Mick is de naam. Dikkemick
Moderator: Moderators
Re: Mick is de naam. Dikkemick
Er is geen groter tegenstander van roken te vinden, dan iemand die ermee gestopt is.
Er is geen fanatieker niet-drinker te vinden, dan iemand die er zelf met moeite mee is gestopt.
Er is geen fanatieker gelovige te vinden, dan iemand die zich daartoe heeft bekeerd.
Hoe groter de ommezwaai, hoe fanatieker.
En zelfs na 25 jaar lezen en bestuderen, kan ik nog steeds geen enkele goede reden vinden waarom mensen in een god geloven En dan zelfs zo sterk dat ze liever doodgaan dan dit idee los te laten. Ik krijg er soms bijna de neiging van om ze een handje te helpen. En als dan zwaar-gelovigen zich alsnog bekeren, dan bekeren zij zich vaak nog toch een ander geloof I.p.v. die hele poppenkast overboord te gooien, krijg je dan getuigenissen van bijv. ex-mormonen die evangelisch christen zijn geworden, omdat ze het licht hebben gezien.
Je kan een kameel wel naar het water leiden, maar je kan hem niet dwingen om te drinken.
Er is geen fanatieker niet-drinker te vinden, dan iemand die er zelf met moeite mee is gestopt.
Er is geen fanatieker gelovige te vinden, dan iemand die zich daartoe heeft bekeerd.
En zelfs na 25 jaar lezen en bestuderen, kan ik nog steeds geen enkele goede reden vinden waarom mensen in een god geloven En dan zelfs zo sterk dat ze liever doodgaan dan dit idee los te laten. Ik krijg er soms bijna de neiging van om ze een handje te helpen. En als dan zwaar-gelovigen zich alsnog bekeren, dan bekeren zij zich vaak nog toch een ander geloof I.p.v. die hele poppenkast overboord te gooien, krijg je dan getuigenissen van bijv. ex-mormonen die evangelisch christen zijn geworden, omdat ze het licht hebben gezien.
Je kan een kameel wel naar het water leiden, maar je kan hem niet dwingen om te drinken.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Die zijn er ook, maar dat zijn bepaaldelijk niet de beleid-makers.dikkemick schreef:Gelezen en WEER geschrokken. Maar ALS ik dit laat lezen door mijn collega, dan is steevast de respons: "Je moet niet alles geloven dat op internet staat"
En ik wil ook niet diegene zijn die haar al het verdriet aandoet welke bij uitsluiting komt kijken. Ze heeft mij trouwens al gegarandeerd dat IK haar nooit aan het twijfelen zou kunnen krijgen. Kun je nagaan, hoe je in discussies staat. Machteloos. Maar ik wil zo graag. Waarom weet ik inmiddels zelf niet meer.
Ik heb me de afgelopen weken scheel gelezen en gekeken (youtube), maar wat (behalve wat algemene kennis) schiet ik ermee op?
Het is de reden dat ik steeds meer moeite met het fenomeen religie krijg, terwijl er absoluut mensen tussen zitten die het goed bedoelen.
Als je het echt wilt, probeer een zaadje van twijfel te planten. Wijs op evolutie, cosmos, het ontbreken van enig bewijs voor welke god dan ook. Zowel in geologisch, historisch als demografisch opzicht.
Maak haar nieuwsgierig. Neem het topic, alhier, door dat heet: 95 stellingen (http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 45#p372645 en wijs haar er op. Vraag dan waarop zij haar gevoelens/geloof baseert.
En als ze je (ooit) nog eens vraagt waarom je al die moeite doet, heb dan een goed verhaal klaar!!!
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Maar 95 stellingen? Ik zie de antwoorden al verschijnen.
Je moet het geloven
Daarom heet het geloof
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
er staat veel onzin op internet, je moet niet alles geloven dat er staat
We kennen Gods geest niet.
Jou atheisme is ook een geloof
Misschien kun je er zelf nog enkele aanvullen. In ieder geval, ik ga de stellingen uitprinten en kijken wat ik ermee kan doen.
Aan de andere kant, het is maar 1 persoon en ik zou liever de hele wereld bereiken! Maar dat zou me m'n atheïstische kop kosten.
Je moet het geloven
Daarom heet het geloof
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
er staat veel onzin op internet, je moet niet alles geloven dat er staat
We kennen Gods geest niet.
Jou atheisme is ook een geloof
Misschien kun je er zelf nog enkele aanvullen. In ieder geval, ik ga de stellingen uitprinten en kijken wat ik ermee kan doen.
Aan de andere kant, het is maar 1 persoon en ik zou liever de hele wereld bereiken! Maar dat zou me m'n atheïstische kop kosten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik denk dat je er nog een vergeet en dat is: Geen fanatiekere anti-theist dan zij die net met moeite gestopt zijn met geloven.Henry II schreef:Er is geen groter tegenstander van roken te vinden, dan iemand die ermee gestopt is.
Als mensen de gelovigen met rust zouden laten, en ook andersom dan zou de wereld een stukje rustiger zijn denk ik. Dat merk ik hier ook. Allemaal op christelijke fora en sites komen om je te gaan ergeren aan het geloof van de ander. Toch vreemd, of niet soms? Zo waren we zelf ook toen we gelovig waren. Mensen kunnen beter de leuke dingen doen en omarmen en zich niet bezig houden met zaken die voor henzelf slecht zijn of leugenachtig of iets dergelijks. Dat is ook lichamelijk en geestelijk slecht voor jezelf.
-
Krautsjo
Ben ik blij dat ik geen mens ben.Als mensen de gelovigen met rust zouden laten, en ook andersom dan zou de wereld een stukje rustiger zijn denk ik.
Gelovigen zijn volgens jou geen mensen ?
De wereld zou een stuk rustiger zijn als er geen mensen zouden zijn, trouwens ook als er helemaal geen leven zou zijn, probeer de maan of mars eens voordat het daar te druk wordt
Verkeerd geinterpreteerd. Maar ik kan moeilijk zeggen: Als mensen de mensen eens met rust zouden laten. Dan zou er helemaal sprake zijn van Babylonische spraakverwarring.Krautsjo schreef:Ben ik blij dat ik geen mens ben.Als mensen de gelovigen met rust zouden laten, en ook andersom dan zou de wereld een stukje rustiger zijn denk ik.
Gelovigen zijn volgens jou geen mensen ?
De wereld zou een stuk rustiger zijn als er geen mensen zouden zijn, trouwens ook als er helemaal geen leven zou zijn, probeer de maan of mars eens voordat het daar te druk wordt.
Goed, voor Krautsjo: "Als ongelovigen de gelovigen eens met rust zouden laten, en ook andersom, dan zou de wereld een stukje rustiger zijn denk ik.
Ben ik er nog een vergeten: "als gelovigen andere gelovigen eens met rust zouden laten dan zou de wereld ook een stukje rustiger zijn".
Het lijkt erop dat men constant bezig is om elkaar te overtuigen van hun eigen waarheid. Terwijl het negen van de tien keer zinloos is. Iets met hersenen en zo..
Laten gelovigen in gods-allahs--Wodans-etc-naam de REDE met rust laten! Gelovigen profiteren dagelijks van de wetenschap, maar als de enige echte ware religie aangetast wordt, moet de wetenschap zwijgen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Doppelgänger
- Bevlogen
Happy 1000th post day!
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
YES!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het zal doppelganger toch niet ontgaan zijn dat zijn teller nu ook op 1000 staat. Gefeliciteerd mannen.
Groet
kiks
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad. Gefeliciteerd. Toch een leuke mijlpaal.
'Dat, wat jij ervaart is niet de werkelijkheid. Het is jouw interpretatie ervan.'
- Doppelgänger
- Bevlogen
Nee, maar ik durf nu niets meer te zeggen, anders is het geen 1.000 meer.kiks schreef:Het zal doppelganger toch niet ontgaan zijn dat zijn teller nu ook op 1000 staat. Gefeliciteerd mannen.
Groet
kiks
Shit, te laat.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Het is op zichzelf wel een handige situatie om iemand een beetje te plagen door met prikkelde uitlatingen te komen. De betreffende persoon zal immers niet zo snel reageren omdat hij of zij dan van die 1000 af is. Uiteraard aannemende dat het die persoon echt wat doet.Doppelganger schreef:Nee, maar ik durf nu niets meer te zeggen, anders is het geen 1.000 meer.kiks schreef:Het zal doppelganger toch niet ontgaan zijn dat zijn teller nu ook op 1000 staat. Gefeliciteerd mannen.
Groet
kiks
Shit, te laat.
'Dat, wat jij ervaart is niet de werkelijkheid. Het is jouw interpretatie ervan.'