omdat Obama die ook gekregen heeft. Ik denk dat hij een goede kans maakt, wat denken jullie? 
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Dat klopt economisch gezien niet.
Importheffingen op de euro kan helemaal niet:
- de euro is geen importproduct.
Importheffingen verzwakken de dollar juist verder, want zodra de VS importheffingen instelt op Europese goederen, hebben Europese bedrijven minder Amerikaanse dollars nodig omdat ze minder exporteren naar de VS. Daardoor daalt de vraag naar dollars, wat de koers verder doet zakken.
Importheffingen maken Europese producten duurder in de VS, waardoor Amerikaanse bedrijven en consumenten meer moeten betalen. Dit leidt tot inflatie, wat de dollar nog minder aantrekkelijk maakt.
Kortom: jouw uitspraak is economisch niet alleen onzinnig,
maar zou als daadwerelijk beleid zelfs averechts werken.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
.
Zulks is altijd fijn om te lezen. Zag ook gelijk dat euro, dollar moest zijn.
Wat ik bedoel te zeggen: Boycot die bully
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
https://www.nu.nl/economie/6349230/vert ... -jaar.html
Consumenten zijn bang dat de importheffingen die president Donald Trump heeft ingevoerd de inflatie in de VS aanjagen, meldt de universiteit van Michigan op basis van een voorlopige raming. Een stijgende inflatie zorgt ervoor dat de koopkracht van huishoudens verder onder druk komt te staan.
I love it!
Consumenten zijn bang dat de importheffingen die president Donald Trump heeft ingevoerd de inflatie in de VS aanjagen, meldt de universiteit van Michigan op basis van een voorlopige raming. Een stijgende inflatie zorgt ervoor dat de koopkracht van huishoudens verder onder druk komt te staan.
I love it!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is maar ten dele waar.
Landen kunnen wel degelijk de in en uitvoer van valuta (ook de eigen) aan banden leggen.
Ik meen dat Spanje onder Franco zulke bepalingen had, maar dat weet ik niet zeker.
Wel is het tussen de EU en de VS niet aan de orde lijkt me.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
En terecht.dikkemick schreef: ↑14 mar 2025 18:05 https://www.nu.nl/economie/6349230/vert ... -jaar.html
En dat zal niet het einde zijn. Het sneeuwbaleffect komt nog.
Ik eigenlijk niet.I love it!
Of het zou moeten zijn omdat dan misschien eindelijk de schellen van hun ogen zullen vallen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Dat laatste Maria. Heb Trump-stemmers al eerder voor malloot uitgemaakt.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoe dan ook, we gaan aardig diep.
In journaals hoor ik soms al zinnen als "we moeten Trump wél te vriend houden, anders....¨.
Niet te geloven wat de Hoogheid vermag als het aan zijn discipelen ligt. Of overdrijf ik nu een beetje?
In journaals hoor ik soms al zinnen als "we moeten Trump wél te vriend houden, anders....¨.
Niet te geloven wat de Hoogheid vermag als het aan zijn discipelen ligt. Of overdrijf ik nu een beetje?
Misschien toch eens hand in eigen boezem steken dan! Dit soort handelingen
door Trump veroorzaken wereldwijd handelsoorlogen en worden ook daadwerkelijk
als oorlogshandeling beschouwt! En jouw commentaar daarop is dan:
- "I love it!"

is niet alleen het hele Amerikaanse volk de pineut, niet alleen Trumps volgelingen,
maar met een beetje pech de bevolking van onze hele wereld. Hoezo "I love it!"?
---------------
Eensch!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑14 mar 2025 18:17Dat is maar ten dele waar.
Landen kunnen wel degelijk de in en uitvoer van valuta (ook de eigen) aan banden leggen.
Ik meen dat Spanje onder Franco zulke bepalingen had, maar dat weet ik niet zeker.
Wel is het tussen de EU en de VS niet aan de orde lijkt me.
Kapitaalcontroles bestaan en landen kunnen inderdaad beperkingen opleggen aan de
in- en uitvoer van valuta. Maar dat is iets anders dan een importheffing op de euro.
.
.
HierEnNu
Zulks is toch duidelijk? Of begrijp je mijn onderliggende toon nog immer niet
Zulks is toch duidelijk? Of begrijp je mijn onderliggende toon nog immer niet
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat dat betreft ben ik beretrots op 'onze' Mark! De professionele wijze waarop
hij Trump in diens corrupte dikke reet wist te kruipen was ongeëvenaard, Markje mocht
de rol van zijn leven spelen en deed dat uitstekend, wat mij betreft Oscarwaardig!
Beter met veel geslijm een oorlog voorkomen,
dan een oorlog riskeren die alleen maar verliezers kent!
.
.
Ach so.. dat is het recht van de sterkste..HierEnNu schreef: ↑14 mar 2025 20:20Wat dat betreft ben ik beretrots op 'onze' Mark! De professionele wijze waarop
hij Trump in diens corrupte dikke reet wist te kruipen was ongeëvenaard, Markje mocht
de rol van zijn leven spelen en deed dat uitstekend, wat mij betreft Oscarwaardig!
Ik ben daar niet zo van en ook hier, ik ben daar niet de enige in.
Maar Rutte heeft het slim gedaan.
Nederland is lid van de NAVO en zulks is ook vertoon van het recht van de sterkste. ZolangGerard R. schreef: ↑14 mar 2025 20:28Ach so.. dat is het recht van de sterkste..HierEnNu schreef: ↑14 mar 2025 20:20Wat dat betreft ben ik beretrots op 'onze' Mark! De professionele wijze waarop
Ik ben daar niet zo van en ook hier, ik ben daar niet de enige in.
Maar Rutte heeft het slim gedaan.
zulks als zelfverdediging wordt gebruikt vind ik daar niks mis mee. Die paraplu heeft ons
tachtig jaar veiligheid geboden, prima toch? Nou moeten we de VS er een paar jaar bij
zien te houden en die tijd gebruiken om ook zonder de VS weer te horen bij degenen die
zich kunnen beroepen op het recht van de sterkste:
- op de eerste plaats om oorlog te voorkomen en
eventueel als zelfverdediging.
Trump begon op een gegeven moment Rutte de Hemel in te prijzen en begon
vervolgens op te scheppen dat hij persoonlijk degene was die er voor had gezorgd
dat Rutte die baan had gekregen en Rutte zat erbij, zweeg en straalde glimlachend ...
.
.