De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mullog
Bevlogen

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door Mullog »

De aangekondigde maar al bijna een jaar vertraagde Trump mobiel wordt, in tegenstelling tot in de aankondiging, volledig in China gemaakt op basis van een Chinees standaard model. Daarnaast wordt hij twee keer zo duur.

Waarom verbaast mij dit niet?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 09 feb 2026 18:49
Mullog schreef: 09 feb 2026 18:01
Gerard R. schreef: 08 feb 2026 19:56 Mochten we denken dat we na deze periode van Trump verlost zijn dan vergissen wij ons misschien.
...
Zelfs als we van Trump verlost zouden worden zijn we niet van hem verlost. De wereldorde is door hem definitief opgeschud. Geen president na hem gaat dat helemaal terugveranderen. Democraat of republikein, het maakt niet uit.
Ja, inderdaad, veel valt nu uit en in elkaar. Ik voel het als een trieste corrupte 'na de babyboomers'-puinhoop, waar van alles toch wel nuttigs (met fouten) wordt afgeschaft. Op een moment dat het Westen dit pertinent niet kan hebben. Want veel oorlogsdreiging. Niet te managen... Soeverein land binnenvallen. Groenland, Canada... tarieven, afpersing met zig-zag-sancties, wel ja... Beste van hopen..
Maar het biedt ook kansen. Zo zijn er organisaties die in beton gegoten zijn. Ik denk aan de VN veiligheidsraad die door vetorecht volkomen machteloos is. Misschien komt er iets nieuws voor in de plaats (en dan bedoel ik niet dat ding van Trump waar je je in kunt kopen voor één miljard dollar)
Toch zou ik dááraan, aan dat soort onzin, vooral denken. Zo heeft hij ook zijn eigen medicijnwinkeltje geopend. En hij vermengt nog veel meer...

De VN is vernield door Israël, dat alle resoluties aan de laars lapte, door de jaren heen, de Russen met allerlei veto's tegen van alles, de VS zelf ook zoiets als de Russen. Wat de Amerikanen overigens jaaaren hebben gedaan (vooral ook onder de Irak-oorlog) was wanbetalen van VN-contributie. En aangezien dat een aardig bedrag was gaat zo'n organisatie daar mank aan.
De organisatie is ook militair nooit echt gesteund, zeker niet toen de VS voor de tweede kaar Irak aanviel.Trump is nu met dat alternatief 'Veiligheidsraad' of zo gekomen en ik heb daar totáál geen vertrouwen in omdat ik Trump wantrouw als de pest. De grote machtsblokken willen verder gewoon hun eigen ding kunnen doen. Niks VN. Niks regels, niks Internationaal Recht. Allemaal klaar. Krijgsheren-wereld. :shock:
Jahaa.... :shock:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... t-een-punt
Vrijwel alle achterstallige betalingen aan de Verenigde Naties komen van de VS. Dat land is de organisatie bijna 4 miljard dollar verschuldigd. Dat zeggen VN-functionarissen tegen Politico. Of en wanneer de Trump-regering dit geld betaalt, is onzeker, en buitenlandcommentator Bernard Hammelburg verwacht niet dat Trump snel over de brug komt. ‘De Amerikanen vinden dat er eerst een fatsoenlijk budget moet komen, en dat er nu te veel met geld wordt gesmeten. Daarin hebben ze ook een punt.’ (..)
Net de VS dus.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.foxnews.com/media/revealed- ... m-exposure
Fox dus:
TRUMP ALLEGEDLY THANKED POLICE FOR PROBING EPSTEIN IN 2000S, WARNED GHISLAINE MAXWELL IS ‘EVIL’: FBI DOC

It’s important to say upfront that the long-awaited Jeffrey Epstein files have produced not a scintilla of evidence that Donald Trump personally engaged in sexual misconduct.

But he knew a helluva lot more than he’s let on. (..)
http://fok.nl/888914
Donald Trump zei in 2006 tegen de toenmalige politiechef van Palm Beach, Michael Reiter, dat "iedereen wist" dat Jeffrey Epstein zich met tienermeisjes inliet. Dat blijkt uit een tot nu toe onbekend FBI-verslag van een gesprek met Reiter uit 2019.... (..)
Het is dat het zo vuil is allemaal, maar hoe boeiend met de president en het wereldwijde netwerk... :roll:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.foxnews.com/politics/bondi- ... llegations
Attorney General Pam Bondi is testifying Wednesday before the House Judiciary Committee, where lawmakers were expected to confront her over the Department of Justice’s handling of Jeffrey Epstein’s sex trafficking case files, numerous high-profile, politically charged indictments and broader structural changes at the department.

The hearing, began at 10 a.m., and marks Bondi’s first appearance before the House panel since taking the helm of the DOJ.

While some Republicans are likely to praise Bondi for shifting the department’s focus to street crime, drug trafficking and illegal immigration, Democrats and other Republicans have signaled they would grill her on the department’s attempts to comply with the Epstein Files Transparency Act, a law that required the DOJ to publish all unclassified files related to Epstein’s case. (..)
Het was erg interessant voorzover ik het heb gezien. Er werd onder veel meer gevraagd over zwarten van tekst in de Epstein-documenten en het verwijderen van de naam van president Trump uit de teksten.
Ze prees Trump ongeveer de hemel in, ze refereerde zelfs aan de Dow Jones die door de 50.000 punten is en meer fantastisch-heid. (Wat er uiteraard allemaal niets mee te maken heeft.) En ze bladerde onophoudelijk in een dik pak documenten zonder te vinden wat ze zocht.
En ze volgt de president tot op de millmeter. Ze is loyaliste.

Wat ze deed is feitelijk iets dat niet kan want het Departenent van Justitie DOJ moet 100% los staan van de politiek.
Het was een heel platvloers geruzie en geschreeuw en elkaar niet laten uitpraten omdat iedereen die wat wil vragen slechts beperkte tijd heeft.

Het is nog bezig. :D #-o
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.cbc.ca/news/world/trump-tar ... 13?cmp=rss
De VS. Het Huis van Afgevaardigden nam een resolutie aan tegen de tarieven van president Donald Trump op Canadese goederen, waarmee de regering een scherpe berisping kreeg voor het lanceren van een handelsoorlog tegen haar noordelijke buurland.

Het Huis stemde met 219 tegen 211 stemmen voor een resolutie die tot doel had een einde te maken aan de nationale noodsituatie die Trump in februari 2025 inriep om zijn tarieven op een reeks importen uit Canada te versterken.

Zes Republikeinen trotseerden het Witte Huis en stemden samen met de Democraten voor de maatregel. (..)
:D
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 12 feb 2026 18:05 https://www.cbc.ca/news/world/trump-tar ... 13?cmp=rss
De VS. Het Huis van Afgevaardigden nam een resolutie aan tegen de tarieven van president Donald Trump op Canadese goederen, waarmee de regering een scherpe berisping kreeg voor het lanceren van een handelsoorlog tegen haar noordelijke buurland.

Het Huis stemde met 219 tegen 211 stemmen voor een resolutie die tot doel had een einde te maken aan de nationale noodsituatie die Trump in februari 2025 inriep om zijn tarieven op een reeks importen uit Canada te versterken.

Zes Republikeinen trotseerden het Witte Huis en stemden samen met de Democraten voor de maatregel. (..)
:D
6 plaatsten in het huis van afgevaardigen is het hoogste aantal dat de Republikeinsem partij dus verdiend in november. Ik vrees echter dat ze er veel meer krijgen, en vraag me af waarom.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nu heeft VS buitenlandminister Marco Rubio weer een verzoenlijker toon aangeslagen op de Veiligheidsconferentie in München.

Het zou volgens hem niet de bedoeling zijn om een breuk tussen de VS en de EU te bewerkstelligen, maar om een revitalisatie van de betrekkingen te veroorzaken.
En dat moet dan via het stoppen van de immigratie naar de EU. Want anders ben je je land kwijt, weten wij van Trump zelf. :?
En extra tarieven/sanctie tegen de EU klaarblijkeliljk.
En militaire opbouw natuurlijk. Prijzig, maar vanwege de Russen zal het waarschijnlijk niet anders kunnen.

Toch was het nemen van afstand door Trump van de EU naar mijn idee niet echt verkeerd.
Het betekent dat wij niet meer zoals vroeger slechts de achtertuin van de VS zijn. En dat geldt ook voor Groenland.
De bezetter sinds 1948 heeft zich teruggetrokken, ook al omdat er in de ogen van de Trump-administratie van alles dreigt rond de VS. Dan moet je taken verdelen heh? :D

Wel een beetje gevoelig ivm. Ukraine. Het levert honderdduizenden doden extra op en vernieling... Chapeau... Dank u!..
Leiders in de EU en GB én in Ukraine hebben er zo hun gedachten over.
Maar ik voel dat ook de Amerikanen de veiligheidsstructuur van de Navo niet kwijt willen. En dat is weer winst in de huidige wereld waar puin lijkt te regeren.
Plaats reactie