De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 03 dec 2024 03:27 Dit was niet wat de opstellers van de grondwet bedoelden met de toekenning van het recht op gratie door de president...privileges voor familie...?🙄
Biden heeft Hunter gepardonneerd voor alle misdragingen tegen de VS die hij heeft begaan of mogelijk heeft begaan tussen 1 januari 2014 en 1 december 2024.
Biden heeft herhaaldelijk gesteld zulks nie te zullen doen. Een keiharde leugen. Hunter Biden heeft ook nog geen dag in een gevangenis doorgebracht.
Mocht Trump veroordeelden voor 6 januari 2021 gaan gratiëren, hij heeft nooit gezegd dit niet te zullen doen. Integendeel weten we, maar in dat opzicht zou hij zich aan zijn woord houden.
Zonder meer hartstikke hypocriet van Biden, maar dat gezegd hebbende en niet twijfelend aan Trumps wraakzucht voeg ik eraan toe dat ik alle begrip heb voor Biden. Niet alleen omdat ik zelf ook een zoon heb waar ik zulke hypocrisie voor op zou brengen, maar vooral omdat ik vermoed dat Biden vooral wil voorkomen dat diens zoon door invloed van Trump onevenredig hard gestraft zal worden.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 23 nov 2024 03:09 Ik kwam deze video tegen waarin de Filosoof Michael Sandel een visie geeft op de problemen waarmee men in de VS te kampen heeft, en die verklaren waarom de Democratie vrijwel geheel niet lijkt te werken. Ik denk dat hij grotendeels op het juiste spoor zit. Ook daar waar hij de mogelijke oplossing vooral ziet op lokaal niveau. Uiteraard heeft hij geen pasklare oplossing, die zal door de burgers moeten worden gevonden.

Ook ik kan me er redelijk in vinden.
Dat de democratie niet meer naar behoren wekt is trouwens in nagenoeg jet hele Westen het geval.

De analyse is vooral daarom sterk omdat hij één van de weinige is, die niet Trump de schuld geven en daar dan al hun energie aan verspillen,
zonder de werkelijke problemen onder de ogen te (willen?) zien.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 02 dec 2024 17:22
B.S. schreef: 02 dec 2024 16:56 Joe Biden heeft zoon Hunter toch maar gratie verleent, had eerder gezegd dat niet te doen https://www.nu.nl/buitenland/6337544/pr ... unter.html
Ach, het is echt wel vaker voorgekomen dat vertrekkende presidenten familie of vrienden gratie verlenen, dat is best normaal...🙄 Moeten we hier eigenlijk wat van vinden... :D
Nou ja en nee, Trump deed het met coupplegers en andere vergrijpers, die heel wat meer op hun kerfstok hadden dan Hunter.
Watergate was er een grapje bij. En dát deed toen al zoveel stof opwaaien... Dag Nixon.
Maar het is natuurlijk verder een aanfluiting, zoals zo langzamerhand een heleboel van dat land. :roll:
De Biden kliek speelt zo natuurlijk wel Trump in de kaart.
Hij kan straks kritiek afdoen met simpel naar Biden te wijzen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Trump opnieuw uitgeroepen tot 'Persoon van het Jaar'

• Met zijn tweede Time-verkiezing staat Trump nu op gelijke hoogte met oud-president Barack Obama. Franklin D. Roosevelt is de enige president die de titel drie keer kreeg (hij was ook vier termijnen president, van 1933 tot 1945, en overleed aan het begin van zijn vierde termijn).
BRON: NOS Nieuws - vandaag, 15:33
Trump opnieuw uitgeroepen tot 'Persoon van het Jaar' door Time Magazine
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 12 dec 2024 20:52

• Met zijn tweede Time-verkiezing staat Trump nu op gelijke hoogte met oud-president Barack Obama. Franklin D. Roosevelt is de enige president die de titel drie keer kreeg (hij was ook vier termijnen president, van 1933 tot 1945, en overleed aan het begin van zijn vierde termijn).
Er zijn meer dingen in het leven die ik absoluut niet begrijp.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 12 dec 2024 21:28
HierEnNu schreef: 12 dec 2024 20:52

Er zijn meer dingen in het leven die ik absoluut niet begrijp.
Er zijn echt heel veel dingen die ik niet begrijp van 'onze wereld'. Wat doe ik hier, zou ik rustig kunnen vragen. :roll:
En ik ben dus niet alleen.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 dec 2024 10:34
Gerard R. schreef: 02 dec 2024 17:22
B.S. schreef: 02 dec 2024 16:56 Joe Biden heeft zoon Hunter toch maar gratie verleent, had eerder gezegd dat niet te doen https://www.nu.nl/buitenland/6337544/pr ... unter.html
Ach, het is echt wel vaker voorgekomen dat vertrekkende presidenten familie of vrienden gratie verlenen, dat is best normaal...🙄 Moeten we hier eigenlijk wat van vinden... :D
Nou ja en nee, Trump deed het met coupplegers en andere vergrijpers, die heel wat meer op hun kerfstok hadden dan Hunter.
Watergate was er een grapje bij. En dát deed toen al zoveel stof opwaaien... Dag Nixon.
Maar het is natuurlijk verder een aanfluiting, zoals zo langzamerhand een heleboel van dat land. :roll:
De Biden kliek speelt zo natuurlijk wel Trump in de kaart.
Hij kan straks kritiek afdoen met simpel naar Biden te wijzen.
Alsof dat er wat toe doet of Trump tegen zou houden.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Regering Trump wil af van meldplicht voor zelfrijdende auto’s na ongeval

Lijkt mij een van de eerste adviezen van Musk aan de komende Regering Trump. Uiteindelijk moeten al die meldingen in een register worden opgenomen en dat is weinig effectief en efficiënt. Want wat moet je met dit inzicht?

Musk ziet dat scherp :!:

Of, en ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen, het zou iets met de belangen van Musk in Tesla te maken moeten hebben [-X
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Natuurlijk matcht het met de persoonlijke belangen van Musk, maar tegelijkertijd zit er best wat in. Risico in het verkeer nemen we al decennia lang.
Autorijden met menselijke besturing kun je in die zin een twijfelachtig succes noemen.
Hetis lang niet voor iedereen toegankelijk en heeft tot nu toe zo'n 10.000.000 levens gekost.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 17 dec 2024 20:49 Natuurlijk matcht het met de persoonlijke belangen van Musk, maar tegelijkertijd zit er best wat in. Risico in het verkeer nemen we al decennia lang.
Autorijden met menselijke besturing kun je in die zin een twijfelachtig succes noemen.
Hetis lang niet voor iedereen toegankelijk en heeft tot nu toe zo'n 10.000.000 levens gekost.
Dat geldt voor meer aktiviteiten van mensen.
Maar op een stoel zetten en niets meer lsten doen?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 17 dec 2024 20:53
gerard_m schreef: 17 dec 2024 20:49 Natuurlijk matcht het met de persoonlijke belangen van Musk, maar tegelijkertijd zit er best wat in. Risico in het verkeer nemen we al decennia lang.
Dat geldt voor meer aktiviteiten van mensen.
Maar op een stoel zetten en niets meer lsten doen?
Nee hoor, dan moeten we terug naar paard en wagen maar daar vallen per vevoerseenheid ook aardig wat doden.
Ik weet niet meer hoe die verhouding lag, zal er eens naar zoeken.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Een register is handig omdat het onderzoek, in zijn algemeenheid, mogelijk maakt naar waar zwakke plekken in de besturing zit. Dat leidt ongetwijfeld tot verbetering.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

In Nederland krijgen we de steenrijke zakenman Joe Popolo als ambassadeur. Was ooit Pete Hoekstra die meende de kas van forum voor democratie wel te kunnen spekken en de man die een bloedhekel had aan onze media (die zouden wel heel open en eerlijk zijn)
Maar nu dus Joe. Eerste uitspraak die ik lees:
Op nieuwjaarsdag plaatste hij op X een bericht waarin werd beweerd dat het 'aantal doden door klimaatrampen is afgenomen'. Een stelling die wetenschappers niet bepaald ondersteunen.

Overal plaatst Trump zijn volgzame idioten. Op naar de autocratie in Amerika. Te beginnen met alle Mexicanen te deporteren. Dan hogere importtarieven en "Drill baby, drill!"
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja.. reken maar op donkerbruine tijden.
We zouden echt wat afstand van dat land moeten bewaren. Zëer politiek instabiel. En weer raarrr van richting. Elke 'deal' is tijdelijk. Jammer ook voor de planeet.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

De vibe-shifts komen snel (en met veel ook)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/07 ... eer-vrije/
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Plaats reactie